//

Terugzetten van 3.0 naar 2.2.1

Terugzetten van 3.0 naar 2.2.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik heb een erg vervelend probleem met m'n iPhone. Ik heb namelijk geprobeerd om de OS 3.0 er op te installeren, maar blijkbaar is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-06-09, 23:23
ChoCoLaTo ChoCoLaTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Roeselare Be
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar ChoCoLaTo
Standaard Terugzetten van 3.0 naar 2.2.1

Hey,
Ik heb een erg vervelend probleem met m'n iPhone.
Ik heb namelijk geprobeerd om de OS 3.0 er op te installeren, maar blijkbaar is dit mislukt.
Nu heb ik al een aantal keren geprobeerd om mijn iPhone in DFU te zetten, en hem te shift-herstellen naar 2.2.1, maar telkens ik dit doe krijg ik een onbekende foutmelding met code (20).
Ik heb een eerste generatie iPhone en heb nu iTunes 8.2 staan op de PC.
Ik heb het ook al geprobeerd om te herstellen via iTunes 7.7 maar dit werkte ook niet.
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem want dit is erg vervelend!
Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-06-09, 23:40
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Probeer je hem wel naar een originele 2.2.1 terug te zetten?
Dus geen custom?
  #3  
Oud 10-06-09, 01:05
Highfly Highfly is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Melsele
Berichten: 5
Standaard

idd, had shift-restore gedaan ipv shift-update met als gevolg een gelocked toestel. Terugzetten naar 2.2.1 of eerder gaat enkel met een originele restore file, geen custom. Heb het vanuit DFU mode moeten doen, want 8.2 wou die restore knop niet meer weergeven.

Wel eventjes achter moeten zoeken )
  #4  
Oud 10-06-09, 09:53
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Ik had ook het code 20 probleem gisteren.

Ik heb het volgende gedaan:

DFU restore naar originele 2.2.1. MOET origineel zijn. DFU=Volledig zwart scherm op je iPhone. (kijk even in de wiki)

Daarna QuickPWN 2.2.5
Dan een gewone restore naar Custom 2.2.1
Dan update naar 3.0

Werkt perfect nu, je bent er wel even mee bezig.
  #5  
Oud 10-06-09, 12:15
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Het lukte mij ook niet om een unlockte en jailbroken 2.2.1 te updaten naar 3.0!
Zat vast in emergency call screen en dan na veel moeite terug naar 2.2.1 gekregen met QuickPWN....
Nu moet het wel gaan om up te daten naar 3.0 zeg je? (ik zie het verschil niet met vroeger, waar het faalde)
  #6  
Oud 10-06-09, 12:28
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk bericht
Het lukte mij ook niet om een unlockte en jailbroken 2.2.1 te updaten naar 3.0!
Zat vast in emergency call screen en dan na veel moeite terug naar 2.2.1 gekregen met QuickPWN....
Nu moet het wel gaan om up te daten naar 3.0 zeg je? (ik zie het verschil niet met vroeger, waar het faalde)
Het verschil zit em in de Custom.

Ik had vroeger ook gewoon QuickPWN gebruikt en dat geeft blijkbaar problemen met updaten. Updaten vanaf de Custom werkt gewoon goed.

Ik heb nu nog 2 problemen: Geen Youtube, en geen locatieservices. Hiervoor ga ik moeten wachten op de nieuwe jailbreak vrees ik.
  #7  
Oud 10-06-09, 13:11
ChoCoLaTo ChoCoLaTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Roeselare Be
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar ChoCoLaTo
Standaard

Ja ik heb geprobeerd om hem terug te zetten naar de originele, dus niet naar de custom. Dit lukte niet en daarna heb ik het geprobeerd naar de custom ook, maar dit lukte ook niet :s
Echt wel heel vervelend.
Hoe heb jij hem terug gekregen Tjeu?
  #8  
Oud 10-06-09, 13:20
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChoCoLaTo Bekijk bericht
Ja ik heb geprobeerd om hem terug te zetten naar de originele, dus niet naar de custom. Dit lukte niet en daarna heb ik het geprobeerd naar de custom ook, maar dit lukte ook niet :s
Echt wel heel vervelend.
Hoe heb jij hem terug gekregen Tjeu?
Ik had het eigenlijk zelf verkloot. Na de update van 2.2.1 naar 3.0 was mijn telefoon niet meer geactiveerd.

Toen was ik zo slim op QuickPWN 3.0 beta 5 eens te proberen (voor de beta 5 firmware dus) Dit zorgde voor een roos scherm op de iphone met itunes logo.

