//

Synchroniseren tussen iOS Agenda en Google Agenda

Synchroniseren tussen iOS Agenda en Google Agenda discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben al jarenlang een Android gebruiker (ja, ik weet het....) en nu heb ik van mijn nieuwe werkgever een iPhone gekregen (Android was niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-03-18, 17:42
hobbeldebobbel hobbeldebobbel is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2018
Berichten: 4
Standaard Synchroniseren tussen iOS Agenda en Google Agenda

Ik ben al jarenlang een Android gebruiker (ja, ik weet het....) en nu heb ik van mijn nieuwe werkgever een iPhone gekregen (Android was niet mogelijk).

In mijn Google account (die gebruik ik privé) heb ik twee agenda's: een privé en een zakelijke. Nu wil ik graag dat mijn zakelijke afspraken (die via Outlook op de desktop en via de iOS agenda op mijn iPhone) automatisch worden gesynchroniseerd met mijn zakelijke Google agenda.

Voorbeeld:
- via Outlook op mijn zakelijke laptop komt er een nieuwe afspraak binnen of die zet ik er zelf in. Deze afspraak wordt nu al automatisch met mijn iPhone gesynchroniseerd, maar nu wil ik hem dus ook in mijn zakelijke Google agenda gaan zien.
- via mijn iPhone accepteer ik een vergaderverzoek of ik zet er zelf een vergadering in. Natuurlijk verschijnt die nu ook al in Outlook op mijn zakelijke laptop, maar nu wil ik hem ook in mijn zakelijke Google agenda gaan zien.

Kortom, er moet een sync gaan plaatsvinden tussen mijn zakelijke Exchange account enerzijds en één van mijn Google agenda's anderzijds.

Ik heb het al geprobeerd met de Google applet van IFTTT (Sync new event added from an iOS Calendar to your GCal), maar dat lijkt niet te werken. Enige suggesties?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-18, 19:41
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Open een Gmail account (die je verder niet hoeft te gebruiken) en voeg daar jouw agenda's toe. Stel er één in als primair en de sync werkt. Gmail blijft die taak uitvoeren, ook als je het programma niet gebruikt.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #3  
Oud 08-03-18, 20:26
hobbeldebobbel hobbeldebobbel is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2018
Berichten: 4
Standaard

Hi iPhoneAlot,

Dank voor je reactie, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed wat je probeert te zeggen. Zou je het willen uitleggen alsjeblieft?
  #4  
Oud 09-03-18, 00:24
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik baseer me op mijn ervaring met Gmail. Dat programma kan onder instellingen agenda's koppelen. Misschien zijn er nog meer, maar dat weet ik niet.
Eenmaal gekoppeld, blijft Gmail z'n werk doen op de achtergrond, ook als je Gmail zelf verder niet gebruikt. Ik heb op deze manier 3 agenda's gekoppeld die naadloos synchroniseren en in verschillende kleuren in één agenda verschijnen.
Ik heb hetzelfde gedaan met 3 e-mailaccounts die in één account samenkomen. Allemaal in te stellen in de Gmail App onder Windows.
  #5  
Oud 09-03-18, 06:44
hobbeldebobbel hobbeldebobbel is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2018
Berichten: 4
Standaard

Wederom dank voor je reactie. Ik denk dat dit niet de oplossing is. Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn. Wat ik wil is dat ik mijn zakelijke afspraken die via Exchange in mijn bedrijfsagenda komen, ook zie in mijn Google account. Als ik 's avonds thuis kom zet ik mijn zakelijke telefoon (iPhone) uit. Maar ik wil dan later op de avond soms nog wel even checken hoe laat mijn eerste vergadering de volgende dag is. Om nu niet mijn iPhone weer aan te hoeven zetten, zou ik het handig vinden om in de Google agenda op mijn Android telefoon of op mijn privé computer in Google agenda (webbrowser) mijn zakelijke agenda te checken. Maar daarvoor is wel die sync nodig.. Als ik het goed begrijp kan dat niet met jouw oplossing. Of zie ik het verkeerd?
  #6  
Oud 09-03-18, 08:32
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Dat zie je verkeerd.

-/-
IMAP-toegang gebruiken om Gmail te controleren in andere clients en omgekeerd.
Stel IMAP-toegang in en wijzig je SMTP-instellingen om Gmail-berichten in andere e-mailclients te lezen, zoals Microsoft Outlook en Apple Mail. Wanneer je IMAP-toegang gebruikt, kun je je Gmail-berichten op meerdere apparaten lezen en worden de berichten in realtime gesynchroniseerd. Je kunt ook POP gebruiken om Gmail-berichten te lezen.

Opmerking: Voorkom dat je niet meer kunt inloggen op je account door ervoor te zorgen dat je de limieten van 2500 MB per dag voor IMAP-downloads en 500 MB per dag voor IMAP-uploads niet overschrijdt. Als je één IMAP-account instelt op meerdere computers, moet je even pauzeren na elke instelling.

IMAP instellen
Stap 1: controleer of IMAP is ingeschakeld
Open Gmail op je computer.
Klik rechtsboven op Instellingen Instellingen.
Klik op Instellingen.
Klik op het tabblad Doorsturen en POP/IMAP.
Klik in het gedeelte IMAP-toegang op IMAP inschakelen.
Klik op Wijzigingen opslaan.
Stap 2: wijzig de SMTP- en andere instellingen in je e-mailclient
Gebruik de onderstaande tabel om je client te updaten met de juiste gegevens. Voor hulp bij het updaten van je instellingen zoek je in het Helpcentrum van je e-mailclient naar instructies voor de configuratie van IMAP.
-/-

Succes verder.
  #7  
Oud 10-03-18, 12:53
hobbeldebobbel hobbeldebobbel is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2018
Berichten: 4
Standaard

Dank voor je uitleg, maar klopt het dat dit alleen ziet op mail en niet op agenda? Ik ben niet geïnteresseerd in het kunnen lezen van mijn Gmail op mijn iPhone. Het gaat mij om mijn Outlook/iCal/GCal agenda.
  #8  
Oud 11-03-18, 10:30
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Synchronisatie van afspraken en agenda voor gmail en icloud
(Geen emails)

Icalender Sync Cloud in de play store (android) ?
  #9  
Oud 15-03-18, 19:39
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Waarom geen gebruik maken van de ifttt dienst? Deze doet perfect wat je wilt en is gratis.
Heb dit net getest en werkt vlekkeloos.
Reageren

Labels
google agenda, ios



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda's synchroniseren niet goed tussen iphone en ipad Loodgieters iPhone algemeen 3 28-05-20 17:00
Google agenda app kan ik niet vernieuwen/synchroniseren met Google agenda partner Tribooo iPhone Apps 0 03-01-16 09:51
Agenda synchroniseren tussen iPad & iPhone JeroenBaele iCloud 6 12-02-13 17:45
Agenda synchroniseren tussen iPhone, iPad en Nokia telefoon tummus83 iTunes 0 01-11-10 17:32
Uur verschil tussen iphone en google agenda bassollie iTunes 1 11-08-09 09:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:09.