//

Kan niet activeren zonder "compatibele" simkaart?

Kan niet activeren zonder "compatibele" simkaart? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu heb ik dus m'n iphone geupdate, maar ik kan 'm niet activeren Er staat: Alleen compatibele sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruiktom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-07-12, 21:07
3geltje 3geltje is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: beverwijk
Berichten: 20
Standaard Kan niet activeren zonder "compatibele" simkaart?

Nu heb ik dus m'n iphone geupdate, maar ik kan 'm niet activeren

Er staat:

Alleen compatibele sim-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruiktom de iphone te activeren. Plaats alstublieft de sim-kaart die bij uw iphone werd geleverd of ganaar een bevoegde leverancier voor een vervangende sim-kaart.

Hetzelfde staat ook in m'n itunes nu als ik de telefoon aansluit op m'n laptop.

Als ik de simkaart eruit laat zie ik dit:

Ontkoppel alstublieft uw iphone en plaats een sim-kaart.


HELP!!!

Wat moet ik nu doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-07-12, 21:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Gebruik de zoekfunctie van het forum. Over dit thema zijn al boeken geschreven
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...-simkaart.html
  #3  
Oud 11-07-12, 22:02
3geltje 3geltje is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: beverwijk
Berichten: 20
Standaard

Tot nu toe heb ik niet het antwoord gevonden dat ik zocht, begrijp ik het niet of heb ik wat verkeerd begrepenen. Op basis van wat ik lees doe ik het volgende:

Ik heb nu de laatste versie van redsn0w gedownload om the unlocken terwijl aangesloten op de laptop. Hij moet eerst uitstaan, daarna de bovenknop even indrukken, ingedrukt houden terwijl je de homeknop indrukt, beide ingedrukt houden en daarna de bovenknop loslaten.

Nu kom ik wel in itunes terrecht, zonder gezeur over het ontbreken van de compatibele simkaart, en heb ik herstellen geselecteerd. (enigste optie die ik zag) Daarna zie ik ik weer het bericht dat ik in de eerste post heb geplaatst.

Ondertussen blijf ik bij redsnow dit zien:

Please wait while your build is being identified.

Exploiting with limera1n

Het blauwe balkje daaronder is vol, maar er gebeurt verder niks.

Ondertussen blijf ik posten wat ik aan het doen ben en wat er gebeurt. En als iemand iets weet hoop ik dat diegene me dat wil vertellen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 juli 2012 om 21:16 ----------

Ok, ik heb redsn0w opnieuw gedaan want volgens mij zat is het vastgelopen. Ik heb ook "extras" aangeklikt en daar "just boot" geselecteerd. Daarna wordt me verteld dat ik handmatig de IPSW moet selecteren. Wat is een IPSW en waar vind ik dat in m'n laptop?

Laatst gewijzigd door 3geltje; 11-07-12 om 22:20.
  #4  
Oud 11-07-12, 22:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3geltje Bekijk bericht
Ondertussen blijf ik posten wat ik aan het doen ben en wat er gebeurt.
Je doet maar wat je niet kan laten, maar het heeft weinig zin om een nieuwe blog te starten. Alle vragen zijn al tientallen keren op het forum beantwoord.

Succes verder
  #5  
Oud 11-07-12, 22:40
3geltje 3geltje is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: beverwijk
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je doet maar wat je niet kan laten, maar het heeft weinig zin om een nieuwe blog te starten. Alle vragen zijn al tientallen keren op het forum beantwoord.

Succes verder
Zoals ik al in het "stel je voor" topic zei: Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik begrijp het gewoon niet, ik zit maar te lezen en te experimenteren en ondertussen heb ik geen telefoon die ik kan gebruiken. Ik heb gewoon wat persoonlijkere hulp nodig dan "zoekfunctie".
Als jij niet wilt helpen omdat je zoekfunctie al hulp genoeg vindt, ook goed, maar ik hoop dan wel dat er andere mensen zijn die me wat verder kunnen helpen dan "zoekfunctie".

