//

[3G] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (Windows)

[3G] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (Windows) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Plaats hier al je vragen betreffende Quickpwn 2.2.5 van het iPhone Dev Team. Deze Quickpwn versie is geschikt voor iPhone firmware 2.2.1. Post hier vragen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-01-09, 01:24
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard [3G] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (Windows)

Plaats hier al je vragen betreffende Quickpwn 2.2.5 van het iPhone Dev Team. Deze Quickpwn versie is geschikt voor iPhone firmware 2.2.1. Post hier vragen betreffende de Windows versie van Quickpwn 2.2.5 gebruikend met een iPhone 3G
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-01-09, 10:33
jarule jarule is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: tilburg
Berichten: 8
Standaard

kan ik hem dan ook nog unloken
  #3  
Oud 31-01-09, 11:29
PearLRoX's schermafbeelding
PearLRoX PearLRoX is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: België
Berichten: 219
Standaard

wel dan ga ik is een vraag stellen ..

mn iPhone 3G had ik al met die vorig progje gejailbreaked.. 2.2 + yellowsnow erop.

nu wil ik wel naar 2.2.1 gaan maar ben ik dan alles kwijt op de iPhone ? Of 'update' hij die gewoon.. want anders moet ik weer vanaf 0 beginnen en er sta net zoveel homebrew,films,fotoos en muziek op hehe
  #4  
Oud 31-01-09, 11:57
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX Bekijk bericht
wel dan ga ik is een vraag stellen ..

mn iPhone 3G had ik al met die vorig progje gejailbreaked.. 2.2 + yellowsnow erop.

nu wil ik wel naar 2.2.1 gaan maar ben ik dan alles kwijt op de iPhone ? Of 'update' hij die gewoon.. want anders moet ik weer vanaf 0 beginnen en er sta net zoveel homebrew,films,fotoos en muziek op hehe
Met elke firmware upgrade ben je alles weer kwijt en ga je terug naar default. Omdat je yellowsn0w gebruikte, raad ik je aan een custom 2.2.1 firmware te gebruiken waarbij je je baseband niet upgrade. Doe je dat wel, kan je yellowsn0w niet meer gebruiken en kan je niet meer bellen met je iPhone.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #5  
Oud 31-01-09, 12:07
tyastg tyastg is offline
• iOS 10.1.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 5
Standaard

als je een software update doet met jailbreak dan worden alle foto's contacten enz. toch gewoon weer op de telefoon gezet? of dat ook werk met gedownloade apps weet ik niet... maar tot nu toe heeft mn gsm altijd mijn bestanden netjes terug gezet. ik zit wel pas op fw 2.1. zijn er eigenlijk veel veranderingen bij 2.2.1?
  #6  
Oud 31-01-09, 12:11
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Als je in iTunes een up-to-date backup (restore) hebt, dan zullen naar een firmware upgrade via de restore in iTunes alle gegevens weer terug komen zoals foto's en contacten.

Ik kan wel aanraden om over te stappen naar deze nieuwe firmware, vooral omdat je (nog) op 2.1 zit. Maar van levensbelang is het natuurlijk niet
  #7  
Oud 31-01-09, 12:30
X-Tince X-Tince is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 179
Standaard

Merkt er iemand eigenlijk verschil tussen firmware 2.2 en 2.2.1?

Want ben namelijk nog aan het twijfelen of het wel nut heeft om up te daten, alles werkt momenteel perfect voor mij.
  #8  
Oud 31-01-09, 12:46
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince Bekijk bericht
Merkt er iemand eigenlijk verschil tussen firmware 2.2 en 2.2.1?

