iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74810-jailbreak-voor-4-0-4-1-idevices-greenpois0n-verzameltopic.html)

Ricky vd 26-10-10 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel... (Bericht 591592)
Ik heb er geen last van hoor, maar welke helderheid heb je hem staan?
Zet hem laag ;) SBSSettings gebruiken en zeggen dat die open moet gaan bij twee keer tikken op StatusBar.
Daar kan je snel je helderheid aanpassen als je het toch wat harder nodig hebt ;)

Ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt maar ik ga het proberen...

Bedankt voor de tip... Andere suggesties/oplossingen zijn welkom...

schmeink 26-10-10 19:35

oh yeah, ik als noob heb net een jailbrake gedaan met een iphone 4 :d

Cydia rules !!!!!!:D

Daniel... 26-10-10 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ricky vd (Bericht 591647)
Ik kan me niet voorstellen dat het daardoor komt maar ik ga het proberen...

Bedankt voor de tip... Andere suggesties/oplossingen zijn welkom...

Misschien komt het er niet door, maar hij gaat wel langer mee ;)
Zeker als je SBSSettings zo instelt als ik is het een echte aanrader :)

Thijs_Lwd 28-10-10 10:03

Iphone 4 OS 4.1 (reeds geïnstalleerd)
 
Hallo,

Voordat men gaat roepen dat ik het forum door moet spitten -> dat heb ik al gedaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een Iphone 4 waarop reeds OS 4.1 geïnstalleerd staat.

Mijn vraag / verzoek om bevestiging is nu:

Is het op dit moment mogelijk dit toestel te jailbreaken/unlocken om er zo een sim van een andere provider in te stoppen en te gebruiken?

Mijn vermoeden zegt dat dit met dit OS nu (nog) niet mogelijk is, maar wellicht lees ik ergens overheen?!

Kan iemand mij vertellen óf en hoe ik dit aan kan vliegen?

Alvast bedankt,

Grtz

Thijs

Bomans 28-10-10 10:09

@Thijs_Lwd

Neen, unlocken kan je niet als je 4.1 met baseband 02.10.04

Dus als je via iTunes herstelt (of net uit de doos komt) hebt zal het niet werken.

Thijs_Lwd 28-10-10 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 592547)
@Thijs_Lwd

Neen, unlocken kan je niet als je 4.1 met baseband 02.10.04

Dus als je via iTunes herstelt (of net uit de doos komt) hebt zal het niet werken.

Bedankt voor je snelle reactie, helaas had ik op een ander antwoord gehoopt ;-)

Heb je een idee óf deze mogelijkheid in de nabije toekomst zich nog wel voor zal doen?

Grtz

Thijs

hoii 28-10-10 12:28

Ik heb nu een week een jailbreak met greenposi0n het kan aan mij liggen maar ik vind het echt heel erg irritant, want mijn iPod reboot nu om het uur:(

spysical 28-10-10 12:34

Misschien even een restore uitvoeren
en vervolgens opnieuw jailbreaken kan het rebooten verhelpen

Rink 30-10-10 12:06

Hi
Ik heb mijn simlockvrije Iphone 4 gejailbreaked met geenpois0n.
Appeltje eitje! sydia erop,
Echter hekent nu Itunes mijn Iphone niet meer????? stekkertje erin en........ niets?
wie weet wat er aan de hand is?

Ai OPGELOST (zonealarm was de boosdoener..)

greetings Rink:)

Mireille005 30-10-10 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thijs_Lwd (Bericht 592545)
Mijn vraag / verzoek om bevestiging is nu: Is het op dit moment mogelijk dit toestel te jailbreaken/unlocken

Misschien heb je hier wat aan: jailbreakmatrix.com | iPhone/iPod News/Apps/Games/Guides

Ik heb sinds de jb met greenpoison dat als ik iets installeer dat de iphone tijdens of na het installeren blijft hangen: bevroren scherm, zelfs homebutton of sleepbutton doet niets, voor een minuut ofzo. Ook heb ik regelmatig dat een app opeens verdwijnt naar het multitask deel onderin. Vaak moet ik dan alles uitzetten en die app weer opstarten.
Overigens als ik de iPhone herstart, handmatig of via power van sbsettings en dan power off dan wel reboot, dat hij lijkt te herstarten maar in de multitaskdock zitten nog steeds dezelfde apps als hij weer opgestart is. Hij lijkt dus helemaal niet te rebooten/herstarten.

Moet ik nu mijn iPhone wegbrengen :( of is het opnieuw uitvoeren van de greenpoison-jb genoeg?

