iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Custom FW 2.2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/29433-1-0-custom-fw-2-2-1-a.html)

EnderQ 02-02-09 19:45

Cydia weer online. Installer 4 erbij?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lema (Bericht 251947)
Ik heb vanmiddag eigenlijk weer zonder problemen FW 2.2.1 kunnen installeren, Michael bedankt.
Maar wanneer ik Cydia open start deze in het home-scherm, maar kan niet alles laden en op een gegeven moment komt een fout: Unable To Load (times out). Weet misschien iemand een oplossing. Ik heb wel Boss-prefs weer kunnen installeren. Changes (in Cydia) blijft blank.
Ik zal vanavond proberen de update nog een een keer te draaien.

Dit was een probleem met de Cydia site (billing SNAFU), werkt nu weer.

Heb ik een hele restore voor gedaan :eek: (ik had pusher geprobeerd maar toen kreeg ik door dat deze een firmware aanpassing deed en heb ik deze onderbroken. Ging ik verder lezen las ik dat pusher cydia onklaar maakt, vandaar mijn overweging om te restoren, en dat nu in cydia ook niet meer de installer staat om te kunnen installeren)

Is er een installer 4 ergens te downloaden zodat ik deze handmatig kan toevoegen anders kan ik nogmaals restoren met orig 2.2.1 firmware om quickpwn te draaien.

edit:
Toch maar orig 2.2.1 restored en quickpwn (2.2.5-2) gedraaid (dan maar films kijken tijdens wachten)
edit2:
Achteraf gezien is de nieuwe installer (tot nu toe) niet echt nuttig, ik ging nog uit van de versie van fw 1.1.4 met diverse leuke apps echter deze zijn niet meer terug te vinden of incompatible met fw 2.+ of verhuisd naar cydia of app store en niet meer free.

lema 02-02-09 21:15

Ik kreeg een update van openssl en openssh en de problemen zijn nu weer opgelost. Cydia start gewoon weer op en draait weer als vanouds.

rem4rk4ble 03-02-09 11:09

Ikke heb net succesvol naar 2.2.1 geupdate maar ben nu installer kwijt.
Klopt dit? :P ? Of ligt het weer aan mij

Michael 03-02-09 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rem4rk4ble (Bericht 252245)
Ikke heb net succesvol naar 2.2.1 geupdate maar ben nu installer kwijt.
Klopt dit? :P ? Of ligt het weer aan mij

Als je goed had gelezen had je geweten dat ik geen installer in de custom heb gezet

DaveyY 03-02-09 15:26

werkt geweldig! bedankt!

r03n_d 03-02-09 16:22

kan je de /root partitie niet groter maken? (die van mij zit altijd vol :P)

poema 03-02-09 18:13

een hele stomme vraag waarschijnelik, maar werkt dit ook voor FW1.1.4.

Michael 03-02-09 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poema (Bericht 252456)
een hele stomme vraag waarschijnelik, maar werkt dit ook voor FW1.1.4.

Ja ook dan werkt het.

poema 03-02-09 18:51

Toppertje. werkt perfect. mijn dank is groot

iHansD 03-02-09 19:01

Ik heb elders deze vraag ook al gesteld maar is er iemand die stap voor stap kan vertellen (of verwijzen naar een handleiding) hoe ik mijn 2.2 met jailbreak met de custom firmware moet updaten?

DaveyY 03-02-09 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astro (Bericht 250925)
  1. iTunes 8/8.0.1/8.0.2 geïnstalleerd
  2. Download de custom van Michael
  3. iPhone reservekopie met iTunes (reservekopie=sms/wekker/contacten/agenda/...)
  4. druk shift-herstel (windows) of alt-herstel (osx) in iTunes en krijg fw selectie venster
  5. browse naar de gewenste map en selecteer de gedownloade fw van michael (belangrijk!)
  6. iTunes zet (normaal) iPhone zelf in de goede modus (niet handmatig & iPhone niet uitschakelen)
  7. reservekopie terugzetten
  8. syncen (voor muziek, apps...)
  9. enjoy
THX to michael (dit is al voor enkele vragen tegen te gaan)

