//

KPN Itv Online werkt niet meer na update

KPN Itv Online werkt niet meer na update discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Pffffffffff het is ook warm...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18-07-14, 17:18
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Pffffffffff het is ook warm
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 23-07-14, 20:26
Guest-20230102224050
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als het met xCon niet werkt dan is het een heel intelligente jailbreak detectie (met dyld function calls die xCon niet kan patchen).
Er wordt zelfs gecheckt of je je default, alpine, password hebt aangepast.
Code:
isPasswordNotAlpineTest
Ik vind het jammer dat ze er zoveel aandacht aanbesteden, terwijl JB niet illegaal is. Zijn gewoon vele tweaks die iPhone beter laten functioneren met de JB.
  #23  
Oud 23-07-14, 22:49
knertje knertje is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 11
Standaard Oplossing bedenken

Hoi,

Ik meng me als gedupeerde ook maar ff in het gesprek.

Ik heb 2 zaken ontdekt, eentje was al eerder benoemd hier.

1) er is inderdaad een JBdetection map als je met Flex2 de KPN app opent. Helaas lijkt ie leeg en weet ik ff niet hoe je de permissies kunt aanpassen. De map verwijderen lukt ook niet.
2) ik heb het logbestand via ifile bekeken nadat ik itv had opgestart en kwam hierop uit:

(2014-07-23 22:31:09:583) [LOGGER] Starting - ViewRightWebiOS-3.5.0.1-ItrA-1 - LogLevel 1
(2014-07-23 22:31:15:724) [ ERROR] ViewRightProtocol - RetrieveKeyFile() returned: 35

Je ziet dat regel 1 aangeeft dat ik de itvonline opstart.
Regel 2 geeft aan dat er een jailbreak op zit en geeft een error als return.

Wellicht kunnen de kenners hier meer informatie uit halen. In principe moet de JB detection er gewoon uitgehaald kunnen worden alleen weet ik nog niet hoe.

Ik hoop dat met bovenstaand iemand anders op een helder idee komt.

Greetz
  #24  
Oud 23-07-14, 23:21
Guest-20230102224050
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knertje Bekijk bericht
2) ik heb het logbestand via ifile bekeken nadat ik itv had opgestart en kwam hierop uit:

(2014-07-23 22:31:09:583) [LOGGER] Starting - ViewRightWebiOS-3.5.0.1-ItrA-1 - LogLevel 1
(2014-07-23 22:31:15:724) [ ERROR] ViewRightProtocol - RetrieveKeyFile() returned: 35
Kijk eens in de .fin file ;-)
  #25  
Oud 24-07-14, 01:00
knertje knertje is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 11
Standaard

Zag vooralsnog 1 bestand met bizar veel inhoud. Niet door te nemen zoveel tekst. Klopt dat? Wat is dat voor bestand dan?
  #26  
Oud 24-07-14, 08:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knertje Bekijk bericht
In principe moet de JB detection er gewoon uitgehaald kunnen worden alleen weet ik nog niet hoe.
In principe kan dat ook "gewoon" met de oudste hack methode die er bestaat. Alleen is dat zo véél werk dat het de moeite niet waard is.

1) Disassembleer de Unix executable van de app;
2) Ga instructie na instructie door de machinecode tot je bij de branch aankomt die naar de detectieroutine springt;
3) Vervang de unconditional branch machine code (br) door een no operation machinecode (nop);
4) Alternatief kan je ook de eerste instructie in de detectieroutine vervangen door een unconditional return (ret);

Succes gewenst.
  #27  
Oud 24-07-14, 09:58
knertje knertje is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 11
Standaard

Dus klooien in de broncodering.

Kan mij niet voorstellen dat er geen enkele gedupeerde is die niet in staat zou zijn om dit te (willen) tackelen. Bang voor represailles van de KPN hoeft men niet te zijn; ze zijn immers zelf zwaar de sjaak met hun nietsontziende, illegale hetze tegen hun eigen klanten.

Of weet iemand een beter glasvezel alternatief met tv app die wel werkt? Ik houd mij gaarne aanbevolen. Liever gister dan vandaag weg bij de communistische KPN partij.
  #28  
Oud 24-07-14, 12:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knertje Bekijk bericht
Dus klooien in de broncodering.
Niet in de broncode want die zal je niet krijgen van de ontwikkelaars van dat appje. Je moet gaan hacken in de machinecode. Dat is een klein verschil van differentie.
  #29  
Oud 24-07-14, 13:46
Guest-20230102224050
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knertje Bekijk bericht
Dus klooien in de broncodering.
Kijk hier eens naar: SecurityTube.net Hack of the Day: Bypassing Jailbroken Checks in iOS Applications using GDB and Cycript
Wellicht vind je daar jouw oplossing.
  #30  
Oud 24-07-14, 18:15
knertje knertje is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 11
Standaard

Altijd interessant! Bedankt.

