iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Pwnagetool 4.0 verzameltopic. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62351-pwnagetool-4-0-verzameltopic.html)

flopkabouter 23-06-10 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mysense (Bericht 472846)
het kan wel maar je zit hier dan verkeerd! doe niet wat je hier word verteld
op het iphone dev team blog staat duidelijk bij pwnagetool 4.1
en zowiso niet DFU! maar recovery mode

iPhone 2G - not supported
iPod Touch - not supported
iPod Touch 3G - not supported

het is een AT&T 3G iphone, weleens gejaidbreaked geweest en unlocked maar itunes zette er 3.1.3 op en toen had ik een probleem..
Ik heb nu die custom gedownload! Met activatie voor de 3G...

Dit moet werken?

Thanks!

ps geen spirit en bootroom maakt niet uit bij de normale 3g toch?

So its a GO?:)

Bartjex88 23-06-10 11:30

mijne werkt perfect! 45minuutjes werk en alles werkt! Jeuj!

Mokka 23-06-10 11:45

Ik heb een 3gs oude bootrom met 3.1.3. spirit jailbreak. Als ik me phone nu eerst herstel naar orginele ipsw 3.1.3. dit weer jailbreak naar 3.1.3 (met Pwnagetool of Redsn0w) en dan herstel met de custom ipsw 4.0 moet dat toch werken?

Dragon 23-06-10 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurenss (Bericht 472933)
Zei die hun iPhone al hebben gejailbreakt. Heeft dit lang geduurd? Mijn Iphone 3Gs is momenteel bezig maar het laatste stuk lijkt niet echt vooruit te gaan..

Ging vrij snel. Heb daarna ook geen reserve kopie terug gezet.

Heb het niet geklokt maar schat dat hij ongeveer een kwartier tot 20 min. is bezig geweest.

trevisnl 23-06-10 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mokka (Bericht 472976)
Ik heb een 3gs oude bootrom met 3.1.3. spirit jailbreak. Als ik me phone nu eerst herstel naar orginele ipsw 3.1.3. dit weer jailbreak naar 3.1.3 (met Pwnagetool of Redsn0w) en dan herstel met de custom ipsw 4.0 moet dat toch werken?

Nope, dacht dat dat ook wel zou werken, maar je moet al vanaf 3.1.3 custom zijn, anders werkt het niet. en probeer maar eens custom op 4.0 of 3.1.3 te zetten, dat lukt alleen maar vanaf 3.1.2 :)

PuddingNL 23-06-10 12:10

Ik heb een custom firmware gemaakt met PwnageTool 4.1 voor de 3G
Hij is voorheen al een keer gepwned (draait 3.1.3 custom momenteel).
Moet ik mijn iphone dan ook in DFU zetten?
3.1.x customs installeerde ik eigenlijk altijd in itunes met option + herstel. Dat kan ik nu toch ook doen zonder probleem? Ik lees namelijk iets over recovery mode en DFU enzo..

FL3TCH3R 23-06-10 12:13

Hm, ik heb het vermoeden dat er iets is misgegaan bij mij.

Ik heb een ISPW aangemaakt in PownageTool, en heb op No gedrukt bij de vraag of hij "Do you have an iPhone contract that would activate normally through iTunes?". Maar in feite heb ik een T-mobile abonnement (legaal).
Jailbreak is gelukt en zit nu in iOS4, maar ik heb geen bereik....iemand een oplossing?

Mokka 23-06-10 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 472995)
Nope, dacht dat dat ook wel zou werken, maar je moet al vanaf 3.1.3 custom zijn, anders werkt het niet. en probeer maar eens custom op 4.0 of 3.1.3 te zetten, dat lukt alleen maar vanaf 3.1.2 :)

Mmm dan maar wachten denk ik of downgraden naar 3.1.2

FL3TCH3R 23-06-10 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FL3TCH3R (Bericht 473030)
Hm, ik heb het vermoeden dat er iets is misgegaan bij mij.

Ik heb een ISPW aangemaakt in PownageTool, en heb op No gedrukt bij de vraag of hij "Do you have an iPhone contract that would activate normally through iTunes?". Maar in feite heb ik een T-mobile abonnement (legaal).
Jailbreak is gelukt en zit nu in iOS4, maar ik heb geen bereik....iemand een oplossing?

NICE! Het is gelukt!
Ik heb het probleem opgelost door ultraSnow te installeren. Hij is nu jailbreaked met iOS4 en unlocked op een T-mobile kaartje wat ik bij abbo gehad heb.

