iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Apple blokkeert Jailbreak in nieuwe iPhone 3GS toestellen! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/45808-apple-blokkeert-jailbreak-nieuwe-iphone-3gs-toestellen.html)

kamikees 09-12-09 14:56

niet "normaal" te jailbreaken. alleen tethered. Is hetzelfde als normale jailbreak, maar met 1 groot nadeel. Wanneer je accu leeg is of je zet de iphone helemaal uit, dan heeft hij de pc of mac nodig om weer op te starten en zal er wederom een jailbreak plaatsvinden.

vraag aan jou is even de volgende. heb je de iphone in week 46 gekocht? In dat geval zou je ook nog een iphone met een eerdere productiedatum kunnen hebben. heb je adhv het serienummer achterhaald dat hij idd uit week 46 komt, heb je pech. Althans nog wel, er zijn al geruchten dat een jailbreak ook voor iphones jonger dan week 46 in de maak is. Maar zien is geloven.

mwagena 09-12-09 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 392016)
Je kunt deze wel jailbreaken, maar alleen tethered ;); [wiki]tethered-jailbreak[/wiki]

hmm ja precies... bah:P dat wordt nooit reboten als ik niet bij laptop zit..
dat is gewoon te doen met blackra1n app?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamikees (Bericht 392017)
niet "normaal" te jailbreaken. alleen tethered. Is hetzelfde als normale jailbreak, maar met 1 groot nadeel. Wanneer je accu leeg is of je zet de iphone helemaal uit, dan heeft hij de pc of mac nodig om weer op te starten en zal er wederom een jailbreak plaatsvinden.

vraag aan jou is even de volgende. heb je de iphone in week 46 gekocht? In dat geval zou je ook nog een iphone met een eerdere productiedatum kunnen hebben. heb je adhv het serienummer achterhaald dat hij idd uit week 46 komt, heb je pech. Althans nog wel, er zijn al geruchten dat een jailbreak ook voor iphones jonger dan week 46 in de maak is. Maar zien is geloven.

ja in mn serienummer staat op 4e en 5e plek '46' ... dus helaas!

De Generaal 09-12-09 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 392018)
hmm ja precies... bah:P dat wordt nooit reboten als ik niet bij laptop zit..
dat is gewoon te doen met blackra1n app?



ja in mn serienummer staat op 4e en 5e plek '46' ... dus helaas!

Jep, iPhone rebooten terwijl deze aan je computer hangt en vervolgens Blackra1n draaien ;).

starbbs 09-12-09 21:39

Jongens, of ik heb mazzel of er is iets anders aan de hand. Vandaag mijn derde!!!! toestel een Iphone 3GS 32Gb opgehaald. Ze hebben me een nieuwe gegeven omdat mijn gps het steeds niet deed.

Ik heb gekeken en heb een serie nummer: 5K9472xxxxxx nummer. Het Imei nummer begint met 01 20.

Meteen Blackra1in probleemloos erop gezet en..... een reboot. Jawel, Cydia erop en geinstalleerd. gevolgd door een reboot.

Daarna de nodige apps geinstallerd uit cydia zoals openssh/mobileterminal etc.

Vervolgens het toestel helemaal uitgezet.... 10 seconden nog gewacht en.. aangezet. Wat denk je? alles staat er nog gewoon op.

Mijn toestel is dus een week 47 en draaitnog steeds (ben een uutje bezig) prima. rara politiepet?

mwagena 09-12-09 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door starbbs (Bericht 392192)
Jongens, of ik heb mazzel of er is iets anders aan de hand. Vandaag mijn derde!!!! toestel een Iphone 3GS 32Gb opgehaald. Ze hebben me een nieuwe gegeven omdat mijn gps het steeds niet deed.

Ik heb gekeken en heb een serie nummer: 5K9472xxxxxx nummer. Het Imei nummer begint met 01 20.

Meteen Blackra1in probleemloos erop gezet en..... een reboot. Jawel, Cydia erop en geinstalleerd. gevolgd door een reboot.

Daarna de nodige apps geinstallerd uit cydia zoals openssh/mobileterminal etc.

