//

Iphone doet niets meer, ook geen herstel mogelijk

Iphone doet niets meer, ook geen herstel mogelijk discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie kan mij helpen? Ik wilde een app via cydia installeren (heb jailbreak via blackrain) maar mn toestel liep vast. Vervolgens heb ik via blackrain ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-08-10, 17:52
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard Iphone doet niets meer, ook geen herstel mogelijk

Wie kan mij helpen? Ik wilde een app via cydia installeren (heb jailbreak via blackrain) maar mn toestel liep vast. Vervolgens heb ik via blackrain geprobeerd m weer aan de gang te krijgen (andere keren is dit wel gelukt), maar hij blijft vastlopen. Zie alleen het plaatje van blackrain en blijft korte piepjes geven dat ie is aangesloten. Ik heb ook geprobeerd via itunes te hertellen maar dit lukt ook niet. Itunes geeft alleen maar een foutmelding: "de iphone kan niet worden hesteld, dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie". Weet iemand wat ik kan doen, ben inmiddels radeloos zonder iphone!! Avast bedankt!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-10, 18:50
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Misschien zit je in een DFU-loop ofzo..... Misschien kun je em met iReb uit die loop halen? FF googlen....of zoek op het forum...
Maar er zijn ongetwijfeld deskundiger forumleden. Sterkte ermee.
  #3  
Oud 15-08-10, 18:52
sjinedlime sjinedlime is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mopje Bekijk bericht
Wie kan mij helpen? Ik wilde een app via cydia installeren (heb jailbreak via blackrain) maar mn toestel liep vast. Vervolgens heb ik via blackrain geprobeerd m weer aan de gang te krijgen (andere keren is dit wel gelukt), maar hij blijft vastlopen. Zie alleen het plaatje van blackrain en blijft korte piepjes geven dat ie is aangesloten. Ik heb ook geprobeerd via itunes te hertellen maar dit lukt ook niet. Itunes geeft alleen maar een foutmelding: "de iphone kan niet worden hesteld, dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie". Weet iemand wat ik kan doen, ben inmiddels radeloos zonder iphone!! Avast bedankt!!
Misschien je iphone in DFU mode zetten (even google-en)en dan restoren met de met de firmware 4.0.1 doormiddel van shift ingedrukt te houden en herstellen drukken in itunes.

de firmware 4.0.1 kun je hier vinden Download iOS 4.0.1 for iPhone 4, iPhone 3GS and iPhone 3G | Redmond Pie

Eerst dit even proberen want dan kun je nog jailbreaken.

mocht het niet lukken dan in DFU mode zetten en gewoon met itunes herstellen naar 4.0.2.

suc6 hoop dat het lukt
  #4  
Oud 15-08-10, 19:37
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Ontzettend bedankt voor je reactie, maar het lukt me niet om m in de DFU mode te zetten. Itunes geeft aan dat ie mn toestel heeft gevonden die in de recovery mode staat, maar als ik dan op herstellen druk, krijg ik alsnog de foutmelding. Het lijkt ook wel of mn iphone opeens n ander naam heeft. Er staat nu "Iphone Iphone" terwijl mn toestel voor de crash "Iphone Mopje" heette.
Eerlijk gezegd snap ik het verhaal van i reb niet want staat niet in forum.

Weet je nog een andere oplossing, begin ondertussen echt heel verdrietig te worden.
Thanx
  #5  
Oud 15-08-10, 20:03
sjinedlime sjinedlime is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mopje Bekijk bericht
Ontzettend bedankt voor je reactie, maar het lukt me niet om m in de DFU mode te zetten. Itunes geeft aan dat ie mn toestel heeft gevonden die in de recovery mode staat, maar als ik dan op herstellen druk, krijg ik alsnog de foutmelding. Het lijkt ook wel of mn iphone opeens n ander naam heeft. Er staat nu "Iphone Iphone" terwijl mn toestel voor de crash "Iphone Mopje" heette.
Eerlijk gezegd snap ik het verhaal van i reb niet want staat niet in forum.

Weet je nog een andere oplossing, begin ondertussen echt heel verdrietig te worden.
Thanx
misschien doe je de DFU mode wel verkeerd,hier even de uitleg ervan:

Houd de Home- en Sleep/Wake knoppen precies 10 seconde ingedrukt. Pak hiervoor de stopwatch of iets waarmee je seconden kunt zien. Dit is heel belangrijk, als het geen 10 seconde maar meer of minder is, zal je iPhone in de Recovery Mode komen. Dit is niet hetzelfde als de DFU-mode. De DFU-mode is veel krachtiger dan de Recovery Mode.
Na precies 10 seconde laat je alleen de Sleep/Wake knop los en blijf je de Home-knop nog ca. 10-20 seconden ingedrukt houden
Als je het goed hebt gedaan blijft je scherm zwart en als het verkeerd is gegaan zie je het itunes logo en moet je het opnieuw proberen.

ik hoop dat het je lukt en dan moet je eerst shift + herstel drukken en dan de 4.0.1. aanklikken
  #6  
Oud 15-08-10, 20:06
sjinedlime sjinedlime is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjinedlime Bekijk bericht
misschien doe je de DFU mode wel verkeerd,hier even de uitleg ervan:

Houd de Home- en Sleep/Wake knoppen precies 10 seconde ingedrukt. Pak hiervoor de stopwatch of iets waarmee je seconden kunt zien. Dit is heel belangrijk, als het geen 10 seconde maar meer of minder is, zal je iPhone in de Recovery Mode komen. Dit is niet hetzelfde als de DFU-mode. De DFU-mode is veel krachtiger dan de Recovery Mode.
Na precies 10 seconde laat je alleen de Sleep/Wake knop los en blijf je de Home-knop nog ca. 10-20 seconden ingedrukt houden
Als je het goed hebt gedaan blijft je scherm zwart en als het verkeerd is gegaan zie je het itunes logo en moet je het opnieuw proberen.

