//

iPhone 3GS 4.1 Jailbreak

iPhone 3GS 4.1 Jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben van het weekend aan de slag gegaan met mijn iPhone 3GS om hem te updaten naar 4.1 en te jailbreaken. Dit is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-09-10, 11:56
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard iPhone 3GS 4.1 Jailbreak

Hallo,

Ik ben van het weekend aan de slag gegaan met mijn iPhone 3GS om hem te updaten naar 4.1 en te jailbreaken. Dit is gelukt! Ik zat op 4.0 (Pwned) en zit nu dus op 4.1 (Pwned). Hiervoor heb ik een aangepaste versie van PwnageTool gebruikt. Op internet een las ik verschillende verhalen over erros en dat ik hem uit de recovery moest halen maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Gewoon in 1 keer goed gegaan in iTunes. Ik moet zeggen dat 4.1 erg goed draait alleen werkt Safari nog niet maar daar is een fix voor te vinden in Cydia en werkt nu wel weer. Voor de rest kan ik nog geen gebruik maken van SBsettings en andere Cydia software. Ik hoop dat deze snel geupgrade worden voor 4.1 maar dat zal nog wel duren tot de publieke jailbreak van 4.1. Ik moet ook zeggen dat GameCenter erg leuk is om te doen en heb inmiddels rond de 10 spelen. Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-10, 12:16
djkavaa djkavaa is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Reuver
Berichten: 183
Stuur een bericht via MSN naar djkavaa
Standaard

Heb je een 3gs met oude of nieuwe bootrom?
  #3  
Oud 13-09-10, 12:17
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Oude bootrom, sorry dat was ik vergeten erbij te vermelden en is erg belangrijk om te weten! Alleen wat ik heb gedaan lukt met een oude bootrom en dat heb ik allemaal van te voren gecheckt of dat zo was etc..
  #4  
Oud 13-09-10, 12:30
rohlenforst rohlenforst is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben van het weekend aan de slag gegaan met mijn iPhone 3GS om hem te updaten naar 4.1 en te jailbreaken. Dit is gelukt! Ik zat op 4.0 (Pwned) en zit nu dus op 4.1 (Pwned). Hiervoor heb ik een aangepaste versie van PwnageTool gebruikt. Op internet een las ik verschillende verhalen over erros en dat ik hem uit de recovery moest halen maar daar heb ik allemaal geen last van gehad. Gewoon in 1 keer goed gegaan in iTunes. Ik moet zeggen dat 4.1 erg goed draait alleen werkt Safari nog niet maar daar is een fix voor te vinden in Cydia en werkt nu wel weer. Voor de rest kan ik nog geen gebruik maken van SBsettings en andere Cydia software. Ik hoop dat deze snel geupgrade worden voor 4.1 maar dat zal nog wel duren tot de publieke jailbreak van 4.1. Ik moet ook zeggen dat GameCenter erg leuk is om te doen en heb inmiddels rond de 10 spelen. Als er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Zou je de ISPW op een filesharingsite willen zetten en een linkje willen plaatsen??? Alvast bedankt
  #5  
Oud 13-09-10, 12:33
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Ja dat wil ik best doen maar ik stuur je de link dan wel via een PM naar je toe. Als andere mensen ook de link willen weten dan sturen jullie mij maar een PM en graag ook even laten weten of het gelukt is en of het in 1 keer is gelukt.
@rohlenforst, ik stuur je vanavond de link.
  #6  
Oud 13-09-10, 12:39
rohlenforst rohlenforst is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
Ja dat wil ik best doen maar ik stuur je de link dan wel via een PM naar je toe. Als andere mensen ook de link willen weten dan sturen jullie mij maar een PM en graag ook even laten weten of het gelukt is en of het in 1 keer is gelukt.
@rohlenforst, ik stuur je vanavond de link.
Bedankt, laat je weten of ik hem werkend krijg...
  #7  
Oud 13-09-10, 12:40
iFlip iFlip is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb geprobeerd van 3.1.2 (blackra1n en oude bootrom) naar 4.1 te gaan met een custom restore ipsw file mbv pwnagetool. Niet gelukt! iPhone bleef hangen op het scherm met het appeltje. Umbrella geprobeerd. Ook niet gelukt. Vervolgens kon ik alleen nog in DFU mode herstellen. Maar zonder jailbreak helaas.

