iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Custom 4.0 Firmwares alle iDevices (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/62384-custom-4-0-firmwares-alle-idevices.html)

kevmo 24-06-10 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WieerterMenke (Bericht 474496)
Wellicht via de nieuwe PwnageTool ???
Dev-Team Blog

Requirements: Old bootrom... Géén Spirit jailbreak

Er staat wel bij dat de 3GS wel al jailbroken moet zijn, maar mijne is dat na herstel naar 4.0 via itunes niet meer jailbroken

matthijst 24-06-10 11:07

Het zal wel, maar toch ff vragen: wel hersteld naar een custom firmware neem ik aan?

kevmo 24-06-10 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 474569)
Het zal wel, maar toch ff vragen: wel hersteld naar een custom firmware neem ik aan?

Neen dat is dus niet gebeurd. Gewoon om 1900uur de dag van uitgifte update gedaan vanaf itunes van de originele firmware.

matthijst 24-06-10 11:13

Ah, OK, dan kan je, als je je SHSH hebt opgeslagen via Cydia terug naar 3.1.2 en dan opnieuw naar 4.0... Of even geduld hebben, zal wel niet superlang duren voordat er een "directe" jailbreak voor 3GS is neem ik aan.

kevmo 24-06-10 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 474584)
Ah, OK, dan kan je, als je je SHSH hebt opgeslagen via Cydia terug naar 3.1.2 en dan opnieuw naar 4.0... Of even geduld hebben, zal wel niet superlang duren voordat er een "directe" jailbreak voor 3GS is neem ik aan.

Ik heb de shsh niet opgeslagen zover ik weet, dus dan wordt het nog maar wachten.

bram2202 24-06-10 11:23

Oke.. Heb hem geupdate met een CFW. met activatie en baseband update.
maar nu start ik mijn 3gs op en heeft hij geen verbinding met t-mobiel.
als ik naar instellingen ga, zie ik netwerk er ook niet bij staan

wat is er aan de hand?


edit:

LAAT MAAR.....
naar het installeren van ultrasn0w deed hij het gewoon..

StefV 24-06-10 11:23

Iemand al idee voor 3G met 04. baseband.. SNap er niks van dat ik 1600 error blijf krijgen in DFU..

roelofsee 24-06-10 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2coowl4you (Bericht 474409)
Als je al hebt geupdate hebt naar iOS4 zonder Jailbreak wordt het iets lastiger. Mij is het gelukt op de volgende manier;

1.) Vervang Apple’s signature server door die van Saurik.

Windows-gebruikers gaan hiervoor naar: C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Mac-gebruikers naar: /etc/hosts
Voeg aan het einde van het bestand de volgende regel toe:

74.208.105.171 gs.apple.com

2.) Zet de iPhone in de recovery modus en herstel naar firmware 3.1.2 Je kunt de firmware hier downloaden: Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

3.) Waarschijnlijk krijg je op het einde foutcode 1015, negeer deze fout!

4.) Gebruik RecBoot om de iPhone uit de recovery mode te kicken. RecBoot -> Final Release. Sommige gebruiken hierna direct blackrain, het probleem is alleen dat deze het telefoon systeem op de iPhone uitschakeld. (Geen optie aanbieder aanwezig in het menu instellingen en geen bereik meer met T-Mobile, dit geldt overigens niet voor iedereen).

5.) Jailbreak nu pas de iPhone met BlackRain. (blackweather)

6.) Verwijder de verwijzing naar Sauriks server in je host bestand. (Stap 1 ongedaan maken).

7.) Zet de iPhone terug in de recovery mode

8.) Herstel je iPhone in iTunes met een custom firmware, zie FW 4.x: Custom 4.0 Firmwares alle iDevices - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

9.) Na het herstellen ben je klaar en heb je een gejailbreakte iphone 3GS op iOS4!

