iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak voor 4.0 tot 4.1 iDevices met Greenpois0n - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/74810-jailbreak-voor-4-0-4-1-idevices-greenpois0n-verzameltopic.html)

Mireille005 04-11-10 10:01

Ehm... Updaten met TinyUmbrella aan (als je je baseband wil bewaren) en dan greenpoison?
Noem maar wat...

Heb mn iPhone dus weer 'normaal' (on-uitgebroken). Echter: hij blijft langzaam, met name qua downloads via bv appstore waarbij hij bijna 10 seconden stil staat. Verder heb ik: nadat ik de knop rechtsboven ingedrukt houdt zodat hij uit gezet kan worden, en dan weer opstart, daarna staan de apps van voor het uitzetten nog vrolijk in de multitask dock.
Is dat normaal?

magnum 05-11-10 11:10

Updaten na jailbreak
 
Hallo daar,

Ik ben van plan een iphone te kopen en heb hier al wat gelezen op't forum ivm jailbreak. Maar ik vroeg mij af hoe het zit als je iphone gejailbreakt is,hoe het dan zit met toekomstige firmware-updates van appple? Ik heb hierover nog niet echt een antwoord op gevonden? vb.jailbreak van versie 4.1,kan ik dan updaten naar 4.2,... met behoud van jailbreak?

Alvast bedankt !

XIII 05-11-10 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door magnum (Bericht 596428)
vb.jailbreak van versie 4.1,kan ik dan updaten naar 4.2,... met behoud van jailbreak?

Nee, en dat is hier toch echt al vaak aangegeven...

magnum 05-11-10 11:38

Sorry,niet gevonden.... Als ik hem toch update,ben ik de jailbreak kwijt en alle apps van cydia? maar verder geen problemen ?

Rink 05-11-10 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door magnum (Bericht 596453)
Sorry,niet gevonden.... Als ik hem toch update,ben ik de jailbreak kwijt en alle apps van cydia? maar verder geen problemen ?

ja
ja..........

XIII 05-11-10 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door magnum (Bericht 596453)
maar verder geen problemen ?

Jawel, je kunt je unlock kwijtraken (mocht je daar behoefte aan hebben).

Het lijkt me verstandig dat je je iets meer inleest.

Rink 05-11-10 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mireille005 (Bericht 595897)
Ehm... Updaten met TinyUmbrella aan (als je je baseband wil bewaren) en dan greenpoison?
Noem maar wat...

Heb mn iPhone dus weer 'normaal' (on-uitgebroken). Echter: hij blijft langzaam, met name qua downloads via bv appstore waarbij hij bijna 10 seconden stil staat. Verder heb ik: nadat ik de knop rechtsboven ingedrukt houdt zodat hij uit gezet kan worden, en dan weer opstart, daarna staan de apps van voor het uitzetten nog vrolijk in de multitask dock.
Is dat normaal?

updaten met tinyumbrella aan? je bedoelt een kopie maken van je digit handtekening. Appstore langzaam? check je Wi-Fi. Multitaskdoc onthoud je laats gebruikte apps... Mireille lees eens de handleiding van je Iphone en kijk eens op tips and tricks. uitproberen...... veel op de site lezen....

Rink 05-11-10 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 596506)
Jawel, je kunt je unlock kwijtraken (mocht je daar behoefte aan hebben).

Het lijkt me verstandig dat je je iets meer inleest.

unlock 4 met firmware 4.1? die ken ik nog niet.

XIII 05-11-10 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rink (Bericht 596528)
unlock 4 met firmware 4.1? die ken ik nog niet.

Hangt er vanaf wat je beginsituatie is: een pre-4.1 baseband kun je behouden met PwnageTool (of TinyUmbrella voor een iPhone 4) en dan is een unlock mogelijk.

Mijn waarschuwing was meer algemeen: bij een update zonder maatregelen update je de baseband en is er grote kans dat je daar je software-matige unlock door verliest.

(terzijde: Magnum heeft volgens zijn/haar profiel nog geen iPhone, dus die 4 komt voor mij een beetje uit de lucht vallen)

Rink 05-11-10 16:41

Je hebt gelijk! ben wat roestig geworden sinds ik mijn 2G heb ingeruild voor een 4 simlockvrij .................Magnum wat wil je gaan kopen?

magnum 05-11-10 23:36

Bedankt al voor de antwoorden... Ik zou graag een iphone 4 kopen. Onder voorwaarde dat ik hem kan jailbreaken omdat ik hem graag wat meer wil personaliseren. Het forum hier is geweldig,maar zeer uitgebreid zodat het mij verwarrend overkomt om iets te zoeken. Zeker met al die verschillende manieren om te jailbreaken... Voor een leek is het heel veel leren in't begin.

Mireille005 07-11-10 12:07

Dat herken ik. Ik ben begonnen met het lezen van de wiki (al lijken ze verouderd) en de stickies in de voor mij belangrijke fora-delen.

bzb 07-11-10 18:04

als ik alleen een jb wil en geen unlock, kan ik gewoon via itunes updaten naar 4.1 en dan greenpio0son gebruiken toch?

ja dat kan, bedankt voor niks

anandvr 07-11-10 20:10

Kan ik mijn iPad (3.2.2) jailbreaken met limera1n ipv greenpoison??:o...omdat ik al ervaring ermee heb met mn iPhone

Boefje86 07-11-10 22:56

Hallo allemaal!

Gister heeft mijn vriend geprobeerd om voor mij de iphone 4 te jailbreaken!
Hoe kan ik nu zien dat het gelukt is?
Ik bergijp er zelf eigenlijk vrij weinig van!
En het is erg veel om allemaal bij te lezen!

Hoop op een spoedige reactie :D

groetjes
Boefje

XIII 07-11-10 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boefje86 (Bericht 597457)
Hoe kan ik nu zien dat het gelukt is?

Als je dat niet weet, waarom wil je dan eigenlijk een jailbreak?

Boefje86 07-11-10 23:46

wat heeft onwetendheid met willen te maken?

ik heb het net nogmaals gedaan!
Cydia staat erop, maar kan nog steeds niet de apps die ik op mijn computer heb staan op mijn iphone zetten

XIII 08-11-10 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boefje86 (Bericht 597480)
wat heeft onwetendheid met willen te maken?

Als je weet waarom je een jailbreak toepast, weet je toch ook wat je moet testen om te zien of het gelukt is?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boefje86 (Bericht 597480)
Cydia staat erop, maar kan nog steeds niet de apps die ik op mijn computer heb staan op mijn iphone zetten

Legaal verkregen software?

Waarschuwing: illegaal verkregen software ondersteunen we hier niet!

Rink 08-11-10 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 597306)
als ik alleen een jb wil en geen unlock, kan ik gewoon via itunes updaten naar 4.1 en dan greenpio0son gebruiken toch?

ja dat kan, bedankt voor niks

euh, geen dank :confused:

nixor 09-11-10 11:17

hej, ik ben ook nog steeds een leek in het jailbreak gedoe maar ik wil toch eerst zekerheid voor ik het doe.
heb een simlockvrije 4 met firmware 02.10.04 in de 4.1
is het mogelijk om die te jailbreaken met greenpoison of gaat da problemen geven voor de baseband?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.