firmware 4.2.1 update zonder baseband update (tut) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Na lang speuren heb ik iets gevonden dat er voor zorgt dat mijn iPhone 3G update naar 4.2.1 maar zonder dat de baseband wordt geupdate. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
firmware 4.2.1 update zonder baseband update (tut)
Na lang speuren heb ik iets gevonden dat er voor zorgt dat mijn iPhone 3G update naar 4.2.1 maar zonder dat de baseband wordt geupdate. Dit is de tutorial. Maar ik durf het nog niet te gaan doen. Heeft iemand meer lef dan ik en druft zich er aan te wagen? Ik heb gelezen op dat forum waar ik dit vandaan heb gehaald dat het werkt maar sommige moeite hebben met de activatie (tenminste als ik het goed begrijp).
Citaat:
Wie helpt mij? Laatst gewijzigd door sth313; 12-12-10 om 17:21. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als je je blobs saved van je huidige firmware via Cydia zodat je altijd kan downgraden, kan je het gewoon proberen.
|
|
|||
|
|||
Dit heb ik niet gedaan. Ik ben nu zo ver dat de telefoon geladen is met 4.2.1 bb 05.13.04 en geactiveerd maar nu wil ik cydia opstarten voor de unlock maar deze crash bij het opstarten.
|
|
||||
|
||||
Vertrouw je de bron waar je die info gevonden hebt?
Als je het zo maar probeert en de custom firmware blijkt wel een baseband upgrade te bevatten dan kun je niet meer terug!
|
|||
|
|||
Nee de bron vertrouw ik wel want ik heb nog mijn oude baseband. Zit nu met het probleem dat ik ultrasn0w niet (goed) geïnstalleerd krijg want volgens mij is de repo van saurik offline want cydia laadt ook niet goed. Weet iemand hier meer van?
|
|
|||
|
|||
Ik kan jullie mee delen dat het mij is gelukt. Ik heb nu firmware 4.2.1 met baseband 05.13.04 simlock vrij door middel van ultrasn0w op een iPhone 3G. Het werkt allemaal goed alleen het ontgrendelen van de simkaart duurt 30sec á 1 min, bij geen simcode is hij direct actief. Mensen die vragen hebben kunnen deze aan mij stellen en ik zou zo goed mogelijk proberen te helpen. Bedenk wel dat deze manier redelijk ingewikkeld is en ruim 2uur in beslag neemt.
|
|
|||
|
|||
pics van firmware en baseband?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ja ik had het zelf gister uitgevoerd en het werkte inderdaad.
Maar nu heb ik mijn 3G officieel via T-mobile laten unlocken dus het is niet meer nodig. Maar voor iedereen die het wil weten, het werkt en je baseband blijft behouden. pics: |
|
|||
|
|||
Werkt deze tutorial ook als je mbv redsnow je baseband al geupgrade hebt? Er is namelijk iets misgegaan en nu kan ik niet meer herstellen via itunes (foutcode 1015)
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone: Update firmware zonder gegevensverlies? | SjondeWolf | Jailbreak | 7 | 24-03-11 20:15 |
iPhone: Custom firmware 4.2.1 update 3gs met behoud van baseband | randythesavage | Jailbreak | 13 | 28-01-11 15:36 |
iPhone 4: van 4.0.1 naar 4.2.1 zonder baseband update | Barzi | Unlock | 1 | 02-01-11 22:17 |
iPhone: Jailnreak verwijderen zonder firmware update | mark_83 | Jailbreak | 3 | 07-12-10 22:29 |
Iphone 3.1.2 naar 3.1.3 zonder baseband update | Rogerpro | iPhone algemeen | 0 | 21-06-10 17:44 |
|
|