//

Zijn er nog opties?

Zijn er nog opties? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik ben zo stom geweest om mijn iphone 3G te updaten met een niet custom firmware van 2.2.1 waardoor mijn baseband nu 02.30.03 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-02-09, 04:21
zenid zenid is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 15
Standaard Zijn er nog opties?

Beste mensen,

Ik ben zo stom geweest om mijn iphone 3G te updaten met een niet custom firmware van 2.2.1 waardoor mijn baseband nu 02.30.03 is geworden.

Het activeren van mijn iphone is inmiddels weer gelukt via QuickPWN 2.2.1

Maar omdat yellowsnow niet meer werkt op de nieuwe baseband, kan ik niet meer bellen met mijn iphone.

Nu had ik als oplossing een sim kaart besteld isim dat is een simkaart die je achter je eigen simkaart moet duwen en dan samen beide in de iphone moet duwen en inderdaad mijn t-mobile netwerk deed het weer, maar nu had ik weer het probleem dat ik wel kon bellen maar op geen enkele wijzen smsjes kan ontvangen en iemand mij kan bellen, hij gaat dan gewoon naar voicemail, dus ook met dit sim kaartje iunlock Maak je Iphone simlockvrij - Unlock je Iphone ook firmware versie 2.2.1 ben ik niet geholpen. werkt blijkbaar niet op de nieuwe baseband. iemand ervaring hiermee?

Mijn vraag is nu, zijn er nog opties? welke alternatieve heb ik nog?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-02-09, 10:34
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Dus niemand kan je bellen? En je kan ook geen sms ontvangen?
Zijn er nog meer die dit hebben? Want ik wil deze ook bestellen, en als het niet werkt...
  #3  
Oud 01-02-09, 11:23
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zenid Bekijk bericht
Mijn vraag is nu, zijn er nog opties? welke alternatieve heb ik nog?
Kort door de bocht; er zijn naar mijn weten op dit moment geen opties. Unlock kaarten blijft altijd een risico en zullen hoogst waarschijnlijk ook niet eens werken met deze nieuwe firmware.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #4  
Oud 01-02-09, 11:26
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Volgens die site werkt hij ook op de nieuwste Firmware...
  #5  
Oud 01-02-09, 15:00
zenid zenid is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 15
Standaard

Nee, is heel vreemd, je kan wel zelf bellen en smsen, maar je kan geen smsjes ontvangen of gebeld worden, mensen worden dan direct naar je voicemail geschakeld. Dit komt volgens mij niet door de nieuwe firmware en baseband maar door het feit dat deze isim gezien wordt als een buitenlandse kaart. Je kunt het weer aan het werk krijgen ben ik al achter, door 3G (staat ook op de handleiding die je erbij krijgt.) compleet uit te schakelen en dataroaming aan te zetten en je APN settings even handmatig erin te zetten, ik dacht dat het uitschakelen van 3G tijdelijk was om de kaart te activeren maar dit is dus mooi voorgoed, dus je 3G ben je sowieso kwijt. zeker als je een iphone hebt gekocht in de UK gelockt op o2 zoals mij. ik kan dus nu door het uitschakelen van het 3G weer gebeld worden en smsjes ontvangen, ze komen ook meteen binnen je berichten zodra je 3G uitschakeld, maar ik vindt dit geen oplossing, ten eerste staat hierover niks op de website daar vermeld en alleen in de handleiding en er staat op de site dat je geen functies zal verliezen maar je verliest dus gewoon je 3G. en het gevolg daarvan is ondanks de handmatige instellingen van apn traag internet en geen 3G meer. zodra je ook dataroaming gaat uitzetten werkt je internet helemaal niet meer, dit kaartje wordt dus gezien als een buitenlands kaartje.

Dus kijk even wat je wilt:

Heb je echt per ongeluk net als mij je firmware geupdate naar 2.2.1 via itunes en heb je de nieuwste baseband, dan is deze isim tijdelijk je redding om weer te kunnen bellen en gebeld te kunnnen worden. Maar dan wel dus zonder 3G zet je deze toch aan zul je niet meer gebeld kunnen worden of geen smsjes meer kunnen ontvangen. maar je hebt dan wel 3G internet en je kan zelf bellen en smsjes verzenden. Maar 3G moet dus uit wil je gebeld en gesms kunnen worden waardoor je internet traag is. Dataroaming moet ook aan, en zet ook even je apn settings erin.

Dit is blijkbaar nu even de enige oplossing tot yellowsn0w met een versie komt die werkt op baseband 02.30.03.

En ik weet ook niet als je een internet pakket heb bij je mobile aanbieder of wel alles netjes in je internet bundel blijft op deze manier en niet gewoon je dadelijk hoge kosten hebt.

Daarbij vindt ik ook dat Maak je Iphone simlockvrij - Unlock je Iphone ook firmware versie 2.2.1 het allemaal netjes moet vermeld op hun site dat 3G niet werkt, en niet gaan zeggen dat alles blijft zoals het is, want je kunt nu net zo goed een iphone 2G kopen.

Ik vertrouw op een update van yellowsn0w dan heb je alles weer 100%

Hou er trouwens ook rekening mee dat deze sim echt alleen unlocken doet, een jailbreak zal dus nodig blijven voor je itunes activatie.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 01-02-09 om 15:05. Reden: Volgende keer de edit knop gebruiken!
  #6  
Oud 01-02-09, 15:38
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Nouja ik heb thuis toch geen berijk dus dan kan ik 3G gewoon aanzetten en heb ik internet. Als ik wil bellen dan heb ik 3G niet nodig... Dus dan is dit voor mij toch een goede oplossing denk ik.
  #7  
Oud 27-02-09, 13:14
henrie69 henrie69 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

ik heb een iulock kaartje.
Als 3g uit staat kan ik bellen en gebeld worden.
Als ik 3g aanzet kan ik nog steeds niet internetten.
Ik heb een orange kaartje.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.
Bij iunlock zeggen ze dat het niet opgelost kan worden.
Wel vreemd.
APN van orange staat erin. Alleen het woord internet.
  #8  
Oud 27-02-09, 14:53
Carlo_1983 Carlo_1983 is offline
• iOS 6.1.2
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henrie69 Bekijk bericht
ik heb een iulock kaartje.
Als 3g uit staat kan ik bellen en gebeld worden.
Als ik 3g aanzet kan ik nog steeds niet internetten.
Ik heb een orange kaartje.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen.
Bij iunlock zeggen ze dat het niet opgelost kan worden.
Wel vreemd.
APN van orange staat erin. Alleen het woord internet.

Ik hoop niet dat ik hier ook last van krijg heb hem namelijk gisteren besteld..?

ik hou je op de hoogte als het lukt?

gr. Carlo
  #9  
Oud 28-02-09, 12:48
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Bij mij werkt hij gewoon hoor
  #10  
Oud 28-02-09, 19:20
Sjoerdvanduijn Sjoerdvanduijn is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 18
Standaard

bij mij ook
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
opties die niet te selecteren zijn in instellingen lprins iPhone algemeen 7 20-04-11 22:06
iPhone 3GS kopen: wat zijn de opties? peter73 Koopinformatie Nederland 144 22-06-10 12:22
Emigreren naar Italië; wat zijn m'n opties? Friet Odido (T-Mobile) 5 10-12-09 17:35
Zijn er opties om je eigen gesprekken op te nemen? dennis00 iPhone algemeen 1 02-10-09 20:53
iPhone 3G kopen: wat zijn de opties? iCulture Koopinformatie en ervaringen 152 19-06-09 23:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.