Vervolgens het toestel helemaal uitgezet.... 10 seconden nog gewacht en.. aangezet. Wat denk je? alles staat er nog gewoon op.

Mijn toestel is dus een week 47 en draaitnog steeds (ben een uutje bezig) prima. rara politiepet?

en je kan ook nog steeds gewoon na een reboot cydia starten en iets installeren?

starbbs 09-12-09 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 392202)
en je kan ook nog steeds gewoon na een reboot cydia starten en iets installeren?

Jazekers, alles staat erop! incl Cydia en die andere leuke progjes. Alles doet het gewoon! Meerdere keren heb ik de iphone uitgezet en weer aangezet. Alles blijft erop staan en hoef em dus niet steeds te koppelen aan mijn laptop. PS heb blackra1n net gedownload om zeker weten de laatste versie te hebben

Alleen ook bij dit toestel, weer geen werkende GPS!! weer geen pulserend rondje en alleen de network fix.

Ikzit ff hardop te denken... ze zouden tocg niet de boel belazeren door hetzelfde device te voorzien van een nieuw serienummer/imeinummer etc, relabelen en weer terug sturen??

Het kan toch niet waar zijn dat WEER het gps gedeelte het niet doet? en ja, alles geprobeerd. Mijn iphone van vriendin doet het nl prima.

Maar ontopic: Hier is iets aan de hand. Week 47 en toch een prima jb

mwagena 09-12-09 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door starbbs (Bericht 392217)
Jazekers, alles staat erop! incl Cydia en die andere leuke progjes. Alles doet het gewoon! Meerdere keren heb ik de iphone uitgezet en weer aangezet. Alles blijft erop staan en hoef em dus niet steeds te koppelen aan mijn laptop. PS heb blackra1n net gedownload om zeker weten de laatste versie te hebben

Alleen ook bij dit toestel, weer geen werkende GPS!! weer geen pulserend rondje en alleen de network fix.

Ikzit ff hardop te denken... ze zouden tocg niet de boel belazeren door hetzelfde device te voorzien van een nieuw serienummer/imeinummer etc, relabelen en weer terug sturen??

Het kan toch niet waar zijn dat WEER het gps gedeelte het niet doet? en ja, alles geprobeerd. Mijn iphone van vriendin doet het nl prima.

Maar ontopic: Hier is iets aan de hand. Week 47 en toch een prima jb

Erg vreemd. maar wel mooi om te zien!
ligt die GPS bug niet aan jailbreak misschien.. ik had namelijk bij de jailbreak geen compass... dat was met de iphone die ik bij mn tmob abbonement had voor een maand..

viper38 09-12-09 22:30

he mensen misschien kunnen jullie hier wat mee ?
Handleiding: sla je persoonlijke handtekening van firmware 3.1.2 op - iPhone - iPhoneclub.nl
ik ga zelf met dit doen ik heb een orginele iphone 3 gs wit die handtekening ga ik kopieren en in een iphone van 41ste week doen kijken of hij wat gaat doen ?

starbbs 09-12-09 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mwagena (Bericht 392219)
Erg vreemd. maar wel mooi om te zien!
ligt die GPS bug niet aan jailbreak misschien.. ik had namelijk bij de jailbreak geen compass... dat was met de iphone die ik bij mn tmob abbonement had voor een maand..

Nope..... toen hij voor het eerst was geactiveerd heb ik als eerste de gps getest. Deed het niet..... toen de jb..... deed het nog steeds niet.

Maar goed er is nog hoop voor de mensen...... week 47 werkt dus prima al is het erg vreemd.

XIII 09-12-09 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viper38 (Bericht 392221)
ik ga zelf met dit doen ik heb een orginele iphone 3 gs wit die handtekening ga ik kopieren en in een iphone van 41ste week doen kijken of hij wat gaat doen ?

Een "handtekening" is aan 1 specifieke telefoon verbonden; hoe wil je die dan kopiëren naar een andere?

En daarnaast: daar verander je de bootrom toch niet mee? (een handtekening is toch alleen nodig om een niet meer door Apple gesigneerde oude reguliere firmware terug te zetten?)

ThaBudz 09-12-09 23:07

heb volgens mij op het forum ook al voorbij zien komen dat gewoon uit en aan zetten kon en bij reboot je in de tethering viel .

