iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/19108-3g-sim-unlock-tabel-werkt-werkt-niet.html)

MarkBender 01-09-08 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuicksilverG4 (Bericht 181806)
Even en rondvraag: Heeft één van jullie ervaring met yes-sim.nl ?
Ik heb daar vorige week 2 sims, een cutter en een yessup besteld maar tot op heden nog niets mogen ontvangen. ik hoor het graag.

Ik had een yessim en een yessup besteld. Yessim de volgende dag binnen in een envelope. Maar de Yessup is nog niet aangekomen nu bijna een week geleden. Lekkere vreemde boel.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arne2606 (Bericht 181827)
Heb daar een yesup besteld. Kreeg een yessim in de bus zonder yessup.
Mailtje gestuurd niets terug gehad. Beetje slecht geregeld daar!

*EDIT* voor de mensen die het willen weten.

Had 3 iphones voorzien van yessim. Alle drie t-mobile. Een werkte alleen uitgaande oproepen met firmware 2.0.2.

De andere had na 2 uur signaal verlies. En maar 1 werkt perfect...

Beetje jammer dat het allemaal niet goed werkt. Steeds die sim eruit moeten halen en in een ander toestel doen is ook wat...

Had je wel de nieuwe firmware erop gezet anders werkt hij inderdaad niet goed... Daar is dus die Yessup voor odig anders werkt het geheel niet goed

QuicksilverG4 01-09-08 16:05

Heeft er iemand anders een goede tip waar ik een yessim + yessup kan aanschaffen ? Ik zou namelijk toch wel graag willen gaan bellen met mijn iPhone :)

Bijvoorbeeld deze jongens ?
http://www.cd-media.nl/

skylla 01-09-08 21:13

Hallo,

Zojuist mijn yessim kaartje in mijn iphone gestopt met de volgende instellingen:

Firmware van iphone: 2.0.1

Firmware versie: 2.73 beta
Mode: Boost
MCC-MNC: 00101
Unlock type: 0
Patch count: 1

Vodafone sim only. Bij mobiel datanetwerk "vodafone.life.com" ingevuld. Alles lijkt te werken, bellen, gebeld worden, sms sturen, sms ontvangen, incl. locate me. 3G en GPRS ook.

Vandaag reed ik naar mijn werk en op een bepaald moment had ik no service. Met mijn oude gsm had ik dat nooit. Hebben meer mensen last van dat de service uitvalt? Ook heel even had ik no sim op mijn telefoon staan. Opnieuw opgestart en alles werkt weer.

Groet,
Pieter

ControlSje 02-09-08 13:24

Net mijn Yessim's binnen gekregen en natuurlijk gelijk getest.

Ik heb alles (bellen, sms'en 3G en locate me) werkend gekregen voor een KPN abonnement op een Nederlandse iPhone met firmware 2.0.2.

Om 3G werkend te krijgen moet je eerst 3G niet activeren alleen je APN gegevens invullen en dataroaming aanzetten.
Daarna de iPhone uit en aan zetten. Je zou dan het edge symbool moeten krijgen. Met safari testen of GPRS werkt.
Daarna 3G activeren en weer je iPhone uit en aan zetten. Nu zou je het 3G symbool moeten krijgen.

Het enige dat niet goed werkt is uitschakelen van de flightmodus. Na het uit en aan zetten van je iPhone ziet hij de SIM weer maar het kan zijn dat je 3G niet terug komt. Je zult dan weer 3G moeten uitschakelen en hetzelfde moeten doen als hierboven beschreven.

instellingen Yessim:

Frimware version : Yessim Iphone Firmware
MCC-MNC : 001-01
Mode : Boost Mode.
Unlock type: 0
IMSI Patch Count : 1

rikfrombelgium 02-09-08 13:30

hoe heb jij de client 1.8 kunnen downloaden, want ik krijg enkel foutmeldingen. Zelfs een viruswaarschuwing; het gevolg is dat ik m'n yessim niet kan instellen en nog niet heb kunnen gebruiken.
Hetzelfde met de driver, ik download hem maar krijg een rar-pakket maar hoe installeer ik dat zodat mijn yessup behoorlijk werkt?

Moet trouwens enkel de yessim in de yessup of ook de simkaart zelf

groeten

jetgadget 02-09-08 13:33

@rikfrombelgium ik heb de client voor je als je wilt

ControlSje 02-09-08 13:34

Ik heb de 1.8 applicatie hier gedownload. De drivers zul je moeten unrarren met winrar of iets dergelijks, dan zul je de dll's en andere driver bestanden krijgen. (de folder moet je opgeven wanneer windows een nieuw device wil configureren.)

Alleen de Yessim moet in de Yessup. Wel blijven aandrukken met je vinger als je hem programmeerd.

rikfrombelgium 02-09-08 13:37

daar krijg ik dus foutmeldingen en viruswaarschuwing:kan bronbestand niet lezen. Lukt niet bij mij,noch IE of firefox.

