Dubai unlocked.. met waarschuwing discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Heb afgelopen week een 3GS 32GB in Dubai gekocht op het vliegveld. Hij is unlocked met FW 3.1. Originele verpakking, volledig gesealed. Ik dacht ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Dubai unlocked.. met waarschuwing
Hoi,
Heb afgelopen week een 3GS 32GB in Dubai gekocht op het vliegveld. Hij is unlocked met FW 3.1. Originele verpakking, volledig gesealed. Ik dacht dus prachtig omdat ik verschillende weken in Belgie tevergeefs had gewacht! Dus Vodafone simkaartje uitmijn oude iPhone 2G gehaald, erin gestopt en 5 minuten later werkte hij als een tierelier. Alle date waren via mobileme gekopieerd. Maar helaas blijkt bij het lezen van de handleiding dat er onder geen beding een upgrade gedaan moet worden via iTunes omdat dan de unlock ervanaf gaat? Dus bij het herstellen van de applicaties via Itunes niet gekozen voor de upgrade naar 3.1.2 Vraagje, als hij unlocked is, waar is dan die waarschuwing voor? Zal ik voor altijd en eeuwig vastzitten op 3.1? Mvg, Rick |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Zou je misschien even de gegevens kunnen posten, zoals die in je iPhone staan (Instellingen > Algemeen > Info)? Dus wat er bij 'Versie' en 'Modemfirmware' staat? Ik denk namelijk dat jij wel zou kunnen updaten.. |
|
|||
|
|||
Hoi,
Ik denk dat deze iPhone af fabriek gekomen is. Maar het gele papiertje dat is bijgevoegd en aangeeft dat het OS op v3.1 staat en dus iTunes het niet mag updaten, is erg verwarrend. Hier zijn de gegevens: Version: 3.1 (7C144) Serial: 85937EHV3NR Model: MC133ZP Modem: 05.11.07 Heb je hier wat aan? Mvg, Rick |
|
|||
|
|||
Aan de baseband te zien is het toch een officieel simlockvrij toestel..Erg raar van dat briefje, ik zie namelijk geen reden waarom je m niet zou kunnen upgraden.
edit: maar doe het voor de zekerheid nog maar niet Laatst gewijzigd door Shake3000; 18-10-09 om 18:13. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Of je zou wel moeten kunnen updaten, ondanks dat het briefje dat voorschrijft, omdat je een officiele simlock vrije toestel hebt, of zij lopen wel heel erg voor in Dubai (wat dus niet het geval kan zijn ) Ik zou het echt niet weten, dit heb ik nog niet meegemaakt. Michel, WDS001? Jullie enig idee hoe dit kan? |
|
||||
|
||||
Je kan hem gewoon updaten hoor..briefje kan je negeren.
|
|
|||
|
|||
Hmmm... 1 voor en 1 tegen. Wat is wijsheid nu? Als hij nu unlocked is met deze baseband, waarom zou hij dat niet zijn na de upgrade?
Wie o wie? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Waarom wil je overigens updaten naar 3.1.2. Ik ben zelf ook op 3.1 gebleven, immers zo'n grote update is 3.1.2. niet. Zolang je geen last heb van de coma mode, zou ik als ik jou was ook gewoon op 3.1 blijven. |
|
||||
|
||||
Model introduced: 2009
Production year: 2009 Production week: 37 (September) Production number: 16791 (within this week) Uitbreidingen: Uitbreidingsmogelijkheden van dit apparaat Hij is dus van week 37, zat 3.1 er toen al niet standaard op ? Ben nooit zo goed in weeknummers. Als je met de nieuwe baseband kunt bellen dan zou ie dus echt simlockvrij zijn. Bovendien wat zou er gebeuren als je update ? Er is geen nieuwere baseband immers ? Als je het toch nog steeds niet vertrouwt kun je ook de custom 3.1.2 downloaden van dit forum
|
|||
|
|||
Hoe kom je aan deze info?
Model introduced: 2009 Production year: 2009 Production week: 37 (September) Production number: 16791 (within this week) Waar vind ik dat? Zoals het allemaal bij elkaar klinkt moet hij toch te upgraden zijn.... Rick |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
||||
|
||||
Citaat:
Hier: Klantenservice: Serienummers |
|
|||
|
|||
hallo
mijn vraag is waarom moeten JB en unlock zijn iphone 3gs uit buitenland stel dat ik buitenland of belgie een simlock vrij iphone 3gs kopen moet ik dan JB. of koop ik hier in nederland iphone 3gs maar wil ik mijn vodafone abonement gebruiken omdat heel gooide 3g onvangst heb.' Wie wil mij graag helpen omdat ik had een iphone 3gs gekocht ligt in coma (uit engeland) wil ik andere 3gs kopen voor mooie prijs. Mvg oflubjkismail |
|
||||
|
||||
My two cents,
In de UAE (verenigde arabische emiraten) worden er normaliter geen provider gelockte toestellen verkocht. Ik kom er regelmatig, en heb mij door lokaal werkende collega's laten vertellen dat het verkopen van gelockte toetsellen verboden is(soort koppel verkoop wet) Helaas kwam ik voor de officiele introductie van de iPhone in Dubai ook regelmatig 'doe het zel' unlockte toestellen tegen in gerenomeerde zaken. Dit doen ze dan om aan de wet te voldoen (unlocked verkopen) Ik persoonlijk zou dus niet met zekerheid durven zeggen of het kosjer is om te updaten in jouw geval, het beste vraag je het aan de winkel waar ie vandaan komt. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Toch blijft het briefje opmerkelijk.. |
|
||||
|
||||
Ik ben aan het zoeken op alle pagina's en ik stuit op deze aangezien mijn iphone ook uit dubai komt..Ik heb geprobeerd te updaten zonder dat ik wist dat het NIET mocht.Ik zit welliswaar in de recoverymode en kom er met geen macht uit.Hij zat op 2.2 en ik weet niet meer wat ik moet doen.Kan ik hem wel downgraden eventueel??
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3G Dubai | ber00469 | Chat en geruchten | 5 | 05-08-08 11:41 |
Iphone uit Dubai | evexel | Archief | 89 | 21-02-08 04:14 |
Korte Versie Unlocked 1.0.2 naar unlocked 1.1.1 (WIN) | Dien | Unlock [archief] | 91 | 04-01-08 14:12 |
iPhone 1.0.2. unlocked MAC naar 1.1.1. unlocked | efefes | Unlock [archief] | 2 | 13-11-07 15:20 |
MacOSX: Handleiding van unlocked 1.0.2 naar unlocked 1.1.1 | MacFoxx | Unlock [archief] | 30 | 12-11-07 18:56 |
|
|