Want ben namelijk nog aan het twijfelen of het wel nut heeft om up te daten, alles werkt momenteel perfect voor mij.
Om heel eerlijk te zijn, merk ik (bijna) geen verschil .
  #9  
Oud 31-01-09, 14:14
bjklifatih bjklifatih is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 120
Standaard

Ik heb nu bitesms.. na een upgrade.. word mijn credits gereset naar 0? of blijftie hetzelfde
  #10  
Oud 31-01-09, 14:23
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

Zo dat was weer super simpel, ook maar naar 2.2.1, wil toch bij blijven
__________________
Problems can never be solved on the level of thinking that created them
  #11  
Oud 31-01-09, 14:33
Brian_NL's schermafbeelding
Brian_NL Brian_NL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 497
Standaard

Werkend! En simpel weer!
__________________
*|~iPhone 4 & iPad Wi-Fi~|*
  #12  
Oud 31-01-09, 21:42
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Ik kan iedereen die gebruik gemaakt heeft van de vorige aangepaste versie (2.2 quickpwn) aanraden om opnieuw firmware 2.2.1 te installeren en te re-jailbreaken met de Dev-Team QuickPwn versie 2.2.5-2. Ik heb daarnet even uitgebreid de tijd genomen om de 2 versies met elkaar te vergelijken en er is enorm veel verandert in de code, dus het jailbreaken van 2.2 firmware gebeurt op een andere manier dan 2.2.1 firmware.

Het begint al meteen bij het starten van de jailbreak, vroeger werd eerst een deel van de firmware 'patched' maar nu bij 2.2.1 firmware wordt eerst de ramdisk patched ! Je kan toch wel zeggen dat dit een groot verschil is en daarom bestaat de kans dat je iphone vreemde symptomen zal vertonen door de jailbreak met de oude quickpwn op de nieuwe firmware.

Zo zijn er nog een aantal aanpassingen aan de hexstings van de info.plist gebeurt, dat is toch ook een vrij belangrijk gegeven. Uiteraard is dit logisch omdat de firmware versie 'vernieuwd' is maar dat wil dus ook meteen zeggen dat het jailbreaken van firmware 2.2.1 met de oude quickpwn ook de oude code patched op je nieuwe firmware, al bij al niet echt de bedoeling dus. Mijn Iphone 3G is alleszins opnieuw voorzien van 2.2.1 firmware en dan re-jailbreaked met 2.2.5 Quickpwn.

StartCode Quickpwn 2.2.1
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
    <key>Firmware/all_flash/all_flash.n82ap.production/DeviceTree.n82ap.img3</key>
    <dict>
        <key>IV</key>
        <string>0e3c03beffb18f79265c1714f44b7916</string>
        <key>Key</key>
        <string>79289e93e78a578900a46c0b8ea474b8</string>
    </dict>
    <key>
StartCode Quickpwn 2.2.5
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
    <key>Ramdisk</key>
    <dict>
        <key>Path</key>
        <string>018-4437-16.dmg</string>
        <key>IV</key>
        <string>4118a23cfea0b5b4e09fa2664acbf719</string>
        <key>Key</key>
        <string>2d2b3f82677a71cdc7f038abc5e8c7d0</string>
    </dict>
    <key>

Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 31-01-09 om 21:45.
  #13  
Oud 01-02-09, 11:29
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Als ik hem re-jailbreak met de originele QuickPwn 2.2.5 verlies ik toch niks aan data en blijven mijn programma's gewoon staan, toch? Dit zonder opnieuw fw 2.2.1 eerst te installeren.

Moet ik dan ook opnieuw voor Cydia kiezen en zo ja, overschrijft deze dan alles wat ik al heb staan? Of kan ik zonder Cydia re-jailbreaken en blijft alles wat ik nu heb staan met Cydia behouden?

Ondervind op dit moment nog geen gekke bijwerkingen met je jailbreaken met de 2.2 fw.

Denk dat dit namelijk nuttige info zou kunnen zijn voor meerderen hier.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 01-02-09 om 11:33.
  #14  
Oud 01-02-09, 11:33
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Als ik hem re-jailbreak met de originele QuickPwn 2.2.5 verlies ik toch niks aan data en blijven mijn programma's gewoon staan, toch?
Dat is idd correct. Maar wat ik gedaan heb is een 'fresh' installatie, dus eerst de firmware hersteld (2.2.1) via Itunes (shift), daarna de Iphone als 'nieuwe iphone' gesyncroniseerd met itunes. Hierna heb ik opnieuw de jailbreak toegepast met 2.2.5 Quickpwn.

Conclusie: Zo ben je meteen vrij zeker dat alle restanten van de vorige jailbreak verwijdert zijn, zo zal je ook het beste resultaat bekomen.

