//

(iphone 4) iOS 4.0.2 naar 4.0.1 ?

(iphone 4) iOS 4.0.2 naar 4.0.1 ? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb dus per ongeluk mijn iphone 4 geupgrade naar 4.0.2 en kan nu niet meer jailbreaken. Ik heb al verschillende sites gevolgd om terug ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-08-10, 22:34
wtr77 wtr77 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 27
Standaard (iphone 4) iOS 4.0.2 naar 4.0.1 ?

Ik heb dus per ongeluk mijn iphone 4 geupgrade naar 4.0.2 en kan nu niet meer jailbreaken. Ik heb al verschillende sites gevolgd om terug naar 4.0.1 te downgraden maar tot nu toe zonder succes. Zijn er hier mensen die dit probleem ook al tegen gekomen hebben ? En kan iemand mij hierin helpen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-08-10, 23:59
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

heb je shsh on file voor 4.0.1 en apple geblokt in je host file
  #3  
Oud 13-08-10, 00:43
wtr77 wtr77 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 27
Standaard

Bedoel je dit '74.208.10.249 gs.apple.com' in je host file plaatsen ? Dit heb ik gedaan en daarna in DFU mode gegaan en via de alt toets (mac) op de restore button gedrukt in iTunes en de iOS 4.0.1 geselecteerd maar dan krijg ik een error naar het einde. Iets met restore error 1004..
  #4  
Oud 13-08-10, 01:07
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

als je net je host file heb bewerkt en heb je itunes al een keer uit je geheugen gehaald
probeer het eends na een keer opnieuw opstarten (je mac)
  #5  
Oud 13-08-10, 10:25
ivan101 ivan101 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

ben benieuwd naar je resultaat, want wat als je gejailbreakte telefoon blijft hangen en je moet restoren, dan zou ik hem ook graag terugzetten naar 4.01
Dan begrijp ik het goed dat je (make your life easier) moet hebben gedaan (shsh on server zetten) en dan via de aangepaste hostfile kun je terug door te alt-klikken op de 4.01 firmware?
  #6  
Oud 13-08-10, 10:31
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wtr77 Bekijk bericht
Bedoel je dit '74.208.10.249 gs.apple.com' in je host file plaatsen ? Dit heb ik gedaan en daarna in DFU mode gegaan en via de alt toets (mac) op de restore button gedrukt in iTunes en de iOS 4.0.1 geselecteerd maar dan krijg ik een error naar het einde. Iets met restore error 1004..
Volgens je gegevens heb je geen iPhone

Je moet wel je SHSH 4.0.1 gegevens hebben bewaard via Cydia of via het programma TinyUmbrella. Heb je dit niet gedaan destijds kan je host bestanden aanpassen tot je een ons weegt, dat gaat dan niet lukken!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #7  
Oud 13-08-10, 16:49
Cogy Cogy is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Neck
Berichten: 66
Standaard

Ik ben weer terug gegaan van 4.0.2 naar 4.0.1.. gewoon simpelweg via de herstel
Shit + herstel.. de ouwde firmware opzoeken die nog op de pc staat.
En op het moment van typen is net me jailbreak klaar..

Hoop dat jullie erook uitkomen
  #8  
Oud 13-08-10, 17:15
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Hey, die error 1004 is normaal.
Het is een error, maar eigenlijk is je iPhone 4 gerestored naar 4.0.1 geen probleem dus.
Om uit deze foutmelding te komen gewoon even RecBoot gebruiken Zoek maar eens op google.
(als je het niet vind mag je altijd PM sturen)

