//

Apple watch 4 bluetooth 5?

Apple watch 4 bluetooth 5? discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De apple watch 4 gebruikt nu ook bluetooth 5. Is de gekoppelde bluetooth afstand tussen een iphone x/xs en de apple watch 4 nu ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-18, 23:56
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard Apple watch 4 bluetooth 5?

De apple watch 4 gebruikt nu ook bluetooth 5.
Is de gekoppelde bluetooth afstand tussen een iphone x/xs en de apple watch 4 nu ook merkbaar verder dan bij een apple watch 3?
Want ik lees dat bluetooth 5 een groter bereik zou hebben dan bluetooth 4.
Wanneer mijn iphone xs nu in huis ergens ligt, dan merk ik dat ik verschillende plaatsen heb waar de bluetooth verbinding tussen de iphone en apple watch 3 weg valt.
Daarom dat ik misschien de aankoop van een apple watch 4 zou overwegen als daarmee het bluetooth bereik beter zou werken.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-09-18, 21:29
Dziakiewicz Dziakiewicz is offline
• iOS 13.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 27
Standaard bereik BT5

bereik is inderdaad beter... BT 5 heeft een duidelijk sterker signaal.... houd er wel rekening mee dat dit voornamelijk geldt voor open gebieden.... daar waar je een andere kamer binnen loopt wordt het signaal slechter dan wel onderbroken, net als de vorige BT versie
  #3  
Oud 29-09-18, 23:31
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Ok, bedankt voor de info. Denk toch dat ik de apple watch 4 dan ga bestellen.
  #4  
Oud 30-09-18, 00:18
Dziakiewicz Dziakiewicz is offline
• iOS 13.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 27
Standaard BT5

Super.....Weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. succes.
  #5  
Oud 01-10-18, 13:56
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

In huis maakt dat niet veel uit, de Apple Watch gaat dan op de Wi-Fi en maakt zo verbinding met je iPhone.

Dat terzijde: ik merk vooral een véél stabielere verbinding. Ik kom wel van een Series 0...
  #6  
Oud 03-10-18, 07:08
EddyG EddyG is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 169
Standaard

Bedankt, ik dacht altijd dat de verbinding tussen de apple watch en iphone altijd gebeurde via bluetooth.
Dus wanneer men de bluetooth connectie uitschakelt en er is Wi-Fi in de buurt, dan gaat de informatie van de iphone via Wi-Fi naar de apple watch?
  #7  
Oud 04-10-18, 09:16
BlankStar BlankStar is offline
• iOS 13.3
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Opwijk, België
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyG Bekijk bericht
Bedankt, ik dacht altijd dat de verbinding tussen de apple watch en iphone altijd gebeurde via bluetooth.
Dus wanneer men de bluetooth connectie uitschakelt en er is Wi-Fi in de buurt, dan gaat de informatie van de iphone via Wi-Fi naar de apple watch?
Yup, de watch kent alle Wi-Fi-netwerken die je iPhone kent en als de bluetooth wegvalt, zal die zoeken naar die netwerken.
Als ze dan samen op dezelfde Wi-Fi zitten, communiceren ze zo met elkaar.

En sinds WatchOS5 kan je op je watch manueel zoeken naar Wi-Fi-netwerken wat handig is, moesten er twee of meer gekende netwerken zijn en ze elk op een andere zitten en dan toch niet met elkaar kunnen communiceren
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple Watch neemt bluetooth oortjes over van iPhone kaisweep Apple Watch algemeen 0 14-03-18 17:48
Bluetooth oordopjes voor apple watch Kallie1970 Apple Watch accessoires en onderdelen 3 30-04-16 17:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:51.