iPhone 3GS 4.1 Jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JPtje Als ik mijn iPhone 3GS 16GB (oude bootrom) wil updaten vanaf een gejailbreakte 4.0.1 naar custom 4.1 krijg ik error ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Same Story hier, maar dan met nieuwe bootrom
heeft er nu niemand een goeie oplossing om van 3.1.3 naar 4.0.1 te gaan. Met een NIEUWE bootrom |
|
|||
|
|||
Mijn eerste post hier...nog veel aan het ontdekken/uitproberen met mijn iphone 3GS.
Ik was natuurlijk net 1 dag te laat om te updaten naar 4.01 en te jailbreaken, dus heb nog gewoon 3.1.3, maar kan niet wachten tot er een jailbreak uit is voor 4.1 Nu kwam ik deze site tegen How To Unlock iPhone 3G/3GS/4: #1 Unlocking iPhone/Jailbreak software. Unlock iPhone 4 Is er iemand die hier mee bekend is en of dit echt werkt? (volgens site heb je dan ook meteen flash) |
|
|||
|
|||
Ik snap er helemaal niets meer van,
Downgraden van 4.0.1 naar oudere versies geeft 1600 fouten, ook met saurik's server waar ik SHSH's op heb staan. updaten naar een custom 4.1 geeft een error, en nu heb ik geupdate naar de officiele 4.1 en heb ik geen netwerk meer! Ook nog geprobeert te Herstellen naar iOS 4.1 officiele versie, en nog steeds geen netwerk, terwijl ik wel een melding heb gehad dat hij geactiveerd is. Het enige wat ik kan doen is herstellen naar 4.1 waarbij ik dus 'geen service' krijg. heb net weer geprobeerd te downgraden maar dat geeft ook alweer een error.. Vreemd allemaal.. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zon vermoedden had ik ook al. En wilde het met de beta proberen maar kan nergens de beta vinden om te downloaden. En er zijn als ik me niet vergis twee of drie beta"'s |
|
|||
|
|||
Kunnen de mensen bij wie het gelukt is even aangeven:
- met welke firmware en vanuit welke JB methode ze geupdate hebben (jailbreakme/spirit/blackrain) - welke versie iTunes is gebruikt bij het updaten (v9.2 of v10?) - is de verwijzing naar sauriks server voor het downgraden in host file laten staan, of weggehaald? - stond de iphone in DFU mode, restore mode, of stond de iphone gewoon aan? - is er geupdate via shift-update, of shift-restore binnen iTunes? Ik heb veel verschillende methodes geprobeerd, maar hij blijft telkens hangen op 'preparing iphone for recovery'. Zowel vanuit 4.01 (jailbreakme) geprobeerd, als 3.1.3 (spirit).Ik kan niet via 3.1.2 updaten, omdat ik daar geen SHSH vanheb Ik denk eigenlijk dat het ALLEEN werkt als de iPhone een blackrain JB bevat (en evt. via custom firmware al is geupgrade naar 4.0.X), tenzij iemand hier het tegendeel kan bewijzen Laatst gewijzigd door bartosie; 17-09-10 om 12:12. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb altijd mijn 3gs (oude firmware, tmobile unlocked) via een custom firmware geupdate en draaide gisteren 4.0.0. Via iTunes 10 heb ik via shift/alternate restore de custom firmware veranderd en dat mislukte met een error 1600. Daarna heb ik via een shift restore en tinyUmbrella met shsh 4.0 blob een restore naar de orginele 4.0 firmware gedaan wat wel lukte. Nu heb ik deze gejailbreakt met jailbreakme, maar nog niet bezig geweest met een update naar 4.1. Heeft iemand 4.1 al wel draaien, en zo ja heeft hij dit gedaan met blackrain? |
|
||||
|
||||
Ik kan het eventueel proberen door eerst te downgraden naar 3.1.2 en dan naar 4.1, maar zit wel wat tijd in dan.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
4.0.1? in principe maakt het niet zo veel uit waarvan je vandaan komt. maar het lijkt me handig dat je iig even een shsh backup maakt van je huidige firmware (mits <4.1 + JB) |
|
||||
|
||||
Citaat:
Misschien een andere custom firmware proberen? (Ik heb vanaf 3.1.2 alle SHSH blobs). |
|
|||
|
|||
same story here!
