//

Nieuwe beta redsn0w 0.9.7b6 (10-01-2011)

Nieuwe beta redsn0w 0.9.7b6 (10-01-2011) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe lang duurt dat "waiting for limera1n" normaal gesproken? Had de eerste keer dat ie gewoon bootte, niks gejailbreakt. Nu hangt ie al een paar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #101  
Oud 10-01-11, 21:45
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Hoe lang duurt dat "waiting for limera1n" normaal gesproken?
Had de eerste keer dat ie gewoon bootte, niks gejailbreakt.
Nu hangt ie al een paar minuten op het Apple logo.

Voordat ik een keer ga restoren ben ik toch wel benieuwd hoe lang die limerain stap duurt (prepare enzo is al klaar, gaat echt om laatste stap). Heb je het dan over minuten, of enkele seconden?
__________________
iPhone 6 iOS9 // iPad Air iOS8.4 //Apple Watch
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 10-01-11, 21:59
mandyrichard mandyrichard is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 63
Standaard

sorry misschien een domme vraag... maar ik zie door de bomen het bos niet meer. IK heb een nieuwe iphone 4 met 4.2 software. IK ben niet afhankelijk van een unlock.

Kan ik mijn telefoon nu wel of niet jailbreaken?? Hopelijk wil iemand mij helpen...

Groetjes Mandy
  #103  
Oud 10-01-11, 22:11
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mandyrichard Bekijk bericht
sorry misschien een domme vraag... maar ik zie door de bomen het bos niet meer. IK heb een nieuwe iphone 4 met 4.2 software. IK ben niet afhankelijk van een unlock.

Kan ik mijn telefoon nu wel of niet jailbreaken?? Hopelijk wil iemand mij helpen...

Groetjes Mandy
Ja, dat kan. Tethered Jailbreak met Redsn0w. Dat betekent dat je alleen kan rebooten met behulp van Redsn0w op een computer. Heb je hem uit de doos met 4.2.1?
__________________

  #104  
Oud 10-01-11, 22:18
mandyrichard mandyrichard is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 63
Standaard

dat hij tethered is geeft niet... had mijn 3gs ook... maar hij is uit de doos met 4.2 (HEB hem al weer 2 maanden geloof ik maar zag al die tijd al door de bomen het bos niet meer, dus dacht ga het nu maar eens vragen).
Weet je toevallig ergens een gebruikers handleiding te staan voor mijn situatie... kan er wel wat vinden maar dan moet ik allemaal andere shsh hebben en die heb ik natuurlijk niet....

Bedankt alvast
  #105  
Oud 10-01-11, 22:30
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Heel simpel, SHSH gegevens heb je niet nodig.

1: Download hier de officiële 4.2.1 IPSW voor iPhone 4 van Apple

2: Download Redsn0w 0.9.6b4 hier

3: Open Redsn0w, browse voor het IPSW bestand die je net hebt gedownload.

4: Volg verdere aanwijzingen in Redsn0w (alleen install Cydia aanvinken)

5: Belangrijk: Opnieuw Redsn0w openen, IPSW browsen, ALLEEN Just Boot Tethered Right Now aanvinken, instructies opvolgen.

5: Alle gewenste Cydia apps installeren.

6: Uitzetten (aangesloten)

7: Redsn0w opnieuw openen

8: Weer de IPSW browsen

9: ALLEEN Just Boot Tethered Right Now aanvinken

10: Klaar

Laatst gewijzigd door Typ 81; 10-01-11 om 22:35.
  #106  
Oud 10-01-11, 22:44
mandyrichard mandyrichard is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 63
Standaard

oke dank je, maar zodra ik mijn iphone in dfu zet en hij het wil installeren krijg ik een foutmelding op mijn computer en sluit hij redsnow af....
wat nu??
  #107  
Oud 10-01-11, 23:29
Matisto25 Matisto25 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 24
Standaard

hey weet iemand wanneer mensen met 4.2.1 out of the box iphone 4 untether versie gaan kunnen gebruiken ? is dit binnenkort mogelijk ofniet ?
  #108  
Oud 10-01-11, 23:53
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matisto25 Bekijk bericht
hey weet iemand wanneer mensen met 4.2.1 out of the box iphone 4 untether versie gaan kunnen gebruiken ? is dit binnenkort mogelijk ofniet ?
Waarschijnlijk pas als comex zijn jailbreakme uitbrengt en het lijkt erop dat dat pas bij 4.3 zal gebeuren. wanneer dat is weet niemand, misschien bij de nieuwe verizon iphone of bij het gereed maken van iOS voor krantenabbo's... het lijkt waarschijnlijk dat dat snel is, maar zeker is dat niet...
  #109  
Oud 11-01-11, 10:38
rinke rinke is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 45
Standaard

Volgens mij is het iPhone dev team druk bezig met de unthethered versie voor de iPhone 4. Duurt echt niet zo lang meer. Denk einde van deze week is ie er!
  #110  
Oud 11-01-11, 12:01
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Vaag, jailbreaken werkt, maar untetheren niet
Als ik in het hosts bestand een willekeurig ip adres bij gs.apple.com zet dan begint hij wel te janken over shsh failed, your shsh's are probably not on the server (dus als ie dat niet zegt zou je denken dat hij de shsh vindt en dat niet het probleem is). Tinyjumbrella en cydia zeggen ook beiden dat hij er wel is (4 stuks/versies), maar untetheren hangt elke keer bij "exploiting with limerain": hij boot dan normaal, met apple logo, en hangt in een boot-loop...

