//

3GS na update iOS 6 probleem met activeren

3GS na update iOS 6 probleem met activeren discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Heb nu ondertussen al een beetje gezocht op dit forum naar een zelfde probleem zoals die van mij maar vindt het niet terug. Wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-03-13, 01:50
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard 3GS na update iOS 6 probleem met activeren

Hallo,


Heb nu ondertussen al een beetje gezocht op dit forum naar een zelfde probleem zoals die van mij maar vindt het niet terug.

Wat is het probleem ik had dus een iphone 3gs 16gb (gejailbreakt 4.3.3) nu wou ik deze updaten naar ios 6 en dan via evasion jailbraeken dus ging ik aan de slag.

Ik verbond de iphone met itunes ik klikte op software bijwerken alles ging goed de iphone werdt hersteld via itunes en de nieuwe software werd erop gezet dan kwam er op mijn iphone een scherm en ik moest de taal instellen dan het land (stond al op nederlands en belgïe) en dan moest ik deze verbinden via Wi-Fi wanneer ik deze dan wou verbinden kwam het probleem de iphone zegt dat de activeringsserver niet werkt en dat ik het nog eens moet proberen of moet doen via itunes daarna probeerde ik het via itunes maar het enigste wat er op het scherm komt is links in de kolom iphone en dan verbind hij met itunes en dan krijg ik een apple logo links boven en een klijn slotje rechtsboven wat moet ik doen of wat doe ik mis ?

bijkomenden info terwijl ik de iphone heb hersteld naar ios 6 zat er al geen simkaart meer in de iphone want deze is van een vriend en die heeft zijn simkaart zelf nog bij.
terwijl ik de iphone wil activeren zit er dus geen simkaart in maar als ik er mijn simkaartje in steek komt er op de iphone 'geen service op"

Help ????
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-03-13, 13:22
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard



Dit scherm krijg ik telkens als ik de iphone wil activeren via itunes
  #3  
Oud 05-03-13, 13:24
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het Windows Segoe font is vernaggeld. Dit probleem is al vaker op het forum beschreven. Gebruik de zoekfunctie van het forum om een oplossing te vinden.

Succes gewenst
  #4  
Oud 05-03-13, 14:25
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Het Windows Segoe font is vernaggeld. Dit probleem is al vaker op het forum beschreven. Gebruik de zoekfunctie van het forum om een oplossing te vinden.

Succes gewenst

Dus als ik het goed begrijp zou ik itunes moeten verwijderen met alles erop en eraan en dan terug instaleren en kijken of het werkt ?
  #5  
Oud 05-03-13, 14:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donald20 Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp....
Nee, je gaat op de één of andere manier het Windows Segoe lettertype moeten herstellen of opnieuw installeren. Dit is geen iTunes probleem maar een Windows probleem.
  #6  
Oud 05-03-13, 14:31
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, je gaat op de één of andere manier het Windows Segoe lettertype moeten herstellen of opnieuw installeren. Dit is geen iTunes probleem maar een Windows probleem.
Ok zit wel nog met windows xp als ik nu de iphone aan een andere pc hang met itunes erop zou het dus wel kunnen gaan
  #7  
Oud 05-03-13, 14:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als op die andere PC het Windows Segoe lettertype niet verknoeid is zou het moeten werken.

Succes verder
  #8  
Oud 05-03-13, 14:39
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als op die andere PC het Windows Segoe lettertype niet verknoeid is zou het moeten werken.

Succes verder

heb zo'n beetje gegoogeld en ik ben denk ik tot de conclusie gekomen dat de fonts niet bestaan in windows xp maar gelijk wel in 7 en vista ?

Kan ik deze fonts ergens downlaoden voor xp ?

Voorlopig zoek ik verder naar de oplossing maar alle hulp kan ik gebruiken.

mvg
  #9  
Oud 05-03-13, 14:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donald20 Bekijk bericht
Voorlopig zoek ik verder naar de oplossing maar alle hulp kan ik gebruiken.
Hier is nog wat hulp van Apple:

iTunes voor Windows: problemen met ontbrekende menu's en tekst in iTunes oplossen
  #10  
Oud 05-03-13, 15:57
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard

heb gedaan wat er stond en de letertypes staan er dus wel bij heb daarstraks ook eens geprobeerd op een pc met windows 7 en heb net het zelfde probleem