Weetje: Een re-jailbreak verwijdert nooit gegevens van je Iphone, dus een re-jailbreak wil zeggen dat je een Iphone/Ipod opnieuw jailbreaked op dezelfde al reeds jailbreaked firmware.
  #15  
Oud 01-02-09, 11:35
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik wil het zo gaan proberen, de re-jailbreak zonder eerst 2.2.1 terug te zetten. Maar kan ik dat doen zonder Cydia en blijft ik alles van Cydia wat nu op de iPhone staat behouden. Dit is ook weer nieuw voor mij
  #16  
Oud 01-02-09, 11:47
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince Bekijk bericht
Merkt er iemand eigenlijk verschil tussen firmware 2.2 en 2.2.1?

Want ben namelijk nog aan het twijfelen of het wel nut heeft om up te daten, alles werkt momenteel perfect voor mij.
Als ik heel eerlijk ben is Safari maar ietsje stabieler, want hij is tot nu toe (2,5 dag) nog niet gecrasht.
  #17  
Oud 01-02-09, 11:49
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Ik wil het zo gaan proberen, de re-jailbreak zonder eerst 2.2.1 terug te zetten. Maar kan ik dat doen zonder Cydia en blijft ik alles van Cydia wat nu op de iPhone staat behouden. Dit is ook weer nieuw voor mij
Voor zover mij bekend is blijft bij een re-jailbreak op een al reeds jailbreaked toestel alles behouden. Anyway wat je van zin bent te doen heeft weinig nut vrees ik, zo ga je het alleen nog 'erger' maken aangezien dan je beide hexstrings gaat jailbreaken. Ik wil je alleen maar waarschuwen, wat we met die vorige quickpwn gedaan hebben was niet al te slim, das me nu wel duidelijk geworden na een 2u 'zoek de verschillen' te hebben onderzocht.
  #18  
Oud 01-02-09, 12:23
Zeebats Zeebats is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard jailbreak

Ok nou heb ik de iphone 3G 2.2.1 wat kan ik het beste doen om hem te jailbreaken? Ik lees er zoveel over ik snap er helemaal niks meer van.

alvast bedankt
  #19  
Oud 01-02-09, 12:27
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeebats Bekijk bericht
Ok nou heb ik de iphone 3G 2.2.1 wat kan ik het beste doen om hem te jailbreaken? Ik lees er zoveel over ik snap er helemaal niks meer van.

alvast bedankt
ten eerste is daar een zoekfunctie en verder zou je de topic titels is kunnen lezen voor een oplossing. En die dikke letters staan voor schreeuwen ook niet iets waar we hier op zitten te wachten. Maar een hint kan je krijgen quickpwn 2.2.5 of een custom fw 2.2.1 gebruiken. Succes.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #20  
Oud 01-02-09, 12:34
Zeebats Zeebats is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
ten eerste is daar een zoekfunctie en verder zou je de topic titels is kunnen lezen voor een oplossing. En die dikke letters staan voor schreeuwen ook niet iets waar we hier op zitten te wachten. Maar een hint kan je krijgen quickpwn 2.2.5 of een custom fw 2.2.1 gebruiken. Succes.
Lekker vriendelijk zijn jullie hier en sorry van de dikke letters von het wel mooi, en die site's heb ik gelezen daarom vroeg ik hier om een duidelijke korte uitleg wat ik het beste kan doen,

iig bedankt voor de reactie
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: [3G] Quickpwn 2.1 voor FW 2.1 - Verzameltopic (Windows) Michael Jailbreak 354 25-11-09 18:21
iPhone 3G: [1.0] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (Windows) Destiny Unlock 80 04-07-09 14:36
iPhone: [3G] Quickpwn 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (Windows) ArB Jailbreak 203 18-04-09 20:17
iPhone 1e gen.: [1.0] Quickpwn 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (Windows) ArB Unlock 50 07-02-09 18:45
iPhone 1e gen.: [1.0] Quickpwn 2.1 voor FW 2.1 - Verzameltopic (Windows) Michael Unlock 254 21-11-08 16:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:53.