Ik weet niet waar m'n telefoon vandaan komt, dus wat de originele provider was, aangezien hij nu niet eens geactiveerd kan worden weet ik dus ook niet hoe ik dat moet achterhalen. Een originele simkaart halen wordt dus moeilijk.

Ik durfte de telefoon niet via marktplaats te laten updaten/unlocken/jailbreaken, omdat ik op die manier al eerder een iphone en 2 laptops heb mogen weggooien. Ik wil gewoon niet weer met oplichters in zee en dacht daarom hier terrecht te kunnen voor wat persoonlijke hulp.
De problemen die ik nu ondervindt met mijn iphone heb ik niet verwacht omdat ik naar mijn weten alles heb gedaan zoals het hoort.

Ik blijf door het forum zoeken en lezen en probeer te doen wat er in de topics staat, maar wat hulp van een persoon zou wel prettig zijn.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 juli 2012 om 21:57 ----------

Ik moest eerst jailbreaken en dan unlocken? Maar nu zit ik in een cirkel. Hij kan niet gejailbreaked omdat ie niet geactiveerd kan worden omdat ie gelocked is.
Ook zie ik dat het bij de meeste berichten om oudere firmware gaat. Is een iphone geupdate naar 5.1.1. firmware dan nog niet te "hacktivaten"?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 juli 2012 om 22:19 ----------

Een vriendelijk iemand bood me via de mail hulp aan om te proberen helpen unlocken via imei, en nu probeer ik me hier ook in te verdiepen met de zoekfunctie. Ik heb namelijk de bon en het doosje nog wel bewaard.

De advertentie zei toen dat de telefoon simlockvrij was. Maar naar wat ik uit andere topics heb vernomen is dit dus niet waar als ik nu met dit probleem zit. Naar mijn mening heeft de verkoper dan gelogen en zet ik hier nu zijn kvk nr neer: 24454178.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 juli 2012 om 22:31 ----------

Ok, nu weet ik dit over m'n iphone:

Product iPhone:True
Product Version:
Has Coverage: False
Carrier:
Warranty Type: Out of Warranty
Country Code: USA
IMEI Number: 011985005970511
Product Type: iPhone
Activated: False
Is registered: False
Hardware Has coverage: False
Device Family: iPhone
Apple Care Eligibility: Not Eligible for AppleCare
Cover End Date:
ICCID:
Purchase Country: GB
Last Unbrick Date:
Part Description: IPHONE 3GS 16GB WHITE
Lock Status: Factory Unlocked

Dat het dus een engels toestel is die factory unlocked is, waarom kan ik 'm dan niet activeren? Van de rest snap ik helemaal niks
Ondertussen speur ik verder en neem ik contact op met iemand die er meer van weet, maar als er mensen zijn die hier hun kennis erover zouden kunnen delen zou dat ook prettig zijn.
  #6  
Oud 12-07-12, 02:15
3geltje 3geltje is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: beverwijk
Berichten: 20
Standaard

Nu zie ik op marktplaats een "universele activatie kaart" staan. Werkt dat? Heeft iemand daar ervaring mee? Mag ik de link plaatsen?
Yep marktplaats is niet de beste oplossing maar ik begin echt wanhopig te raken.

Volgens mij is dit topic nu ook in de verkeerde thread? Wellicht dat het verplaatst kan naar het "Unlock" thread?
Ook een hamvraag: Ik zie andere topics met hetzelfde probleem, maar deze betreffen allemaal een andere firmware of ander type toestel. Kan het daarom zijn dat oplossingen die ik bij hun zie, bij mij niet lijken te werken? (Terwijl we toch hetzelfde probleem ondervinden )

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 juli 2012 om 02:03 ----------

Ik probeer nu met andere versie van redsn0w, selecteer "just boot tethered" en ik krijg na instructies een ananas ipv een appel te zien in het scherm voordat ie opstart. daarna alsnog een appel, en bij het activeren... wederom...

Tiny Umbrella haalt ook niks uit. Wellicht niet eens van toepassing?

