iphone 2G downgraden naar 2.x.x discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, Ik heb een probleempje, ik ben dus developer en dus toegang tot de beta. Ik vervolgens gewoon geupdate, omdat ik overal las dat het ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
iphone 2G downgraden naar 2.x.x
hallo,
Ik heb een probleempje, ik ben dus developer en dus toegang tot de beta. Ik vervolgens gewoon geupdate, omdat ik overal las dat het gewoon kon. Nu zit de simlock er dus op en krijg hem simpelweg niet meer terug naar 2.x.x. ik heb het geprobeerd in recovery mode, en DFU. hopelijk heeft iemand hier hetzelfde probleem en heeft het wel kunnen oplossen. ik weet natuurlijk wel dat er rond de zomer de echte update uitkomt met de bijbehorende "update" van het dev team maar kan natuurlijk niet zo lang zonder mijn iphone.... jonathan
Macbook unibody iPhone 2G -> iPhone 3GS 32GB Laatst gewijzigd door jonathan1993; 22-03-09 om 11:40. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
mij is het gelukt,
zeg ik maar ff hoe dat moet (vind het altijd vreselijk als je op een forum leest "gelukt slotje!") om hem terug te zetten naar 2.x, sluit aan op je PC houd de home en power knop 7-10 seconden ingedrukt DFU-MODE laat dan de powerknop los maar hou de home knop 30 sec. ingedrukt dan gaat itunes zeuren over een ipod/phone in de recovery mode klik op restore en update als alles klaar is zit je op een gelockte 2.x download ergens een custom firmware (iphoneclub forum) sla deze op op het bureaublad houd shift ingedrukt en klik op restore/herstellen (itunes) wachten, en als het goed heb je dan weer een werkende iphone zo niet stoppen bij de custom firmware en quickpwn gebruiken hoop dat je eruit komt anders zeg het maar! |
|
|||
|
|||
Ik heb ook wel serieuze problemen.
Ik heb dus een eerste generatie iPhone. Ik heb deze geupdate naar 3.0. Uiteindelijk wil ik nu terug naar 2.2.1. Maar wat ik ook doe. Ik krijg telkens in iTunes een error 1600 of 21. Enkele gegevens: Mac: 10.5.6 + iTunes 8.1 Aangezien bovenstaande situatie de bekende DFU bug oplevert heb ik het ook eens geprobeerd met deze configuratie: Mac: 10.5.5 + iTunes 8.1. Met geen enkele configuratie geraak ik eruit. Ondertussen is deze iPhone al onbruikbaar geworden |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Net geprobeerd. Maar dit is dus ook niet succesvol. Ik krijg meteen wanneer iTunes de iPhone voorbereidt voor de downgrade de foutmelding 21.
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik hoor wel de bekende Windows geluidjes wanneer ik de iPhone inplug of eruit haal. Maar iTunes meldt niets? Succesvol gaat het ook niet met mijn andere Mac die nog draait op 10.5.5 (dus niet met de DFU bug) |
|
|||
|
|||
Wat ook wel vervelend is dat ik mijn iPhone in de herstelmodus moet zetten (USB stekker en iTunes icoontje verschijnt op de iPhone) anders kan ik compleet niet downgraden via iTunes.
De iPhone zit namelijk vergrendelt in de activeringstand. iTunes toont dan een venster dat deze iPhone niet geactiveerd is voor de SDK. Maar je hebt dan geen mogelijkheid om te downgraden. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
DFU heb ik ook al eens geprobeerd. Dit is toch de mode waar je scherm helemaal zwart blijft en dat iTunes zegt dat hij een iPhone in herstelmodus heeft aangetroffen, niet?
Kortom ik heb de twee methodes al eens gedaan. - USB stekker met iTunes icoontje en herstellen - zwart scherm en herstellen. Telkens bekom ik een error 21 of 1600. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Ja dat klopt. Ik heb hem net even gezien in Windows. Maar als ik niet in DFU mode ben. Dan kan ik niet downgraden. Ik zie dan enkel het blad deze iPhone geen geactiveerd is voor de SDK.
|
|
||||
|
||||
Ik ken dat wel maar als je dan in dfu gaat zal itunes in windows hem wel herkennen. Hou hem wel aangesloten op de PC.
|
|
|||
|
|||
Hmm...de enige mogelijkheid dat wanneer ik de iPhone kan zien in Windows is wanneer de iPhone 'normaal' aanstaat. In mijn geval dus: Slide for Emergency.
Alle andere toestanden: Zwart scherm (DFU) of herstel mode: USB stekker leiden er gewoon toe dat Windows hem niet meer ziet in iTunes. |
Labels |
downgrade, firmware 3, iphone2g |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3G: iphone 3g legale unlock downgraden naar 3.1.3 | PindaNL | Unlock | 1 | 13-03-11 20:22 |
iPhone: downgraden iphone 4 4.0.2 naar 4.0.1 | trimix | Jailbreak | 6 | 19-09-10 13:06 |
iPhone: Iphone 3.1 JB downgraden naar 3.0? | djvleeg | Jailbreak | 7 | 13-10-09 18:55 |
iPhone 2.1 downgraden naar 2.0 | KingAchill | iPhone algemeen | 6 | 27-10-08 00:12 |
2.0 naar 1.1.4 downgraden en nu een gelockte iphone :-S | gio1984 | Archief | 2 | 10-08-08 09:45 |
|
|