iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Spirit jailbreak voor iPad, iPhone & iPod - Verzameltopic & ervaringen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/58767-spirit-jailbreak-voor-ipad-iphone-and-ipod-verzameltopic-and-ervaringen.html)

glaantje 03-05-10 13:31

Het verbaast me wel hoe snel en makkelijk mensen blijkbaar hun virusscanner "ff uitzetten" voor een jailbreak, daar is geen houden meer aan als het iemand betreft met kwade wil :)

kvdberg 03-05-10 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 445980)
Het beste is dat je naar firmware 3.1.2 herstelt (door middel van je SHSH gegevens) en dan jailbreakt met Spirit. Zolang je op 3.1.2 blijft kan je nog unlocken, ga je naar 3.1.3 dan is dat niet meer mogelijk.

sorry???
Bedoel je herstellen via ITunes, daarna Spirit voor unlock en dan BlackSn0w voor unlock?

oetkaa 03-05-10 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Giester (Bericht 446039)
Ik heb mijn iPhone al hersteld via iTunes naar 3.1.3. Hij is simlock vrij, dus deed mn KPN simkaartje erin en hij activeerde en werkte meteen.

In principe kan ik nu de Spirit uitvoeren en jailbreaken zonder dat mijn bel mogelijkheid verloren gaat. Lijkt mij?!

Klopt helemaal! Jailbreaken geeft je meer mogelijkheden en niet minder. ;)

m3688 03-05-10 13:34

Hey mensen,

Als ik spirit download( via link of rechtstreeks van de site) krijg ik een melding dat het een "trojan" is..

Krijg deze melding:

[SIZE=1][SIZE=1]McAfee heeft automatisch een Trojaans paard geblokkeerd en verwijderd.
Informatie over deze Trojaans paard
Opgespoord: Artemis!6827DC549C4D (Trojaans paard), Artemis!6827DC549C4D (Trojaans paard)
Locatie: C:\Users\...\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\4PZ73ILD\Spirit[1].exe
Trojaanse paarden lijken legitieme programma's, maar deze programma's kunnen waardevolle bestanden beschadigen, de werking van uw computer onderbreken en toegang tot uw computer verlenen aan onbevoegde personen.
[/SIZE]
[/SIZE]
Ik zie dat hier al wel genoeg mensen zijn de het werkend hebben.

Wie kan mij vertellen wat ik fout doe?

Alvast bedankt!

oetkaa 03-05-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kvdberg (Bericht 446046)
sorry???
Bedoel je herstellen via ITunes, daarna Spirit voor unlock en dan BlackSn0w voor unlock?

Ja klopt, via iTunes herstellen (gebruik Umbrella voor 3.1.2 om je oude SHSH te laden), daarna Spirit installeren voor de jailbreak en voor de unlock moet je blacksn0w installeren via Cydia.

Voor het geval dat je er voor kiest om in de nabije toekomst over te gaan naar 3.1.3 let er dan wel op dat je blacksn0w 2.0 nodig hebt en dat deze niet tussen de officiële sources staat van Cydia. Daarnaast moet je custom ISPW hiervoor hebben zonder baseband update of jailbreak (als je Spirit wilt gebruiken).

nessi10 03-05-10 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 446061)
staat hij de ap wel op nessi? of laad die niets in de app?

trouwens jezelf quoten om sneller antwoord te krijgen werkt vaak niet hoor :)

ja sorry ik deed het omdat mensen me vraag over het hoofd hadden gezien ;)

maar de app is gewoon aanwezig, maar als ik op cydia druk probeert hij hem te openen maar gaat hij gelijk uit. opnieuw drukken heeft geen zin. ik krijg cydia gewoon niet open.

eentje 03-05-10 13:40

ik bedoelde dus ook of de app wel opstarte maar dat die ging inhoud liet zien mar hij doet het dus helemaal niet.

ik heb spirit nog niet gebruikt dus geen ide maar heb ook nog niemand gezien met zelfde prob.

ma9ma 03-05-10 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mikkelnl (Bericht 446010)
Ah, mooi zo! Thanks.

Laat je het ons (mij ;-) ) even weten of het inderdaad gelukt is met het terugplaatsen van de filmrol foto's? Ik ben ook wel benieuwd of dat inderdaad zo makkelijk werkt.

nessi10 03-05-10 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 446068)
ik bedoelde dus ook of de app wel opstarte maar dat die ging inhoud liet zien mar hij doet het dus helemaal niet.

ik heb spirit nog niet gebruikt dus geen ide maar heb ook nog niemand gezien met zelfde prob.

nee, hij start indd helemaal niet. en dit kan volgens mij niet aan drukte bij cydia liggen. lijkt wel of hij botst met een andere prog ofso.
ik heb indd geen adnere mensen met hetzelfde probleem gezien.

kvdberg 03-05-10 13:42

(gebruik Umbrella voor 3.1.2 om je oude SHSH te laden),

Bedoel je dat ik niet gewoon op herstellen kan drukken in Itunes?
Zit nu ook op 3.1.2

hatays 03-05-10 13:42

hey mannen, ik krijg hier een fout.
Kan iemand mij helpen, plz!