Laatst gewijzigd door 3geltje; 12-07-12 om 02:26.
  #7  
Oud 12-07-12, 04:35
3geltje 3geltje is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: beverwijk
Berichten: 20
Standaard

Ok, ik heb nog eens de tweede versie van redsn0w geprobeerd, itunes viel weer uit maar ik heb 'm meteen opnieuw aangezet ondertussen ben ik blijven drukken op de homeknop tot na de ananas en de appel en zag daarna op het scherm een lijst met text toen dat klaar was kwam een lopende ananas in beeld, daarna de gebruikelijke activatie (selecteer taal/land/Wi-Fi) maar daarna... Kreeg ik 3 opties: Iphone als nieuw activeren, iphone herstellen met reservekopie van icloud, iphone herstellen met reservekopie van itunes. Ik heb de laatste gekozen en na even weer de appel en daarna een appel met tijdbalkje eronder... Kan ik m'n toestel ontgrendelen en moet ik een Wi-Fi selecteren. Daarna vraagt hij om in te loggen met een apple id, of er gratis een aan te maken. M'n apple id blijkt gewoon m'n e-mail adres te zijn die ik aan itunes heb opgegeven met het wachtwoord dat ik voor itunes gebruik. Na het veriviëren daarvan via e-mail krijg ik ook nog andere handige snufjes aangeboden op de iphone (icloud en zoek mijn iphone) ik neem ze allebei. Daarna krijg ik algemene voorwaarden. en ik zie: "Bedankt, Uw iphone is nu geconfigureerd. U kunt nu aan de slag met de meest geavanceerde IOS ooit." Daaronder een knop die zegt "Aan de slag met uw iphone", waarop ik natuurlijk druk.
M'n contacten en zelfs al m'n smsjes staan erop, dat is het belangrijkste.
Nu maak ik weer een reservekopie en start dan absinthe: Maar hij blijkt dus al jailbroken te zijn door die cydia Ik flip een pagina verder op m'n toestel en jawel, daar staat cydia. Dus nu tap ik op cydia en wacht even tot alles is gedownload en alles is opgestart. Daarna ga ik op dit forum naar http://forum.iculture.nl/wiki/Handleidingen:Unlocken-van-je-iPhone-met-Ultrasn0w?redirect=no (in een ander tablad natuurlijk, want ik moet alles wat er gebeurt meteen opschrijven)
Ik volg de instructies. Herlaad springboard start opnieuw met beide knoppen ingedrukt, en wacht af tot ik iets anders dan "zoeken..." links bovenaan m'n beeld zie staan. Ik heb geen geduld dus doe even vliegtuigmodus aan en uit... Nog steeds aan het zoeken. Het duurt wel erg lang dus ik start het toestel opnieuw op, wat ook weer lang duurt. Er blijft niks gebeuren dus ik installeer ultrasn0w opnieuw. Nu zie ik "geen service" staan ipv "zoeken..." Maar ik reboot het toestel nogmaals. (Het valt me op dat het opstarten veel langer duurt dan voor de update/jailbreak) Het duurt erg lang en ik blijf "zoeken..." zien, als ik handmatig een netwerk wil selecteren krijg ik de melding: "Netwerklijst kan niet worden geladen". Het is telkens "zoeken" of "geen service".
Ik ga morgen wel verder, het is nu te laat en ik ben het gedoe nu een beetje beu.
  #8  
Oud 12-07-12, 10:13
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen).

Omdat deze vraag/vragen al meerdere keren aan bod is/zijn gekomen, sluiten we deze discussie.

//Slotje
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
"dit artikel kan niet worden gedownload" BfromB iPad algemeen 2 01-06-12 09:28
IOS 4 simlock "plaats een sim zonder pin om iphone te activeren" Mafketel iPhone algemeen 6 07-07-10 16:30
iPhone: Melding " Deze simkaart wordt niet herkend " probleem ler0yy Jailbreak 10 07-02-10 20:23
Software: "Huidige lokatie" in "Kaarten" niet correct Lancia iPhone Navigatie 14 10-10-09 14:57
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 20:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:54.