iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/19108-3g-sim-unlock-tabel-werkt-werkt-niet.html)

mithc0rz 06-09-08 14:00

terugkomend op mijn vorig bericht staat dit sinds vandaag als een ps op de blog van het dev team.

NB: This is NOT any update on 3G unlock progress, so conspiracy theorists please replace your tin-foil hats ;) We are still working on it as hard as we can.

er blijkt dus wel iemand mee bezig te zijn maar hoe lang zou het nog duren :p. Het is dus zo op de blog dat er iemand van het dev team in gans de stad alle unlocked 3G's (zonder contract van at&t) heeft opgekocht om zo wat vaart in de unlock te steken. je kan het lezen op: http://blog.iphone-dev.org/

Laten we bidden...
Wij bidden U, verhoor ons heer!

flipjevandejam 06-09-08 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam (Bericht 184451)
Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd met 3g, dataroaming, Wi-Fi, airplanemode etc. on&off, en ook opnieuw uit en aanzetten. Maar ik blijf maar "No Sim installed" & "No Sim" krijgen met Yessim en mijn geschaafde Vodafone simkaartje #@%$@. Dit is een Zwitserse 16GB iPhone met gejailbreakte 2.02 erop gezet (zonder activatie bij jailbreak btw, maakt dat misschien verschil?)

Heeft iemand suggesties/stappenplan?

Ik ben inmiddels een stapje verder, ik heb namelijk een Orange prepaid kaartje afgevijld en erin gestopt en die werkt meteen (met vol bereik) met 3G en data roaming aan... :confused::confused::confused::mad:

Kan iemand mij vertellen of de yessim dus verkeerd geprogrammeerd is oid? Ik wil dus mijn eigen Vodafone kaart erin hebben, maar dat werkt nog niet zoals hierboven al beschreven.

De huidige instellingen zijn:
Firmware versie: 2.73 beta
Mode: Boost
MCC-MNC: 00101
Unlock type: 0
Patch count: 1

mithc0rz 06-09-08 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam (Bericht 185051)
Ik ben inmiddels een stapje verder, ik heb namelijk een Orange prepaid kaartje afgevijld en erin gestopt en die werkt meteen (met vol bereik) met 3G en data roaming aan... :confused::confused::confused::mad:

Kan iemand mij vertellen of de yessim dus verkeerd geprogrammeerd is oid? Ik wil dus mijn eigen Vodafone kaart erin hebben, maar dat werkt nog niet zoals hierboven al beschreven.


ik heb er geen ervaring mee maar wss heb je dat ene kaartje een beetje teveel afgevijld en wat beschadigd? zoals op je bankkaart zit die chip redelijk diep dus veel kan je er niet af vijlen. probeer het eens in een andere gsm zonder yessim of het nog werkt.

hoe vijl je het eigenlijk bij? met een kleine korrel schuur papier of met papa's metaalvijl? Al problemen gehad met het terug uit je simtray te halen?

grts mitch

flipjevandejam 06-09-08 15:39

Hij werkt nog gewoon in andere telefoons, dus er is niets mis met die chip. Ik heb totaal geen problemen met erin en eruit van de tray, gewoon goed vijlen (metaalvijl bij mij) + plakbandje en er is niets aan de hand, dat is dus echt het probleem niet..

mithc0rz 06-09-08 15:39

o ja, het kan ook zijn omdat hij gejailbreaked is. isp heeft dit opgemerkt dat mensen met een jailbreak meer problemen hebben dan die met de originele software

mithc0rz 06-09-08 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam (Bericht 185057)
Hij werkt nog gewoon in andere telefoons, dus er is niets mis met die chip. Ik heb totaal geen problemen met erin en eruit van de tray, gewoon goed vijlen (metaalvijl bij mij) + plakbandje en er is niets aan de hand, dat is dus echt het probleem niet..

En werkt hij ook met de yessim in andere telefoons? kijk ook eens naar allebij je simkaarten of die echt proper zijn. Ik volg elektronica en een slecht contact is soms niet zichtbaar! Maar hoogstwaarschijnlijk zal het aan die gejailbreakte versie liggen

flipjevandejam 06-09-08 15:44

Overigens, pakt hij de simkaart wel gewoon als ik hem er los in stop, dan werkt hij uiteraard niet, maar pakt hij hem wel..

mithc0rz 06-09-08 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam (Bericht 185060)
Overigens, pakt hij de simkaart wel gewoon als ik hem er los in stop, dan werkt hij uiteraard niet, maar pakt hij hem wel..


dan is de enige reden dat hij gejailbreakt is. (of je yessim kaartje is niet goed als deze ook niet werkt in een andere telefoon)
je kan proberen je originele software terug te zetten en nog eens proberen.

flipjevandejam 06-09-08 16:07

Yess!! Hij pakt de sim in ieder geval, wat ik als laatste stap heb gedaan is de APN gegevens van Vodafone ingevuld, 3G aan, dataroaming aan en de telefoon uit en aangezet! Hij geeft nu wel Vodafone NL aan, maar totaal geen bereik. Als ik m'n nummer probeer te bellen, dan ben ik ook "niet bereikbaar".

iSP 06-09-08 18:25

Stop hem 2 uur in een andere phone, samen met de yessim, dat wilt nog wel eens helpen op een of andere manier.
Door de data gegevens (APN) in te vullen werken soms meer kaarten spontaan.