Dan heb ik via DFU (heeft een tijdje geduurt voor ik de iPhone er in kreeg) gerestored naar 3.0. Als ik 2.2.1 probeerde kreeg ik error 1600 en 1604

Van 3.0 terug DFU naar 2.2.1 origineel. Dit werkte wel, uiteraard nog steeds gelockt

Dan QuickPwn 2.2.5-2, dan gewone restore naar Custom 2.2.1 dan update naar 3.0
  #9  
Oud 10-06-09, 13:24
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Als iemand weet hoe youtube terug te krijgen en locatie services... laat maar weten
  #10  
Oud 10-06-09, 14:32
ChoCoLaTo ChoCoLaTo is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Roeselare Be
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar ChoCoLaTo
Standaard

Hey, na heel wat zoekwerk heb ik een oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik heb m'n iPhone nu kunnen terugzetten naar 2.2.1.
Het probleem was dat ik m'n iPhone in recoverymode zette, en niet in DFU mode.
Het verschil is dat je in recoverymode op je iPhone een scherm krijgt met 't logo van iTunes en een USB kabel.
In DFU mode krijg je eerst een zwart scherm, en iets later een wit scherm.
Zo lukt 't wel om hem terug te zetten.
Mochten nog mensen problemen hebben, probeer het dan hiermee, van mij lukte het.
Hoe zet je je iPhone dan in DFU:

1. Press and hold down the power button for 2 seconds
2. Without letting go of the power button, press and hold down the power AND home buttons for ten seconds
3. Without letting go of the home button, release the power button
4. Wait 30 seconds while holding down the home button

Hopelijk komt dit voor sommigen van pas.
  #11  
Oud 10-06-09, 14:36
rayshaun rayshaun is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een vraag voor voor degenen die hun Iphone 3G hebben gejailbreak. Ik heb quickpwn gebruik een tijdje geleden voor mij OS 2.2.1. Iphone heeft de 3.0 uitgebracht, kan ik de 3.0 software opzetten terwijl mijn iphone op de software van quickpwn draait>
  #12  
Oud 10-06-09, 14:58
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChoCoLaTo Bekijk bericht
Hey, na heel wat zoekwerk heb ik een oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik heb m'n iPhone nu kunnen terugzetten naar 2.2.1.
Het probleem was dat ik m'n iPhone in recoverymode zette, en niet in DFU mode.
Het verschil is dat je in recoverymode op je iPhone een scherm krijgt met 't logo van iTunes en een USB kabel.
In DFU mode krijg je eerst een zwart scherm, en iets later een wit scherm.
Zo lukt 't wel om hem terug te zetten.
Mochten nog mensen problemen hebben, probeer het dan hiermee, van mij lukte het.
Hoe zet je je iPhone dan in DFU:

1. Press and hold down the power button for 2 seconds
2. Without letting go of the power button, press and hold down the power AND home buttons for ten seconds
3. Without letting go of the home button, release the power button
4. Wait 30 seconds while holding down the home button

Hopelijk komt dit voor sommigen van pas.
Om te downgraden het zeer belangrijk om DFU te gebruiken. Tis zijn de zelfde handelingen die je doet wanneer je QuickPwn uitvoert.
  #13  
Oud 10-06-09, 20:40
Highfly Highfly is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Melsele
Berichten: 5
Standaard

dus opsomming van de zaken waar het fout kan gaan:

- zorg dat je custom 2.2.1 hebt draaien en doe Shift-UPDATE en niet shift restore

- als het misgaat en je wil terug naar 2.2.1, altijd via DFU, dan shift-restore naar een originele 2.2.1 (te vinden bij Apple), daarna QuickPwn-225 om terug te unlocken.


en best op voorhand ff backupje nemen, zodat je makkelijk je data kan terugzetten
  #14  
Oud 11-06-09, 10:33
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Highfly Bekijk bericht
dus opsomming van de zaken waar het fout kan gaan:

- zorg dat je custom 2.2.1 hebt draaien en doe Shift-UPDATE en niet shift restore

- als het misgaat en je wil terug naar 2.2.1, altijd via DFU, dan shift-restore naar een originele 2.2.1 (te vinden bij Apple), daarna QuickPwn-225 om terug te unlocken.


en best op voorhand ff backupje nemen, zodat je makkelijk je data kan terugzetten
Wat bedoel je met custom 2.2.1? De 2.2.1 die ik via QuickPWN op mijn iPhone gezet heb is een custom want cydia staat erop?

Nu gewoon shift+restore in iTunes?
  #15  
Oud 11-06-09, 11:02
sav_ sav_ is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 18
Standaard

die custom 2.2.1. is hier te vinden, gepost door Michael ergens in januari. Pas wel op dat je de juiste custom downloadt, hij heeft namelijk zowel voor de 3G als de 2G een custom aangemaakt!

