//

hulp nodig vanwege error tijdens restoren met custom firmware

hulp nodig vanwege error tijdens restoren met custom firmware discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) beste iedereen, ik heb met behulp van redsn0w (0.9.10b3) een custom firmware gemaakt van iOs 5.0.1 aangezien ik afhankelijk ben van een softwarematige unlock. nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-01-12, 23:14
benno13 benno13 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard hulp nodig vanwege error tijdens restoren met custom firmware

beste iedereen,

ik heb met behulp van redsn0w (0.9.10b3) een custom firmware gemaakt van iOs 5.0.1 aangezien ik afhankelijk ben van een softwarematige unlock.

nu heb ik met mijn iphone aan de computer gehangen (itunes 10.5) en heb met behulp van SHIFT+klikken mijn custom firmware geselecteerd. vervolgens bleef itunes zeggen dat hij mijn iphone aan het voorbereiden was op herstel. mijn iphone gaf het beeld weer dat van een itunes logo met een usb stekkertje en een pijl ertussen.
het is al heel lang geleden dat ik mij bezig heb gehouden met jailbreaken en unlocken maar dit logo op mijn iphone betekent toch dat ik hem aan itunes moet hangen? hoe kan dit want hij hing er gewoon aan.

maargoed na even wachten gaf itunes ineens error 1604. en mijn iphone blijft hetzelfde beeld geven met die usb stekker. als ik hem dus nu aan itunes hang geeft itunes aan dat dit apparaat geidentificeerd moet worden via de iphone-software-updateserver. dit zorgt ervoor dat mijn baseband verloren gaat toch?

hoe kan ik er voor zorgen dat mijn baseband niet verloren gaat?
ik zat op 4.0.1 met baseband 05.13.04 en ben dus afhankelijk van een softwarematige unlock. ik bezit een iPhone 3gs met nieuwe bootrom.

alvast bedankt!

Benno.

EDIT: tijdens het restoren stond mijn telefoon aan en dus niet DFU modus. hoe krijg ik het voor elkaar om hem nu alsnog in DFU modus te zetten?

Laatst gewijzigd door benno13; 07-01-12 om 23:30.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-12, 23:42
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benno13 Bekijk bericht
KNIP

EDIT: tijdens het restoren stond mijn telefoon aan en dus niet DFU modus. hoe krijg ik het voor elkaar om hem nu alsnog in DFU modus te zetten?
Klik op het blauwe vraagteken naast het woord DFU modus

Error 1604
  #3  
Oud 07-01-12, 23:55
benno13 benno13 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

oke terwijl mijn iphone dat beeld weergaf dat ik mn telefoon aan itunes moest koppelen heb ik hem als het goed is via redsnow in DFU gekregen (hij geeft nu een zwart scherm als ik hem aan itunes hang) maar itunes zegt nog meteen dat mn iphone geupdated moet worden en ik kan dus niet opnieuw op restore drukken (hij ziet mijn telefoon simpelweg niet)
  #4  
Oud 08-01-12, 07:40
benno13 benno13 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

hoe kan ik alsnog restoren met een custom firmware naar 5.0.1 zonder dat mijn baseband verloren gaat? (en dus ook mijn unlock). itunes geeft dus aan zodra ik mijn iphone aansluit dat deze gecontroleerd moet worden bij de apple-sowtware-updateserver. maar ik ben bang dat hij dan gewoon de officiele IPSW gaat installeren en mijn baseband gaat veranderen.
  #5  
Oud 08-01-12, 09:19
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik ben aan het lezen geslagen en kom iedere keer namen van programma's als Snowbreeze en Tinyumbrella tegen.

Naar ik hier op het forum gelezen heb, dien je de "shift" ingedrukt te houden voordat je op restore klikt. Zo kun je op je pc zoeken naar een terug te plaatsen custom firmware.

