//

Problemen met synchroniseren agenda's

Problemen met synchroniseren agenda's discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Wat op het oog zo makkelijk leek heeft voor problemen veroorzaakt; Ik wilde, heel simpel, de agenda app delen met mijn vriendin zodat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-04-22, 13:34
DonB DonB is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 13
Standaard Problemen met synchroniseren agenda's

Hallo allemaal,

Wat op het oog zo makkelijk leek heeft voor problemen veroorzaakt;

Ik wilde, heel simpel, de agenda app delen met mijn vriendin zodat we samen activiteiten kunnen toevoegen en verwijderen.

Nu heb ik allereerst per ongeluk de Agenda, onder iCloud van mijn vriendin, verwijderd. Deze zou ik terug moeten krijgen via icloud, maar dit is me tot op heden niet gelukt.

Ik ben er uiteindelijk achter gekomen hoe ik een agenda kan delen, maar het grote probleem ligt hier;

Als ik op agenda's klik in de agenda app heeft mijn vriendin twee soorten agenda's; OUTLOOK en ICLOUD, onder OUTLOOK staan de agenda's 'Agenda, Nederlandse feestdagen en verjaardagen'. Onder ICLOUD staan de agenda's 'Prive, Werk en Gedeeld'. Die laatste, 'gedeeld', heb ik aangemaakt voor onze gedeelde agenda.

Op een of andere manier, als mijn vriendin op haar iphone een activiteit wil toevoegen in onze gedeelde agenda, staat hij standaard op 'Nederlandse feestdagen', dit moet ze dan handmatig aantikken en de agenda 'Gedeeld' selecteren. Dit werkt natuurlijk niet, want als ze dit vergeet wordt de activiteit niet in onze gedeelde agenda toegevoegd.

Hoe kan ik dit nu als default op Gedeeld laten staan???

Wat een drama haha. Dit heeft me al veel ellende opgeleverd, ik hoop echt dat iemand me kan helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-04-22, 09:25
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Je kunt bij Instellingen > Agenda > Standaardagenda instellen wat de (juist ja) standaardagenda moet zijn. Als je die instelt op iCloud > Gedeeld (of iCloud > Family) dan zou het moeten lukken.

Voor het weer terugzetten van de (eigen) iCloud agenda van je vriendin kun je kijken bij [Apple ID] > iCloud > Agenda's. Staat daar de schakelaar goed? Eventueel kan zij ook even inloggen op iCloud.com met haar account en kijken hoe de agenda daar staat.
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #3  
Oud 13-04-22, 13:07
DonB DonB is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iCulture Bekijk bericht
Je kunt bij Instellingen > Agenda > Standaardagenda instellen wat de (juist ja) standaardagenda moet zijn. Als je die instelt op iCloud > Gedeeld (of iCloud > Family) dan zou het moeten lukken.
Dit heeft me enorm geholpen! Thanks a lot!


Citaat:
Voor het weer terugzetten van de (eigen) iCloud agenda van je vriendin kun je kijken bij [Apple ID] > iCloud > Agenda's. Staat daar de schakelaar goed? Eventueel kan zij ook even inloggen op iCloud.com met haar account en kijken hoe de agenda daar staat.
De schakelaar stond helaas niet goed, ik heb hem nu wel goed gezet, is kennelijk ook nodig voor een gesynchroniseerde agenda die we samen aanvullen.

Omdat ik met het uitproberen gisteren dus de originele agenda van mijn vriendin heb verwijderd lijkt deze dus definitief weg te zijn. Niet zo heel tof omdat hier jaren info over stond, waaronder de exacte data van bezoekjes aan consultatiebureau's etc (van onze newborn baby).

Nu hebben we het geluk dat we sinds kort een nieuwe iphone hebben, en dat de agenda op de oude iphone van mijn vriendin nog wel goed is.

Is er een weg bekend om de agenda van de oude iphone van mijn vriendin te exporteren naar de nieuwe iphone? Ik heb gezocht en vond wel een programma genaamd Reincubate, maar dit kost 50 euro en dan weet ik nog niet zeker of het echt lukt. Moet toch makkelijker kunnen?

Heel erg bedankt voor het meedenken,

Bas.

Laatst gewijzigd door DonB; 13-04-22 om 13:18.
  #4  
Oud 13-04-22, 22:47
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Dat kan ook heel goed met iMazing. Dat is voor veel taken gratis te gebruiken, maar het programma is echt de aanschaf waard.
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchroniseren tussen iOS Agenda en Google Agenda hobbeldebobbel iPhone algemeen 8 15-03-18 19:39
icloud agenda synchroniseren naar outlook 365 agenda NM1 iPhone algemeen 1 17-09-16 16:25
Agenda iPhone en agenda iPad synchroniseren niet meer. jpwg001 iPhone Apps 0 04-12-15 12:16
Problemen agenda synchroniseren met outlook Dekwoje iPhone algemeen 0 30-08-12 09:22
Problemen met synchroniseren agenda Rink iPhone algemeen 0 27-08-08 14:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.