//

3GS vanaf 3.0 naar 3.1 met upgraden baseband

3GS vanaf 3.0 naar 3.1 met upgraden baseband discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb hier een T-Mobile iPhone 3GS die nu op 3.0 draait met JB (purplera1n). Ik zou nu graag de baseband willen updaten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-10-09, 19:18
RobinvD RobinvD is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 44
Standaard 3GS vanaf 3.0 naar 3.1 met upgraden baseband

Beste mensen,

Ik heb hier een T-Mobile iPhone 3GS die nu op 3.0 draait met JB (purplera1n). Ik zou nu graag de baseband willen updaten en mijn firmware naar 3.1 willen doen met behoud van JailBreak (geen unlock).
Ik zat zelf te denken aan de volgende stappen:
Herstellen naar 3.0 fabriekstoestand. Updaten via iTunes naar 3.1 en dan downgraden naar 3.0 (via Saurik server). Daarna een custom 3.1 firmware erop zetten.
Zal dit gaan werken? Ik heb nog geen ervaring met restoren e.d...

Bedankt voor het antwoord!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-09, 13:04
wilfriedd wilfriedd is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik heb dit gisteren gedaan met mijn factory-unlocked 3Gs. Bij het volgen van Saurik's downgrade instructies (Caching Apple's Signature Server - Jay Freeman (saurik)) ben ik wel tegen een probleem gestoten. Zoals beschreven in de instructies zal de downgrade naar 3.0 eerst falen, waarna er gewoon opnieuw gerestored naar 3.0 moet worden. Vervolgens zal de downgrade weer falen omdat de baseband niet gedowngrade kan worden. Er wordt dan gezegd dat er dan ofwel gewoon gejailbreakt moet worden, ofwel met irecovery een parameter veranderd. Ik heb meermaals proberen te jailbreaken met redsn0w, maar de jailbreak bleef steeds hangen op "Activating iPhone". De oplossing voor dit probleem is gewoon resetten als de iPhone crasht, en vervolgens de custom pwned 3.1 laden via itunes. De iPhone accepteerde deze gewoon omdat volgens mij de iboot wel al gepatched was door de mislukte jailbreak poging met redsn0w. Een andere mogelijke oplossing kan zijn om toch eerst met irecovery de autoboot parameter te veranderen alvorens te jailbreaken om zo de 3.0 software eerst via itunes te activeren, dan zal redsn0w de "Activating iPhone" stap overslaan.

Als je wil kan ik meer gedetailleerde instructies geven. Veel succes met de upgrade!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: help!!! iphone 3gs 4.0.2 updaten naar 4.1 met behoud baseband mogelijk???? mauricee93 Jailbreak 0 10-10-10 14:00
upgraden 3gs van 4 naar 4.01 joostje Jailbreak 4 04-08-10 14:18
iPhone: iPhone 3Gs met firmware 3.0 en jailbreak upgraden naar 4.0 arie-vld Jailbreak 4 12-07-10 15:18
iPhone: Hoe nu een Jailbreaked 3GS 3.1.2. (7D11) en baseband 05.12.01 te upgraden naar iOS4? marco538 Jailbreak 2 25-06-10 19:18
iPhone: Baseband upgraden naar 02.28.00 Modena Jailbreak 5 08-02-09 17:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.