//

Let op! Oplichting bij batterij vervanging iPhone

Let op! Oplichting bij batterij vervanging iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Apple heeft een programma opgesteld om de batterij van je iPhone te vervangen voor € 30,-. Dit ter compensatie voor de ophef die is ontstaan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-03-18, 14:08
lauwerszz lauwerszz is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard Let op! Oplichting bij batterij vervanging iPhone

Apple heeft een programma opgesteld om de batterij van je iPhone te vervangen voor € 30,-. Dit ter compensatie voor de ophef die is ontstaan omdat Apple de telefoon bewust trager zou maken. De actie om de batterij te vervangen voor € 30,- is een mooie actie waar ik eigenlijk graag gebruik van wil maken (mijn huidige batterij gaat nog geen halve dag mee, dit is ook geconstateerd uit verschillende testen). Echter zit er een addertje onder het gras.

Bij Apple heb ik netjes de batterij vervanging aangevraagd. Mijn telefoon wordt thuis opgehaald, gaat naar reparatieservice van Apple en dan gaat het fout. Bij de controle van mijn toestel ontdekken ze dat er schijnbaar iets mis is met mijn frontspeaker (zelf nog nooit iets van gemerkt of opgemerkt). Ik krijg de vraag of ik deze ook wil laten repareren voor € 230,-. Wanneer ik aangeef dat ik dit niet wil krijg ik vervolgens een melding dat mijn iPhone wordt teruggestuurd omdat het probleem (kapotte frontspeaker) niet bekend was bij Apple. Omdat dit niet was aangegeven zou ik hier naderhand een schadeclaim voor kunnen opstellen omdat dit van te voren niet was gemeld. Op zich begrijp ik dit, echter vind ik het raar dat met mijn toestemming niet iets geregeld kan worden. Ik heb dus gebeld met het reparatiecentrum (dit moet met de telefoon en kan niet via de mail),hier is mij verteld dat ik mijn reparatie moet annuleren en opnieuw moet aanvragen met vermelding van het aanwezige mankement.

Ik krijg mijn telefoon terug en wil opnieuw de reparatie gaan aanvragen, echter dan begint het probleem. Om de reparatie aan te vragen moet ik weer bellen. Mailen mag blijkbaar niet. Aan de telefoon leg ik de situatie uit en vervolgens krijg ik te horen dat mijn accu niet vervangen kan worden. Apple hanteert namelijk het principe alles of niets. Als ik mijn accu wil laten vervangen moet ik alles laten repareren (dus ook de frontspeaker a € 230,-). Dit terwijl het bij mijn vorige telefoongesprek niet nodig was. Nu ken ik nog iemand die hier last van had bij zijn batterij vervanging. Ook bij hem was er schijnbaar iets mis met het toestel wat hij zelf ook niet wist of last van had.

Apple heeft een mooi vervangingsprogramma opgesteld maar wil op deze manier het geld verdienen. Dit vind ik uitermate zwak. Ze zeggen dat ze het principe alles of niets reparatie toepassen omdat ik anders een schadeclaim kan indienen als ik zeg dat mijn frontspeaker bij de reparatie kapot is gegaan. Als ik vervolgens zeg dat ik dit vooraf wil bevestigen dat ie al kapot is blijven ze bij hun standpunt dat ze alles of niets doen.

Daarnaast willen ze alles via de telefoon doen. Tijdens het eerste gesprek is gezegd dat ik mijn batterij wel apart kan laten vervangen maar omdat dit niet op papier staan willen ze niks doen.

Ik vraag me dan ook af of meer mensen hier last van hebben gehad.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-03-18, 15:05
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Als ze alles duidelijk vermelden, is er van oplichting geen sprake. Hooguit kun je het oneens zijn met de gang van zaken.
__________________
Het goede gedeelte van mijn hersenen werkt slecht. Het slechte gedeelte van mijn hersenen werkt goed.
  #3  
Oud 15-03-18, 15:20
lauwerszz lauwerszz is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

In dit geval is er dus wel spraken van oplichting. Eerst beloven ze (aan de telefoon) het te maken en vervolgens moet ik toch 220 euro extra betalen voor reparatie. Daarnaast zeggen ze dat er iets mis is met mijn frontspeaker die het overigens nog wel gewoon doet.

'Oplichting is een vorm van bedrog waarbij de dader een ander op listige wijze ontdoet van geld of waardevolle goederen'
  #4  
Oud 15-03-18, 17:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lauwerszz Bekijk bericht
In dit geval is er dus wel spraken van oplichting.
Oplichting is een strafbaar feit! Ergo, dien een klacht in bij de politie of OM.
  #5  
Oud 16-03-18, 09:32
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Voor oplichting (art. 326 Sr) is vereist gebruik van bepaald oplichtingsmiddel (ik vat maar samen: op listige = slimme wijze) iemand anders schade toebrengen. Lijkt me hier niet het geval.

Laatst gewijzigd door Glotter; 16-03-18 om 11:40.
  #6  
Oud 16-03-18, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glotter Bekijk bericht
Voor oplichting (art. 326 Sr)...
Ik ken er ook zo eentje:

Citaat:
art. 261 Sr:

Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
  #7  
Oud 16-03-18, 10:33
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Wat een gelul om een telefoon waar je al jaren geleden problemen mee had.

