//

iPhodroid, openiboot probleem

iPhodroid, openiboot probleem discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iPhone-deskundigen, ik ben zo vrij jullie aandacht voor het volgende te vragen. Ik probeer Iphodroid op mijn iPhone 3G te installeren. Het betreft een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-10-10, 18:37
Bartbo11 Bartbo11 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard iPhodroid, openiboot probleem

Beste iPhone-deskundigen,

ik ben zo vrij jullie aandacht voor het volgende te vragen. Ik probeer Iphodroid op mijn iPhone 3G te installeren. Het betreft een Iphodroid bestand dat geprepareerd is op je Playstation 3 te jailbreaken (YouTube - Hermes V3 For iPod and iPhone Tutorial - PSFreedom - Windows - Mac). Als ik het bestand op mijn Mac open dan installeert hij 'iets' op mijn iPhone en zodra dat proces voltooid is start mijn iPhone opnieuw op. Op mijn Mac staat dan 'loading openiboot menu' (iets in die trant). Echter, nadat mijn iphone opnieuw opgestart is zie ik even het schermpje staan zoals je dat kan zien als je je iphone voor de eerste keer opstart (de tekst 'connect to iTunes' met een afbeelding van een USB-kabeltje en het (oude) iTunes-logo). Vervolgens start hij gewoon iOS op.

Mijn vraag: waarom krijg ik het openiboot-menu niet te zien? Hoe kan ik het wel werkzaam krijgen?

Ik heb een iPhone 3G met firmware 4.00 en deze heb ik gejailbreakt met jailbreakme.com

Ik ben verder een leek op het gebied van hacken, jailbreaken en wat dies meer zij, dus mocht in cruciale informatie vergeten zijn te vermelden dan hoor ik het graag van jullie. Bij voorbaat dank voor jullie moeite.

Groet, Bart
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-10, 19:45
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Als ik mij niet vergis komt dit omdat hij is gejailbreakt met jailbreakme.com. Dit is een 'userland' jailbreak en voor iBoot heb je een 'bootrom' jailbreak nodig. Limera1n en Greenpois0n zijn bootrom jailbreaks. Dus eerst herstellen en dan opnieuw proberen. Ik heb iPhoneDroid ook gebruikt op een iPhone 2G. Maar dit weet ik niet zeker, kan ook zijn dat dit niet zo is. Dit is wat ik denk.
__________________
Koekje erbij?
  #3  
Oud 17-10-10, 11:54
Bartbo11 Bartbo11 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

Beste The Unbelievable,

dank voor je snelle en bruikbare reactie! Als ik echter mijn iPhone wil herstellen dan wilt iTunes de iPhone ook updaten. Volgens de tutorial mag ik echter geen firmware hoger dan 4.00 hebben. Hoe zou jij dit aanpakken? Wederom bedankt voor je moeite.
  #4  
Oud 17-10-10, 15:38
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Dan moet je even via deze site firmware 4.0 voor de iPhone 3G downloaden en dan naar iTunes en dan terwijl je op 'herstellen' klikt Alt (Mac) of Shift (Windows) inhouden en dan de firmware kiezen die je net hebt gedownload. Je kan ook redsn0w gebruiken, deze werkt ook voor de 3G. Dit is denk ik beter want ik heb deze ook gebruikt en toen werkte het ook. Dus gebruik maar Redsn0w!

Laatst gewijzigd door The Unbelievable; 17-10-10 om 15:41.
  #5  
Oud 17-10-10, 19:24
Bartbo11 Bartbo11 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 3
Standaard

Enorm bedankt voor je kundige hulp!

EDIT
Beste Unbelievable,

ik wilde even laten weten dat ik door jouw hulp inmiddels bereikt hebt wat ik voor ogen had. Nogmaals dank!

Groet, Bart


Laatst gewijzigd door King1987; 17-10-10 om 20:27. Reden: samengevoegd
  #6  
Oud 17-10-10, 21:12
The Unbelievable's schermafbeelding
The Unbelievable The Unbelievable is offline
• iOS 4.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 424
Standaard

Super! Dan kan dit topic wel op slot, denk ik.
  #7  
Oud 28-11-10, 19:01
Speedfreak20 Speedfreak20 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Standaard

Mag ik vragen hoe? heb namelijk hetzelfde probleem. maar dan met een 3G. ipv 3Gs
Redsnow werkt niet. Die geeft Unable to recognize specified IPSW.
met zowel 4.0 en 4.01 4.01 heb ik ook op mijn iphone staan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IphoDroid 0.6 impy101 iPhone algemeen 2 24-09-10 09:03
iPhoDroid op iPhone met windows iSjefke iPhone algemeen 1 15-09-10 17:30
iPhone: Waarom zou ik iPhodroid nemen? peetduck Jailbreak 0 23-05-10 10:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.