//

icloud foto en lokale opslag

icloud foto en lokale opslag discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag Allemaal. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb al een tijdje gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden. Al enige tijd maak ik gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-11-19, 12:03
Niwla Niwla is offline
• iOS
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard icloud foto en lokale opslag

Dag Allemaal.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb al een tijdje gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden.
Al enige tijd maak ik gebruik van icloud fotobibliotheek (met geoptimaliseerde opslag op mijn telefoon). Het valt me alleen op dat ik de wereld aan vrije ruimte lijk te hebben op mijn iPhone Xr .30gb van 128gb in gebruik waarvan 3gb aan foto's.
Tegelijkertijd geeft Spotify aan dat ik "slechts" 30gb vrij heb. Die app heb ik recent verwijdert en er opnieuw opgezet en heb geen downloadbare playlisten ingesteld. Op mijn icloud heb ik 340gb van 2TB in gebruik.

Nu komt mijn vraag: Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn foto's meer ruimte toebedeeld krijgen op mijn telefoon zodat ik meer hi-res foto's tot mijn beschikking heb en ik bij het willen versturen van foto's/videos en het maken van terugblikken minder lang hoef te wachten?

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-08-20, 12:14
Niwla Niwla is offline
• iOS
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

even een kickje
  #3  
Oud 07-08-20, 12:30
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Als ik het goed begrijp heb je de optimaliseer iPhone opslag aan staan, maar je wil de groot formaat foto op je telefoon hebben ? Dan zet je bij de instellingen --> foto's de optie "optimaliseer iPhone opslag" uit. Dan zullen de groot formaat foto's automatisch op je telefoon terecht komen
  #4  
Oud 07-08-20, 13:01
Niwla Niwla is offline
• iOS
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp heb je de optimaliseer iPhone opslag aan staan, maar je wil de groot formaat foto op je telefoon hebben ? Dan zet je bij de instellingen --> foto's de optie "optimaliseer iPhone opslag" uit. Dan zullen de groot formaat foto's automatisch op je telefoon terecht komen
Klopt, geoptimaliseerde opslag heb ik aan staan.

In mijn beleving zou je alle foto's op max. formaat op je telefoon moeten hebben tot deze vol begint te lopen en dan gaan ze naar de cloud en krijg je het kleinere formaat terug. Op dit moment heb ik voor mijn gevoel van mijn volledige bibliotheek miniaturen (dus bij inzoomen/versturen moet eerst het originele formaat opgehaald worden) en dat terwijl ik nog de wereld vrij heb aan lokale opslag.

Dus als ik een foto van gister wil versturen moet eerst het originele formaat opgehaald worden. Dit heb ik het liefst natuurlijk zo min mogelijk om het " tijdverlies" (zeker bij beperkt mobiel bereik) en mobiele data te besparen.

En eigenlijk direct daaraan gekoppeld: wat heeft het dan nog voor een zin om bij een volgende telefoon voor meer opslag te kiezen als dit toch niet benut wordt voor het portable hebben van een groter gedeelte van mijn foto/video bibliotheek.

En:
Volgens Instellingen > Iphoneopslag nemen mijn fotos (ca. 40.000) en video's (ca. 2200) op dit moment 8,4gb ruimte in en heb ik 52gb van de 128 gebruikt. (dit geven ook de verschillende "usage"-apps aan)
Volgens Spotify > Settings > Opslag heb ik nog 11,5 gb vrij.

Dus door het vele "swappen" als ik door mijn fotobibliotheek heen ga heb ik het gevoel dat mijn telefoon tot de nok toe vol zit (en heb ik daarom geen originele foto's meer op mijn telefoon staan) maar de gegevens zeggen wat anders (en Spotify wijkt daar dan weer van af).
  #5  
Oud 07-08-20, 13:05
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Alleen even op je eerste opmerking (sta op het punt om weg te gaan). Nee het is niet zo dat de telefoon wacht tot je opslag bijna vol is.
Het is óf optimaliseer opslag aan waarbij van alle foto’s een kleine variant op je telefoon wordt bewaard en een grote variant op iCloud
Of
Optimaliseer opslag uit waarbij van alle foto’s een grote variant op zowel iCloud én je telefoon bewaart wordt.
Dus geen intelligentie waarbij het gedeeltelijk of half om half is. Of alles of niets.
  #6  
Oud 07-08-20, 13:20
Niwla Niwla is offline
• iOS
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 9
Standaard

Daarmee is mijn meest brandende vraag beantwoord! Daarvoor dank!
Reageren

Labels
foto, icloud, opslag



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's nemen veel opslag in en geen foto's via icloud Frankw71 iPhone algemeen 1 17-12-14 15:46
foto opslag op tel en icloud saapke iPhone algemeen 1 03-12-14 11:50
lokale opslag te klein voor installatie Garmin App bcBartje iPhone algemeen 2 14-10-12 11:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.