Dat Apple risico vermijdt vind ik niet vreemd, wellicht is de toon van het telefoongesprek vergelijkbaar geweest met het beschuldigende vingertje dat je hier rondzwaait.

Meldt je oplichting hier https://opgelicht.avrotros.nl/forum/categories.php
Daar wordt serieus gereageerd, ben ik van overtuigd
  #8  
Oud 16-03-18, 12:16
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lauwerszz Bekijk bericht
In dit geval is er dus wel spraken van oplichting. Eerst beloven ze (aan de telefoon) het te maken en vervolgens moet ik toch 220 euro extra betalen voor reparatie. Daarnaast zeggen ze dat er iets mis is met mijn frontspeaker die het overigens nog wel gewoon doet.

'Oplichting is een vorm van bedrog waarbij de dader een ander op listige wijze ontdoet van geld of waardevolle goederen'

Eerst beloven ze (aan de telefoon) het te maken Voordat je de telefoon instuurde? Of was er onderzoek gedaan?


Daarnaast zeggen ze dat er iets mis is met mijn frontspeaker die het overigens nog wel gewoon doet. Dus is er niks mis mee? Er kan nog best iets mis zijn. Een slecht contact bijvoorbeeld. En als dat kapot gaat, twee á drie weken na de reparatie, kom jij weer terug bij hen met een claim voor kosteloze vervanging. Dat willen ze uitsluiten. En daar hebben ze policy voor.
  #9  
Oud 16-03-18, 12:33
lauwerszz lauwerszz is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Toen de telefoon opgestuurd was hebben ze mijn telefoon helemaal gecontroleerd en hebben ze geconstateerd dat mijn frontspeaker kapot is. Hij doet het wel maar het gaasje voor de speaker is kapot. Omdat ik dit niet wil laten maken aangezien de telefoon verder nog wel goed werkt en ik het niet de moeite vind om hier 230 euro voor te betalen, heb ik hierover gebeld. Toen is verteld dat ik de reparatie moest annuleren en opnieuw moest aanvragen. Mij is toen verteld dat wanneer ik van te voren aangaf dat dit kapot was het geen probleem zou zijn en enkel mijn batterij zou worden gerepareerd.

Nu zeggen ze dat dit niet mogelijk is en dat het alles of niets is. Ze geven aan dat die persoon aan de telefoon dat niet had mogen zeggen maar omdat ze alles via de telefoon doen en ik het niet heb opgenomen kan ik niks bewijzen dat hij dat gezegd heeft.
  #10  
Oud 16-03-18, 12:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lauwerszz Bekijk bericht
Ze geven aan dat die persoon aan de telefoon dat niet had mogen zeggen maar omdat ze alles via de telefoon doen en ik het niet heb opgenomen kan ik niks bewijzen dat hij dat gezegd heeft.
Die Apple medewerker heeft zich dus vergist. Errare humanum est! Maar in jouw beleving is iemand (of organisatie) die zich vergist (in jouw nadeel) een oplichter. En dat moet jij dus per se anoniem ventileren op een publiek form. Een triestige figuur ben jij.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 16-03-18 om 13:55. Reden: Taelvauten
  #11  
Oud 16-03-18, 14:12
lauwerszz lauwerszz is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die Apple medewerker heeft zich dus vergist. Errare humanum est! Maar in jouw beleving is iemand (of organisatie) die zich vergist (in jouw nadeel) een oplichter. En dat moet jij dus per se anoniem ventileren op een publiek form. Een triestige figuur ben jij.
Ik snap dat het voor pro Apple mensen (waar ik er zelf ook een van ben) moeilijk is om dit te lezen maar ondertussen ben ik er al achter dat ik niet de enige ben waarbij zo gehandeld is. Eerst met een actie komen waarbij je voor 30 euro je batterij kunt laten vervangen en vervolgens 230 euro extra eisen omdat anders de reparatie niet kan worden uitgevoerd vind ik niet netjes. Daarom heb ik het hier gemeld met de vraag of meer mensen dit hebben meegemaakt. En blijkbaar is dat zo. Misschien is oplichting niet het juiste woord maar de manier waarop zij gehandeld hebben en naar aanleiding van het telefoon gesprek ben ik best pissig op hun handelen.
  #12  
Oud 16-03-18, 14:21
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik snap het van jou kant uit , en ik snap het van uit Apple zijn kant (die willen niet naderhand nog een claim krijgen omdat de reparatie niet goed zou zijn uitgevoerd )
Ik zou dan denk ik gewoon de batterij ergens anders laten vervangen
Als ik een auto naar de garage breng en ze gaan er ongevraagd allerlei dingen aan vernieuwen waar ik niet om vraag ga ik daar ook niet mee akkoord (of ze moeten met een goede argumenten komen )
Als de garage dan zegt dan repareren we u auto niet ga ik wel ergens anders naar toe
Reageren

Labels
accu, batterij, reparatie, vervanging



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 geblokkeerd na vervanging batterij wessanco iPhone accessoires en onderdelen 3 22-10-15 19:43
Iphone 3gs na vervanging van batterij blijft hangen dynamo iPhone algemeen 1 29-01-14 17:41
Iphone 3GS werkt niet na vervanging batterij Vince050 iPhone algemeen 1 16-07-12 09:33
problemen met iphone 3gs na vervanging batterij magrietlinne iPhone algemeen 6 01-11-11 22:45
iPhone flipt na vervanging batterij 1080 iPhone algemeen 1 01-11-11 09:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.