Die versie met Quickpwn is geen custom, maar gewoonweg de originele van Apple. Dit zijn de codes:

iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw (= originele van apple)
iPhone1_1_2.2_5G77_Custom_Restore.ipsw (= versie van Michael)
iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw (= 3.0)

Dus stel je hebt net die originele van Apple erop gezet, die je vervolgens met Quickpwn hebt geunlocked. Daarna zet je via shift-restore de 2.2.1 custom erop. Die hoef je niet te unlocken met quickpwn! Tot slot doe je shift-update en niet shift-restore om die 3.0 erop te zetten. Doe je toch shift-restore, kan je opnieuw beginnen, want je gsm zal opnieuw gelocked zijn.

Laatst gewijzigd door sav_; 11-06-09 om 11:05.
  #16  
Oud 11-06-09, 11:28
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Highfly Bekijk bericht
dus opsomming van de zaken waar het fout kan gaan:

- zorg dat je custom 2.2.1 hebt draaien en doe Shift-UPDATE en niet shift restore

- als het misgaat en je wil terug naar 2.2.1, altijd via DFU, dan shift-restore naar een originele 2.2.1 (te vinden bij Apple), daarna QuickPwn-225 om terug te unlocken.


en best op voorhand ff backupje nemen, zodat je makkelijk je data kan terugzetten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sav_ Bekijk bericht
die custom 2.2.1. is hier te vinden, gepost door Michael ergens in januari. Pas wel op dat je de juiste custom downloadt, hij heeft namelijk zowel voor de 3G als de 2G een custom aangemaakt!

Die versie met Quickpwn is geen custom, maar gewoonweg de originele van Apple. Dit zijn de codes:

iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw (= originele van apple)
iPhone1_1_2.2_5G77_Custom_Restore.ipsw (= versie van Michael)
iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw (= 3.0)

Dus stel je hebt net die originele van Apple erop gezet, die je vervolgens met Quickpwn hebt geunlocked. Daarna zet je via shift-restore de 2.2.1 custom erop. Die hoef je niet te unlocken met quickpwn! Tot slot doe je shift-update en niet shift-restore om die 3.0 erop te zetten. Doe je toch shift-restore, kan je opnieuw beginnen, want je gsm zal opnieuw gelocked zijn.
Dank u voor de hulp,
Ik ben hier op zoek geweest naar de custom van Michael maar niet gevonden. Ik heb wel de custom van Destiny gevonden en die is ook voor de 2G... dat is dus 2.2 en niet 2.2.1 hé?

Dus nu doe ik van mijn 2.2.1 een restore naar de custom 2.2 en dan restore naar 3.0?
  #17  
Oud 11-06-09, 11:37
sav_ sav_ is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 18
Standaard

iets beter zoeken, 2e pagina in dit subforum. Anyhow: https://forum.iculture.nl/f14/i...w-2-2-1-a.html

Die zet je via shift-restore op je Iphone (vergeet niet na te kijken of je een backup hebt!). Eenmaal dit gedaan, zet je via shift-update 3.0 erop.
  #18  
Oud 11-06-09, 11:45
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sav_ Bekijk bericht
iets beter zoeken, 2e pagina in dit subforum. Anyhow: https://forum.iculture.nl/f14/i...w-2-2-1-a.html

Die zet je via shift-restore op je Iphone (vergeet niet na te kijken of je een backup hebt!). Eenmaal dit gedaan, zet je via shift-update 3.0 erop.
Bedankt....ff wachten op rapidshare.de want mijn rapidshare.com account werkt daar blijkbaar niet op...

Moet ik eerst de iPhone in recovery of DFU mode zetten alvorens de restore naar custom 2.2.1 te doen?
  #19  
Oud 11-06-09, 11:51
sav_ sav_ is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 18
Standaard

Ik heb dat niet gedaan, maar je mag het doen.
  #20  
Oud 11-06-09, 12:10
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Zou het niet gaan om te restoren met de custom van 2.2 en dan 3.0 erop zetten of moet het precies custom 2.2.1 zijn?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kan ik mijn Iphone 3G 4.0 terugzetten naar 3.1.3. met behoud van smsjes ? Pkiers iPhone algemeen 41 23-07-12 17:38
Windows: Back-up terugzetten van 4.1 naar 4.3.1 lukt niet sefsz iTunes 0 04-04-11 15:23
terugzetten naar fabrieksinstellingen. insanety iPhone algemeen 3 25-08-10 21:11
SMS berichten en contacten terugzetten van 3G naar 4? iDo iTunes 3 10-08-10 09:35
Na terugzetten van 2.0 naar 114 geen service mbr Archief 1 16-07-08 18:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.