Michel15 09-12-09 23:10

Ik dacht dat 5K betekende dat het een refurbished toestel was.
Dat zou misschien verklaren waarop er geen nieuwe bootrom opstaat.

ButcherJF 10-12-09 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door starbbs (Bericht 392217)
Jazekers, alles staat erop! incl Cydia en die andere leuke progjes. Alles doet het gewoon! Meerdere keren heb ik de iphone uitgezet en weer aangezet. Alles blijft erop staan en hoef em dus niet steeds te koppelen aan mijn laptop. PS heb blackra1n net gedownload om zeker weten de laatste versie te hebben

Alleen ook bij dit toestel, weer geen werkende GPS!! weer geen pulserend rondje en alleen de network fix.

Ikzit ff hardop te denken... ze zouden tocg niet de boel belazeren door hetzelfde device te voorzien van een nieuw serienummer/imeinummer etc, relabelen en weer terug sturen??

Het kan toch niet waar zijn dat WEER het gps gedeelte het niet doet? en ja, alles geprobeerd. Mijn iphone van vriendin doet het nl prima.

Maar ontopic: Hier is iets aan de hand. Week 47 en toch een prima jb

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 392233)
Ik dacht dat 5K betekende dat het een refurbished toestel was.
Dat zou misschien verklaren waarop er geen nieuwe bootrom opstaat.

Ik zat ook al naar dat serienummer te kijken, en inderdaad: even geGoogled en dan blijkt dat een serienummer beginnend met 5K ws. een refurbished toestel betreft.

starbbs 10-12-09 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 392261)
Ik zat ook al naar dat serienummer te kijken, en inderdaad: even geGoogled en dan blijkt dat een serienummer beginnend met 5K ws. een refurbished toestel betreft.

Kijk...zo wordt je weer wijzer van het e.a. Dat wist ik dus niet. Heb nooit gedacht aan een refurbished. Ze zeiden bij de belcompany dat ik een nieuwe had.

Maar wel raar dat er dan een andere 'week' in het serienummer staat en dat het imeinummer is gewijzigd? Betekent dit dat een ouder gerepareerd toestel dus wordty voorzxien van een nieuwe body,serienummer en imeinummer. Zo lijkt het iit week 47 te komen terwijl dat dus niet het geval is.

Yzord 10-12-09 23:19

Dat klopt, met zelfs de mogelijkheid dat de jouwe gewoon op de normale manier te jailbreaken is omdat het van voor week 40 is.

HonorSociety 11-12-09 22:59

dus als ik et hier goed gevolgd eb, is mijn iPhone nog niet te jailbraiken?

Serienummer: 87946*****
Model: MC134NF

WDS001 12-12-09 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HonorSociety (Bericht 392953)
dus als ik et hier goed gevolgd eb, is mijn iPhone nog niet te jailbraiken?

Serienummer: 87946*****
Model: MC134NF

Jawel, maar enkel als [wiki]tethered-jailbreak[/wiki].

mwagena 12-12-09 14:11

nou nog mooier.. BlackRa1n werkt niet eens op mn iPhone...
bah! hij komt na GeoHot z'n kop op de itunes stekker afbeelding terecht..

jopo1982 13-12-09 12:31

Vraagje,

Als ik mijn iphone week 47 jb dan moet ik na iedere reboot opnieuw blackrain draaien. dit klopt maar blijven de app er dan ook nog opstaan? en wat als ik het vervelend vindt en gewoon alles herstel in i tunes ben ik dan alles kwijt( contacten foto's mails enz... ) of blijven die dingen er gewoon op staan.

King1987 13-12-09 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopo1982 (Bericht 393228)
Vraagje,

Als ik mijn iphone week 47 jb dan moet ik na iedere reboot opnieuw blackrain draaien. dit klopt maar blijven de app er dan ook nog opstaan? en wat als ik het vervelend vindt en gewoon alles herstel in i tunes ben ik dan alles kwijt( contacten foto's mails enz... ) of blijven die dingen er gewoon op staan.

Alles blijft erop staan. Je start alleen op aan de pc/mac met Blackra1n


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.