ControlSje 02-09-08 13:42

Als je wilt kan ik je mijn exe sturen, zul je alleen even je email adres per PB aan mij moeten doorgeven.

skylla 02-09-08 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikfrombelgium (Bericht 182524)
daar krijg ik dus foutmeldingen en viruswaarschuwing:kan bronbestand niet lezen. Lukt niet bij mij,noch IE of firefox.

Schakel je virusscanner even uit. Meerdere mensen hebben hier last van, ikzelf ook (ik gebruik NOD). na uitschakeling, kon ik de software gewoon downloaden.

iScorpio 02-09-08 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skylla (Bericht 182570)
Schakel je virusscanner even uit. Meerdere mensen hebben hier last van, ikzelf ook (ik gebruik NOD). na uitschakeling, kon ik de software gewoon downloaden.

Kan deze 'oplossing' alleen maar bevestigen.

Haagze sf2 02-09-08 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 182514)
Net mijn Yessim's binnen gekregen en natuurlijk gelijk getest.

Ik heb alles (bellen, sms'en 3G en locate me) werkend gekregen voor een KPN abonnement op een Nederlandse iPhone met firmware 2.0.2.

Om 3G werkend te krijgen moet je eerst 3G niet activeren alleen je APN gegevens invullen en dataroaming aanzetten.
Daarna de iPhone uit en aan zetten. Je zou dan het edge symbool moeten krijgen. Met safari testen of GPRS werkt.
Daarna 3G activeren en weer je iPhone uit en aan zetten. Nu zou je het 3G symbool moeten krijgen.

Het enige dat niet goed werkt is uitschakelen van de flightmodus. Na het uit en aan zetten van je iPhone ziet hij de SIM weer maar het kan zijn dat je 3G niet terug komt. Je zult dan weer 3G moeten uitschakelen en hetzelfde moeten doen als hierboven beschreven.

instellingen Yessim:

Frimware version : Yessim Iphone Firmware
MCC-MNC : 001-01
Mode : Boost Mode.
Unlock type: 0
IMSI Patch Count : 1

jij heb een 2.0.2 met baseband 2.8.4 ( ofzo )
werkend met een yessim?
graag een antwoord hoe
want dan kan ik hem morgen nog meenemen met vakantie :D

ControlSje 02-09-08 15:48

Ik heb BB 02.08.01. Dit is de BB die je krijgt als je de originele Firmware 2.0.2 installeert.
Ik heb hem daarna gejailbreaked met QuickPwn.

Alles werkt. Ik weet natuurlijk niet of het ook in het buitenland werkt.

Haagze sf2 02-09-08 15:55

Ja ik heb ook de orginele Firmware 2.02 er op gezet en daarna jailbreaked met quickpwn.
alleen ik heb een At&t 3G

Frimware version : Yessim Iphone Firmware
MCC-MNC : 001-01
Mode : Boost Mode.
Unlock type: 0
IMSI Patch Count : 1

zo maar eens proberen dan :D

en waar heb je provider list op staan?

ControlSje 02-09-08 15:58

Deze instellingen werken bij mij. Is overigens ook de instelling die ze bij Yessim zelf adviseren.

001-01 staat voor "Universal Mode" bij de Provider list.

Suc6.

Haagze sf2 02-09-08 16:08

nope werkt nog steeds niet hier.
hij gaat zoeken..
dan krijg ik die balkjes van ontvangst die staan allemaal laag en geen netwerk naam er achter :/
heb er printscreen van gemaakt

ControlSje 02-09-08 16:13

Probeer eens de iPhone uit en aan te zetten.
Bij de eerste Yessim gaf hij na 1 minuut KPN (zonder uit en aan te zetten), maar bij de tweede en derde moest ik de iPhone eerst uit en aan zetten.

ps. De Provider list staat in de Yessim Client Tool (versie 1.8)

Je weet zeker dat de instellingen op de Yessim staan? Je kunt het controleren door op "Read info" te drukken

Haagze sf2 02-09-08 16:25

nope werkt ook niet,
maar ik doe nu net me tmobile simkaart er in zonder! yessim
en ik krijg ook die ontvangst streepjes zonder ontvangst/netwerk
en ik krijg onder me klok SMSdiensten tezien ( nog nooit eerder gezien )
ik krijg geen melding van ongeldige sim ofzo

Reading Yessim info ..
Reading Yessim SN..OK.
Yessim SN : 0D00035D
Frimware version : Yessim Iphone Firmware
MCC-MNC : 001-01
Mode : Boost Mode.
IMSI Patch Count : 1

ControlSje 02-09-08 16:29

Probeer eens een harde reset. (power en home button in drukken totdat je het appeltje weer ziet nadat de iPhone is uit geweest.

EDIT
Als dat niet helpt probeer eens de netwerk instellingen te herstellen in Instellingen|Algemeen|Stel opnieuw in.


Haagze sf2 02-09-08 16:38

ook niet :D
ik ag hem eens ff restoren heb nog 12 uur dus :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:51.