//

Unlock -wat te doen?

Unlock -wat te doen? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een 2dehands iPhone 4 (16GB) gekocht. Nu heeft de iPhone een simlock, waardoor ik de tel niet kan gebruiken. Wat achtergrondinfo en wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-08-11, 22:50
frankvanwessel frankvanwessel is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Den Bosch
Berichten: 21
Standaard Unlock -wat te doen?

Ik heb een 2dehands iPhone 4 (16GB) gekocht. Nu heeft de iPhone een simlock, waardoor ik de tel niet kan gebruiken. Wat achtergrondinfo en wat ik tot nu toe gedaan heb:

- de verkoper dacht dat de dat de iPhone een simlock had v T-Mobile. Ik zit ook bij T-Mobile (dus tel gekocht) alleen met mijn simkaart krijg ik in itunes de melding dat de simkaart niet niet werkt met de iPhone. Ik kan de Iphone dus niet activeren
- Gebeld met T-Mobile om te checken mbv het IMEI-nummer of de iPhone toch niet via T-Mobile geregistreerd was en/of geunlockt kon worden. iPhone kwam niet bij T-Mobile vandaan en ze konden de tel niet simlockvrij maken
- ik weet dus niet bij welke (binnenlands of buitenlands) de iphone vandaan komt. Doordat niet in de iphone kan kijken, kan ik ook niet achterhalen wat de baseband is.
- via IMEIunlock.nl de IMEI van de tel opgegeven en gevraagd of ze konden uitzoeken bij welke provider de tel vandaan komt. €12 betaald en vervolgens kreeg ik een mail dat ze het niet wisten
- de iPhone krijg ik in een herstelmodus en/of DFU. Als ik kies voor herstellen vd iphone wordt ios 4.3.5 gedownload en geïnstalleerd. Dit gaat prima, zonder foutmelding, echter dan heb ik nog steeds een simlock.
- een downgrade van de ios lukt niet en ook een custom firmware installeren werkt niet. Via herstel en/o fDFU kies ik in itunes voor "shift"+herstel. Welke ipsw ik ook kies: ios 4.3.3, 4.3.4 of custom firmware (met hacktivation) werkt niet. Telkens foutmelding 3194. Geprobeerd om timeserver te veranderen, itunes ge-update, hosts-file aangepast door redirect en/of blokkeren v ip-adressen en zelfs op een andere pc. Werkt allemaal niet, want ik krijg altijd dezelfde error-messege 3194.

Wat kan ik nog doen?! Kan iemand me ajb helpen?

Laatst gewijzigd door XIII; 25-08-11 om 22:54. Reden: Gevey is strafbaar
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-08-11, 22:56
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Voor een downgrade heb je SHSH blobs nodig.

Maar zelfs als je die hebt gaat je dat niet helpen: door 4.3.5 te installeren zit je nu 100% zeker op een niet unlockbare baseband. En een baseband kun je niet downgraden...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 25-08-11, 23:01
frankvanwessel frankvanwessel is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Den Bosch
Berichten: 21
Standaard

Dus wachten op een unlock v 4.3.5 of ios 5??
  #4  
Oud 25-08-11, 23:02
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvanwessel Bekijk bericht
Dus wachten op een unlock v 4.3.5 of ios 5??
Als die er ooit komen...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Wat te doen nu? Elvan Jailbreak 15 10-01-11 00:14
Iphone 4 Freezed op het appeltje, maar itunes vind hem niet... Wat te wat te doen? tom91 iTunes 2 25-12-10 16:25
wat te doen? osj Odido (T-Mobile) 8 26-10-10 15:11
Gejailbreakt, Wat nu? Wat kan ik allemaal doen? umiyz Jailbreak apps en thema's 1 03-05-10 16:21
[Heb 1.1.1 al voordat ik hem uit de doos haalde] Wat te doen en wat zijn de nadelen? Pietje123456 Archief 11 15-10-07 11:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.