//

Mac adres gewijzigd

Mac adres gewijzigd discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond allemaal, Ik zit met een groot probleem.. . Afgelopen vakantie zat ik op een camping en ik kon hier 1 uur gratis Wi-Fi krijgen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-14, 01:45
mmoody mmoody is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 3
Exclamation Mac adres gewijzigd

Goedenavond allemaal,

Ik zit met een groot probleem...

Afgelopen vakantie zat ik op een camping en ik kon hier 1 uur gratis Wi-Fi krijgen en daarna moest ik 6 euro per dag betalen(dat vond ik vrij duur).

Nu had ik op internet gelezen dat ik met een gejailbreakte iPhone mijn mac adres kon wijzigen en weer opnieuw een uur gratis ontvangen, dus ik heb dit gedaan met MobileTerminal. Ongeveer met eenzelfde command heb ik dit uitgevoerd (ifconfig “interface” hw ether 01:02:03:04:05:06).

Nadat ik mijn telefoon uit had gezet en weer aan had gedaan gaf deze aan dat ik met iTunes moest verbinden om te herstellen, waarschijnlijk toch iets niet goed gegaan.. Dus dat heb ik gedaan. Toen kwam ik bij het activatiescherm terecht en tot mijn verbazing kon ik mijn toestel niet meer activeren omdat er "geen service" wordt aangegeven!

Nu heb ik uiteindelijk dmv "hacktivate" de telefoon weer aan de praat gekregen maar moet ik er nu voor zorgen dat ik hem kan jailbreaken en mijn mac adres kan resetten. Zodat ik ook weer kan bellen en mijn Wi-Fi kan gebruiken.

Ik hoop dat iemand hier mij daar wat meer over kan vertellen, of dit überhaupt mogelijk is.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-14, 23:36
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Wat staat er bij Instellingen > Algemeen > Info als Wi-Fi adres en als modemfirmware?

(Omdat je de iPhone 4 hebt kun je deze altijd jailbreaken en hoef je je niet te haasten om van iOS 8 af te komen)
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
  #3  
Oud 22-09-14, 09:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
(Omdat je de iPhone 4 hebt kun je deze altijd jailbreaken en hoef je je niet te haasten om van iOS 8 af te komen)
Dat klopt als een zwerende vinger want iOS 8 werkt niet op een iPhone 4.
  #4  
Oud 25-09-14, 10:58
mmoody mmoody is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 3
Standaard

Hallo, bedankt voor de reacties

Bij de modemfirmware staat het volgende 04.12.09.

Ik heb al geprobeerd om mijn toestel te jailbreaken met Pangu maar de software geeft aan dat mijn telefoon niet geactiveerd is en daarom ook niet kan jailbreaken.
  #5  
Oud 25-09-14, 16:03
mmoody mmoody is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2014
Berichten: 3
Standaard

Ik heb het ondertussen opgelost! Ik heb de telefoon toch geactiveerd kunnen krijgen dmv SSH.. Heb het mac adres terug kunnen zetten door 'nvram -d Wi-Fiaddr' te gebruiken en heb hem daarna gerestored via iTunes.

Alles werkt weer zoals het hoort
Reageren

Labels
hacktivate, ios 7.1.2, jailbreak, mac adres



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MAC-adres veranderen op iOS 5.0.1 Nileez Wi-Fi 1 29-03-12 11:15
Iphone 4 mac adres probleem Mahamud iPhone algemeen 2 04-09-10 16:33
mac adres veranderen joep1 iPhone algemeen 4 09-05-10 17:55
mac adres Heikodejonge Wi-Fi 2 06-03-10 09:50
Beveiligd met Mac-adres Amikrot Wi-Fi 2 12-03-09 16:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:11.