  #11  
Oud 21-03-13, 16:43
Yve62 Yve62 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik heb dus exact hetzelfde probleem, Windows 7 PC, Iphone 3GS, blijft hangen in verbind met iTunes en heb hetzelfde scherm op PC. er gebeurd helemaal niets en ik krijg er geen beweging in. Staat inmiddels op 6.1.3 want dat is wat Itunes automatisch pakt ( had ik te laat door want ik wilde op 6.1.2 blijven ). Heb jij al een oplossing want er is geen update sinds 5 Maart ??
  #12  
Oud 22-03-13, 16:20
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yve62 Bekijk bericht
Ik heb dus exact hetzelfde probleem, Windows 7 PC, Iphone 3GS, blijft hangen in verbind met iTunes en heb hetzelfde scherm op PC. er gebeurd helemaal niets en ik krijg er geen beweging in. Staat inmiddels op 6.1.3 want dat is wat Itunes automatisch pakt ( had ik te laat door want ik wilde op 6.1.2 blijven ). Heb jij al een oplossing want er is geen update sinds 5 Maart ??

Hallo,

Ik heb dit zo opgelost het enigste dat ik nu heb is dat de iphone "geen service" heeft

Eerst terugflashen naar iOS4.1, die unlocken.
Dan flashen naar 6.1.2 (kan je uiteraard niet activeren)
hacktiveren met Redsn0w maar zonder Cydia te installeren.
Dan jailbreaken met 3vasi0n.
Klinkt allemaal simpel, maar dat flashen mislukt soms heb het 4 keer moeten proberen
  #13  
Oud 23-03-13, 17:03
Yve62 Yve62 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hem inmiddels naar 5.1.1 ' teruggeflashed ' met Jailbreak programma's. Het Fonts probleem in Windows kreeg ik zo niet opgelost dus andere PC gepakt en zowaar daar kreeg ik alles te zien in Itunes.
Het "geen service" probleem heb ik ook en dat blijkt bij mij een lock op de Iphone te zijn, Apple service center gebeld en de 3GS blijkt gelockt te zijn door provider, echter kunnen ze niet zien welke ????? Dus enkele providers gebeld die deze 3GS'en verkochten in 2009 maar ik kreeg of te horen dat na controle van IMEI nummer het niet van hen kwam of ze willen niet helpen behalve als je klant bent..........oftewel, blijft allen nog de unlock methode over via JB programma Ultrasn0w voor mij denk ik.
Ik ga nog in een GSM repairshop vragen of als zij de unlock doen dit ook bij Apple officieel geunlocked wordt, dan is me dat die 10 Euro wel waard, kan ik gewoon de JB er weer afhalen en normaal updaten totdat apple hem niet meer support.
Pas op dat je niet een Simkaart hebt die uitsluitend in één GSM werkt, dus die kan je niet in een andere gsm gebruiken, dan lijkt het ook op een Provider simlock en krijg je ook de Geen service boodschap volgens mij.
Dank voor je reactie.
  #14  
Oud 26-03-13, 16:07
donald20 donald20 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yve62 Bekijk bericht
Ik heb hem inmiddels naar 5.1.1 ' teruggeflashed ' met Jailbreak programma's. Het Fonts probleem in Windows kreeg ik zo niet opgelost dus andere PC gepakt en zowaar daar kreeg ik alles te zien in Itunes.
Het "geen service" probleem heb ik ook en dat blijkt bij mij een lock op de Iphone te zijn, Apple service center gebeld en de 3GS blijkt gelockt te zijn door provider, echter kunnen ze niet zien welke ????? Dus enkele providers gebeld die deze 3GS'en verkochten in 2009 maar ik kreeg of te horen dat na controle van IMEI nummer het niet van hen kwam of ze willen niet helpen behalve als je klant bent..........oftewel, blijft allen nog de unlock methode over via JB programma Ultrasn0w voor mij denk ik.
Ik ga nog in een GSM repairshop vragen of als zij de unlock doen dit ook bij Apple officieel geunlocked wordt, dan is me dat die 10 Euro wel waard, kan ik gewoon de JB er weer afhalen en normaal updaten totdat apple hem niet meer support.
Pas op dat je niet een Simkaart hebt die uitsluitend in één GSM werkt, dus die kan je niet in een andere gsm gebruiken, dan lijkt het ook op een Provider simlock en krijg je ook de Geen service boodschap volgens mij.
Dank voor je reactie.

