//

Iphone 3Gs Uit Frankrijk (SFR) Activeren!? HOE ?

Iphone 3Gs Uit Frankrijk (SFR) Activeren!? HOE ? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Nu zijn er ellenlange berichten geplaatst hier en is nog niemand wijzer geworden. Hoi Albatroxx, Allereerst wil ik je even mededelen dat ik het knap ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 01-07-10, 14:25
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Nu zijn er ellenlange berichten geplaatst hier en is nog niemand wijzer geworden.


Hoi Albatroxx,
Allereerst wil ik je even mededelen dat ik het knap vind, dat je namens iedereen spreekt, wanneer je zegt dat er niemand wijzer is geworden. Ik vind juist dat door deze forums, de beschikbare informatie aardig gedeeld wordt. Iedereen probeert elkaar een handje te helpen doormiddel van delen van ervaringen en oplossingen. Vind je bericht dan ook niet helemaal lekker overkomen. Maar goed zal toch maar proberen je te helpen.....
Het zal vast zo zijn dat het unlocken bij andere providers veel makkelijker is, maarja in Frankrijk is dat nou eenmaal niet zo. En zeker niet bij SFR. In ieder geval niet met de ervaringen die ik ermee heb. Wat is namelijk het geval? Zij kunnen alleen unlocken(zeggen ze) als je in het bezit bent van het officiele simkaartje(welke bij de telefoon is meegegeven. Het later bijkopen van een kaartje via ebay verandert hier niets aan. Het je dit kaartje dus niet, kun je officieel unlocken gewoon vergeten. Bij SFR zeg ik dan. Er zijn mensen bij wie het wel gelukt is via Orange..... Maar daarover kan ik niet meepraten.
Wat dus belangrijk is: Zoek uit wie de officiele carrier is van je telefoon(ofwel van wie staat er een lock op). Dit heb ik zelf gedaan door te contacten met T-mobile klantenservice. Zij konden me vertellen aan de hand van mijn imeinr wie deze carrier was. Het heeft me een paar telefoontjes gekost, maar als je de juiste aan de lijn krijgt, is het mogelijk. Mocht dit echt niet lukken, probeer het dan is via de Apple customers care. Deze kunnen het vaak ook nog wel achterhalen. Activeren is daarna niet zo moeilijk...
Je besteld via ebay een kaartje van deze provider, knalt dit kaartje erin en start itunes op. De telefoon activeert dan vanzelf.. Maarja unlocken is dus een ander verhaal.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 01-07-10, 14:51
Dikkenbarry Dikkenbarry is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Hoi,

ik ben er gisteren in geslaagd om mijn iPhone te activeren via de sim van mijn originele carrier. Ik heb me initieel blijkbaar wel vergist van provider. Volgens mijn model (het MC132...) was ik verbonden met sfr, maar dat bleek uiteindelijk niet te kloppen: ik zit bij Bouygues. Dan heb ik gisteren gewoon de dichtsbijzijnde Bouygues-winkel opgezocht in Rijsel, ben naar daar gereden en heb een simkaartje van Bouygues gekocht. Toen ik mijn iTunes opstartte, werd mijn iPhone meteen automatisch geactiveerd.
Het belangrijkste is dat je met zekerheid weet wie je originele provider is. En als je dan gewoon zo een sim koopt (ik heb 9 euro betaald), zou je normaal gezien van dat verschrikkelijke emergency screen verlost moeten zijn.
Dan moet je enkel nog via Spirit (als je tenminste op 3.1.3 zit) jailbreaken, en dan via Cydia unlocken. Eenmaal dat gebeurd is, kan je een simkaartje van gelijk welke provider gebruiken.
  #43  
Oud 02-07-10, 10:09
hallo2 hallo2 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard unlock

heb een 3 weken oude Iphone van SFR 3GS
is geactiveerd met originele SFR prepaid sim
krijg in Belgie melding geen service bovenaan

is dus de nieuwe bootrom
versie 3.1.3
SFR 5.1
model MC 132 FB
Firmware 05.12.01

kan deze geunlockt worden zodat ik hem kan gebruiken met een Belgische sim, en hoe kan dit ?

beste dank
  #44  
Oud 08-10-10, 15:31
Dirk3GS Dirk3GS is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 2
Standaard Verhuizen naar Nederland

Beste Horstje (of een ieder ander die het antwoord op mijn vraag weet),

Ik heb een 3Gs van SFR, gebruikt in Frankrijk maar nu ga ik terug naar NL. Weet jij of je er elke willekeurige simkaart (NL) in kunt zetten en vrolijk door kunt bellen, mailen etc? Blijf ik aan de franse iTunes vastzitten etc, etc... wat moet ik doen?

Ik hoop snel van je te horen en alvast bedankt natuurlijk!




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horstje Bekijk bericht
Zou het er niet op wagen.....
Volgens mij gaat het namelijk niet om een frans vodafone kaartje. Maar om een kaartje wat wel in Frankrijk gebruikt kan worden, en opgeladen kan worden met SFR.(SFR is namelijk ook de "zeg maar vodafone" van Frankrijk)....
Maarja als het je de paar euro ervoor over hebt, dan zou ik zeggen ga ervoor en deel je ervaringen
  #45  
Oud 08-10-10, 16:07
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Sfr maakt gebruik van simlock. Als je telefoon ouder is dan een half jaar kun je je telefoon laten unlocken(mits je het originele simkaartje hebt welke je bij je telefoon hebt gekocht). Je kunt dit het best doen in Frankrijk, voordat je naar nl komt, in 1 van de sfr service punten. Het is dan overigens gratis. Als je in nl bent kun je hem gewoon aan Nederlandse iTunes hangen, updaten, whatever you want. Je simlock zal niet terugkomen!
Als je al in nl bent en het zelf
Wil unlocken, moet je even op het forum zoeken.... veel succes
  #46  
Oud 08-10-10, 16:21
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Standaard

Als jullie Firmwares kloppen gewoon jealbreaken & unlocken met Ultrasnow
kost je niets en is zo gedaan
__________________
Ipad4 32G 3G [/COLOR]7.0.3 JB Iphone 4S 64G White 7/0.3 iPhone 5s 32g Silver, iPad Mini 2 16g White,iPhone 6 Plus 64g Spacegrey, iPhone 6s Plus Rose Gold
  #47  
Oud 08-10-10, 16:26
Horstje Horstje is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 55
Standaard

Ja maar als je het officieel kan doen, is ook gratis, hoef je je nooit meer druk te maken over firmwares en unlocks
  #48  
Oud 01-11-10, 23:56
manu1946 manu1946 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 32
Standaard 3GS

hi,
hoe 3GS officiel activeren van T-Mobile Austria gekocht in januari, beu van unlocken jailbreaken wil graag naar 4.1.....danks voor eventueel informatie
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Hoe kan mijn iphone 3gs activeren via itunes kaanco Unlock 1 02-12-10 14:18
iPhone 3Gs uit Frankrijk halen ? Dimplex Koopinformatie Rest Europa 6 06-07-09 01:11
Ervaringen mbt Iphone 3g uit Frankrijk drdegraaff Koopinformatie Rest Europa 0 11-06-09 23:40
iPhone: iphone 3g uit zwitserland van swisscom, hoe activeren? ultimateme Jailbreak 3 11-10-08 00:59
iPhone uit Frankrijk, Duitsland, UK lEl Archief 3 15-12-07 18:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:21.