Dit vond ik via google (weliswaar een update naar 4.3.3 , maar t gaat om t principe):
Citaat:
I made it. I downloaded sn0wbreeze. I created a custom IPSW in simple mode (all modes preserve baseband!). Then I used redsn0w to put it in pwned DFU mode (although I could use sn0wbreeze as well). Then, I open iTunes and (shift)restored with the custom IPSW to 4.3.3. Baseband has been preserved. Works like a charm.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Zelf geen ervaring mee, heb altijd een simlockvrij toestel gehad.
  #6  
Oud 08-01-12, 13:41
benno13 benno13 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

heey rav3n,

ik heb inderdaad op shift gedrukt, maar het probleem is dat mijn iPhone niet in DFU modus stond op het moment van restoren. mijn vraag blijft dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik nu alsnog kan restoren? heeft mijn iPhone al verbinding gemaakt met de apple servers en is mijn baseband al veranderd, of valt het nog te redden?
  #7  
Oud 08-01-12, 14:18
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Weet ik niet.

Krijg je hem niet meer uitgezet?
Of opnieuw in DFU gezet?
Of gereboot door power+homebutton 10 sec in de duwen?
  #8  
Oud 08-01-12, 17:17
Guppez84 Guppez84 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Bergum (Friesland)
Berichten: 33
Standaard

Ik haak even op dit gesprek in want gaat over hetzelfde probleem.

Een vriendin van me heeft een iphone 3GS toestel uit Frankrijk. en is dus afhankelijk van een software matige unlock. draait op ios 3.1.3 (7e18). baseband 05.12.01. het enigste wat ik niet weet of het oude of nieuwe bootrom is.. serienummer begint met 850056...

Met redsn0w een costum firmaware gemaakt van 5.0.1.. daarna via redsn0w hem in dfu mode gezet.. intues opgestart en SHIFT = herstel aan geklikt en de desbetreffende costum ispw aan geklikt.. dan begint hij te herstellen voorbereiden.. en kreeg 16** fout melding. wat ik gevonden had is dat je daarvoor o.a. iReb bij gebruiken kunt maar dat werkt zonder succes.. en krijg daarna nog een foutmelding meende ik van 32**. iemand die dit eerder heeft gehad? heb met het aanmaken van een costum ispw in beide gevallen de optie aan geklikt van ouwe en nieuwe bootrom en geprobeerd maar elke keer start hij of weer opnieuw op of herstellen is niet mogelijk..

hopelijk is er iemand met enige ervaring hier die mij nog tips kan geven?
  #9  
Oud 09-01-12, 16:44
benno13 benno13 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

niemand? ik kan hem wel uitzetten maar daarna geeft hij meteen weer het connect to itunes logo.
ik kan hem volgens mij in DFU mode zetten maar dan zegt itunes alsnog dat hij geupdated moet worden ( en ik ben bang dat er dan een normale ipsw op komt ipv mijn custom ipsw)
en een hard reboot heeft ook geen zin want dan komt ook het connect to itunes logo weer in beeld.
  #10  
Oud 23-01-12, 22:58
kevkev kevkev is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 23
Standaard

Ik heb helaas exact hetzelfde probleem met mijn iPhone. Iemand die ons verder kan helpen?
  #11  
Oud 24-01-12, 01:06
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

@guppez in jouw geval mis je zoals je het beschrijft een stapje. Namelijk de iphone in PWNED mode te zetten!! Dit is absoluut een voorwaarde om custom software erop te gooien! Misschien is het bij de anderen ook het probleem..
__________________
Revenge of the nerd..
  #12  
Oud 25-01-12, 14:07
benno13 benno13 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

het probleem was idd dat de iPhone niet in pwned DFU modus stond. ik heb mijn telefoon weer tot leven kunnen wekken door een recovery fix in redsnow.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Error 21 bij restore met custom firmware Lowlands Jailbreak 4 19-03-11 14:36
iPhone 3GS: Na restoren naar custom firmware 3.1.2, 5.11.07, geen unlock dmv blackra1n(snow) flebbes Unlock 66 23-07-10 17:30
kan geen custom firmware restoren dsimons Archief 7 10-01-10 15:55
Error 1611 tijdens restoren 3GS 3.1.2 Anfroy iPhone algemeen 13 07-12-09 16:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:54.