ik hoop dat het je lukt en dan moet je eerst shift + herstel drukken en dan de 4.0.1. aanklikken

mocht dit uiteindelijk ook niet lukken dan kan moet je het op een andere computer proberen om te herstellen met itunes,dat heb ik zelf ook een keer moeten doen en met succes.

good luck
  #7  
Oud 15-08-10, 20:28
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Bedankt voor je uitleg!!! Even voor de zekerheid: mijn iphone moet uit staan op moment dat ik de knoppen indruk, en wel aangesloten op itunes, toch? Als ik dan doe wat jij zegt blijft mn scherm zwart maar itunes geeft dan alsnog de melding dat hij in herstelmodus staat.
Wat gebeurt er prcies als ik m op een andere pc aansluit? Want wil m wel weer graag op eigen pc op itunes aan kunnen sluiten.
  #8  
Oud 15-08-10, 20:48
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Volgens mij is het nu gelukt, maar klopt t dat er nergens n melding staat dat iphone in DFU mode staat? Ik ben op shift en hestel gedrukt, maar waar vind ik dan firmware 4.0.1? Ik had deze nog niet gedownload?!
  #9  
Oud 15-08-10, 20:55
sjinedlime sjinedlime is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mopje Bekijk bericht
Volgens mij is het nu gelukt, maar klopt t dat er nergens n melding staat dat iphone in DFU mode staat? Ik ben op shift en hestel gedrukt, maar waar vind ik dan firmware 4.0.1? Ik had deze nog niet gedownload?!

als tie in DFU mode staat dan zie je inderdaad niets,het staat ook nergens.
dat is juist goed.
kijk hierboven even bij mijn andere reactie voor de firmware 4.0.1,er staat een link.

suc6

ben nu weg dus kan geen hulp meer bieden (vandaag)
  #10  
Oud 15-08-10, 21:32
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

thanx!!
Is er misschien nog iemand anders die mij kan helpen?
Heb volgens mij os 4.0 gedownload via bovenvermelde site, maar kan het niet openen in itunes als ik op shift en herstellen druk. Weet dan even niet meer wat ik moet doen.
Heeft iemand een antwoord?
  #11  
Oud 15-08-10, 22:20
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Of weet iemand wat er gebeurd als ik hem op een andere pc aansluit? Ik heb t geprobeerd maar krijg dan ook een herstelmodus bericht. Durf niet op herstellen te drukken omdat ik bang ben alles kwijt te raken.
Help help ik ben nu echt radeloos!!!
  #12  
Oud 16-08-10, 07:28
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Is er misschien nog iemand die een oplossing weet? Krijg m nog steeds niet aan de gang en heb (bijna) de hele nacht niet geslapen.
  #13  
Oud 16-08-10, 12:24
dahar dahar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 33
Standaard

de extensie van de firmware 4 die je hebt gedownload moet de extensie .ipsw hebben, als je dit hebt gewijzigd (bij mij kwam het bestand als .zip bestand op mijn pc) dan moet je als je shift+herstellen gebruikt die bestand kunnen zien en selecteren.
succes.
  #14  
Oud 16-08-10, 12:53
sjinedlime sjinedlime is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mopje Bekijk bericht
Of weet iemand wat er gebeurd als ik hem op een andere pc aansluit? Ik heb t geprobeerd maar krijg dan ook een herstelmodus bericht. Durf niet op herstellen te drukken omdat ik bang ben alles kwijt te raken.
Help help ik ben nu echt radeloos!!!
Je wil niet alles kwijtraken zeg je maar nu heb je ook niets meer dus als laatste optie zou ik toch gaan herstellen op de andere computer.

Ik zou de firmware die je hebt gedownload eerst nog een keer proberen via itunes te installeren via shift + herstel,je krijgt dan een pop-up en kies je de firmware (iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore) die je eerder hebt gedownload.

Wel eerst in DFU zetten.

anders zet je de firmware even op de andere pc en probeer je shift+ herstel even daarop,wel eerst DFU mode zetten.
  #15  
Oud 16-08-10, 13:27
Mopje Mopje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 28
Standaard

Joepie! Eindelijk gelukt dmv herstel op andere Mac pc!! Meteen nieuwe firmware en ja, toch ook maar weer jailbreak erop. Iphone is nu bezig met gegevens terugzetten, als dat allemaal lukt ben ik weer superblij!!
Ontzettend bedankt voor je reacties!!
  #16  
Oud 16-08-10, 13:32
sjinedlime sjinedlime is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mopje Bekijk bericht
Joepie! Eindelijk gelukt dmv herstel op andere Mac pc!! Meteen nieuwe firmware en ja, toch ook maar weer jailbreak erop. Iphone is nu bezig met gegevens terugzetten, als dat allemaal lukt ben ik weer superblij!!
Ontzettend bedankt voor je reacties!!
Gelukkig zei het je toch.

suc6 verder
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mijn iphone 3gs gister nieuw geen service en 3g internet doet het ook niet meer silverhees Odido (T-Mobile) 5 22-03-10 10:31
iphone doet niets meer ... Matthew_x iPhone algemeen 0 09-02-10 20:28
iPhone doet niets meer JoelvandeBeek iPhone algemeen 33 12-01-10 15:08
iphone doet niets meer tommyboy01 Archief 6 21-11-09 18:05
iphone doet niets meer iphone-dummie iPhone algemeen 6 04-02-09 15:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.