Laatst gewijzigd door iFlip; 13-09-10 om 12:43.
  #8  
Oud 13-09-10, 13:37
ra(MONSTER) ra(MONSTER) is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

http://www.easy-share.com/1912255843/iPhone2,1_4.1_8B117.ipsw
http://www.megaupload.com/?d=VRB320Z0

Ik heb deze bij mij draaien. Ook op een 3GS, old bootrom.
Hij bevat geen hacktivation dus je moet wel gebruik maken van het t-mobile netwerk.
Ben je afhankelijk van een unlock moet je deze nog even laten links laten liggen. Ultrasnow is nog niet geupdated
Werkt bij mij prima.
Ik kwam alleen een bug tegen in safari. Wanneer deze opstart sluit hij ook meteen weer af. Dit is echter makkelijk op te lossen door de http://repo.woowiz.net repository in Cydia toe te voegen. Installeer vervolgens Safarifix en hij werkt perfect.

Mocht je nog vragen hebben, stuur een PM

Hoop dat jullie hiermee geholpen zijn.

Mvg Ramon
  #9  
Oud 13-09-10, 13:38
rohlenforst rohlenforst is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 38
Question

Heb je het volgens deze:GUIDA ISPAZIO: Come eseguire il Jailbreak del Firmware 4.1 sull’iPhone 3GS con Pwnage Tool | Mac | iSpazio - Notizie su iPhone 4 in Italia, iOS 4, iPhone 3GS, iPod Touch, iPad Italia e recensioni App Store. handleiding gedaan???

Ga 'm nu downloaden, ik laat je weten of ik 'm ook werkend krijg..

Laatst gewijzigd door rohlenforst; 13-09-10 om 13:41.
  #10  
Oud 13-09-10, 13:47
ra(MONSTER) ra(MONSTER) is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Ja, hij is volgens die methode gemaakt. Maar alle logos zijn gewoon standaard en bij mij bevatte Cydia al wel alle standaard repositories. De partitiegrote van Cydia is +/- 850MB.

Rohlenforst: je baseband wordt met deze versie niet geupdated. Dus mocht je je SHSH opgeslagen hebben kun je altijd zonder problemen downgraden. Succes!
  #11  
Oud 13-09-10, 13:58
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

De partitiegrote van Cydia 850 MB? Waarom zo groot? Hoe groot is de hele IPSW dan? Ik heb alleen in PwnageTool Cydia toegevoegd en meer niet. Repo's voeg ik zelf wel toe. Trouwens ik baal er wel van dat SBsettings en Activator nog niet werkt.. Ik heb hierover de makers van deze software een mail gestuurd, van 1 wel reactie maar die zegt dat eerst Activator moet geupdate worden zodat daarna SBsettings werkt. Maar helaas nog geen mail terug van Ryan Petrich over Activator...
  #12  
Oud 13-09-10, 13:59
rohlenforst rohlenforst is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ra(MONSTER) Bekijk bericht
http://www.easy-share.com/1912255843/iPhone2,1_4.1_8B117.ipsw
http://www.megaupload.com/?d=VRB320Z0

Ik heb deze bij mij draaien. Ook op een 3GS, old bootrom.
Hij bevat geen hacktivation dus je moet wel gebruik maken van het t-mobile netwerk.
Ben je afhankelijk van een unlock moet je deze nog even laten links laten liggen. Ultrasnow is nog niet geupdated
Werkt bij mij prima.
Ik kwam alleen een bug tegen in safari. Wanneer deze opstart sluit hij ook meteen weer af. Dit is echter makkelijk op te lossen door de http://repo.woowiz.net repository in Cydia toe te voegen. Installeer vervolgens Safarifix en hij werkt perfect.