Ik kan inderdaad bevestigen dat dit werkt! Ik had een Iphone 3GS officieel geupdate naar 4.0 (kon niet wachten natuurlijk)! Ik had daarvoor de 3.1.3 firmware met de laatste baseband voor 3.1.3, met een Spirit Jailbreak. Ik had wel de SH coderingen binnen Cydia opgeslagen.

Ik heb bovenstaande uitgevoerd en enige wat bij mij mis ging was het activeren van mij T-Mobile account. Dit heb ik opgelost door de source voor de Unlock toevoegen en het programma Ultrasn0w geinstalleerd. Vervolgens alles goed! En weer T-Mobile.

Bedankt voor deze handleiding!

kadim_nr1 24-06-10 11:41

Mensen ik snap het echt niet meer.
Ik wil naar OS4.

Ik heb iphone 3G 16 gb
3.1.2 gejaibreaked.
ik wil al m'n apps van cydia etc wel behouden

kan iemand me duidelijk maken?

thnxx

WDS001 24-06-10 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kadim_nr1 (Bericht 474628)
Mensen ik snap het echt niet meer.
Ik wil naar OS4.

Ik heb iphone 3G 16 gb
3.1.2 gejaibreaked.
ik wil al m'n apps van cydia etc wel behouden

kan iemand me duidelijk maken?

thnxx

De apps kan je backuppen met AptBackup uit Cydia, daarna kan je herstellen naar een officiële iOS4.0 en jailbreaken met Redsn0w.

kadim_nr1 24-06-10 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 474630)
De apps kan je backuppen met AptBackup uit Cydia, daarna kan je herstellen naar een officiële iOS4.0 en jailbreaken met Redsn0w.

Is dat de enige veilige optie tot nu toe?

en welk versie van redsnow heb ik nodig?

waterlock 24-06-10 11:51

Dank voor het maken van alle (geupdate) firmwares spysical!

Bij mij werkte de volgende FW als een speer:

iPhone 3GS:
download
- Activatie
- Baseband Update
- Cydia

Wouter

Jchan 24-06-10 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kadim_nr1 (Bericht 474628)
Mensen ik snap het echt niet meer.
Ik wil naar OS4.

Ik heb iphone 3G 16 gb
3.1.2 gejaibreaked.
ik wil al m'n apps van cydia etc wel behouden

kan iemand me duidelijk maken?

thnxx

Ik zou sowieso niet je cydia Apps houden. De meeste apps werken niet goed op 4.0. Als je ze erop zet, dan crasht je telefoon als een gek.

kadim_nr1 24-06-10 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 474657)
Ik zou sowieso niet je cydia Apps houden. De meeste apps werken niet goed op 4.0. Als je ze erop zet, dan crasht je telefoon als een gek.

damn moet ik dan gaan wachten tot een betere versie van 4 moet komen?

Cisqo 24-06-10 12:04

2 vragen:

1.
Ik weet dat het niet uit maakt welke baseband je momenteel draait vanwege de nieuwe ultrasn0w, maar is er nog een voor/nadeel te benoemen voor het behouden/upgraden van de baseband?

2.
Kun je een iPhone activeren met een (prepaid) Sim-kaartje van T-mobile die geen T-mobile signaal meer ontvangt, vanwege het afsluiten van het nummer. (heb het kaartje al lang niet meer gebruikt)

Alvast bedankt!

ouidad 24-06-10 12:34

Hoi,

Ik heb een 3GS 32GB wit op het noodscherm, bootrom lager dan 40

Kan ik mag ik de volge cfw kiezen?

iPhone 3GS:
download
- Activatie
- Baseband Update
- Cydia

Alvast bedankt!!!

Jchan 24-06-10 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ouidad (Bericht 474717)
Hoi,

Ik heb een 3GS 32GB wit op het noodscherm, bootrom lager dan 40

Kan ik mag ik de volge cfw kiezen?

iPhone 3GS:
download
- Activatie
- Baseband Update
- Cydia

Alvast bedankt!!!