Iemand nog een helder idee?
  #111  
Oud 11-01-11, 21:46
-Rick's schermafbeelding
-Rick -Rick is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht
Vaag, jailbreaken werkt, maar untetheren niet
Als ik in het hosts bestand een willekeurig ip adres bij gs.apple.com zet dan begint hij wel te janken over shsh failed, your shsh's are probably not on the server (dus als ie dat niet zegt zou je denken dat hij de shsh vindt en dat niet het probleem is). Tinyjumbrella en cydia zeggen ook beiden dat hij er wel is (4 stuks/versies), maar untetheren hangt elke keer bij "exploiting with limerain": hij boot dan normaal, met apple logo, en hangt in een boot-loop...

Iemand nog een helder idee?
Het volgende las ik op de site van het Dev-Team. Misschien heb je er iets aan:

====
For those who are stuck on the bootscreen of iPhone 4 with b6:
Following worked for me:

- remove wi-fi sync with the uninstaller provided on the page.
- reboot your mac
- restore your iPhone to 4.2.1
- stop the restore from backup after the settings are restored (when app sync begins)
- start b6 and select Install Cydia and unteather
- after JB you can now Sync your iPhone Apps back to the Phone (need to sort again :/)

Hope this helps some ppl, after i tried 6 restores to figure this out.

====
  #112  
Oud 12-01-11, 01:45
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Rick Bekijk bericht
Het volgende las ik op de site van het Dev-Team. Misschien heb je er iets aan:
Thanks, maar hielp helaas niet

Wat wel werkt, als je jailbreak hangt op "Exploiting with Limera1n"
Omdat untethered niet lukte had ik eerst m'n iPad gejailbreakt en gebruikte daarna de optie: just boot tethered now.
Het kan dus zijn dat je voor punt 6 je iPad los gejailbreakt moet hebben.

Om te jailbreaken:
1. start Redsnow op en kies: browse. Selecteer hier de normale firmware van Apple.
2. Klik next en kies dan: Install Cydia en Jailbreak Monte (je kan eventueel ook alleen Cydia installeren, dan kan je de volgende keer kiezen voor: Just Boot Tethered Right Now)
Als je jailbreak Monte aanvinkt vraagt hij om de 4.2b3 firmware, zoek deze op.
3. Klik next en volg de aanwijzigen op het scherm, je iDevice wordt in DFU mode gezet en de jailbreak begint.

Als alles goed gaat heb je een gejailbreakt iDevice, echter, als je pech hebt, dan "doet" hij het niet en blijft Redsn0w hangen op "Exploiting with Limera1n" terwijl je iDevice hangt op een Apple logo. Dit lose je zo op:
4. Breng je iDevice nogmaals in DFU mode (houdt home en power 10 seconden ingedrukt, laat daarna power los en hou home nog een seconde of 10 ingedrukt. Het Apple logo verwijnt na 8 seconden, hou dan dus nog 2 seconden power ingedrukt!). Als het goed is pakt redsn0w hem nu op, er staat iets als Phase 1..... vervolgens staat er: " Waiting for reboot"
5. Helaas kun je nu niks meer met deze resn0w. Laat het venster echter open staan en open een tweede versie van redsn0w (desnoods even het programma kopieren).
6. Kies in de tweede versie voor "Just Boot Tethered for now". Je moet je iDevice weer in DFU mode zetten om hem te laten beginnen. Je ziet wat tekst voorbij flitsen, waarna je iPad reboot en er op het tweede scherm ook "Waiting for reboot" staat. Klik nu heel snel op cancel op je tweede redsn0w venster.... en je eerste pakt het op waar hij gebleven was...

Voila: untethered jailbreak ondanks hangende redsn0w.
  #113  
Oud 12-01-11, 21:22
Ipoelie Ipoelie is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthijst Bekijk bericht

Voila: untethered jailbreak ondanks hangende redsn0w.
Untethered of tethered ? Confuessed !
__________________
iPhone5 16Gb Black white. iPad3 32gb White, AppletTV2
  #114  
Oud 12-01-11, 21:51
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Untethered....

Probleem was dat ik hem eerst alleen tethered gejailbreakt kreeg, omdat de Monte step hing op exploiting with limera1n. Door gebruik te maken van een tweede sessie van redsn0w kun je monte doorgestart krijgen zodat ie untethered wordt.
  #115  
Oud 20-01-11, 17:31
nickholtus nickholtus is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 316
Standaard jailbreak monte error

foutje sorry

Laatst gewijzigd door nickholtus; 20-01-11 om 18:32.
  #116  
Oud 04-02-11, 00:25
henkvaness henkvaness is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 1
Standaard

Even melden dat ik een probleemloze en snelle JB heb gehad.

Ik had een iPad Wi-Fi eerst op 4.3 beta , maar die kon ik downgraden via Downgrade iOS 4.3 to 4.2.1, 4.1 on iPhone 4, 3GS, iPad, iPod touch [How to]

Daarna instructies opgevolgd. Multitasking werkt prima, Skype ook en - waar het me allemaal om ging - Display Out ook. Bluetooth nog niet getest.

De andere iPad met 3G en 4.2 beta 3 viel niet te downgraden vanwege bandprobleem.

Henk

Laatst gewijzigd door henkvaness; 04-02-11 om 00:40.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:18.