//

Na unlock : geen ontvangst met mijn providar BB 6.15

Na unlock : geen ontvangst met mijn providar BB 6.15 discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb hier een iPhone 3gs die ik heb moeten updaten naar Ipad BB 06.15.00 zodat hij te unlocken was. Alles ging goed: update, jailbreak, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-07-11, 13:43
nxken's schermafbeelding
nxken nxken is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 30
Standaard Na unlock : geen ontvangst met mijn providar BB 6.15

Ik heb hier een iPhone 3gs die ik heb moeten updaten naar Ipad BB 06.15.00 zodat hij te unlocken was.

Alles ging goed: update, jailbreak, unlock,...
Nu heb ik het probleem dat ik slechts héél zelden ontvangst heb met mijn provider (Base). Als ik een sim-kaartje van een andere Base klant in mijn iPhone stop heb ik hetzelfde probleem.
Maar als er een Proximus (andere Belgische provider) sim-kaart in mijn toestel zit, werkt hij perfect.

Ik heb mijn toestel ondertussen al ontelbare keren gereboot alsook alle instellingen en de netwerk instellingen hersteld.

Weet er iemand wat ik kan doen om dit probleem op te lossen ?

Alvast bedankt !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-07-11, 14:01
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Abonnement bij Proximus nemen? Lijkt erop dat je simpelweg met Base geen goede ontvangst hebt?
  #3  
Oud 14-07-11, 14:05
nxken's schermafbeelding
nxken nxken is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 30
Standaard

Heb hiervoor nooit problemen gehad.
Mijn simkaartje in andere iPhone werkt perfect.
Het is dus wel degenlijk een probleem met mijn Iphone en niet met m'n provider.
  #4  
Oud 19-07-11, 13:02
robvul robvul is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 4
Standaard zelfde probleem

Ik heb een 3GS met 4.3.3 en BB 06.15
Deze valt ook niet te unlocken. Geen enkele simkaart werkt!!

Ik heb via verschillende manieren JB gedaan en daarna ultrasnow 1.2.3 erover gezet. Geen resultaat.

Weet iemand een oplossing????
  #5  
Oud 20-08-11, 08:55
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Heb je na de unlock via gewoon gereboot?
Dan heb je, net als ik ooit , de beschrijving van Ultrasn0w niet of niet goed gelezen. Had vervolgens hetzelfde probleem.
Na de unlock via Cydia - Ultrasn0w kom je in het zwarte Cydiascherm met een knop met de tekst: "reboot toestel". Hier moet je je iphone op de normale manier uitzetten ... Dus powerknop induwen, wachten op de slider en via slider uitzetten. Minuut wachten, opstarten (1e opstart kan 5 minuten duren!) en klaar. Probleem weg.
Kortom: installeer Ultrasn0w opnieuw en handel zoals hierboven.

Nb.
Lees de bijlage van ultrasn0w maar eens.

Laatst gewijzigd door Rav3n; 20-08-11 om 10:18.
  #6  
Oud 21-08-11, 14:33
robvul robvul is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 4
Standaard

Hi Rav3n,

Ik heb je advies opgevolgt. Geen resultaat echter. Moet de simkaart erin bij het proces zoals jij beschreef, of pas later?
Als ik mijn simkaart plaats dan verdwijnt mijn Wi-Fi ontvangst ook iedere keer.
Werkt de nieuwe JBme 3 beter? En met wat moet ik dan de unlock doen?
  #7  
Oud 23-08-11, 11:43
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ik zou met een schone lei (sim in eerste instantie eruit) beginnen. Dus opnieuw herstellen met fw 4.3.3, dan opnieuw jailbreaken. Jbme3? heb ik nooit gebruikt. In ieder geval na jb, unlocken zoals hierboven, dus uitzetten met de slider (dan sim erin). Dan opstarten.


Lukt het dan nog niet, lees dan even mijn notities zoals ik de 3Gs (met old bootrom) van mn zoon heb gejbt en unlocked. De 3Gs was overigens al ooit gejailbreakt en Cydia had de 4.3.3 blobs. Ik heb nagenoeg niets aan de notities veranderd.
  • 20 juni: Meermaals geprobeerd met een originele FW 4.3.3 hersteld en met Redsn0w gejailbreakt.
  • Unlock mislukt iedere keer. Waarom? Onduidelijk.
  • 21 juni: Schone geactiveerde EN gejailbreakte custom fw 4.3.3 (Sn0wbreeze-versie) geïnstalleerd. Let op: Kies/klik de juiste versie en klik daarna op SLOW DOWNLOAD (=gratis)
  • Daarna (via Wi-Fi) Cydia geupdate (NL-versie)
  • Daarna via Cydia Ultrasn0w geïnstalleerd. Let op: NIET Rebooten, maar uitzetten met slider en paar minuutjes wachten. Daarna sim erin en opgestart door lader+laadkabel in te pluggen, duurt eerste keer opstart duurt lang (ong. 10 min).
Werkt sindsdien flawless.
  #8  
Oud 24-08-11, 12:34
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nxken Bekijk bericht
Ik heb hier een iPhone 3gs die ik heb moeten updaten naar Ipad BB 06.15.00 zodat hij te unlocken was.

Alles ging goed: update, jailbreak, unlock,...
Nu heb ik het probleem dat ik slechts héél zelden ontvangst heb met mijn provider (Base). Als ik een sim-kaartje van een andere Base klant in mijn iPhone stop heb ik hetzelfde probleem.
Maar als er een Proximus (andere Belgische provider) sim-kaart in mijn toestel zit, werkt hij perfect.

Ik heb mijn toestel ondertussen al ontelbare keren gereboot alsook alle instellingen en de netwerk instellingen hersteld.

Weet er iemand wat ik kan doen om dit probleem op te lossen ?

Alvast bedankt !
Ik zit met hetzelfde probleem een Iphone 3gs van Mobistar ontvangt goed maar als ik in mijn living zit (midden van het huis, niets meer) alsook op mijn werk. Buiten steeds goed.
Nu heb ik een andere Iphone geleend om hier eens te testen die ontvangt met mijn simkaart wel goed in de living.

Ik gebruik een Mobile Vikingskaart dus over het Base netwerk.
Waaraan kan dit liggen, niet aan de unlock want buiten heb ik geen enkel probleem?

Alvast bedankt!
  #9  
Oud 24-08-11, 21:23
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Lees de issues eens door van de jailbreak-versie (jbme of Redsn0w) en unlock-versie (Ultrasn0w) die je hebt gebruikt.
Meer dan is eens worden issues opgelost door een nieuwere jb-versie.
Reageren

Labels
6.15, iphone 3gs, unlock



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3g met FW 4.1 en BB 06.15.00 geen ontvangst meer jpvanes Jailbreak 0 03-02-11 08:32
slecht ontvangst met MIJN Iphone ricklahaye Odido (T-Mobile) 2 16-02-10 22:05
iPhone 3G: Geen ontvangst na jailbreak & unlock. dedafmonteur Unlock 5 25-09-09 14:28
Na Unlock 1.1.2 OTB 4.6 wel gelukt geen ontvangst Data Archief 2 08-02-08 20:55
Geen gsm ontvangst meer na update en unlock rachidsebti Unlock [archief] 14 02-12-07 13:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:01.