//

Geen service iPhone 3GS iOS 6

Geen service iPhone 3GS iOS 6 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Het probleem al meerdere malen tegen gekomen, en gelezen, maar voor mij nog geen oplossing kunnen vinden. Dus ik hoop dat jullie mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-10-12, 11:24
chrisstra chrisstra is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Unhappy Geen service iPhone 3GS iOS 6

Hallo allemaal,

Het probleem al meerdere malen tegen gekomen, en gelezen, maar voor mij nog geen oplossing kunnen vinden. Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb mijn iPhone 3GS lang in de kast gehad omdat hij het niet deed. Ik bleef namelijk steeds hangen bij het activeringsscherm. Toen heb ik hem hersteld via iTunes, waardoor er nu iOS 6 op draait.

Ik heb de telefoon toen gejailbreaked met behulp van het volgende filmpje:
YouTube - How To Jailbreak iOS 6 iPhone 4/3Gs iPod Touch 4G & Install Cydia - 6.0 GM Redsn0w 0.9.13Dev4

(Cydia heb ik niet geinstalleerd, want dat kreeg ik niet voor elkaar.)

als ik de telefoon dan opstarte, kreeg ik alsnog het activation screen. Dus met behulp van het volgende filmpje dat proberen te omzeilen:
YouTube - How To Bypass IOS 6 Activation Screen on iPhone WITHOUT SIM!! [WORKING - SEPT 2012]

en waarempel, dat lukte! Het gekke is nu dat de telefoon gewoon opstart, zonder aan de computer te liggen, ondanks dat er een tethered jailbreak op staat. Door het bestand setup.app te verwijderen, doet hij het wel. Hij leest opeens ook weer een simkaart wat hij voorheen niet deed. In iTunes zegt hij nu ook, gefeliciteerd deze iPhone is geactiveerd.

De telefoon werkt nu dus naar behoren, behalve dat hij steeds geen service vindt. Bij instellingen ziet hij wel wat mijn provider is maar hij maakt geen verbinding.

Hoe kan ik dat laatste onderdeel nog omzeilen? De modemfirmware is 6.15.00, moet ik daar iets mee doen? Ik heb al verschillende filmpjes gezien, maar heb nog niks concreets durven doen, in de angst dat hij het daarna helemaal niet meer doet..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! In ieder geval alvast bedankt!

PS: Ik wilde eerst downgraden naar 5.1.1, maar daar heb ik geen SHSH blobs van, dus dat gaat waarschijnlijk niet lukken.. De laatste SHSH die ik kan vinden via TinyUmbrella is van 4.3
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-12, 11:58
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Zo te zien geen jailbreak- maar een unlockprobleem.
De modemfirmware 6.15.00 is van de ipad en is er kennelijk in het verleden opgezet om te kunnen unlocken.
Je kunt eens proberen of unlocken met Ultrsn0w (via Cydia) mogelijk is. Of dat met iOS6 mogelijk is, is de vraag.

Laatst gewijzigd door Rav3n; 05-10-12 om 12:02. Reden: Wijziging
  #3  
Oud 05-10-12, 16:13
chrisstra chrisstra is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Standaard

Hallo,

Bedankt voor de reactie. Ik ben er overigens inmiddels in geslaagd om Cydia te installeren op de telefoon.

De modemfirmware zal er waarschijnlijk daarvoor ooit op zijn gezet.

Zou je misschien een beetje kunnen toelichten met wat je bedoeld met unlocken via Ultrasn0w (Via Cydia)? Wat is daar anders aan dan via Redsn0w?

Alvast bedankt!
  #4  
Oud 05-10-12, 16:41
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Redns0w is een jailbreak tool (een programma om je iPhone mbv computer te voorzien van een jailbreak), Ultrasn0w is een unlock tool om je iPhone simlock vrij te maken (die je als je jailbreak hebt, kunt installeren direct op je iPhone via Cydia)

Ik vind het ook niet erg handig gekozen namen, je moet je er even in verdiepen om het te snappen.
  #5  
Oud 05-10-12, 19:46
chrisstra chrisstra is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 15
Standaard

Ik heb Ultrasn0w inmiddels geïnstalleerd m.b.t. van Cydia. Maar heeft helaas niks uitgehaald. Hij geeft nog steeds aan 'Geen service' en bij intestellingen: aanbieder geeft hij aan dat de netwerklijst o.i.d. niet kan weergeven. Bij Instellingen --> Algemeen --> info geeft hij wel weer wat mijn provider is, dus blijft een beetje apart.

De iPhone werkt verder dus allemaal prima, maar hij vindt geen provider.

Nog iemand alternieven?
  #6  
Oud 06-10-12, 10:52
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Met Cydia kun je niet unlocken. Cydia is een winkel waar je Ultrasn0w kunt downloaden en installeren, mits je de goede repository hebt toegevoegd.


Enfin:
Check de unlock-sectie. Daar staat jouw probleem al vaker omschreven.
Je hebt geen jailbreak, maar een unlockprobleem.
Inlezen vwb de modemfirmware 6.15.00 en Ultrasn0w kan geen kwaad.
Lees de "read me"van Ultrasn0w.


Wellicht dat een admin deze discussie naar de unlocksectie kan verplaatsen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3GS "geen service" iOs 5.1 NicolaasR iPhone algemeen 6 02-05-12 11:59
iPhone 3GS: Help! 3GS per ongeluk naar iOS 5.01 bijgewerkt, nu geen service meer! wallietax Unlock 2 22-11-11 12:30
Geen service Iphone 3GS 4.3.5 Jeff4u2day iPhone algemeen 2 01-10-11 10:06
iphone 3gs geen service Guest-20191103144301 iPhone algemeen 1 19-07-11 08:59
iPhone: Geen service na jailbreak ios 4.1 iphone 3g niels1993 Jailbreak 8 02-11-10 10:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.