Ik zat eerst op 3.1.2 met bootroom 05.11.07 die jailbreaked was met Blackra1n. Niet unlocked.
Ik heb eerst een backup gemaakt in iTunes. Daarna via PwnageTool 4.1 een ISPW aangemaakt, aangevinkt dat ik geen automatische activatie heb (misschien een foutje). Nadat de ISPW aangemaakt was, iTunes geopend en naar de restore mode gegaan. Alt (Mac) ingedrukt gehouden, in venster wat opende mijn aangemaakte ISWP geselecteerd en vervolgens op Open gedrukt. Jailbreak werd aangemaakt en iPhone ging restoren....duurde even, daarna startte hij opnieuw op. Keurig zat ik in iOS4, alleen geen bereik. Daarom unlocked en nu zit ik ook weer op het T-Mobile netwerk.

Ik heb deze guide gevolgt. Jailbreak iOS 4 with PwnageTool 4.0 / 4.01 [How to Guide] | Redmond Pie (unlock guide staat daar ook gelinked)

marco538 23-06-10 12:55

mogelijk of niet??
 
Hi,


Ik wil graag mijn iPhone 3GS upgrade naar iOS4, maar het is me totaal niet duidelijk of ik dat nu wel of niet kan (eventueel met behulp van Pwnagetool 4.0.1).

Dit zijn mijn gegevens:
* iPhone 3GS / 32 GB
* serienummer begint met 86936
* model MC141DN
* huidige iOS-versie 3.1.2 (7D11)
* firmware 05.12.01
• ge-jailbreaked met BlackRa1n ...

Kan ik nu wel of niet mijn iPhone OS upgraden naar iOS4 met behulp van Pwnagetool 4.0.1?

Alvast reuze bedankt voor jullie snelle reactie?

flopkabouter 23-06-10 13:25

Iphone 3G 8gig.
Met 3.1.3 en modem 5.12 als ik het goed heb.
Ik heb nu van alles geprobeerd en gelezen en gedownload maar als ik een custom firmware erop zet krijg ik een 1600 error.

Kan iemand me helpen een niet-geactiveerde 3.1.3 van AT&T aan de praat krijgen?

Thank you

ps. download nu de 3.1.3 custom firmware die ook via het forum te kwijgen was... Zet in de tel weer in DFU mode en probeer ik die cm te installen...

Ik heb alle stappen gelezen maar op de een of andere manier lukt het niet. Kan iemand het nog me vertellen?

GR en bij voorbaat dank...

spijt mij als het irritant is dat mensen 100xx hetzelfde vragen maar ik kom er blijkbaar niet uit.

The Unbelievable 23-06-10 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco538 (Bericht 473113)
Hi,


Ik wil graag mijn iPhone 3GS upgrade naar iOS4, maar het is me totaal niet duidelijk of ik dat nu wel of niet kan (eventueel met behulp van Pwnagetool 4.0.1).

Dit zijn mijn gegevens:
* iPhone 3GS / 32 GB
* serienummer begint met 86936
* model MC141DN
* huidige iOS-versie 3.1.2 (7D11)
* firmware 05.12.01
• ge-jailbreaked met BlackRa1n ...

Kan ik nu wel of niet mijn iPhone OS upgraden naar iOS4 met behulp van Pwnagetool 4.0.1?

Alvast reuze bedankt voor jullie snelle reactie?

Snel gezien heb jij de oude bootrom, als jij je iPhone uitzet (Je hebt Blackra1n) komt er dan een iTunes+Stekker of start hij gewoon op? Als hij gewoon opstart heb je de oude bootrom. Dus je kan upgraden met Pwnagetool.

Dragon 23-06-10 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FL3TCH3R (Bericht 473030)
Hm, ik heb het vermoeden dat er iets is misgegaan bij mij.

Ik heb een ISPW aangemaakt in PownageTool, en heb op No gedrukt bij de vraag of hij "Do you have an iPhone contract that would activate normally through iTunes?". Maar in feite heb ik een T-mobile abonnement (legaal).
Jailbreak is gelukt en zit nu in iOS4, maar ik heb geen bereik....iemand een oplossing?

Volgens mij heb je dan in PwnageTool de optie aanstaan om je iPhone te activeren tijdens het jailbeaken. Dit staat standaard aan, maar is bij een T-Mobile iPhone niet nodig.

Beev 23-06-10 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FL3TCH3R (Bericht 473090)
NICE! Het is gelukt!
Ik heb het probleem opgelost door ultraSnow te installeren. Hij is nu jailbreaked met iOS4 en unlocked op een T-mobile kaartje wat ik bij abbo gehad heb.

Ik zat eerst op 3.1.2 met bootroom 05.11.07 die jailbreaked was met Blackra1n. Niet unlocked.
Ik heb eerst een backup gemaakt in iTunes. Daarna via PwnageTool 4.1 een ISPW aangemaakt, aangevinkt dat ik geen automatische activatie heb (misschien een foutje). Nadat de ISPW aangemaakt was, iTunes geopend en naar de restore mode gegaan. Alt (Mac) ingedrukt gehouden, in venster wat opende mijn aangemaakte ISWP geselecteerd en vervolgens op Open gedrukt. Jailbreak werd aangemaakt en iPhone ging restoren....duurde even, daarna startte hij opnieuw op. Keurig zat ik in iOS4, alleen geen bereik. Daarom unlocked en nu zit ik ook weer op het T-Mobile netwerk.

