//

iPhone 3GS 4.1 Jailbreak

iPhone 3GS 4.1 Jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JPtje Als ik mijn iPhone 3GS 16GB (oude bootrom) wil updaten vanaf een gejailbreakte 4.0.1 naar custom 4.1 krijg ik error ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 16-09-10, 16:15
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JPtje Bekijk bericht
Als ik mijn iPhone 3GS 16GB (oude bootrom) wil updaten vanaf een gejailbreakte 4.0.1 naar custom 4.1 krijg ik error 1600.

DFU geeft error, Recovery geeft ook error.
Zowel met Windows als met OSX met iTunes 10

Iemand enig idee??
Ik heb hetzelfde probleem. Ik snap niet waarom de iPhone niet wilt updaten naar de custom firmware 4.1, terwijl hij aan alle eisen voldoet (?).
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 16-09-10, 16:19
djkavaa djkavaa is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Reuver
Berichten: 183
Stuur een bericht via MSN naar djkavaa
Standaard

Same Story hier, maar dan met nieuwe bootrom

heeft er nu niemand een goeie oplossing om van 3.1.3 naar 4.0.1 te gaan.

Met een NIEUWE bootrom
  #43  
Oud 16-09-10, 17:18
ted22876 ted22876 is offline
• iOS 9.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Mijn eerste post hier...nog veel aan het ontdekken/uitproberen met mijn iphone 3GS.
Ik was natuurlijk net 1 dag te laat om te updaten naar 4.01 en te jailbreaken, dus heb nog gewoon 3.1.3, maar kan niet wachten tot er een jailbreak uit is voor 4.1

Nu kwam ik deze site tegen How To Unlock iPhone 3G/3GS/4: #1 Unlocking iPhone/Jailbreak software. Unlock iPhone 4
Is er iemand die hier mee bekend is en of dit echt werkt? (volgens site heb je dan ook meteen flash)
  #44  
Oud 16-09-10, 17:57
JPtje JPtje is offline
• iOS 7.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik snap er helemaal niets meer van,

Downgraden van 4.0.1 naar oudere versies geeft 1600 fouten, ook met saurik's server waar ik SHSH's op heb staan. updaten naar een custom 4.1 geeft een error, en nu heb ik geupdate naar de officiele 4.1 en heb ik geen netwerk meer! Ook nog geprobeert te Herstellen naar iOS 4.1 officiele versie, en nog steeds geen netwerk, terwijl ik wel een melding heb gehad dat hij geactiveerd is.

Het enige wat ik kan doen is herstellen naar 4.1 waarbij ik dus 'geen service' krijg. heb net weer geprobeerd te downgraden maar dat geeft ook alweer een error..


Vreemd allemaal..
  #45  
Oud 17-09-10, 00:58
martijndk1983 martijndk1983 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: oss
Berichten: 171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlrela Bekijk bericht
Volgens mij werkt sn0wbreeze 1.8 beta alleen met 4.1 beta .... weet dit alleen niet 100% zeker (de nieuwe 4.1 lukte bij mij ook niet)

Zon vermoedden had ik ook al.
En wilde het met de beta proberen maar kan nergens de beta vinden om te downloaden.
En er zijn als ik me niet vergis twee of drie beta"'s
  #46  
Oud 17-09-10, 11:07
bartosie bartosie is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Kunnen de mensen bij wie het gelukt is even aangeven:
- met welke firmware en vanuit welke JB methode ze geupdate hebben (jailbreakme/spirit/blackrain)
- welke versie iTunes is gebruikt bij het updaten (v9.2 of v10?)
- is de verwijzing naar sauriks server voor het downgraden in host file laten staan, of weggehaald?
- stond de iphone in DFU mode, restore mode, of stond de iphone gewoon aan?
- is er geupdate via shift-update, of shift-restore binnen iTunes?