Mocht je nog vragen hebben, stuur een PM

Hoop dat jullie hiermee geholpen zijn.

Mvg Ramon
Heb je DFU of Restore mode gebruikt??
  #13  
Oud 13-09-10, 14:01
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Ik heb hem geen eens in DFU mode gezet. Gewoon iPhone aangelaten en shift (of alt op mac) hertellen geklikt en toen ging het helemaal vanzelf.. Ik zou even kijken wat die doet.. Werkt dit niet dan zou ik recovery proberen en werkt dat ook niet dan DFU mode Heb je alles iig geprobeerd!
  #14  
Oud 13-09-10, 14:14
ra(MONSTER) ra(MONSTER) is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Als je al op custom firmware zit is het herstellen in itunes van shift (win) of alt (mac) zoals Michael hierboven beschreven heeft voldoende om te upgraden naar iOS4.1
  #15  
Oud 13-09-10, 14:16
rohlenforst rohlenforst is offline
• iOS 10.3.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 38
Talking

OK, custom FW 4.1 staat erop en werkt, moest even een reboot doen anders werkte Cydia niet, repo toegevoegd en werkend bevonden....

Bedankt
  #16  
Oud 13-09-10, 14:17
ra(MONSTER) ra(MONSTER) is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
De partitiegrote van Cydia 850 MB? Waarom zo groot? Hoe groot is de hele IPSW dan?
850MB is de standaard partitiegrote van cydia
Hele IPSW is 402 MB.
  #17  
Oud 13-09-10, 15:51
nickholtus nickholtus is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 316
Standaard

heeft iemand een costum 4.1 firmware voor de Iphone 3G
  #18  
Oud 13-09-10, 17:25
robertmclay robertmclay is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard iphone 4 firmware 4.1

Ik kan met behulp van umbrella niet terug naar versie 4.0.1 Ik heb wel mijn shshblobs gesafet maar krijg in itunes 10 steeds de eroor 3002
kan iemand mij helpen?
  #19  
Oud 13-09-10, 17:33
robertmclay robertmclay is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robertmclay Bekijk bericht
Ik kan met behulp van umbrella niet terug naar versie 4.0.1 Ik heb wel mijn shshblobs gesafet maar krijg in itunes 10 steeds de eroor 3002
kan iemand mij helpen?
Mijn telefoon heb ik al eerder gejailbreakt en heb toen via Cydia mijn shsh blobs opgeslagen. Ik vermoed dat ik dit mogelijk verkeerd heb gedaan?
Als ik op de buton display shsh klik dan staat er namelijk: iphone 4 4.1 (8B117) Dit is toch al de nieuwste versie? Of is dit wel goed?
  #20  
Oud 13-09-10, 19:28
robertmclay robertmclay is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robertmclay Bekijk bericht
Mijn telefoon heb ik al eerder gejailbreakt en heb toen via Cydia mijn shsh blobs opgeslagen. Ik vermoed dat ik dit mogelijk verkeerd heb gedaan?
Ik heb namelijk direct op de button "save my shsh" gedrukt en heb dit niet onder de mogelijkheid advanced-> cydia-> en dan iphone4, etc gedaan. Als ik nu op de buton display shsh klik dan staat er namelijk: iphone 4 4.1 (8B117) Dit is toch al de nieuwste versie? Of is dit wel goed?
kan iemand mij helpen?
Discussie gesloten

Labels
4.1, cydia, gamecenter, iphone, pwned



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs Jailbreak? nicolaas111 Archief 5 17-04-10 10:41
iPhone: 3GS/Belgisch/3.12/Jailbreak | Windows 7 reinstall, tips tbv behoud jailbreak ? Moehaha Jailbreak 0 27-03-10 23:19
16g 3GS org. siml. vrij VS 32g 3GS jailbreak djaell Koopinformatie Nederland 4 30-09-09 10:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:13.