Ook 4.1 op 3g old bootrom, dus zeer geinteresseerd in jouw custom made versie. kun je me een pm sturen met de link? tnks anyway.
greetz hanz Citaat:
|
|
|||
|
|||
Is het mogelijk om van de normale 4.1 ios voor 3gs naar de custom gejailbreakte 4.1 voor 3gs te gaan waarover jij het hebt? Of moet je dan al eerder ge-jailbreakt zijn?
|
|
|||
|
|||
nee daarvoor moet je al op custom firmware zitten
|
|
|||
|
|||
Nou, het is me uiteindelijk gelukt na 100 16xx fouten te hebben overleefd.
Ik heb een 3gs met oude bootrom en mijn zusje had perongeluk mijn iphone vorige week geupdate naar 4.1 officiele rom. Ik ben helemaal weer terug gegaan naar 3.1.2. waar ik mijn blobs van had gesaved. Dus de ip's in dat host bestandje gezet en zo kon ik de officiele 3.1.2 terugzetten. Vervolgens met redsn0w 0.92 deze officiele rom gejailbreakt en via itunes gerestored. Daarna heb ik met de aangepaste versie van pwnagetool (ipazio) in de expert mode mijn officiele 4.1 rom gejailbreakt. Hierbij heb ik hem niet geactiveerd, maar wel de baseband laten updaten. Ik heb voor het invoeren van mijn macwachtwoord dat tweede package laten draaien (ios4.1jailbreaker) en toen via de recovery mode heb ik mijn gemaakte custom ipsw weer terug weten te zetten via Itunes (ik heb wel weer het host bestandje terug gewijzigd en de ip's er weer uit gesloopt) en werkte 4.1 Na 10 pogingen en verschillende methodes ben ik best wel opgelucht nu (Nederlands is niet echt mijn ding. Hopelijk heb je er wat aan) @ bartosie daar bleef ik dus ook de hele tijd in hangen, totdat ik de jailbreak van 3.1.2 veranderde van Blackra1n naar redsn0w. Daarnaast kan hebben meegespeeld, maar dat weet ik niet zeker dat ik via de expert mode van pwnagetool niet activeren aanvinkte, maar wel de baseband updaten. En dus niet meer via de simple mode mijn ipsw aan maakte. Ik heb Itunes 10 gebruikt voor alles Laatst gewijzigd door H0pe; 21-09-10 om 00:46. |
|
|||
|
|||
Thanks voor de reply! Ik ga het meteen maar weer even proberen.., maar in mijn geval met 3.1.3 & sn0wbreeze v1.7
Ik zal laten weten of het wel/niet gelukt is.. Laatst gewijzigd door bartosie; 21-09-10 om 01:07. |
|
|||
|
|||
Citaat:
- 3gs (oude fw ) 3.1.2 gehackte met redsnow 0.92 is de uitgangssituatie - met pwnagetool (ipazio) firmware maken -> niet activeren, wel baseband update - ios4.1jailbreaker draaien voor het wachtwoord invoeren van pwnagetool - restore custom firmware doen in recovery mode (met itunes scherm) jammer genoeg zit ik al op 4.0 en kan niet terug. Ik zal dit weekend eens via 4.0 + redsnow proberen |
|
|||
|
|||
Dat is correct!
|
|
|||
|
|||
Aan de ene kant wil ik proberen mijn iPhone te jailbreaken maar als ik de termen; pwn, oude/ nieuwe bootrom, fix, bla bla bla lees dan denk ik laat maar. Als er iets misgaat kom ik er nooit meer uit. Is er geen topic: jailbreaken voor dummy's?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Het kan nog even duren voordat er een jailbreak is voor 4.1, tot die tijd zou ik gewoon er meer in verdiepen en van alles over jailbreaken lezen (hoe het moet, wat de mogelijkheden er van zijn, etc, etc). |
|
|||
|
|||
Zou iemand mij naar een goede guide kunnen wijzen om aan de slag te kunnen met mijn Iphone 3gs
Unlock (Van): de simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund tot aan de laatste stappen... het gerbuik van de telefoon met elke sim Iphone 3gs firmware unknown.. Laatst gewijzigd door asherbachrach; 23-09-10 om 16:57. |
Labels |
4.1, cydia, gamecenter, iphone, pwned |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3Gs Jailbreak? | nicolaas111 | Archief | 5 | 17-04-10 11:41 |
iPhone: 3GS/Belgisch/3.12/Jailbreak | Windows 7 reinstall, tips tbv behoud jailbreak ? | Moehaha | Jailbreak | 0 | 28-03-10 00:19 |
16g 3GS org. siml. vrij VS 32g 3GS jailbreak | djaell | Koopinformatie Nederland | 4 | 30-09-09 11:31 |
|
|