Weet niet eens of ik eerst wat weg moet halen, of dat ik de gp-jb gewoon eroverheen moet zetten (dus gewoon nog eens uitvoeren).

Rink 31-10-10 13:51

Wat Aii zegt:
probeer te restoren in itunes en dan opnieuw jailbreaken....
Vreemd dat hij blijft hangen, bij mij geen enkel probleem gehad.
misschien een verkeerde app geinstalleerd waar je phone instabiel van wordt...

Mireille005 31-10-10 14:15

Dank voor reageren!

Dus toch eerst restoren? Dus ben ik weer alle folders kwijt? :(
En de (cydia)apps dan? Moet ik de laatste restore pakken of die van vóór de 4.1 update?

Dat instabiele was meteen al, nog vóór ik iets had geinstalled nadat ik de jb had gedaan.

Rink 31-10-10 15:38

Tja, lijkt mij de beste oplossing. Zoals je iphone nu doet is ook niet leuk.
Maar zoveel werk is dat toch niet: reserve kopie maken, restoren (laatste), kopie terug zetten en jailbreaken, tja cydia vind ik wat traag.
Maar prop niet meteen je iphone helemaal vol met apps van derden kijk hoe je iphone reageert na een schone jailbreak.
en sync je phone pas als je wat anders gaat doen (20gb muziek duurt even..:P)

Mireille005 31-10-10 21:18

Dus ik maak eerst een reservekopie dan 4.1 terug en dan van deze zelfde reservekopie terug? Of de reservekopie van voor de update naar 4.1?

Dan denk ik eerst testen zónder jb, jb met gp, en dan eerst weer testen. Klopt dit?

Rink 01-11-10 14:18

Zo zou ik het doen.....je reservekopie bevat al je laatste smsjes en wijzigingen etc. dus: maken terugzetten en kraken je kan ook nu redsn0w gebruiken met een custom firmware....maar GP werkt prima, wat jij wil.je kan voor de zekerheid nog even met tinyUmbrella je persoonlijke ondertekening opslaan voor later als je dan niet al gedaan hebt.

Delvenaartje 01-11-10 14:49

Hallo,

Even een vraagje..
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd samen met een vriend van me mijn iPhone 4 te jailbreaken.
Met Greenpois0n geprobeerd te jailbreaken.
Alle stappen doorlopen, toen Clydia geinstalleerd.. maar na installatie opent Clydia niet?
Beide pictogrammen zijn ook wit, en Clydia is niet te openen.

Iemand enig idee wat wij verkeer deden/doen en wat we wel moeten doen?

Bedankt. :)

Rink 01-11-10 16:09

net als Mireille nog een keertje proberen?of restoren met een custom firmware en redsn0w...

bos95 01-11-10 17:00

Hallo allemaal!
Ik heb net als paar anderen problemen met de jailbreak, soms (en laatste tijd best vaak) als ik een app start krijg ik ongeveer 2 seconden een wit scherm en daarna reboot mijn iPod Touch (2g, 8gb, mc model). Is hier al wat tegen te doen, of zijn er mensen die dit probleem al eens eerder hadden en waarbij het nu niet meer voorkomt?
Grtz!

Mireille005 03-11-10 21:52

Bedankt voor je reactie en hulp, Rink!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rink (Bericht 593898)
Tja, lijkt mij de beste oplossing. Zoals je iphone nu doet is ook niet leuk. Maar zoveel werk is dat toch niet: reserve kopie maken, restoren (laatste), kopie terug zetten en jailbreaken, tja cydia vind ik wat traag.

Gelukkig ben ik niet de enige ;)

Citaat:

Maar prop niet meteen je iphone helemaal vol met apps van derden kijk hoe je iphone reageert na een schone jailbreak.
en sync je phone pas als je wat anders gaat doen (20gb muziek duurt even..:P)
Goeie tips. Ik heb inmiddels, met TinyUmbrella aan, de iphone restored en hij is nu (al bijna anderhalf uur) bezig de daarvoor gemaakte reservekopie terug te zetten. Zal het daarna eerst testen hier en daar. Ben benieuwd.

Zal ik wel meteen jailbreaken zonder al te veel apps er daarna bij te zetten, of niet?

Yash100 04-11-10 08:49

ik heb o.a. een iphone 3g met ios4 en wil updaten naar 4.1. Is er een mogelijkheid om te jailbreaken zonder custom firmwares te maken?? (dus geen redsn0w)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.