QuicksilverG4 07-09-08 10:17

Weet iemand toevallig waar ik een schitterend nieuwe witte simtray kan bestellen voor mijn iphone 3G ? (je raadt het al yessim vast inc simtray). Overigens heb ik geschuurd en geplakt en alle stappen gevolgd maar helaas zit de tray toch vast...
Overigens zit de tray nog steeds vast, maar mijn plan was om de bovenlant van de tray eraf te halen om zo de yessim+sim eruit te wurmen. Ik ben bang als ik met brute kracht de tray eruit probeer te trekken dat ik het binnenwerk van de iphone sloop.

Iemand ervaring ?

mithc0rz 07-09-08 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuicksilverG4 (Bericht 185310)
Weet iemand toevallig waar ik een schitterend nieuwe witte simtray kan bestellen voor mijn iphone 3G ? (je raadt het al yessim vast inc simtray). Overigens heb ik geschuurd en geplakt en alle stappen gevolgd maar helaas zit de tray toch vast...
Overigens zit de tray nog steeds vast, maar mijn plan was om de bovenlant van de tray eraf te halen om zo de yessim+sim eruit te wurmen. Ik ben bang als ik met brute kracht de tray eruit probeer te trekken dat ik het binnenwerk van de iphone sloop.

Iemand ervaring ?

ik heb ergens een manier gezien waar je je 3G kan open vijzen op je simtray er zo uit te halen zonder moeite. je moest er 2 vijsjes voor open draaien maarjah dan vervalt dus de garantie wss.

groetjes mitch

QuicksilverG4 07-09-08 10:53

DIe garantie is al vervallen op het moment dat ik er een yessim in propte gok ik.. Met vijsjes bedoel je schroefjes ?

mithc0rz 07-09-08 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuicksilverG4 (Bericht 185332)
DIe garantie is al vervallen op het moment dat ik er een yessim in propte gok ik.. Met vijsjes bedoel je schroefjes ?


nee dan is hij nog niet uit garantie je hebt het namelijk niets open gedaan behalve die sim tray die je er "normaal" altijd kan uit halen he.
Mocht je het willen doen, zoek je het maar eens op youtube. Ik dak dat dar gezien te hebben en met zoekfunctie stuck simtray ofzo kom je er wel.

ps: jah vijsjes of schroefjes, tis allemaal het zelfste :p


mitch

QuicksilverG4 07-09-08 11:14

UHmm dus ik kan mijn zwitserse iphone naar elke apple dealer aanbieden vor reparatie ? Cool :)

mithc0rz 07-09-08 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuicksilverG4 (Bericht 185344)
UHmm dus ik kan mijn zwitserse iphone naar elke apple dealer aanbieden vor reparatie ? Cool :)


niet zolang die yessim erin zit lol...

QuicksilverG4 07-09-08 11:25

Goed dat was dus mijn punt ;)
Maar verder geen bijval met tips ? op youtube staan alleen dissasembly's maar geen specifieke simtray problemen, en de video op yessim.com is helemaal onduidelijk.

iSP 07-09-08 14:10

Hoe kijken jullie tegen het volgende aan?
Uit de lijst wil ik een aantal sims halen om het overzichtelijker te maken:

X-Sim, sim van het eerste uur maar zit geen ontwikkeling meer in
Next-Sim, zelfde reden als bovenstaand
J-Sim, totaal niet populair, maar een paar ebay veilingen gezien met sim, clone yessim waarschijnlijk.
Super X-Sim IV, populair in arabische landen maar daarbuiten nooit gezien
Universal Sim, ook sim van het eerste uur en met gemixte resultaten maar nooit goede
Simable, ook niet populair.

Ook wil ik de franse iphones uit de tabel halen, niemand haalt zijn toestellen uit frankrijk, gewoon prijstechnisch niet interessant.

Verder de eerste echte oplossing toegevoegd waarbij je niet hoeft te knippen en je een aangepaste simtray krijgt, de i-sim, die kon wel eens heel populair gaan worden.
Omdat ie sowieso geen piggysim gebruikt is het dus ook de eerste die never nooit in je toestel kan komen vast te zitten :)
Yessim gaat ook me tdit systeem komen maar is nog niet leverbaar.

QuicksilverG4 07-09-08 14:18

Goed idee ! I'm all for it

mithc0rz 07-09-08 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iSP (Bericht 185431)
Verder de eerste echte oplossing toegevoegd waarbij je niet hoeft te knippen en je een aangepaste simtray krijgt, de i-sim, die kon wel eens heel populair gaan worden.
Omdat ie sowieso geen piggysim gebruikt is het dus ook de eerste die never nooit in je toestel kan komen vast te zitten :)
Yessim gaat ook me tdit systeem komen maar is nog niet leverbaar.


Ik zou niet weten wat deze met die iphone 3G te maken heeft aangezien deze nog alleen maar voor de vroegere versie van iphone kan gebruikt worden (zo beschreven op de website toch). ben ik ergens verkeerd aan het lezen? help me out... link is welcome!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.