//

Kunnen anderen zien of Find My Iphone aanstaat?

Kunnen anderen zien of Find My Iphone aanstaat? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een vervangende iPhone van Dynafix gekregen, terwijl m'n eigen iPone wordt gerepareerd. Het leentoestel heb ik eerst teruggezet naar fabrieksinstellingen, en er daarna ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-03-18, 19:55
Marianne16jan Marianne16jan is offline
• iOS 1.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2018
Berichten: 2
Question Kunnen anderen zien of Find My Iphone aanstaat?

Ik heb een vervangende iPhone van Dynafix gekregen, terwijl m'n eigen iPone wordt gerepareerd. Het leentoestel heb ik eerst teruggezet naar fabrieksinstellingen, en er daarna een backup van m'n eigen iPhone op gezet. Ik krijg nu het volgende bericht van Dynafix:

Wij hebben je zojuist een SMS gestuurd, omdat jouw toestel klaar is voor retourzending. We hebben echter geconstateerd dat de Find My iPhone functie is ingeschakeld op het leentoestel welke in jouw bezit is. Op dit moment kunnen wij het traject om je toestel naar jou retour te sturen niet voortzetten. Zet de FMI direct uit zodat we spoedig een afspraak met je kunnen inplannen.

Vervolgens krijg ik de instructie om uit te loggen op iCloud, en de inhoud en instellingen te wissen (...)

Ik kan mij niet voorstellen dat Dynafix op afstand kan zien of FMI al dan niet aanstaat. Zij kunnen toch niet in mijn iCloud?

Groet,
Erik
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-03-18, 20:08
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

zij kunnen wel zien of deze aanstaat via het imei nummer
en als jij je eigen icloud erin hebt gezet kunnen ze er niet zomaar in (omdat ze dan jou apple id en wachtwoord nodig hebben )
Als je nou dat leentoestel terug geeft zonder uit te loggen uit jouw apple id hebben ze een probleem (ze weten immers jou apple id en wachtwoord niet ) en kunnen dus dat leentoestel niet meer gebruiken als leentoestel
  #3  
Oud 15-03-18, 20:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marianne16jan Bekijk bericht
Ik kan mij niet voorstellen dat Dynafix op afstand kan zien of FMI al dan niet aanstaat.
Ik kan mij dat wel voorstellen. Er zijn een aantal servers, al dan niet van Apple, die met het IMEI, UDID of serienummer van het toestel die informatie geven.

Met "jouw" iCloud heeft dat niets te maken.
  #4  
Oud 16-03-18, 08:07
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

via het imei nummer kunnen ze een hoop informatie vinden (als je weet hoe )
Maar niet jou apple id en wachtwoord
Dat is dus het probleem als je er jou apple id in zou laten staan (in dat leen toestel )
als je deze weer retour stuurt
  #5  
Oud 16-03-18, 10:03
Marianne16jan Marianne16jan is offline
• iOS 1.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2018
Berichten: 2
Standaard

Natuurlijk begrijp ik waarom FMI uit moet staan als ik het leentoestel teruggeef. Ik zet het toestel ook weer terug naar fabrieksinstellingen voordat ze het op komen halen.

Ik had al wel een vermoeden dat het via het IMEI nummer zou kunnen. Wat kunnen ze nog meer ontdekken via dat nummer? Ook de locatie van het toestel?

En voor de goede orde: het is enkel uit nieuwsgierigheid dat ik deze vragen stel....
  #6  
Oud 16-03-18, 13:26
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

nee dat kunnen ze niet via het imei nummer
Je kunt aan de hand van het imei nummer info opvragen via diversen websites of via Apple gsx
Zoals bv de provider ,verkoop datum,garantie, ios versie ,simlock status , fmi status

Ik denk dat de politie en provider wel via imei kan zien waar je bent

Het is niet zo dat iemand zomaar aan de hand van een imei nr kan zien waar jij bent met je iphone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Zien wanneer caps lock aanstaat Jesperrr Desktop-applicaties 0 15-04-17 19:02
Iculture : Niet meer kunnen antwoorden van anderen? hot12345 iPhone algemeen 1 08-09-14 21:32
MobileMe probleem, krijg alleen find me te zien jennyseverins iPad algemeen 1 27-11-10 14:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.