//

Unlocken Franse iPhone

Unlocken Franse iPhone discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb lopen zoeken waar ik dit topic het beste kan plaatsen en dit leek mij wel de beste categorie. Ik ben nogal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-08-08, 17:54
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard Unlocken Franse iPhone

Beste mensen,

Ik heb lopen zoeken waar ik dit topic het beste kan plaatsen en dit leek mij wel de beste categorie.

Ik ben nogal een leek in al die termen hier als Jailbreak, Pwnen etc.

Situatie is als volgt:


Ik heb een iPhone van iemand over gekocht die geimporteerd uit Frankrijk is, er zit ook een Frans Orange Pre-paid kaart in die werkt.

Jullie voelen hem waarschijnlijk al aankomen, ik wil hem kunnen gebruiken met mijn eigen SIM-kaartje van Vodafone NL, want bij Vodafone heb ik ook een abonnement lopen van 2 jaar.

Echter, ik heb gisteren mijn iPhone geupgrade naar de nieuwe firmwire versie 2.0.1 van Apple. Ik ben bang dat dat ik niet had moeten doen ivm met die zogenaamde 'Tool' die nog moet uitkomen met Installer 4.

Nu hoorde ik over een aantal speciale SIM-kaartjes als TurboSim van Bladox voor 15 euro te koop zijn enzo, maar gaat dit werken?

Wat is de beste manier? Mijn toestel weer downgraden naar 2.0.0 en dan wachten op die Pwn tool zodat ik hem daarmee kan unlocken?

Help me aub, ik word niets wijzer! Hoe unlock ik mijn toestel?

Vriendelijke groet,
Marx Meinen

PS. Mod: Sluit dit topic aub niet indien ik het verkeerd post maar zou jullie het kunnen verplaatsen? Dank is groot!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-08-08, 18:40
SkunkfireJoe SkunkfireJoe is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 42
Standaard

Het upgraden was inderdaad niet slim. Als ik het goed heb helpt downgraden niet omdat je baseband geupdate is en daar de unlock in moet plaatsvinden?? (correct me if I'm wrong).

In het topic Hardwareunlock kun je meer vinden over de sim-kaartjes als TurboSIM. https://forum.iculture.nl/f14/i...iphone-3g.html

Je kunt het nu gaan proberen met zo'n kaartje of wachten tot de unlock methode voor firmware 2.0.1 uit is.
  #3  
Oud 08-08-08, 19:02
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

als je een iphone in frankrijk koopt, kan je er voor kiezen om hem gelijk simlock vrij te maken, misschien is dat bij die van jouw ook al gebeurd. dus misschien kan je al bellen met je vodafoon sim
  #4  
Oud 08-08-08, 21:12
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slodo Bekijk bericht
als je een iphone in frankrijk koopt, kan je er voor kiezen om hem gelijk simlock vrij te maken, misschien is dat bij die van jouw ook al gebeurd. dus misschien kan je al bellen met je vodafoon sim
Dat is niet het geval
  #5  
Oud 08-08-08, 21:16
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

ik zou ff wachten op de unlock
  #6  
Oud 08-08-08, 21:18
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Wat als ik zo'n TurboSim kaart zou proberen?! Zou dat werken?
  #7  
Oud 08-08-08, 21:20
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

ja, ik had er ook 1 voor de firmware 112, maar je krijgt je simhouder er niet meer gemakkelijk uit. heel gedoe om hem er uit te krijgen en er bleef bijna een stuk van de turbo sim in me iphone zitten. en dan word het weer lastig om die er uit te krijgen
  #8  
Oud 08-08-08, 21:23
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slodo Bekijk bericht
ja, ik had er ook 1 voor de firmware 112, maar je krijgt je simhouder er niet meer gemakkelijk uit. heel gedoe om hem er uit te krijgen en er bleef bijna een stuk van de turbo sim in me iphone zitten. en dan word het weer lastig om die er uit te krijgen
Ja ok dat zou ik nog niet zo'n ramp vinden. Maar jij hebt het over firmware 1.1.2 maar ik heb 2.1 dat is natuurlijk wel een heel verschil. Misschien dat ze die zogenaamde 'simkaarthack' wel gedicht hebben. En wat als het wel lukt? Wat loop ik dan mis met die Pwnagetool? Dat je programma's kan installeren?
  #9  
Oud 08-08-08, 21:25
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

nou je kan inidergeval programma's installeren via de app store, maar niet via cydia en, hopelijk, binnenkort via installer
  #10  
Oud 08-08-08, 21:32
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slodo Bekijk bericht
nou je kan inidergeval programma's installeren via de app store, maar niet via cydia en, hopelijk, binnenkort via installer
en dus die unlock die er komt kun je dit dus beide? dan is hij én unlocked en ik kan programma's installeren via installer.app? Kan ik dat dan met de Pwnagetool 2.0.2 die ze vandaag wilde vrijgeven?
  #11  
Oud 08-08-08, 21:34
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

ja, dat klopt, ookal zal er nu nog niet heel veel via installer te downloaden zijn. en ze zouden pwnageTool vandaag vrijgeven, maar of dat nog gaat gebeuren??? ik hoop het wel
  #12  
Oud 08-08-08, 21:38
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Huh ik dacht dat dat alleen met de firmware 2.0.0 kon
  #13  
Oud 08-08-08, 21:40
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

o sorry, ik was vergeten dat je een iphone 3g had (beetje dom, maar ik lees zoveel topics dat ik niet helemaal precies meer weet welke iphone iedereen meer heeft, sorry). ik GELOOF dat die unlock er alleen is voor de eerste gen iphones.

EDIT:
kijk hier is ook iemand met problemen met een zo'n sim.
https://forum.iculture.nl/f14/i...ersal-sim.html

Laatst gewijzigd door slodo; 08-08-08 om 21:48.
  #14  
Oud 08-08-08, 22:05
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slodo Bekijk bericht
o sorry, ik was vergeten dat je een iphone 3g had (beetje dom, maar ik lees zoveel topics dat ik niet helemaal precies meer weet welke iphone iedereen meer heeft, sorry). ik GELOOF dat die unlock er alleen is voor de eerste gen iphones.

EDIT:
kijk hier is ook iemand met problemen met een zo'n sim.
https://forum.iculture.nl/f14/i...ersal-sim.html
Dat meen je niet?
Kan ik dat niet gebruiken om mijn 3G te unlocken?!
  #15  
Oud 08-08-08, 22:23
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

die turbo sim wel
  #16  
Oud 09-08-08, 13:59
Marx Meinen Marx Meinen is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 12
Standaard

En kan ik nu evengoed die Pwnagetool installeren om installer.app ook te kunnen gebruiken?
Want dat heb ik namelijk niet en ook nog nooit gedaan...
Reageren

Labels
iphone 3g, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Franse Iphone unlocken? Prophet Unlock 3 08-03-11 23:43
Windows: Franse iPhone..Franse iTunes? PearLRoX iTunes 7 19-09-10 13:59
Franse iphone 4 kopen flippo83 Koopinformatie Rest Europa 1 20-07-10 14:15
Franse iphone 16GB iphone1988 Archief 3 07-04-08 23:17
Elke iphone 'legaal' unlocken mbv franse iphone! Stino iPhone algemeen 3 16-02-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:06.