iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/19108-3g-sim-unlock-tabel-werkt-werkt-niet.html)

Haagze sf2 02-09-08 17:48

ook na restore krijg ik geen netwerk
met 2.02
modemfirmware 02.08.01

Dien 02-09-08 18:04

Ik vind die Yessim maar vaag spul.

Bij de één werkt het wel, bij de ander niet.
Schuren van je simkaart :eek:
Programmeren van je kaart.

En dan nog niet werken...

Haagze sf2 02-09-08 18:11

kreeg net op itunes een melding van provider update
( heb maar ja geklikt )
en zag in eens tmobile in beeld staan :D
het is nu wel alweer weg..

Dien 02-09-08 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haagze sf2 (Bericht 182696)
kreeg net op itunes een melding van provider update
( heb maar ja geklikt )
en zag in eens tmobile in beeld staan :D
het is nu wel alweer weg..


Dus het werkt nu?

Haagze sf2 02-09-08 18:22

uhh ja half

Dien 02-09-08 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haagze sf2 (Bericht 182700)
uhh ja half

hoe bedoel je half ?

ControlSje 02-09-08 18:28

@Haagze sf2

Er is me nog iets niet duidelijk in jou situatie. Volgens je handtekening heb je een officieel geunlockte iPhone. In een eerder bericht zeg je dat je een AT&T iPhone hebt. En je hebt een t-mobile SIM. Ik begrijp de combi niet helemaal.

Het is misschien makkelijker oplossingen te vinden als de situatie helemaal duidelijk is.
Als je iPhone officieel geunlocked is waarom dan nog een Yessim installeren?

Haagze sf2 02-09-08 18:47

hij valt steeds weg me ontvangst
bellen gaat, gebeld worden niet
en heb nu alweer 10 minuten geen ontvangst :D

offunlcoked iphone staat in bestelliing ( in belgie )
heb een att simlocked iphone 3G
en gebruik een zakelijk tmobile sim :D

vandaar iphone 3G + zakelijk tmobile

Dien 02-09-08 18:50

Met die simkaarten van ons, hebben we echt totaal geen problemen.

Ik snap niet wat iedereen in de Yessim ziet.

Haagze sf2 02-09-08 18:55

simkaarten van ons??

Dien 02-09-08 18:58

Die van ifoneguide, ik ga er voor de rest niet op in, want ik mag hier geen reclame maken.

ControlSje 02-09-08 19:01

Ok duidelijk....
Het is wel raar dat deze combi niet werkt, want als je op de sheet kijkt is dit het meest als positief getest.
Ik krijg het gevoel dat er misschien iets mis is met je Yessim. Heb je er toevallig een andere om te testen?

Haagze sf2 02-09-08 19:08

Nee, heb egen andere tot me beschikking maar hij werkt wel gewoon met de yessup dus denk dat we dat probleem kunnen uitlsluiten?
en anders kijk ik wel over 3 weken, dan is hij hoop ik software matig te unlocken....

ControlSje 02-09-08 19:16

Uitsluiten hoeft niet. Ik had met mijn 1st TurboSIM ook geen problemen met programmeren maar hij deed het ook niet. Heb toen 2 weken zitten zweten maar geen resultaat. Uiteindelijk een nieuwe gekocht en binnen 2 minuten had ik hem aan de praat.

Veel plezier op vakantie. En mocht er nog geen software unlock zijn na je vakantie kunnen we dan altijd verder kijken.

rikfrombelgium 02-09-08 21:49

ok, ik heb mijn anti-virus uitgezet ( had ook nod32 ) en alles ging goed.
Chip wat afgeschuurd om dunner te maken, ging in iphone, wat aan en uit zetten en na 10 minuten nu al anderhalf uur perfect ontvangst. Bellen en gebeld worden, sms'en en ontvangen.

Ik heb een optimus iphone en gebruik nu een mobistar sim. Voorlopig positief over yessim. patch count 1 boost mode, finale firmware

Ditta 02-09-08 21:56

Je hebt wat afgeschuurd? De chip (IC)? Of je sim?

rikfrombelgium 02-09-08 22:03

de chip ook, sim en IC, anders was het me gewoon TE krap.

Ditta 02-09-08 22:04

De chip en IC?

Wat heb je precies gedaan met het zwarte blokje op de yessim? Heb je die afgeschuurd?

En wat heb je gedaan met het gouden oppervlak van je simkaart?

Het is btw not-done het ictje van de yessim af te schuren.

rikfrombelgium 02-09-08 22:07

ik heb enkel dat zwarte blokje wat afgeschuurd, mijn sim was al redelijk dun geschuurd, dan gewoon aan mekaar plakken en het geheel schuren aan de kant van de sim kaart, dan schuur je enkel het iets te dikke zwarte laagje weg dat verhindert dat je sim-kaart niet vlotjes in de iphone kan.

iSP 02-09-08 23:19

Met expirimenteren hier kom ik erachter zolang je de yessim maar voorziet van de laatste firmware, met de juiste mcc-mnc deze op iedere iphone werken, alleen de flightmodus werkt niet, dan pakt ie de sim niet meer maar een reset verhelpt het.
Neem aan dat dat nog wel met toekomstige firmware verholpen wordt.
Mijn eigen yessup is nu onderweg, en mijn aanbieding van firmware upgraden geldt nog steeds, en heb 9 sims bijbesteld voor wie perse zelf niet zo nodig een yessup hoeft en goedkoper uit wilt zijn.
Hoe dan ook ik voeg die sims niet toe zolang ik er geen duidelijkheid over heb wat het precies voor sim is, en geen reports van users krijg dat ze werken, want dat is gewoon verkapte reclame.
Mijn eigen ervaring is en blijft dat de yessims het beste werken van allemaal, en zijn zeer zeker de populairste.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.