Ik heb onderwijl ook contact gehad met de ontwikkelaar van TSProtector. Deze kijkt of er iets mogelijk is.

Linksom of rechtsom, wij betalende KPN gebruikers hebben recht op volledig gebruik van de app.
  #31  
Oud 25-07-14, 15:29
knertje knertje is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 11
Standaard

Ik heb, zoals ik het nu kan beoordelen, een snelle oplossing. Echter wil ik deze hier niet online plaatsen omdat big brother KPN natuurlijk meeleest.

Degene die wil helpen moet wel in staat zijn om te kunnen hacken. Graag ff een PM.
  #32  
Oud 29-07-14, 14:26
knertje knertje is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 11
Standaard

Beste gedupeerden; er is een oplossing voor de jailbreak detection.



Mij heeft het enkele weken zoeken, testen en afvinken gekost maar het werkt 100% en daar is geen enkele beveiliging tegen bestand. Waarom? Het is namelijk volkomen legaal (net als jailbreaken overigens).

Ik ga (ook niet privé) niet zeggen wat de workaround is (KPN en Verimatrix lezen uiteraard mee) en kan geen honderden gedupeerden privé te woord staan) maar toch enkele hints: bespaar je de moeite van Cydia apps, systeemhacking o.i.d.. Daar is Verimatrix (het bedrijf die de JB detection heeft ontwikkeld) al veel te diep ingedoken. De oplossing is vele malen eenvoudiger en is gewoon legaal te verkrijgen.

Succes.
  #33  
Oud 30-07-14, 20:53
gniles gniles is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2014
Berichten: 3
Standaard

Workaround zeg je...
hmm wordt wel een puzzeltje zo
  #34  
Oud 30-07-14, 23:34
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Jammer, dat het niet openbaar gemaakt kan worden, maar snap het wel....

Heeft het te maken met het feit dat je klantnummer bewaard blijft, ook al wis je de app en kan je met Ifile geen achtergebleven files meer vinden?
  #35  
Oud 31-07-14, 09:46
Shaady Shaady is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard oplossing?!

Zou het niet sowieso handig zijn als KPN/Telfort en wie dan ook zich niet bemoeien met wat je met je iPhone doet... als of zij een meerwaarde aan hebben als ze loggen dat je toestel gejailbroken is. Zelfs Apple is niet zo lullig, en als hun zo'n blokkade deden Logisch! Tis hun product. KPN enz hebben niets daarmee te maken en tis gewoon weer een van de zovele manieren om de klanten te kl*te... jammer genoeg.

Kan iemand mij de juiste oplossing dan wel in een bericht sturen? ipv het openbaar te maken? Dankuu!
  #36  
Oud 05-08-14, 08:42
jgclardeij jgclardeij is offline
• iOS 12.1.2
• 12.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 9
Standaard

Knap dat het iemand gelukt is om een oplossing te vinden. Jammer dat deze niet gedeeld wordt. Zeker omdat als het allemaal zo legaal is ik niet inzie waarom kpn daar een probleem mee zou hebben en vanwege dat gegeven de hele app weer zou herschrijven.
Als er iemand is die de oplossing wel wil delen houd ik mij aanbevolen
  #37  
Oud 05-08-14, 15:35
tecterra tecterra is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Smile oplossing?

Leuk dat iemand de oplossing heeft. Kan iemand die mij ook pm-en? Dat zou nog leuker zijn
  #38  
Oud 05-08-14, 20:21
sverzijl sverzijl is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 11
Standaard

Niemand die de oplossing / workaround wil delen ?

Eigenlijk gebruik(te) ik het amper, maar het irriteert me gewoon dat het niet meer gebruikt mag worden

Stomme is dat het op mijn iPad4 met iOS6 met JB nog wel gewoon werkt, maar op een oude iPad 1 met JB niet (en ook niet op iPhone 5 met JB)
  #39  
Oud 09-08-14, 14:08
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Ik ben een aardig eind op weg, weet hoe het komt nu in elk geval. Alleen heb ik geen mac os meer waarop ik verder kan werken.

Ik heb een tweetal ontwikkelaar in Cydia die nu aan het kijken zijn of het aangepast kan worden en of een aparte IPA uitgebracht kan worden. Zo simpel als de post Knertje stelt is het naar mijn inziens niet.
  #40  
Oud 09-08-14, 15:21
tecterra tecterra is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 2
Standaard

We blijven graag op de hoogte!
Reageren

Labels
itv, itv online, itvonline, kpn



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn iPhone 4S bij KPN werkt niet meer Narita iPhone algemeen 2 30-09-13 19:40
KPN iTV klepel iPhone Apps 3 04-11-12 17:19
KPN iPhone 3GS, internet werkt niet na update iOS 4 Johny050 KPN 3 21-06-10 22:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.