//

Iphone 3G 3.0 naar 3.1

Iphone 3G 3.0 naar 3.1 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeieavond, Ik wil mijn Iphone updaten van 3.0 naar 3.1 (Hij is al gejailbreakt). De Modemfirmware is 4.26.08 Hoe kan ik dat het beste doen? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-02-10, 21:02
patje26 patje26 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 47
Standaard Iphone 3G 3.0 naar 3.1

Goeieavond,

Ik wil mijn Iphone updaten van 3.0 naar 3.1 (Hij is al gejailbreakt).
De Modemfirmware is 4.26.08
Hoe kan ik dat het beste doen? En ben ik dan al mijn programma's kwijt of is er een menier om je apps te behouden???

Ik hoor graag!!!

Gr. Patrick
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-02-10, 21:19
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Je kunt zeker je apps en sources behouden dmv AptBackup en AppBackup via Cydia te verkrijgen.
In jouw geval kun je het beste kiezen voor een Custom FW 3.1.2 of 3.1.3.

Maar het beste is om eerst eens goed te zoeken op het forum. Hier staat genoeg info. Veel succes!

Anders lees mijn laatste bericht van mij in dit topic.
https://forum.iculture.nl/f14/i...d-3-1-3-a.html

De Custom FW is te downloaden op dit forum.

Laatst gewijzigd door Econz; 18-02-10 om 21:25.
  #3  
Oud 18-02-10, 21:31
patje26 patje26 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
Je kunt zeker je apps en sources behouden dmv AptBackup en AppBackup via Cydia te verkrijgen.
In jouw geval kun je het beste kiezen voor een Custom FW 3.1.2 of 3.1.3.

Maar het beste is om eerst eens goed te zoeken op het forum. Hier staat genoeg info. Veel succes!

Anders lees mijn laatste bericht van mij in dit topic.
https://forum.iculture.nl/f14/i...d-3-1-3-a.html

De Custom FW is te downloaden op dit forum.
Dank je wel voor je reactie. Ik heb echter het probleem dat ik niet meer in Cydia kom. Die knalt eruit na 10 seconden als Cydia de programmas aan het laden is...

Maar stel dat ik toch wil updaten zonder mijn apps te backuppen moet ik dan in itunes eerst updaten naar de nieuwste versie??? En vanuit daar weer jailbreaken met de Custom FW???

-----------------------------------------------------------------------------------------------
HELLUP!!!!! Ik heb eerst geupdate naar 3.1.2 maar dat ging niet goed en zit nu weer terug op 3.0(7A341)
Ik krijg nu echter geen service meer dus ik kan niet bellen en smsen. Is dit makkelijk te verhelpen????

Of is het mogelijk om via Itunes te updaten naar 3.1.3 en vanaf daar weer te jailbreaken of is die versie nog niet te jailbreaken?

Mijn baseband is 4.26.08

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door patje26; 19-02-10 om 00:42.
  #4  
Oud 19-02-10, 02:21
Econz's schermafbeelding
Econz Econz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 261
Standaard

Kans dat je baseband wordt ge-upgrade,als je orgineel naar 3.1.3 gaat.

Wat bedoel je met : "dat ging niet goed"?
Kreeg je een error?

Ik zou toch de Custom FW 3.1.3 van dit forum nemen en deze met behulp van iReb nog eens proberen.



Stap 1. iReb (ih8sn0w) opstarten
Stap 2. iPhone aansluiten
Stap 3. i-Tunes afsluiten (!)
Stap 4. iPhone uitzetten (wel aangesloten houden op pc,zonder i-Tunes dus)
Stap 5. DFU-mode (precies 10 seconde home+power knop indrukken,na de 10 seconde powerknop los laten en home-knop nog 10 seconde vasthouden)
Stap 6. zodra je het geluid hoort dat hij in DFU-mode staat,GELIJK je iphone selecteren in iReb.
Stap 7. Beeld van je iphone wordt nu wit en tegelijkertijd springt i-tunes aan (anders i-tunes inschakelen)
Stap 8. Nu selecteer je dmv shift (vasthouden) + herstellen de Custom FW 3.1.3.
Stap 9. DONE!

Jammer dat je niet in Cydia komt,dat betekend dat je na herstel je apps en sources opnieuw moet installeren via Cydia.
Betaalde Apps uit I-Tunes kun je gewoon gratis downloaden,mits je er voorheen voor betaald hebt.

Laatst gewijzigd door Econz; 19-02-10 om 02:39.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe met iPhone 4 van FW 4.0 naar FW 4.0.1 zonder naar 4.0.2 te gaan? Jensengels iPhone algemeen 7 17-08-10 18:39
Windows: Foto's van PC naar iPhone: naar camera roll ipv naar photo library? ICB iTunes 0 02-07-10 10:58
iPhone: Iphone 3G geupdate naar 4.0 official, hoe kom ik naar 4.0 custom? Tom11 Jailbreak 1 26-06-10 09:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.