Als je op T-mobile zit, dan Nee! Pak eentje zonder activatie.

Is je telefoon Belgisch (of op een of ander manier simlockvrij) dan ja.

sted 24-06-10 12:47

Hallo,

Ik wil mijn 3gs 32gb met 3.0.1 jailbreak/unlock oude baseband gaan updaten naar ios 4.0 met mijn windows 7 laptop.
Is dit nu wel of niet mogelijk met windows en wat is de juiste handleiding voor een dummie als ik?
Ik wil wel graag mijn unlock behouden ik heb namelijk een shsh naar 3.1.3!
Alvast bedankt voor uw hulp!

WDS001 24-06-10 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sted (Bericht 474738)
Hallo,

Ik wil mijn 3gs 32gb met 3.0.1 jailbreak/unlock oude baseband gaan updaten naar ios 4.0 met mijn windows 7 laptop.
Is dit nu wel of niet mogelijk met windows en wat is de juiste handleiding voor een dummie als ik?
Ik wil wel graag mijn unlock behouden ik heb namelijk een shsh naar 3.1.3!
Alvast bedankt voor uw hulp!

Dat kan enkel als je de oude bootrom hebt, maar dat staat allemaal mooi beschreven in post 1, dus daar best eerst eens gaan kijken ;)

sted 24-06-10 13:00

Ik heb inderdaad een oude bootrom namelijk serienummer 88923, ik zal post 1 nog even goed doorlezen en kijken of ik alles goed begrijp. :O
Thanks en ik laat het wel weten.

killertom 24-06-10 13:18

Ik heb hem net gejailbreaked op FW 4.0! werkt uitstekend!
Bedankt voor de info

oetang 24-06-10 13:24

Bedankt voor alle nuttige tutorials mensen. Ik ben niet zeker of ooit mijn shsh is gesaved op sauriks server, is er een makkelijke manier daar achter te komen?

ohooghuis 24-06-10 13:42

Ik krijg "error 13" als ik restore met een custom firmware doe. Volgens google moet ik het dan via een Mac doen, maar die heb ik niet :(
Enige wat ik kan doen is een oude custom firmware 3.1.2 terugzetten.

wvy 24-06-10 13:46

Hier dus ook gelukt:
van een 3.1.3 met Spirit -> terug naar 3.1.2 met blackra1n naar een 4.0 custom volgens de procedure hierboven.

Ik heb wel DFU mode moeten kiezen ipv recovery om de oudere firmware terug te zetten. Daarna is alles vlotjes verlopen in ene kleine 20 min.

Geduld hebben en vooral niet panikeren en zie: iOS4 staat netjes op mijn iPhone :d

Jchan 24-06-10 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oetang (Bericht 474785)
Bedankt voor alle nuttige tutorials mensen. Ik ben niet zeker of ooit mijn shsh is gesaved op sauriks server, is er een makkelijke manier daar achter te komen?

http://img101.imageshack.us/img101/3985/shshm.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Jchan 24-06-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ohooghuis (Bericht 474799)
Ik krijg "error 13" als ik restore met een custom firmware doe. Volgens google moet ik het dan via een Mac doen, maar die heb ik niet :(
Enige wat ik kan doen is een oude custom firmware 3.1.2 terugzetten.

Als je een custom 3.1.2 terug gezet hebt, dan hoef je alleen maar een custom 4.0 erop te zetten. Shift+herstel.

WieerterMenke 24-06-10 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisqo (Bericht 474669)
2 vragen:

1.
Ik weet dat het niet uit maakt welke baseband je momenteel draait vanwege de nieuwe ultrasn0w, maar is er nog een voor/nadeel te benoemen voor het behouden/upgraden van de baseband?

2.
Kun je een iPhone activeren met een (prepaid) Sim-kaartje van T-mobile die geen T-mobile signaal meer ontvangt, vanwege het afsluiten van het nummer. (heb het kaartje al lang niet meer gebruikt)

Alvast bedankt!

