SSH Password programma's (welke) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik heb het voor elkaar gekregen om mijn device te jailbreaken. nu had ik het een en ander gelezen dat je het SSH wachtwoord ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
SSH Password programma's (welke)
hallo,
ik heb het voor elkaar gekregen om mijn device te jailbreaken. nu had ik het een en ander gelezen dat je het SSH wachtwoord direct moet veranderen. ik heb tethered jailbreak 5.1 op een iphone 4. maar get bewuste programma Mobileterminal werkt dus niet. zijn er andere programma's die dit wel kunnen ? en gratis zijn. mvg. robin |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Probeer Putty eens: Download PuTTY - a free SSH and telnet client for Windows
|
||||
|
||||
Dat hoef je toch alleen maar te doen indien je open ssh hebt geïnstalleerd?
Bij een jailbreak is dit toch niet noodzakelijk? |
|
|||
|
|||
Ik las dat je juist als je jailbreaken zo snel Mogelijk je pass moet veranderen en is veiliger
|
|
||||
|
||||
Hoe doet de rest van de jailbreakers dit hier op het forum?
Met mobile terminal of via de pc, of helemaal niet? Lees laatste en een na laatste post in deze thread. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Laatst gewijzigd door XIII; 15-04-12 om 23:40. Reden: Illegale repo in quote verwijderd |
|
|||
|
|||
Mijn excuses beste mensen,
voor de inhoud van het verwijderde berichtje. Het was goed bedoeld ... |
|
||||
|
||||
Blijft voor mij dat open ssh verhaal en het wel of geen wachtwoord veranderen nog onduidelijk.
Bovendien denk ik dat weinige hier naar kijken gezien het minimale aantal reacties op dit draadje. |
|
|||
|
|||
Ik vraag alleen enkel of het nodig is, het is zo en zo veiliger. Maar ja welke programma's kunnen dit en zijn gratis, aangezien mobileterminal niet werkt
|
|
||||
|
||||
Ik lees dus in het draadje waarvan ik net de link heb gepost dat je het niet hoeft aan te passen tenzij je open ssh hebt geinstalleerd. Dit gebeurt niet standaard bij een jailbreak. Tenminste zo lees ik het.
|
|
||||
|
||||
En met welk programma het kan heb ik ook al beantwoord...
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Ik kan je die zekerheid niet geven, want ik wijzig zelf het wachtwoord van gebruikers "root" en "mobile" altijd meteen na een jailbreak "voor de zekerheid" (en daarvoor moet ik zelf OpenSSH installeren).
(mijn reactie op programma's was overigens voor 0dar0 die mogelijk over mijn Putty tip heeft heen gelezen) PS: Verander het rootwachtwoord van je iPhone (Windows) - iPhoneclub |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik verander de paswoorden van root en mobile nooit na een jailbreak, maar dat is een persoonlijke keuze. Het doen en laten van een gejailbreakt iDevice hou ik in de gaten met Firewall IP. Als je na een jailbreak echter "gratis" apps gaat installeren die je van die beruchte en obscure sites en/of repo's plukt dan is het wel aan te raden om de paswoorden te veranderen. Alleen de hacker en God, in die volgorde, weten wat er met die "gratis" apps is gebeurd en wat die met je persoonlijke gegevens gaan doen. Gebruik je alleen maar apps uit de App Store en uit de standaard Cydia repo's dan is er weinig gevaar. My five cents |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik verander daarom mijn wachtwoorden en zet SSH alleen aan als ik het nodig heb (voor iTwin bijvoorbeeld). Is er eigenlijk een tweak die er voor zorgt dat SSH standaard uit staat na een boot? (vroeger scheen dit te kunnen) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar goed, wat het veranderen van het root paswoord betreft: "baat het niet, schaadt het niet". Ik heb nog geen tweak gevonden die OpenSSH standaard uitzet bij een reboot. |
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Iphone 4 bumper programma, welke? | Pear | iPhone accessoires en onderdelen | 13 | 18-09-10 10:59 |
router password ge-reset, iPhone heeft geen optie password aan te passen | Flex123 | Wi-Fi | 2 | 18-05-10 09:41 |
SSH password veranderen | Ozjifu | iPhone algemeen | 29 | 27-04-10 21:44 |
Muziek: Welke programma om muziek te downloaden?? | Alternative Junkie | Muziek, foto & video | 5 | 18-11-07 21:17 |
|
|