//

iPhone 3GS 4.1 Jailbreak

iPhone 3GS 4.1 Jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet dat ik naar 4.0.1 ben gegaan met een jailbreak via die ispazio, maar dat was een erg slechte: De achtergrondafbeelding was het logo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-09-10, 11:33
Kaasschaaf Kaasschaaf is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 51
Standaard

Ik weet dat ik naar 4.0.1 ben gegaan met een jailbreak via die ispazio, maar dat was een erg slechte: De achtergrondafbeelding was het logo van ispazio en de multitasking functie deed het niet, dus ik zit weer op een pwned versie van 4.0. Is deze versie wel clean (op safari na dan) ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-09-10, 12:27
kansasgutz kansasgutz is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 2
Standaard

heb ook net geupdate en alles werkt perfect, buiten de safari bug. thx
  #23  
Oud 14-09-10, 16:28
johndoe73 johndoe73 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 67
Standaard

Vandaag ook maar ge-update (3GS met oude bootrom) en alles lijkt prima te werken. Gewoon een shift-restore uitgevoerd in iTunes met de firmware uit een van de eerste postings. Ik kwam vanaf 4.0.1 die ook een jailbreak had (sinds 3.1.3 met blackrain).

Had inderdaad wel die fix nodig om Safari weer aan de praat te krijgen. MyWi 4.0 lijkt het ook goed te doen (even kort getest en dat werkte). Terugzetten van alle Cydia packages met AptBackup zorgde ervoor dat bijna alle normale apps weer van de iPhone waren verdwenen. Dus nog een keer een backup teruggezet en toen maar handmatig de paar belangrijke cydia packages geinstalleerd.

SBSettings werkt inderdaad nog niet want er is geen Activator die geschikt is voor 4.1
  #24  
Oud 14-09-10, 16:54
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

mijn iphone 4 fw 4.0.1 staat bij cydia shsh ios 4.0.1, 4.0.2 ,4.1
__________________
iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.3] [Jailbreak: Ja]
iPad2 16GB (Wit) [FW: 4.3.5] MacBook Pro 2011
  #25  
Oud 14-09-10, 17:13
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Trouwens is het mensen opgevallen dat het bereik wat minder is op 4.1? Ik heb normaal altijd op mijn werkplek vol 3G bereik met 5 streepjes en nu springt die elke keer van 4 naar 3 streepjes met 3G. Ook duurt het verbinden in Safari soms erg lang.. Of het ligt weer aan T-Mobile maar op 4.0 had ik altijd vol 3G bereik en nooit problemen. In heel het gebouw heb ik altijd vol 3G maar op sommige plekken waar ik kom heb ik maar 2 streepjes met 3G.. Best vreemd en irriteer mij hier best wel erg aan.. Misschien toch maar is terug naar 4.0 en kijken hoe het bereik dan is..

Ook krijg ik nu elke keer Cydia errors waar ik niet zo blij mee ben. Ik heb verder niks geks gedaan met Cydia dus hoop dat dit niet blijvend is..

Laatst gewijzigd door iScorpio; 15-09-10 om 23:30.
  #26  
Oud 14-09-10, 17:16
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
Ook krijg ik nu elke keer Cydia errors waar ik niet zo blij mee ben. Ik heb verder niks geks gedaan met Cydia dus hoop dat dit niet blijvend is..
Cydia zal nog niet correct werken en je moet nog wat sources toevoegen
  #27  
Oud 14-09-10, 17:17
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Zoals welke sources? Heb tenet de source van Elpelle toegevoegd maar daar kreeg ik errors door en nu als ik bij Changes kijk dan krijg ik errors door de repo van BigBoss.. Eerder geen last van gehad Hij update mijn changes ook niet meer..
  #28  
Oud 14-09-10, 17:45
mastermark's schermafbeelding
mastermark mastermark is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
Zoals welke sources? Heb tenet de source van Elpelle toegevoegd maar daar kreeg ik errors door en nu als ik bij Changes kijk dan krijg ik errors door de repo van BigBoss.. Eerder geen last van gehad Hij update mijn changes ook niet meer..
http://apt.saurik.com/cydia-3.7
  #29  
Oud 14-09-10, 17:54
deheerdejong deheerdejong is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1
Standaard