Ik heb deze guide gevolgt. Jailbreak iOS 4 with PwnageTool 4.0 / 4.01 [How to Guide] | Redmond Pie (unlock guide staat daar ook gelinked)

Welke unlock methode heb jij hiervoor gebruikt?? Ik zit namelijk in precies dezelfde situatie!!

Edit: ultrasnow dus, ff overheen gelezen, maar dit werkt dus?? Omdat ze het hebben over dat je bootrom 04.26.08 en jij dus een andere heb?

Nogmaals Edit: Fantastisch! Ik zie weer T-Mobile staan!! Idd ge unlockt met ultrasnow volgens deze link: http://www.redmondpie.com/unlock-05....ltrasn0w-0.93/

sted 23-06-10 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FL3TCH3R (Bericht 473090)
NICE! Het is gelukt!
Ik heb het probleem opgelost door ultraSnow te installeren. Hij is nu jailbreaked met iOS4 en unlocked op een T-mobile kaartje wat ik bij abbo gehad heb.

Ik zat eerst op 3.1.2 met bootroom 05.11.07 die jailbreaked was met Blackra1n. Niet unlocked.
Ik heb eerst een backup gemaakt in iTunes. Daarna via PwnageTool 4.1 een ISPW aangemaakt, aangevinkt dat ik geen automatische activatie heb (misschien een foutje). Nadat de ISPW aangemaakt was, iTunes geopend en naar de restore mode gegaan. Alt (Mac) ingedrukt gehouden, in venster wat opende mijn aangemaakte ISWP geselecteerd en vervolgens op Open gedrukt. Jailbreak werd aangemaakt en iPhone ging restoren....duurde even, daarna startte hij opnieuw op. Keurig zat ik in iOS4, alleen geen bereik. Daarom unlocked en nu zit ik ook weer op het T-Mobile netwerk.

Ik heb deze guide gevolgt. Jailbreak iOS 4 with PwnageTool 4.0 / 4.01 [How to Guide] | Redmond Pie (unlock guide staat daar ook gelinked)

hey gefeliciteerd!

heb je dit met windows gedaan of met een mac?
ik heb enkel windows en wil mijn 3gs ook updaten naar 4.0 met jailbreak en unlock.
alvast bedankt.

wheely 23-06-10 17:03

Helemaal Top, zonder problemen naar OS 4.0
De mannen van DEV team verdienen een huldiging.

Bibi2205 23-06-10 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Animestyle (Bericht 472517)
Yes, geluk! had eerdere spirit jailbreak!!! (en 1600, 1604 errors)

Even wat voorinformatie:
- Heb een iPhone 3GS met oude bootrom.
- 3.1.2 had ik met blackra1n gejailbreakt.
- 3.1.3 met spirit.
- 4.0 heb ik een dag origineel op m'n iphone gehad.

Proces:
- Van 4.0 downgraden naar 3.1.2 dmv deze tutorial.
- Dan jailbreaken met blackra1n
- Dan de iphone in recovery (dus niet DFU) zetten
- Custom 4.0 firmware selecteren
- Installeren maar :D

Hoop dat dit proces te reproduceren is door anderen!

PS: Ik had geen mobiele verbinding omdat activeren aanstond in m'n custom firmware, om niet helemaal opnieuw te hoeven restoren/syncen heb ik ultrasn0w geinstalleerd via cydia, daarna werkte het weer :)

Had je je 3.1.2 SHSH gegevens opgeslagen in Cydia? Ik heb mijn iPhone ontvangen met 3.1.3, dus ik durf niet echt downgraden naar 3.1.2 totdat ik zeker weet dat het werkt zonder SHSH gegevens :)

Ik heb de oude bootloader en momenteel 3.1.3 jailbroken met Spirit.

bednar 23-06-10 21:50

Hallo,


Ik heb een 3gs (16gb)
Draaide vanochtend nog 3.1.2 custom met oude baseband.
Heb toen via (mac) pwnagetool een custom iOS4 firmware gemaakt, en erop geknalt.

Bleek achteraf dat het niet de activated was :(

Wil nu weer downgraden naar custom 3.1.2 maar dit wil niet in zowel DFU als recovery mode... krijg telkens errors (16xx).

En IREP werkt niet bij de 3gs.

Iemand enig idee?

WDS001 23-06-10 22:02

Een overkoepelend topic over Pwnagetool en 4.0 customfirmwares kan je hier vinden.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:19.