En daar run je die Exit Recovery Mode, iphone opnieuw insteken en klaar

Ik had er ook problemen mee, precies dezelfde error.
Maar je kan hem gewoon negeren en dan dat programmatje runnen en alles bolt weer als normaal
  #9  
Oud 13-08-10, 22:30
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik heb ook de update gedaan naar 4.0.2
Hoe lang zal het duren voordat er een jailbreak mogelijk is?
ik had een jailbreak op 3.1.3 dat was top maar moest update doen omdat ik meerdere exchange accounts wilde instellen.
Ik kan best even wachten op de jailbreak maar ben benieuwd hoe lang dat gemiddeld duurt.
Iemand een idee?
  #10  
Oud 13-08-10, 22:32
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer1ooo Bekijk bericht
Ik heb ook de update gedaan naar 4.0.2
Hoe lang zal het duren voordat er een jailbreak mogelijk is?
ik had een jailbreak op 3.1.3 dat was top maar moest update doen omdat ik meerdere exchange accounts wilde instellen.
Ik kan best even wachten op de jailbreak maar ben benieuwd hoe lang dat gemiddeld duurt.
Iemand een idee?
Ze brengen pas een nieuwe jailbreak uit als iOS 4.1 is uitgekomen.
Dus het hangt half van Apple af.
Vanaf dat 4.1 uitkomt mag je rekenen op enkele dagen/weken.
Hangt er vanaf hoe rap ze een nieuwe lek gevonden hebben in het besturingssysteem Misschien hebben ze er al enkele en hopen ze dat apple die niet gevonden heeft...
Afwachten
  #11  
Oud 13-08-10, 22:37
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Bedankt voor je reactie,
Ik dacht dat Apple 4.0.2 had gemaakt om de jailbreak te voorkomen (en nog een fix in de PDF o.i.d.).
Dus dat de jailbreak al gemaakt wordt als het nog de laatste uitvoering is.
  #12  
Oud 13-08-10, 22:39
pieterjanvh pieterjanvh is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer1ooo Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie,
Ik dacht dat Apple 4.0.2 had gemaakt om de jailbreak te voorkomen (en nog een fix in de PDF o.i.d.).
Dus dat de jailbreak al gemaakt wordt als het nog de laatste uitvoering is.
De Jailbreak was enkel mogelijk door die PDF Exploit, daarvan maakte de makers van de Jailbreak gebruik
Dus PDF exploit opgelost = jailbreak niet meer mogelijk.

Nu is het aan het Jailbreak team om nog verdere exploits te vinden

Maar ik ben wel vrij zeker dat ze die nietmeer gaan vrijgeven voor 4.1
(omdat Apple deze "lek" dan weer kan dichten in 4.1 => dagen werk voor niks)
  #13  
Oud 13-08-10, 22:41
Fazer1ooo Fazer1ooo is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieterjanvh Bekijk bericht
De Jailbreak was enkel mogelijk door die PDF Exploit, daarvan maakte de makers van de Jailbreak gebruik
Dus PDF exploit opgelost = jailbreak niet meer mogelijk.

Nu is het aan het Jailbreak team om nog verdere exploits te vinden

Maar ik ben wel vrij zeker dat ze die nietmeer gaan vrijgeven voor 4.1
(omdat Apple deze "lek" dan weer kan dichten in 4.1 => dagen werk voor niks)
Oke bedankt duidelijk.
Ik wacht af hoop dat het snel komt!
  #14  
Oud 14-08-10, 15:59
Thrust Thrust is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard van 4.0.2 naar 4.0.1?

Hallo alle,

Ik heb sinds gisteren een iPhone 4, maar ik ben weer een van de ongelukkige die er een uit Frankrijk heeft met simlock. Maar goed, heb het al geregeld met de Apple Store in Frankrijk.
Dus ik dacht ik laat hem bij iemand activeren en dan zelf jailbreaken/unlocken. Maar nu zag ik dat er iOS 4.0.2 op stond, nou balen dus! En ik zat is zo te googlen en ik dacht ik probeer gewoon om 4.0.1 erop te zetten. Dus ik de firmware gedownload in DFU mode gezet en herstellen met alt (Mac) + herstel. Ik koos dus de ipsw van 4.0.1 en hij controleren en alles en hij ging gewoon herstellen!
Hij zei ook nog dat hij 4.0.1 erop aan het zetten was. Nou is ie dus klaar. Maar ik geloof eigenlijk niet dat je van 4.0.2 naar 4.0.1 ken zal de baseband dan gewoon niet veranderd zijn? Of zit ie nu echt op 4.0.1?

Want ik weet nog wel met me 3g dat ik 3.1 erop wou zetten terwijl er 3.12 op stond en dat ie toen een foutmelding gaf. Dus ik zit nu echt te twijfelen of de firmware wel echt 4.0.1 is.

Iemand een idee?

PS. Hij is dus nog niet geactiveerd, ken dus niet kijken welke firmware erop zit!!