Hallo Ben nieuw hier en wil graag weten waar je kan zien of je een oude bootroom hebt of niet.Heb zelf net een 3GS gekocht met 4.1 erop maar kan die niet laten unlocken en wil nu eerst proberen em te jailbreaken.
  #30  
Oud 14-09-10, 18:14
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deheerdejong Bekijk bericht
Hallo Ben nieuw hier en wil graag weten waar je kan zien of je een oude bootroom hebt of niet.Heb zelf net een 3GS gekocht met 4.1 erop maar kan die niet laten unlocken en wil nu eerst proberen em te jailbreaken.
Handleiding: achterhaal de bootrom-versie op de iPhone 3GS (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl



Ik ben al ff bezig met het proberen te upgraden naar de custom firmware (iPhone2,1_4.1_8B117_Ripristino_Personalizzato.ipsw), maar dit wil niet lukken. Hij blijft hangen op "iPhone op herstel voorbereiden..." en daarna error 1604. Normaal, recovery en DFU mode geprobeerd te herstellen en ook geprobeerd icm "74.208.10.249 gs.apple.com" in de host file.

Specs:
iTunes 10 (64 bit)
iPhone 3GS (old bootrom)
iOS 4.0.1 gejailbreaked via jailbreakme.com
  #31  
Oud 14-09-10, 18:50
goofy17 goofy17 is offline
• iOS 5.0.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: groene hart
Berichten: 44
Standaard

Als ik het goed begrijp kan ik mijn 3 GS (oude bootrom) JB 3,12 met purplerain nu eenvoudig updaten met Itunes (+alt) naar 4.1

Dan is het niet nodig alle programma's opnieuw te installeren, alleen safari fix?

Synchroniseert mijn agenda dan weer met mijn .me account?
  #32  
Oud 14-09-10, 23:26
martijndk1983 martijndk1983 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: oss
Berichten: 171
Standaard

hoi

heeft iemand duidelijke links hoe de jailbreak werkt en links met bestanden die er nodig zijn zoals aangepaste pwngtool=
post ze hier of pm.

dank u
  #33  
Oud 15-09-10, 05:24
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

3GS met de custom FW 4.1 (8B117) van ispazio loopt bij mij uit op een klein drama ...
- Safari werkt niet (was echter in de originele posting aangegeven)
- iPhone blijft regelmatig hangen, alleen een soft reset helpt dan nog
- Bluetooth valt regelmatig uit
- afhankelijk van de actieve applicaties is het instellingen menu niet meer benaderbaar
- GPS werkt helemaal niet meer, ook niet na 2x opnieuw installeren

Laatst gewijzigd door nlrela; 15-09-10 om 06:57.
  #34  
Oud 15-09-10, 10:41
rohlenforst rohlenforst is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaasschaaf Bekijk bericht
Ik weet dat ik naar 4.0.1 ben gegaan met een jailbreak via die ispazio, maar dat was een erg slechte: De achtergrondafbeelding was het logo van ispazio en de multitasking functie deed het niet, dus ik zit weer op een pwned versie van 4.0. Is deze versie wel clean (op safari na dan) ?
Heb 'm er nu 2 dagen opstaan en op safari(opgelost met safarifix) na, werkt alles perfect & flinke snelheidswinst op de 3gs....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martijndk1983 Bekijk bericht
hoi

heeft iemand duidelijke links hoe de jailbreak werkt en links met bestanden die er nodig zijn zoals aangepaste pwngtool=
post ze hier of pm.

dank u
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rohlenforst Bekijk bericht

Staat hier je antwoord???
Wel in't spaans, kon de engelse versie niet zo snel vinden...
Maar op pagina 1 van dit forum staat een link naar een filesharingsite waar je een werkende ispw kunt downloaden,
een stuk eenvoudiger als je het mij vraagt....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ra(MONSTER) Bekijk bericht
http://www.easy-share.com/1912255843/iPhone2,1_4.1_8B117.ipsw
http://www.megaupload.com/?d=VRB320Z0

Ik heb deze bij mij draaien. Ook op een 3GS, old bootrom.
Hij bevat geen hacktivation dus je moet wel gebruik maken van het t-mobile netwerk.
Ben je afhankelijk van een unlock moet je deze nog even laten links laten liggen. Ultrasnow is nog niet geupdated
Werkt bij mij prima.
Ik kwam alleen een bug tegen in safari. Wanneer deze opstart sluit hij ook meteen weer af. Dit is echter makkelijk op te lossen door de http://repo.woowiz.net repository in Cydia toe te voegen. Installeer vervolgens Safarifix en hij werkt perfect.