1. Aangezien JB en unlock uit is, maakt het volgens mij niet zo veel meer uit. Wel je SHSH blobs opslaag via Cydia. Altijd doen. (kan dat nog in 4.0 ??)

2. Waarom probeer je het niet gewoon ;)

avdwerf 24-06-10 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 474805)
Hier dus ook gelukt:
van een 3.1.3 met Spirit -> terug naar 3.1.2 met blackra1n naar een 4.0 custom volgens de procedure hierboven.

Ik heb wel DFU mode moeten kiezen ipv recovery om de oudere firmware terug te zetten. Daarna is alles vlotjes verlopen in ene kleine 20 min.

Geduld hebben en vooral niet panikeren en zie: iOS4 staat netjes op mijn iPhone :d

Jij had zeker wel je shsh files voor 3.1.2 opgeslagen? Of is het zonder gelukt?

wrovers 24-06-10 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 474805)
Hier dus ook gelukt:
van een 3.1.3 met Spirit -> terug naar 3.1.2 met blackra1n naar een 4.0 custom volgens de procedure hierboven.

Ik heb wel DFU mode moeten kiezen ipv recovery om de oudere firmware terug te zetten. Daarna is alles vlotjes verlopen in ene kleine 20 min.

Geduld hebben en vooral niet panikeren en zie: iOS4 staat netjes op mijn iPhone :d


Had jij Spirit gebruikt met een nieuwe bootrom? Ik heb bij Cydia trouwens alleen saved 3.1.3 staan.
Ik heb serienummer 820045***** enz. is dat dan nieuw of oud?
Baseband 05.12.01

Mocht ik het kunnen proberen dan graag jouw stappenplan. ;-)

THX

ozanay 24-06-10 14:26

help geen netwerk na upgrade custom firmware
 
Hallo allemaal,

ik heb ook klein probleem met upgraden naar ios4 custom firmware,
ik had 3.1.2 mat black1n, zonder simlock en vervolgens heb ik custom firmware opgezet via de
duidelijke handleidingen vanaf hier. Update is gelukt alleen krijg ik nu geen netwerk ???
3g doet ook niet dus Wireless doet het wel. Is mijn toestel ineens simlock gekregen ?
Zo ja hoe kan ik dit unlocken?
Heeft iemand enige idee?
Please help.
groeten,
Ozzy

dase 24-06-10 14:48

Hallo,

Ik heb een iphone 3Gs heb eerst een 3.1.2 gehad en had jealbreak gedaan untrasnow en daarna update naar 3.1.3 en spirit eropgezet. Heb 2 dagen weer update gedaan naar os 4.0 en nu zoek ik hier voor een jealbreak.
Toen ik een jealbreak van 3.1.2 heb gedaan heeft mij iemand van deze site geholpen dus weet ik niet of een cidya shsn heb gedaan.

Zou iemand heel vriendelijk zijn om mij hier mee te helpen!!!

Zie foto voor verdere informatie http://img526.imageshack.us/img526/9844/img0002k.png

Jchan 24-06-10 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dase (Bericht 474871)
Hallo,

Ik heb een iphone 3Gs heb eerst een 3.1.2 gehad en had jealbreak gedaan untrasnow en daarna update naar 3.1.3 en spirit eropgezet. Heb 2 dagen weer update gedaan naar os 4.0 en nu zoek ik hier voor een jealbreak.
Toen ik een jealbreak van 3.1.2 heb gedaan heeft mij iemand van deze site geholpen dus weet ik niet of een cidya shsn heb gedaan.

Zou iemand heel vriendelijk zijn om mij hier mee te helpen!!!

Zie foto voor verdere informatie http://img526.imageshack.us/img526/9844/img0002k.png


Had je ooit in cydia op een knopje "make my life easier" gedrukt? Als dat zo is, dan kan je downgraden. Als dat niet zo is, dan kunnen we je (voorlopig) niet helpen.

dase 24-06-10 14:57

Volgens mij wel durf niet ja te zeggen.

omdat ik door iemand van deze topic ok toen ben geholpen.