Zit nu nog altijd met het "geen service" probleem wat heb ik al gedaan

-repo geisntaleers van ultrasnow maar helpt niet
-modemfimware : 06.15.00 deze zal volgens mij dus moeten gedowngrade worden ?
  #15  
Oud 28-03-13, 21:22
twhendriks twhendriks is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

hallo ik zit met hetzelfde probleem alleen ik heb de versie 6.1.2 nog op staan krijg wel van appel om 6.1.3 maar heb dat niet gedaan mijn maar
mijn ik heb ook gebeld naar enkele gsm zaken gebeld en zeggen dat het wel kan maar vragen tussen de 30 en 60 euro waar vind ik het telefoon nr van appel servise center
  #16  
Oud 28-03-13, 22:26
Yve62 Yve62 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

TWhenriks, je vermeld niet wanneer het wel werkte, dus welke verandering, upgrade oid heeft ervoor gezorgd dat hij niet meer functioneerde !
Ik zoek morgen ( vrijdag ) even uit hoe het zit met unlock en Appel...... via GSM winkels.
Appel service center vind je natuurlijk op hun site maar goed, het # is 0900 7777 703 , kun je navragen of hij gelocked is en bij welke provider.
  #17  
Oud 29-03-13, 20:33
twhendriks twhendriks is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

Hallo ik heb de iphone bijna 2 jaar heeft altijd goed gewerkt heb er een sim kaart in van tele 2
maar nadat ik de nieuwe versie er op heb gezet 2 weken geleden werkt alles heel goed alleen ik kan niet meer bellen melding geen service
ik heb vandaag contact gehad met appel service en omdat ik een aanbieder had van swisscom heb ik daar naar toe gebeld
hebben ze mijn imei nummer gecontroleerd en toen kreeg ik te horen dat mijn iphone lock vrij is
kreeg het advies om mijn iphone met de nieuwe sim kaart moest aan sluiten aan de pc en dan itunes gaan en dan maar een uur of laten maar zo gouw ik hem aansluit krijg ik eerst een foutmelding [421110] zou het kunnen zijn dat ik de nieuwste versie van itunes eerst moet downloaden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 maart 2013 om 20:43 ----------

Hallo ik heb de iphone nu 2 jaar heeft altijd goed gewerkt met een kaart van tele 2
heb 2 weken terug de nieuwe versie er op gezet ales werkt normaal alleen ik kan niet bellen melding geen service
heb van daag appel service gebeld en om dat mijn iphone uit zwitserland komt heb ik een telfoon nummer in zwitzerland gekregen van swisscom heb naar naar gebeld ze vroegen naar mijn imei nummeren ik kreeg te horen dat mijn iphone lock vrij is en dat ik hem met de nieuwe kaart aan de pc moest hangen en dan naar itunes en dan maar wachten
zodra ik dat doe krijg ik eerst een fout melding met het nr[42110] zou er iets mis kunnen zijn dat de versie van itunes misschien te oud is ik weet het niet meer
b.v.d
Theo

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 maart 2013 om 20:56 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yve62 Bekijk bericht
TWhenriks, je vermeld niet wanneer het wel werkte, dus welke verandering, upgrade oid heeft ervoor gezorgd dat hij niet meer functioneerde !
Ik zoek morgen ( vrijdag ) even uit hoe het zit met unlock en Appel...... via GSM winkels.
Appel service center vind je natuurlijk op hun site maar goed, het # is 0900 7777 703 , kun je navragen of hij gelocked is en bij welke provider.
Hallo ik heb de iphone nu 2 jaar heeft altijd goed gewerkt met sim kaart van tele 2
heb 2 weken terug een nieuwe versie er op gezet via itunes alles werk goed alleen niet bellen melding geen service
heb van daag appel service gebeld mij iphone was swisscom heb telfnr gekregen en heb naar swisscom gebeld daar via mijn imei nummer gecontroleerd bleek dat mijn iphone lock vrij is en dat ik hem via pc moest aan sluiten met itunes en dan maar wachten
kan even uren
als ik dit doe krijg ik foutmelding [42110] zou dit kunnen dat ik nog een oude versie van itunes heb of wat zou de oorzaak zijn
m.v.g Theo

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 maart 2013 om 21:35 ----------

Hallo ik heb iphone 2jaar met simkaart van tele 2 werkte goed
2 weken geleden via itunes nieuwe versie 6.1.2
alles werkte perfect alleen bellen ging niet meer melding geen service
heb van middag gebeld met appel service maar omdat mijn iphone in de instelling heeft staan swisscom heeft hij mij een nummer gegeven van swisscom ik gebeld moest mijn imei nummer geven na controle bleek dat mijn iphone lock vrij is
ik moest volgens haar mij iphone met de kaart van tele 2 aansluiten op pc en dan naar itunes en dan maar wachten zou zich zelf wel oplossen maar als ik dit doe krijg ik een fout melding van itunes [42110] nu weet ik het niet meer zou ik een oude versie van itunes hebben of ligt het aan de pc graag hulp
m.v.g
The
  #18  
Oud 30-03-13, 14:35
Yve62 Yve62 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

iTunes fout 42110 Dit probleem is de laatste weken al vaker voorbijgekomen. Gebruik de zoekfunctie van het forum eens om oplossingen te vinden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 maart 2013 om 14:49 ----------