INFO: Now listening for devices...

INFO: read igor/map.plist

INFO: Connected to the AppleMobileDevice.

INFO: Version iPhone2,1_3.1.3

INFO: Connecting to mobilebackup...

INFO: Sending files via AFC.

FATAL(__LINE__): Assertion failed (dl.c:197): 0 == (AMDeviceStartService(dev, service, &it, NULL)) (but it was -402653091)
197


PLZ, help..

oetkaa 03-05-10 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slb4ever (Bericht 446032)
Ook ik heb het zelfde probleem, al meerderen keren spirit gedraaid maar geen Cydia:confused::confused::confused:
versie: 3.1.3 en modemfirmware: 05.12.01

Volgens ModMyI kan dit probleem veroorzaakt worden door twee verschillende fouten:
  1. Spirit blijkt soms niet goed te draaien, waardoor je de kans hebt dat het de eerste keer mis is gegaan en als je Spirit blijft gebruiken op een gejailbreakt toestel dan zou de nieuwe jailbreak zeer waarschijnlijk niks toevoegen. Opnieuw herstellen in iTunes en opnieuw jailbreaken blijkt het probleem op te lossen.
  2. Het gebruik van een oude iTunes versie, updaten naar de nieuwste versie zal dit probleem oplossen. Dit kan ik niet bevestigen.

glaantje 03-05-10 13:47

Mss handig om in de 1e post te vermelden dat iedereen handmatig een backup maakt van de foto en filmrol, aangezien ze die kwijt zijn na jailbreak. :)

qarizma 03-05-10 13:48

Kan ik van 3.1.2 (met blackrain jailbreak) naar 3.1.3 gaan en dan met spirit jailbreaken. Antwoord is natuurlijk JA, maar mijn vraag is nu wat moet ik ervoor doen dat al mijn jailbreak programmas erop blijven staan nadat ik 3.1.3 jailbreak???

arnejwz 03-05-10 13:50

dus als ik hem jailbreak behoud ik al mijn applicaties/muziek?

oetkaa 03-05-10 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kvdberg (Bericht 446072)
(gebruik Umbrella voor 3.1.2 om je oude SHSH te laden),

Bedoel je dat ik niet gewoon op herstellen kan drukken in Itunes?
Zit nu ook op 3.1.2

Als je op herstellen drukt dan zal het toestel upgedate worden naar 3.1.3 en als je blacksn0w wilt gebruiken dan moet je dat zeker niet doen (omdat je hiervoor een custom IPSW nodig hebt zonder basebandupdate en deze momenteel alleen verkrijgbaar is via Pwnagetool met Redsnow geïntegreerd, waar je dus niks aan hebt met Spirit). Dit is alleen het geval bij de 3GS, een 3G kun je gewoon herstellen naar 3.1.2 zonder umbrella, maar je hebt een 3GS toch?

Kijk even bij de handleidingen hoe je moet herstellen naar een firmware waarvan je de SHSH blobs hebt opgeslagen. Hiervoor kan je dit forum gebruiken of je kunt iclarified.com gebruiken.

Melle123 03-05-10 13:55

Weet iemand wat ik hiermee moet?
Krijg deze foutmelding als ik Spirit opstart:
Spirit Requires iTunes 9 to function

Nieuwste iTunes heb ik.
Ook geprobeerd in 98/me.

nessi10 03-05-10 13:56

OPGELOST
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nessi10 (Bericht 446066)
ja sorry ik deed het omdat mensen me vraag over het hoofd hadden gezien ;)

maar de app is gewoon aanwezig, maar als ik op cydia druk probeert hij hem te openen maar gaat hij gelijk uit. opnieuw drukken heeft geen zin. ik krijg cydia gewoon niet open.

Opgelost:
Spirit.exe uitgevoerd op een xp computer en opgelost. cydia opent weer.
ik had windows 7.

Yzord 03-05-10 13:56

Welke versie van 9 heb je? Heb je 9.1 al geprobeerd?

Melle123 03-05-10 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 446100)
Welke versie van 9 heb je? Heb je 9.1 al geprobeerd?

gewoon nieuwste van de apple site gedownload. Moet toch goed zijn?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:51.