Cisqo 24-06-10 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WieerterMenke (Bericht 474812)
1. Aangezien JB en unlock uit is, maakt het volgens mij niet zo veel meer uit. Wel je SHSH blobs opslaag via Cydia. Altijd doen. (kan dat nog in 4.0 ??)

2. Waarom probeer je het niet gewoon ;)

Thx voor je repons!
ik ga zowiezo m'n SHSH's opslaan. Altijd handig om later nog te kunnen downgraden.

Ik vind het opzich geen probleem om te "hacktivaten" met als voorwaarde dat ik mijn opgeslagen 3.x Push Certs kan injecten in de 4.0 firmware. Anders ga ik inderdaad een poging doen met het T-mobile simkaartje.

Iemand al een idee of de 3.x Push certs te gebruiken zijn op firmware 4.0?

StefV 24-06-10 15:03

Nog steeds niemand die oplossing heeft voor:
iPhone 3G:
Download
- Geen Activatie
- Baseband update
- Multitasking
- Achtergrond
- Batterij percentage
- Cydia
- Costume Bootlogo (Pinapple)
- Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)

Heb nu alles al geprobeerd.. DFU/Recovery/DFU van uit iPhone aan en uit/Recovery met iPhone aan en uit/Andere CFW.. Maar blijf de 1600 error krijgen..

Heb een 3G met altijd Destiny CFW gebruikt.. 04. modemfirmware en sta nu op 3.1.3

eduardiphoneiphone93 24-06-10 15:08

1 Bijlage(n)
wie kan mij helpen, bij het laden van mijn custom firmware dmv sn0wbreeze krijg ik in iTunes error 2 te zien.. wie weet wat ik daar aan kan doen??

yingie 24-06-10 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StefV (Bericht 474887)
Nog steeds niemand die oplossing heeft voor:
iPhone 3G:
Download
- Geen Activatie
- Baseband update
- Multitasking
- Achtergrond
- Batterij percentage
- Cydia
- Costume Bootlogo (Pinapple)
- Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)

Heb nu alles al geprobeerd.. DFU/Recovery/DFU van uit iPhone aan en uit/Recovery met iPhone aan en uit/Andere CFW.. Maar blijf de 1600 error krijgen..

Heb een 3G met altijd Destiny CFW gebruikt.. 04. modemfirmware en sta nu op 3.1.3

Geprobeerd om zonder dfu/recovery te shift + herstellen?

Jchan 24-06-10 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StefV (Bericht 474887)
Nog steeds niemand die oplossing heeft voor:
iPhone 3G:
Download
- Geen Activatie
- Baseband update
- Multitasking
- Achtergrond
- Batterij percentage
- Cydia
- Costume Bootlogo (Pinapple)
- Costume Recoverylogo (Russisch mannetje)

Heb nu alles al geprobeerd.. DFU/Recovery/DFU van uit iPhone aan en uit/Recovery met iPhone aan en uit/Andere CFW.. Maar blijf de 1600 error krijgen..

Heb een 3G met altijd Destiny CFW gebruikt.. 04. modemfirmware en sta nu op 3.1.3

Ook geprobeerd terwijl je iPhone gewoon aan staat?


Edit: net te laat :)

refie 24-06-10 15:13

Hoe maak ik van het .zip bestand een .ispw... ?:confused:

Jchan 24-06-10 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dase (Bericht 474885)
Volgens mij wel durf niet ja te zeggen.

omdat ik door iemand van deze topic ok toen ben geholpen.

Als je het niet zeker weet, dan is de kans niet groot dat je het gedaan hebt. Je kan het altijd proberen, maar waarschijnlijk is het dan verspilde moeite.

Wil je het toch proberen, dan staat er een handige stappenplan van dominator op pagina 18 van dit topic.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.