Om mijn issue af te sluiten het volgende; Alhoewel de 3GS in NL verkocht is, is deze naar Frankrijk gegaan en daar door Oranje ( French telecom ) gelocked. Ik kan nu zeggen dat een aantal NLse telecom aanbieders grofweg 'schijt' aan je hebben als je geen klant bent en dus niet helpen om erachter te komen of je GSM bij hen gelocked is. Anderen hebben op hun website gewoon de mogelijkheid je IMEI # in te toetsen voor antwoord.
Oranje behoort tot de eerste categorie, ze klappen de haak er gewoon op omdat je geen klanten # hebt of Tel# van hen. Aangezien het schijnt dat ze wereldwijd toch 180.000 man hebben werken vond ik via andere Tel# een support gast die wel wilde helpen maar het niet kon want, jawel je hebt het originele klanten # of originele Tel# nodig waaronder de GSM gelocked is, via het IMEI # kon deze support medewerker niets ( ze willen dus niet helpen in zulke gevallen en dus kan het personeel niet via het IMEI# zoeken )
Oftewel, ik ga via ultrasn0w unlocken en houd een gejailbreakte GSM........
Al zou er een weg zijn om de 3GS te unlocken, software matig, dan nog heeft dat alleen zin als het ook aan Apple doorgegeven wordt, anders blijft hij in hun bestand als gelocked staan en kunnen updates niet gedaan worden. Een GSM winkel vertelde me dat hij dat wel kon voor 150 Euro bij Oranje Frankrijk, lijkt me wat overdreven voor een unlock, de man zelf vond dat ook dus ik wil niet de indruk geven dat hij me wilde tillen. Daar was mijns inziens geen sprake van.
  #19  
Oud 03-04-13, 10:12
ledenjes ledenjes is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twhendriks Bekijk bericht
Hallo ik heb iphone 2jaar met simkaart van tele 2 werkte goed
2 weken geleden via itunes nieuwe versie 6.1.2
alles werkte perfect alleen bellen ging niet meer melding geen service
heb van middag gebeld met appel service maar omdat mijn iphone in de instelling heeft staan swisscom heeft hij mij een nummer gegeven van swisscom ik gebeld moest mijn imei nummer geven na controle bleek dat mijn iphone lock vrij is
ik moest volgens haar mij iphone met de kaart van tele 2 aansluiten op pc en dan naar itunes en dan maar wachten zou zich zelf wel oplossen maar als ik dit doe krijg ik een fout melding van itunes [42110] nu weet ik het niet meer zou ik een oude versie van itunes hebben of ligt het aan de pc graag hulp
m.v.g
The
De oplossing voor de foutmelding 42110 vind je hier: iTunes Store: foutbericht 3001, -42110 of 5103 tijdens het downloaden van huurfilm. Het betreft daar specifiek het downloaden van een huurfilm, maar de oplossing werkt in het algemeen voor foutmelding 42110. Althans, wel bij mij.
  #20  
Oud 03-04-13, 11:11
twhendriks twhendriks is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

Hallo ik heb met swiscom gebeld en melden mij dat mijn iPhone unlockt was en dat ik via iTunes moest synchroniseren heb ik gedaan maar krijg melding sim kaart word niet ondersteund heb gisteren nog eens gebeld kreeg toen te horen dat dit artikel niet bij hun was gekocht terwijl als ik de iPhone aanzet en bij algemeen en info staat er aanbieder swiscom dus wel vreemd Dus ik denk dat ik hem opnieuw moet jailbreake wie weet met welke ik dit het beste kan doen m.v.g
Theo

Laatst gewijzigd door twhendriks; 03-04-13 om 12:32.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleem mobiel internet iPhone 3GS na update IOS 6.1 Ghiesje iPhone algemeen 22 13-02-13 10:45
Probleem met Dock na update iOS 5 datoni iPhone algemeen 2 15-11-11 22:19
Hoe update je je 3Gs met BB 06.15.00 naar iOS 5? milan13 iPhone algemeen 2 12-10-11 21:32
Iphone 3GS persoonlijke hotspot activeren iOS 4.3.5 Mauriceapple iPhone algemeen 19 27-09-11 21:49
iPhone: 3GS met 3.1.3 (locked) update + unlock naar iOS 4.0 Bealeo Jailbreak 4 06-07-10 20:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.