@ boven mij..

febe 03-02-09 20:35

Vanmiddag ook met Michaels CF naar 2.2.1 gegaa; geen problemen daar. Echter een aantal gekke dingen daarna
- ik ben alle applicaties kwijt die ik voor het updaten wel had (zowel cydia als appstore) ondanks terugzeten reservekopie
- bij syncen worden eerder gekochte Appstore apps niet gesynct wegens rechtenprobleem computer
- een aantal cydia programmas wil niet installeren (oa size mismatch)
- Fontswap geinstalleerd, maar niet terug te vinden

Ligt dit aan de firmware update of aan iets anders? Als dit niet aan het updaten lig, is deze vraag uiteraard in het verkeerde forum terechtgekomen, waarvoor bij voorbaat al mijn excuses ;)

macmichel 03-02-09 20:46

Probeer je iPhone nogmaals te herstellen, sluit je iPhone aan.

In iTunes druk op shift + herstel en kies de costum van Michael.

Kijk dan wat er dan gaat gebeuren.

febe 03-02-09 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macmichel (Bericht 252561)
Probeer je iPhone nogmaals te herstellen, sluit je iPhone aan.

In iTunes druk op shift + herstel en kies de costum van Michael.

Kijk dan wat er dan gaat gebeuren.

Ook dat geeft geen verschil; vreemd toch. Hoe is dat bij jullie? Blijven alle apps en themes etc. behouden?

macmichel 03-02-09 21:32

bij mij blijft alles zoals het was, oke muziek, films e.d. moet er weer opnieuw op maar voor de rest geen probleem.

De rechten van de apps ga onder iTunes naar tab store en machtig computer mischien dat dat helpt.

Michael 03-02-09 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door febe (Bericht 252594)
Ook dat geeft geen verschil; vreemd toch. Hoe is dat bij jullie? Blijven alle apps en themes etc. behouden?

Apps uit cydia sowieso niet die zul je opnieuw moeten installeren en dat geldt ook voor de themes uit cydia. Apps uit de appstore kan je opnieuw syncen met itunes. Tip download uit cydia appbackup en nadat je een backup hebt gemaakt kan je die bij een nieuwe fw of als je eens opnieuw moet herstellen makkelijk erop terug krijgen.

febe 03-02-09 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macmichel (Bericht 252597)
De rechten van de apps ga onder iTunes naar tab store en machtig computer mischien dat dat helpt.

Ondanks het feit dat na het (opnieuw) machtigen de melding kwam dat de computer al gemachtigd was, ging de sync van de apps nu wel goed, dank je wel voor de tip Michel.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michael
Tip download uit cydia appbackup en nadat je een backup hebt gemaakt kan je die bij een nieuwe fw of als je eens opnieuw moet herstellen makkelijk erop terug krijgen.

Dank je wel Michael. Uit andere posts blijkt dat cydia kennelijk op dit moment problemen geeft; ik wacht dus even rustig af voor ik alles weer ga installeren. Nu even bedenken wat ik allemaal perse terugwil, en dan als eerste Appbackup maar.....

Michael 03-02-09 22:09

Citaat:

Dank je wel Michael. Uit andere posts blijkt dat cydia kennelijk op dit moment problemen geeft; ik wacht dus even rustig af voor ik alles weer ga installeren. Nu even bedenken wat ik allemaal perse terugwil, en dan als eerste Appbackup maar.....
De problemen met cydia zijn al over hoor sinds gisteren.

febe 03-02-09 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 252632)
De problemen met cydia zijn al over hoor sinds gisteren.

Dan zijn er vast weer nieuwe problemen. Of mssn alleen met de Bigboss repo. Maar goed, dat is OT. De firmware update is iig gelukt, tnx!

iHansD 03-02-09 22:29

custom instalatie
 
Michael, hij loopt als een trein, thnxs


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.