Ik heb veel verschillende methodes geprobeerd, maar hij blijft telkens hangen op 'preparing iphone for recovery'. Zowel vanuit 4.01 (jailbreakme) geprobeerd, als 3.1.3 (spirit).Ik kan niet via 3.1.2 updaten, omdat ik daar geen SHSH vanheb

Ik denk eigenlijk dat het ALLEEN werkt als de iPhone een blackrain JB bevat (en evt. via custom firmware al is geupgrade naar 4.0.X), tenzij iemand hier het tegendeel kan bewijzen

Laatst gewijzigd door bartosie; 17-09-10 om 11:12.
  #47  
Oud 17-09-10, 11:53
madcat madcat is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartosie Bekijk bericht
Kunnen de mensen bij wie het gelukt is even aangeven:
- met welke firmware en vanuit welke JB methode ze geupdate hebben (jailbreakme/spirit/blackrain)
- welke versie iTunes is gebruikt bij het updaten (v9.2 of v10?)
- is de verwijzing naar sauriks server voor het downgraden in host file laten staan, of weggehaald?
- stond de iphone in DFU mode, restore mode, of stond de iphone gewoon aan?
- is er geupdate via shift-update, of shift-restore binnen iTunes?

Ik heb veel verschillende methodes geprobeerd, maar hij blijft telkens hangen op 'preparing iphone for recovery'. Zowel vanuit 4.01 (jailbreakme) geprobeerd, als 3.1.3 (spirit).Ik kan niet via 3.1.2 updaten, omdat ik daar geen SHSH vanheb

Ik denk eigenlijk dat het ALLEEN werkt als de iPhone een blackrain JB bevat (en evt. via custom firmware al is geupgrade naar 4.0.X), tenzij iemand hier het tegendeel kan bewijzen
Hmmz intressant, ik heb hetzelfde probleem gehad gisteren.
Ik heb altijd mijn 3gs (oude firmware, tmobile unlocked) via een custom firmware geupdate en draaide gisteren 4.0.0.
Via iTunes 10 heb ik via shift/alternate restore de custom firmware veranderd en dat mislukte met een error 1600.

Daarna heb ik via een shift restore en tinyUmbrella met shsh 4.0 blob een restore naar de orginele 4.0 firmware gedaan wat wel lukte.
Nu heb ik deze gejailbreakt met jailbreakme, maar nog niet bezig geweest met een update naar 4.1.

Heeft iemand 4.1 al wel draaien, en zo ja heeft hij dit gedaan met blackrain?
  #48  
Oud 17-09-10, 15:24
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Ik kan het eventueel proberen door eerst te downgraden naar 3.1.2 en dan naar 4.1, maar zit wel wat tijd in dan.
  #49  
Oud 17-09-10, 17:11
madcat madcat is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loopezz Bekijk bericht
Ik kan het eventueel proberen door eerst te downgraden naar 3.1.2 en dan naar 4.1, maar zit wel wat tijd in dan.
Op welke firmware zit je nu dan?
4.0.1? in principe maakt het niet zo veel uit waarvan je vandaan komt.
maar het lijkt me handig dat je iig even een shsh backup maakt van je huidige firmware (mits <4.1 + JB)
  #50  
Oud 17-09-10, 19:08
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madcat Bekijk bericht
Op welke firmware zit je nu dan?
4.0.1? in principe maakt het niet zo veel uit waarvan je vandaan komt.
maar het lijkt me handig dat je iig even een shsh backup maakt van je huidige firmware (mits <4.1 + JB)
Ik heb nog wat getest. Ik kan gewoon upgraden naar 4.1 en downgraden naar 4.0.1, alleen de custom firmware pakt hij niet. Downgraden naar 3.1.2 heb ik niet gedaan, omdat ik er van uitga dat het aan de custom firmware ligt dat hij het niet doet.
Misschien een andere custom firmware proberen?

(Ik heb vanaf 3.1.2 alle SHSH blobs).
  #51  
Oud 18-09-10, 11:32
limegreen limegreen is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard same story here!

