iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Custom FW 2.2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/29433-1-0-custom-fw-2-2-1-a.html)

macmichel 10-02-09 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Playboy Mansion (Bericht 255414)
F.ck...vastloper op error 1600 en error 21. Inmiddels al op drie Macs geprobeerd, zelf restore-files gemaakt, maar ik kom er niet aan uit.

Ik kan hem met een originele Apple ipsw herstellen, maar dan wordt de sim niet herkend. Vanuit die staat herstellen via de restore-ipsw in dit topic lukt niet, maar ook een DFU reset en restore lukt niet.

Iemand een ideetje?

Foutmelding 1600 krijg je volgens mij als je probeert te upgraden d.m.v. je iPhone in DFU, probeer hetzelfde maar dan in herstelmodus (recoverymode) zie https://forum.iculture.nl/f59/i...very-mode.html
Error 21 weet ik niet, maar ik ben van 2.2 naar 2.2.1 gegaan met de costum van Michael. Het enige wat ik gedaan heb is de iPhone aangesloten aan iTunes een reservekopie gemaakt en d.m.v. alt+herstel de costum geselcteerd en na een par minuten was het gedaan en had ik een iPhone met fw 2.2.1, probeer dit anders eens mischien dat dit wel werkt.

HONDOW 12-02-09 20:35

Hij doet het.. Helemaal top..! thanx michael

Sasce 13-02-09 12:42

top!

Thanks Michael!

Na enorm gevreest te hebben dat het fout zou gaan en ik met een brick zou eindigen is het allemaal gelukt. Keep up the good work!

Is het alleen wel mogelijk om de vertrouwde installer terug te krijgen (ik noem maar een kruier --> bijvoorbeeld met quickpwn) of is dit niet aan te raden?

Ik hoor graag van je!

Jumper2110 13-02-09 23:45

Volgens mij kan je Installer downloaden vanuit Cydia.. Ik heb het er in alle geval al zien instaan:)

osaka 14-02-09 09:28

mijn spatie werkt niet stel voor als ik die nou update naar 2.2.1 zou die dam wel doen?

R01X0 14-02-09 09:44

Werkt hier uitstekend, na 15 minuten weer helemaal op orde. Prima dienstverlening!
:D:D

Michael 14-02-09 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door osaka (Bericht 256659)
mijn spatie werkt niet stel voor als ik die nou update naar 2.2.1 zou die dam wel doen?

je kan het gaan proberen. Misschien dat het probleem dan is opgelost.

osaka 14-02-09 09:56

als ik die update ga doen meot ik dan ook weer unlocken enzo?

Michael 14-02-09 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door osaka (Bericht 256667)
als ik die update ga doen meot ik dan ook weer unlocken enzo?

nee, want de baseband van de 1e generatie iPhones veranderd niet meer. Je kan dus gewoon updaten maar dan ben je nog niet jailbroken mischien is het handiger om de custom 2.2.1 te gebruiken.

osaka 14-02-09 10:04

ik heb gedaan mijn spatie werkt nog steeds niet maar moet ik nog gaan jaibroken?

Michael 14-02-09 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door osaka (Bericht 256671)
ik heb gedaan mijn spatie werkt nog steeds niet maar moet ik nog gaan jaibroken?

Je kan proberen met de custom te herstellen Wie weet helpt het.
Pas ook gelijk je profiel aan als je op 2.2.1 zit.

osaka 14-02-09 10:17

ik heb het gedaan de spatie werkt nog steeds niet :(

maar alvast bedankt

Michael 14-02-09 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door osaka (Bericht 256677)
ik heb het gedaan de spatie werkt nog steeds niet :(

maar alvast bedankt

Heb je iets geinstalleerd wat met je toetsenbord te maken heeft. Werken de andere knoppen naast je spatie wel?

osaka 14-02-09 10:50

neee onderste gedeelte niet maar bij andere apps doet ie het wel alleen bij als je iets moet invullen ofzo bij toetsenbord ik heb niks geinstaleerd
ik heb zelf een programma gedownload bitesms enzo dat je toetsenbord schuin kan doen dan doet ie het wel maar niet bij alles kan je toetsenbord schuin doen
dat is mijn probleem

alvast bedankt

senna12 14-02-09 13:44

Michael, erg bedankt voor deze info. Was heel makkelijk om dit uit te voeren!!

ruudthedude 15-02-09 17:34

[1.0] Custom FW 2.2.1
 
Ben een newbie. Heb per ongeluk met Safari i.p.v. met Firefox de custom FW 2.2.1 van Michael gedownload. Is dat echt een probleem en moet ik het opnieuw downloaden?

Als ik in iTunes restore aanklik (met ingedrukte alt toets op mijn iMac) hoef ik dan alleen de ipsw-map te selecteren of moet ik een bestand erin selecteren?

Bij Michaels post staat dat je in DFU mode moet als je nog niet gepwned hebt. Ik weet niet of de mijne is gepwned. Voor de zekerheid dan waar in DFU mode zetten? Of hoeft dat helemaal niet zoals bij Astro's post staat.

Ik werk met Mac OSX 10.5.6 en las over een probleem dat bij installatie de software daardoor ontstond met keyboard en muis. Moest daarom eerst andere software van een hacker installeren. Daarna stond er dat binnen drie dagen een automatische oplossing voor dit probleem gepost zou worden. Zit die al in deze Custom van Michael?

misterx 15-02-09 20:55

weet iemand waarom ik in itunes geen nieuwe FW kan aanklikken? Ik doe alt herstel en dan ga ik naar het gedownloade mapje maar dan kan ik niks openen. Weet iemand wat ik fout doe?

alvast bedankt!

groetjess mark

Michael 15-02-09 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterx (Bericht 257129)
weet iemand waarom ik in itunes geen nieuwe FW kan aanklikken? Ik doe alt herstel en dan ga ik naar het gedownloade mapje maar dan kan ik niks openen. Weet iemand wat ik fout doe?

alvast bedankt!

groetjess mark

Omdat het pakket is uitgepakt. Zet automatisch uitpakken uit in safari onder voorkeuren en opnieuw downloaden

Rob_Hoi 15-02-09 22:57

thanks ben hem nu an het installeren! :)

ruudthedude 16-02-09 10:39

Ik heb ook Michaels Custom met Safari gedownload en zelf uitgepakt in een map op het bureaublad. Moet ik het er onuitgepakt inzetten en dan via iTunes selecteren met Restore en pakt iTunes het dan zelf uit?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:25.