Legale unlock discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik sta op het punt een iphone 3gs te kopen in nederland, tweedehands hij is legaal simlock vijr gemaakt zegt hij, maar als ik daar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Legale unlock
Ik sta op het punt een iphone 3gs te kopen in nederland, tweedehands
hij is legaal simlock vijr gemaakt zegt hij, maar als ik daar aan kom wil ik er 100 procent zeker van zijn dat dit zo is. welke stappen kan ik volgen om dit te zien? Ik heb in de wiki gekeken maar ben niet veel wijzer geworden. Wat ik al weet, is dat als er FW 3.1 opstaat, hij wel legaal simlock vrij gemaakt MOET zijn omdat er vooralsnog geen methoden zin om met 3.1 te unlocken. Klopt dit eigelijk wel wat ik nu zeg? Ten tweede: Als er bv 3.0 opstaat, is de kans er dat het met een jailbreak gedaan is. Hoe zie je rap of er Cydia/Installer opstaat? Als dit er dan niet zou opstaan, en ik heb een laptop (mac) ter beschikking met itunes 9 (zonder internet), kan ik dan ter plekke een update doen? Want als hij echt legaal geunlocked is, moet dit gaan en moet na de update naar 3.1 nog altijd mijn eigen belgische simkaart werken. Klopt mijn redenering? Alvast bedankt allen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Niemand die kan helpen??
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Meerendeels heb je dus gelijk |
|
|||
|
|||
En als Cydia er op staat hoeft hij nog niet persé niet orgineel simlockvrij te zijn. Om dit te zien zul je in cydia moeten kijken of ultrasn0w geinstalleerd is. Dit doe je door op het Cydia icoon te klikken, wanneer opgestart klik op manage tabblad onderin 4e icoontje, hierna klik je op packages. Als ultrasn0w tussen deze items staat, is de telefoon niet orgineel simlockvrij. Toch is dit nog niet waterdicht. Als de telefoon gejailbroken is kan de gebruiker ultrasn0w installeren en er daarna voor zorgen dat cydia niet meer te zien is. Dus als je het zeker wil weten dan zul je toch moeten vragen of hij een restore wil doen waar je bij bent. Hierna je simkaart testen en als hij dan werkt is hij simlockvrij. En vraag natuurlijk om de aankoopbon. Is deze bon uit Italie of belgie dan is de telefoon ook simlockvrij. In andere landen is dit niet automatisch zo, maar kan tegen betaling worden gedaan door de provider. Suc6
|
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle info allemaal.
Stel nu dat hij toch niet legaal simlock-vrij gemaakt is, is er een mogelijkheid om achteraf te weten met welk abbonement hij is afgesloten (dus T-Mobile, KPN, Vodafone) ?? En kan ik dan gewoon naar deze winkel stappen en vragen voor een unlock? Hoeveel zou dit kosten? Alvast bedankt allemaal |
|
|||
|
|||
Citaat:
Mocht het dan toch niet zo zijn dan moet je hem gewoon vragen waar hij het heeft afgesloten. Vaak zie je dit ook op de sticker op de doos of op de aankoopbon. Je kan dan eventueel wel legaal simlockvrij maken, maar dat moet de eigenaar van de telefoon voor je regelen omdat jij niet degene bent die het abonement hebt afgesloten. De kosten bij t-mobile 100€ in het eerste jaar en €50 in het twee (als ik het goed heb). |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3G: legale unlock T-mobile DE | Paraprozac | Unlock | 8 | 23-07-11 01:47 |
iPhone 3G: Iphone 3g, legale unlock??? | mpke | Unlock | 7 | 23-11-10 21:12 |
iPhone 3G: Legale unlock 05.14.02 (belgië) | Paraprozac | Unlock | 7 | 09-10-10 19:00 |
iPhone 3GS: legale unlock | vago | Unlock | 0 | 06-08-10 20:16 |
iPhone 3G: Legale unlock of wachten | Huub88 | Unlock | 13 | 19-05-10 19:46 |
|
|