Ook 4.1 op 3g old bootrom, dus zeer geinteresseerd in jouw custom made versie. kun je me een pm sturen met de link? tnks anyway.

greetz hanz


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben van het weekend aan de slag gegaan met mijn iPhone 3GS om hem te updaten naar 4.1 en te jailbreaken. Dit is gelukt! Ik zat op 4.0 (Pwned) en zit nu dus op 4.1 (Pwned). Hiervoor heb ik een aangepaste versie van PwnageTool gebruikt. Op internet een las ik verschillende verhalen over erros en dat ik hem uit de recovery moest halen maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Gewoon in 1 keer goed gegaan in iTunes. Ik moet zeggen dat 4.1 erg goed draait alleen werkt Safari nog niet maar daar is een fix voor te vinden in Cydia en werkt nu wel weer. Voor de rest kan ik nog geen gebruik maken van SBsettings en andere Cydia software. Ik hoop dat deze snel geupgrade worden voor 4.1 maar dat zal nog wel duren tot de publieke jailbreak van 4.1. Ik moet ook zeggen dat GameCenter erg leuk is om te doen en heb inmiddels rond de 10 spelen. Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.
  #52  
Oud 20-09-10, 18:44
nub2010 nub2010 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Is het mogelijk om van de normale 4.1 ios voor 3gs naar de custom gejailbreakte 4.1 voor 3gs te gaan waarover jij het hebt? Of moet je dan al eerder ge-jailbreakt zijn?
  #53  
Oud 20-09-10, 18:48
Kaasschaaf Kaasschaaf is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 51
Standaard

nee daarvoor moet je al op custom firmware zitten
  #54  
Oud 20-09-10, 23:43
H0pe H0pe is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Nou, het is me uiteindelijk gelukt na 100 16xx fouten te hebben overleefd.

Ik heb een 3gs met oude bootrom en mijn zusje had perongeluk mijn iphone vorige week geupdate naar 4.1 officiele rom.

Ik ben helemaal weer terug gegaan naar 3.1.2. waar ik mijn blobs van had gesaved. Dus de ip's in dat host bestandje gezet en zo kon ik de officiele 3.1.2 terugzetten. Vervolgens met redsn0w 0.92 deze officiele rom gejailbreakt en via itunes gerestored.

Daarna heb ik met de aangepaste versie van pwnagetool (ipazio) in de expert mode mijn officiele 4.1 rom gejailbreakt. Hierbij heb ik hem niet geactiveerd, maar wel de baseband laten updaten. Ik heb voor het invoeren van mijn macwachtwoord dat tweede package laten draaien (ios4.1jailbreaker) en toen via de recovery mode heb ik mijn gemaakte custom ipsw weer terug weten te zetten via Itunes (ik heb wel weer het host bestandje terug gewijzigd en de ip's er weer uit gesloopt) en werkte 4.1

Na 10 pogingen en verschillende methodes ben ik best wel opgelucht nu

(Nederlands is niet echt mijn ding. Hopelijk heb je er wat aan)

@ bartosie daar bleef ik dus ook de hele tijd in hangen, totdat ik de jailbreak van 3.1.2 veranderde van Blackra1n naar redsn0w. Daarnaast kan hebben meegespeeld, maar dat weet ik niet zeker dat ik via de expert mode van pwnagetool niet activeren aanvinkte, maar wel de baseband updaten. En dus niet meer via de simple mode mijn ipsw aan maakte.

Ik heb Itunes 10 gebruikt voor alles

Laatst gewijzigd door H0pe; 20-09-10 om 23:46.
  #55  
Oud 20-09-10, 23:53
bartosie bartosie is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Thanks voor de reply! Ik ga het meteen maar weer even proberen.., maar in mijn geval met 3.1.3 & sn0wbreeze v1.7

Ik zal laten weten of het wel/niet gelukt is..

Laatst gewijzigd door bartosie; 21-09-10 om 00:07.
  #56  
Oud 21-09-10, 11:10
madcat madcat is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H0pe Bekijk bericht
Nou, het is me uiteindelijk gelukt na 100 16xx fouten te hebben overleefd.

Ik heb een 3gs met oude bootrom en mijn zusje had perongeluk mijn iphone vorige week geupdate naar 4.1 officiele rom.

Ik ben helemaal weer terug gegaan naar 3.1.2. waar ik mijn blobs van had gesaved. Dus de ip's in dat host bestandje gezet en zo kon ik de officiele 3.1.2 terugzetten. Vervolgens met redsn0w 0.92 deze officiele rom gejailbreakt en via itunes gerestored.

