//

Van 3.0 naar 2.2.1 en kapot

Van 3.0 naar 2.2.1 en kapot discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik was vandaag aan het knoeien met m'n iphone. Wou de nieuwe beta van 3.0 even testen, maar dit bleek lastiger dan gedacht. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-04-09, 18:55
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard Van 3.0 naar 2.2.1 en kapot

Beste mensen,

Ik was vandaag aan het knoeien met m'n iphone. Wou de nieuwe beta van 3.0 even testen, maar dit bleek lastiger dan gedacht. Omdat ik geen pc heb kon ik hem niet unlocken met quickpwn en zat ik vast.
Via iTunes op de mac heb ik dan maar een restore gedaan naar een firmware bestand dat met pwnagetool behandeld is. Maar dit wou niet werken.
Dan maar geprobeerd om eerst een gewone restore te doen via iTunes, gewoon op herstel geklikt, en dit ging wel. Maar de iPhone was nog niet gejailbreakt en unlocked. Met Quickpwn geprobeerd, maar dit bracht geen hulp, nogmaals met pwnagetool een nieuwe ipsw gemaakt om deze dan via iTunes op de iPhone te zetten... Werkt ook niet, ik blijf een foutmelding 21 krijgen. Hij pakt de software wel uit, maar als hij de iPhone moet voorbereiden op het installeren van de firmware gaat het mis en blijf ik met een zwart scherm en het apple logo zitten. Dit heb ik ondertussen al een keer of 5 geprobeerd, maar het probleem blijft.

Is er iemand die me hier mee kan helpen?
Heb geen reserve telefoon en zou m'n iPhone graag gewoon terug werkende hebben.
Alle tips en oplossingen zijn welkom.

Vriendelijke groeten,
Jonas Smets
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-04-09, 19:07
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chonazz Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik was vandaag aan het knoeien met m'n iphone. Wou de nieuwe beta van 3.0 even testen, maar dit bleek lastiger dan gedacht. Omdat ik geen pc heb kon ik hem niet unlocken met quickpwn en zat ik vast.
Via iTunes op de mac heb ik dan maar een restore gedaan naar een firmware bestand dat met pwnagetool behandeld is. Maar dit wou niet werken.
Dan maar geprobeerd om eerst een gewone restore te doen via iTunes, gewoon op herstel geklikt, en dit ging wel. Maar de iPhone was nog niet gejailbreakt en unlocked. Met Quickpwn geprobeerd, maar dit bracht geen hulp, nogmaals met pwnagetool een nieuwe ipsw gemaakt om deze dan via iTunes op de iPhone te zetten... Werkt ook niet, ik blijf een foutmelding 21 krijgen. Hij pakt de software wel uit, maar als hij de iPhone moet voorbereiden op het installeren van de firmware gaat het mis en blijf ik met een zwart scherm en het apple logo zitten. Dit heb ik ondertussen al een keer of 5 geprobeerd, maar het probleem blijft.

Is er iemand die me hier mee kan helpen?
Heb geen reserve telefoon en zou m'n iPhone graag gewoon terug werkende hebben.
Alle tips en oplossingen zijn welkom.

Vriendelijke groeten,
Jonas Smets
Download uit de wiki fw 2.2 en daarmee restoren. Dat zou moeten gaan werken.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #3  
Oud 14-04-09, 19:33
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Dus niet de fw 2.2.1 gebruiken?
Moet ik de 2.2 dan nog door pwnagetool halen, en dan restoren?

JOnas
  #4  
Oud 14-04-09, 19:36
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chonazz Bekijk bericht
Dus niet de fw 2.2.1 gebruiken?
Moet ik de 2.2 dan nog door pwnagetool halen, en dan restoren?

JOnas
je kan 2.2 jailbreaken maar je kan ook doorgaan naar 221 daarna.
  #5  
Oud 14-04-09, 19:41
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Heb de firmware gedownload vanuit de wiki, als ik deze in pwnagetool aanduid dan zegt hij "wrong firmware" en wil hij niet verder?

Jonas
  #6  
Oud 14-04-09, 19:46
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chonazz Bekijk bericht
Heb de firmware gedownload vanuit de wiki, als ik deze in pwnagetool aanduid dan zegt hij "wrong firmware" en wil hij niet verder?