Gr,
thrust
  #15  
Oud 14-08-10, 16:48
seurebeure seurebeure is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 23
Standaard

Ik heb vandaag ook de stomme fout gemaakt om te upgraden naar 4.0.2 daar gaat mijn jailbreak en dus simlock! :-( ik kan dus niets meer! Ik zou nu heel graag terug willen naar 4.0.0 maar dit lukt dus niet met de herstell
knop! zou ik ooit mijn iphone weer kunnen jailbreaken?? en unlocken?? ik zoek me suf op sites maar snap er helemaal niks meer van! Mocht iemand tips hebben wil die ze dan graag stap voor stap uitleggen? ik begrijp al die termen echt niet!!
mocht iemand interesse hebben om t uit te leggen dan zou ik erg blij zijn!! groetjes saar
  #16  
Oud 14-08-10, 17:07
mneerhout mneerhout is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 150
Standaard

jongens doe niet zo moeilijk, gewoon de firmware 4.0.1 opzoeken (google) is zelfs de originele van apple en recboot maakt hem weer wakker!! Wel een beetje zoeken he hoe of wat. Daarna gewoon de jailbreakme erover halen op je foon zelf en cydia is back.
Mijn iPhone4/32 heb ik morgen en iTunes heeft gelukkig nog 4.0.1, dus makkelijk activeren voor mij. Ik zal even de links zoeken voor de firmware en recboot, moment...

http://jaxov.com/2010/05/recboot-iphone-recovery-mode/ =recboot

en de firmware....
http://www.iphoneheat.com/2010/07/do...g-build-8a306/

Laatst gewijzigd door mneerhout; 14-08-10 om 17:12. Reden: service
  #17  
Oud 14-08-10, 17:12
seurebeure seurebeure is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 23
Standaard

sorry dat ik het niet snap hoor, maar ik ben al vanaf vanmorgen bezig met mezelf al die termen eigen te maken maar ik snap het gewoon niet..... het enige wat ik vraag is even stap voor stap! ik weet zeker dat er net als mij nog meer iphone leken bestaan die met hun handen in t haar zitten nu! en het spijt me als ik lastig ben maar ik dacht dat het forum voor hulp was????
  #18  
Oud 14-08-10, 17:17
mneerhout mneerhout is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 150
Standaard

ok ok, download als eerste die firmware op de desktop ofzo, dan zet je je iphone in DFU, even zoeken wat dat is, maar dat is 10 sec. beide knoppen home en power indrukken, na 10sec. precies alleen power loslaten en je iPhone verschijnt weer in iTunes, nu klik je op herstel met de shift? toets ingedrukt en selecteert de firmware 4.0.1 na installeren zal die error geven, maar via recboot/exit wordt hij weer wakker en voila, je hebt weer een fijne iPhone, nu surf je met je foon naar jailbreakme.com en cydia is back.


Zo, duidelijk?
  #19  
Oud 14-08-10, 17:21
seurebeure seurebeure is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mneerhout Bekijk bericht
ok ok, download als eerste die firmware op de desktop ofzo, dan zet je je iphone in DFU, even zoeken wat dat is, maar dat is 10 sec. beide knoppen home en power indrukken, na 10sce. precies alleen power loslaten en je iPhone verschijnt weer in iTunes, nu klik je op herstel met de shift? toets ingedrukt en selecteert de firmware 4.0.1 na installeren zal die error geven, maar via recboot/exit wordt hij weer wakker en voila, je hebt weer een fijne iPhone, nu surf je met je foon naar jailbreakme.com en cydia is back.


Zo, duidelijk?
nee want als ik de firmware gevonden heb en gedownload heb probeer ik hem in die lijst op te zoeken en dan vind hij deze niet... of mijn itunes gaat helemaal overstuur en opent iets van 30 vensters.. dus miss kun je me nog vertellen waar ik 4.0.1
en hoe kan ik via recboot/exit hem weer wakker maken ??????want recboot moet ik ook ergens instaleren?? sorry hoor ik snap het voor een deel
  #20  
Oud 14-08-10, 17:25
mneerhout mneerhout is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 150
Standaard

jij moet de 2e firmware hebben, dus voor je 3GS IOS4.1 2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
In recboot heb je 2 progjes zitten, je moet de exit gebruiken om de error op te lossen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G terugzetten naar iOS 3.1.3 jap74 Archief 3 10-05-11 15:36
iPhone: 3G op iOS 4.1 icm BB 06.15.00 ontzettend traag > naar iOS 4.2.1? Typ 81 Jailbreak 8 19-12-10 20:52
iPad: iPad updaten van IOS 3.2 jailbreak naar IOS 4.2.1 KSH Jailbreak 0 30-11-10 19:54
iPhone: iPhone 4 Downgrade ios 4.1 naar 4.0.1 BytesNL Jailbreak 5 01-10-10 23:04
Windows: iPhone valt uit na update naar iOS 4.0 jurgenb iTunes 13 04-08-10 19:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.