Daarna heb ik met de aangepaste versie van pwnagetool (ipazio) in de expert mode mijn officiele 4.1 rom gejailbreakt. Hierbij heb ik hem niet geactiveerd, maar wel de baseband laten updaten. Ik heb voor het invoeren van mijn macwachtwoord dat tweede package laten draaien (ios4.1jailbreaker) en toen via de recovery mode heb ik mijn gemaakte custom ipsw weer terug weten te zetten via Itunes (ik heb wel weer het host bestandje terug gewijzigd en de ip's er weer uit gesloopt) en werkte 4.1

Na 10 pogingen en verschillende methodes ben ik best wel opgelucht nu

(Nederlands is niet echt mijn ding. Hopelijk heb je er wat aan)

@ bartosie daar bleef ik dus ook de hele tijd in hangen, totdat ik de jailbreak van 3.1.2 veranderde van Blackra1n naar redsn0w. Daarnaast kan hebben meegespeeld, maar dat weet ik niet zeker dat ik via de expert mode van pwnagetool niet activeren aanvinkte, maar wel de baseband updaten. En dus niet meer via de simple mode mijn ipsw aan maakte.

Ik heb Itunes 10 gebruikt voor alles
dus samenvattend:
- 3gs (oude fw ) 3.1.2 gehackte met redsnow 0.92 is de uitgangssituatie
- met pwnagetool (ipazio) firmware maken
-> niet activeren, wel baseband update
- ios4.1jailbreaker draaien voor het wachtwoord invoeren van pwnagetool
- restore custom firmware doen in recovery mode (met itunes scherm)

jammer genoeg zit ik al op 4.0 en kan niet terug.
Ik zal dit weekend eens via 4.0 + redsnow proberen
  #57  
Oud 21-09-10, 16:12
H0pe H0pe is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Dat is correct!
  #58  
Oud 22-09-10, 22:57
*patricia* *patricia* is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Aan de ene kant wil ik proberen mijn iPhone te jailbreaken maar als ik de termen; pwn, oude/ nieuwe bootrom, fix, bla bla bla lees dan denk ik laat maar. Als er iets misgaat kom ik er nooit meer uit. Is er geen topic: jailbreaken voor dummy's?
  #59  
Oud 22-09-10, 23:05
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *patricia* Bekijk bericht
Aan de ene kant wil ik proberen mijn iPhone te jailbreaken maar als ik de termen; pwn, oude/ nieuwe bootrom, fix, bla bla bla lees dan denk ik laat maar. Als er iets misgaat kom ik er nooit meer uit. Is er geen topic: jailbreaken voor dummy's?
Gezien jouw profiel, dan kun jij je iPhone (nog) niet jailbreaken. Je zit namelijk op iOS 4.1 en ik neem aan dat jouw iPhone nieuw is, dat betekent dat je vastzit aan 4.1.
Het kan nog even duren voordat er een jailbreak is voor 4.1, tot die tijd zou ik gewoon er meer in verdiepen en van alles over jailbreaken lezen (hoe het moet, wat de mogelijkheden er van zijn, etc, etc).
  #60  
Oud 23-09-10, 15:42
asherbachrach asherbachrach is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 13
Standaard

Zou iemand mij naar een goede guide kunnen wijzen om aan de slag te kunnen met mijn Iphone 3gs

Unlock (Van):
de simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund

tot aan de laatste stappen... het gerbuik van de telefoon met elke sim

Iphone 3gs firmware unknown..

Laatst gewijzigd door asherbachrach; 23-09-10 om 15:57.
Discussie gesloten

Labels
4.1, cydia, gamecenter, iphone, pwned



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs Jailbreak? nicolaas111 Archief 5 17-04-10 10:41
iPhone: 3GS/Belgisch/3.12/Jailbreak | Windows 7 reinstall, tips tbv behoud jailbreak ? Moehaha Jailbreak 0 27-03-10 23:19
16g 3GS org. siml. vrij VS 32g 3GS jailbreak djaell Koopinformatie Nederland 4 30-09-09 10:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:21.