Jonas
je moet hem ook niet in pwnage gebruiken maar gewoon op je iPhone zetten want je wilt van 3.0 af.
  #7  
Oud 14-04-09, 19:47
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Ja klopt, maar van 3 ben ik al vanaf, nu heb ik een eerste generatie iphone die ik niet meer kan jailbreaken of unlocken.
Pwnagetool en quickpwn haken af...
  #8  
Oud 14-04-09, 19:49
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chonazz Bekijk bericht
Ja klopt, maar van 3 ben ik al vanaf, nu heb ik een eerste generatie iphone die ik niet meer kan jailbreaken of unlocken.
Pwnagetool en quickpwn haken af...
Zet 2.2 erop en gebruik dan quickpwn om te jailbreaken en dan een custum 221 erop zetten in recovery mode
  #9  
Oud 14-04-09, 19:51
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Oke thnx dat ga ik proberen... Hoop dat het deze keer wel lukt ben al een hele dag bezig, zonder succes.
JOnas
  #10  
Oud 14-04-09, 20:26
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Ik begin een beetje aan het einde van m'n latijn te komen...
Denk dat ik nu zowat alles geprobeerd heb, maar niets werkt.
Nu heb ik firmware 2.2 door pwnagetool gehaald, en iphone in dfu mode opgestart, als ik herstel met de aangemaakte firmware krijg ik "onbekende fout 1600".
Quickpwn stopt bij het klaarmaken van de iphone.

Ik zit nog steeds op de eerste generatie iPhone. En ik heb nog nooit gehoord van een iPhone die je uiteindelijk niet meer in orde kreeg omdat je had geupdate ofzo...
Heeft er iemand aub nog een tip voor me.
Groeten
jonas
  #11  
Oud 14-04-09, 20:35
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

- Zet je iPhone in DFU mode
- Download de 2.2.1 firmware
- Herstel naar deze firmware versie d.m.v. de ALT knop
- Waarschijnlijk krijg je een error. Herstel nu nogmaals in DFU naar firmware 2.2.1
- Activeer hem met quickpwn.

Mocht dit niet helpen lees dan de guide op deze website. Deze werkt 100%. Heb ik zelf ook gebruikt een keer.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #12  
Oud 15-04-09, 13:05
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Hey Destiny,

Ik was er bijna, had de iphone terug in orde met een unlocked en gejailbreakte 2.2 erop. Wou dan via iTunes updaten naar 2.2.1, gewoon op update geklikt, update verliep ook goed. Alleen was ik m'n jailbreak kwijt, m'n unlock is er nog. Nu wou ik vandaag via Quickpwn de 2.2.1 jailbreaken. Maar dit ging weer fout.
Maar m'n iphone deed het gewoon nog in 2.2, dan maar geprobeerd om te herstellen met een cunstom firmware die ik via Pwnagetool gemaakt heb. En toen was ik weer terug bij af. Iphone bleef in recovery mode en via quickpwn was er ook niets meer aan te doen.
Ben nu nogmaals 2.2 erop aan het zetten via itunes, dus geen gejailbreakte versie.

Wat zou er fout kunnen gelopen zijn met de laatste stap? Het jailbreaken van 2.2.1?
Vriendelijke groeten,
Jonas
  #13  
Oud 15-04-09, 13:51
chonazz chonazz is offline
• iOS 8.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 152
Standaard

Volgens mij is hij nu terug de ouwe.
Ik heb zoveel geprobeerd dat ik niet juist meer weet wat nu het probleem was. Maar het had zeker te maken met de beveiliging die apple in 10.5.6 heeft ingebouwd zodat je de iPhone niet meer in DFU kan krijgen.

Iedereen die geholpen heeft, ontzettend bedankt!

Jonas
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone kapot en opstuurd naar Apple vdl iPhone algemeen 0 25-03-11 16:55
Firmware kapot van me iphone! samantha19 iPhone algemeen 0 17-04-10 14:00
iPhone 1.1.4. geupdate naar 3.0 - kapot!? Kroket van Ed Archief 1 03-10-09 22:03
Apple dockconnector-naar-USB-kabel kapot atonba iPhone algemeen 2 01-04-09 23:51
iPhone: Na upgrade van 2.0.1 van 2.0.2 iphone kapot... iGregor Jailbreak 27 01-09-08 10:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.