Mocht je nog vragen hebben, stuur een PM

Hoop dat jullie hiermee geholpen zijn.

Mvg Ramon

Deze bedoel ik

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
Trouwens is het mensen opgevallen dat het bereik wat minder is op 4.1? Ik heb normaal altijd op mijn werkplek vol 3G bereik met 5 streepjes en nu springt die elke keer van 4 naar 3 streepjes met 3G. Ook duurt het verbinden in Safari soms erg lang.. Of het ligt weer aan T-Mobile maar op 4.0 had ik altijd vol 3G bereik en nooit problemen. In heel het gebouw heb ik altijd vol 3G maar op sommige plekken waar ik kom heb ik maar 2 streepjes met 3G.. Best vreemd en irriteer mij hier best wel erg aan.. Misschien toch maar is terug naar 4.0 en kijken hoe het bereik dan is..
Apple heeft doormiddel van een softwareupdate (4.0.1, 4.0.2 & 4.1) de streepjes voor de signaalsterkte aangepast zodat deze correcter weergegeven worden.. Geen reden om te downgraden, aangezien het aantal ontvangst-streepjes tot nu toe verkeerd werd weergegeven..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goofy17 Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp kan ik mijn 3 GS (oude bootrom) JB 3,12 met purplerain nu eenvoudig updaten met Itunes (+alt) naar 4.1

Dan is het niet nodig alle programma's opnieuw te installeren, alleen safari fix?

Synchroniseert mijn agenda dan weer met mijn .me account?

Wel even een backup maken in iTunes...
En ff de ISPW downloaden of maken..

Laatst gewijzigd door iScorpio; 15-09-10 om 23:30.
  #35  
Oud 15-09-10, 12:05
robertmclay robertmclay is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard iphone 4 firmware 4.1

Weet iemand of je de iphone4 met firmware 4.1 kunt jailbreaken?
  #36  
Oud 15-09-10, 12:23
rohlenforst rohlenforst is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 38
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robertmclay Bekijk bericht
Weet iemand of je de iphone4 met firmware 4.1 kunt jailbreaken?
Nog niet zit eraan te komen, maar als je het forum een klein beetje gelezen had wist je dit ook al....
  #37  
Oud 15-09-10, 18:56
robdeallergekste robdeallergekste is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Vraagje

Sinds een jaar heb ik de Iphone 3G, werkt perfect. Een lange tijd geleden heb ik er tethernet opgezet dat ik kan internetten op de laptop via de Iphone. De software was volgens mij 3.0.1

Nu heb ik een Ipad en wil ik via MiWi internetten maar dan moet je hem eerst updaten, software was te oud volgens jailbreakme.com

Update gedaan via Itunes echter nu is de software weer te nieuw

Gevolg, geen internet via tethernet of via MiWi.

Wat is nu handig, wachten op een jailbreakme.op voor 4.1 of downgraden zover dat kan ?
  #38  
Oud 16-09-10, 02:46
martijndk1983 martijndk1983 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: oss
Berichten: 171
Standaard

Kan dit ook in Windows.
Er zou een manier moeten zijn maar met sn0wbreeze 1.8 beta geeft hij een fout als ik 4.1 oproep terwijl hij wel daarvoor is.

Grt
  #39  
Oud 16-09-10, 02:54
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Volgens mij werkt sn0wbreeze 1.8 beta alleen met 4.1 beta .... weet dit alleen niet 100% zeker (de nieuwe 4.1 lukte bij mij ook niet)
  #40  
Oud 16-09-10, 13:53
JPtje JPtje is offline
• iOS 7.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Als ik mijn iPhone 3GS 16GB (oude bootrom) wil updaten vanaf een gejailbreakte 4.0.1 naar custom 4.1 krijg ik error 1600.

DFU geeft error, Recovery geeft ook error.
Zowel met Windows als met OSX met iTunes 10

Iemand enig idee??
Discussie gesloten

Labels
4.1, cydia, gamecenter, iphone, pwned



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs Jailbreak? nicolaas111 Archief 5 17-04-10 11:41
iPhone: 3GS/Belgisch/3.12/Jailbreak | Windows 7 reinstall, tips tbv behoud jailbreak ? Moehaha Jailbreak 0 28-03-10 00:19
16g 3GS org. siml. vrij VS 32g 3GS jailbreak djaell Koopinformatie Nederland 4 30-09-09 11:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:46.