//

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen?

iPhone 3G met Vodafone - ervaringen? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Eh, omdat het een speciaal iPhone abonnement is?!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #201  
Oud 06-07-09, 14:49
mrsrossi mrsrossi is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 160
Standaard

Eh, omdat het een speciaal iPhone abonnement is?!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #202  
Oud 06-07-09, 15:01
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrsrossi Bekijk bericht
Eh, omdat het een speciaal iPhone abonnement is?!
Ja ok, maar wat is de achterliggende gedachte? Meeste iPhoners hebben er een oud toestel naast, omdat je toch een beetje zuinig bent op je iPhone en hem niet overal mee naar toe neemt. En dan is er in mijn ogen geen sprake van misbruik van je abonnement. Dus ben benieuwd waarom vodafone niet wat soepeler is met het gebruik van de sim in een ander toestel.
  #203  
Oud 06-07-09, 16:16
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mazereeuw Bekijk bericht
Ja ok, maar wat is de achterliggende gedachte? Meeste iPhoners hebben er een oud toestel naast, omdat je toch een beetje zuinig bent op je iPhone en hem niet overal mee naar toe neemt. En dan is er in mijn ogen geen sprake van misbruik van je abonnement. Dus ben benieuwd waarom vodafone niet wat soepeler is met het gebruik van de sim in een ander toestel.
Ik gok omdat VF wil voorkomen dat iedereen van dit goedkope abbo gebruik gaat maken zonder iPhone. Contracten lopen 2 jaar en sommige doen deze al binnen een paar maanden weer weg.

Maar heb gister uitgebreidde vragen gesteld per mail aan VF hierover, bv wat te doen als je iphone weg is voor reperatie en dat duurt 4 weken, etc etc. Zodra ik hier bericht van heb gekregen zal ik het hier melden.
  #204  
Oud 06-07-09, 19:32
Mazereeuw Mazereeuw is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 104
Standaard

Thanks voor de info alvast.

Wel jammer voor ons die af en toe ook ander toestel willen gebruiken. Ik denk dan dat ik voor een Basis Sim Only abonnement ga als ik aan mijn verlenging toe ben. De 1-jarige versie is er vanaf 7,50, maar dan moet je nog wel 9,50 voor een zorgeloos internet BloX bijbetalen.
  #205  
Oud 07-07-09, 17:15
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Heb het antwoord gehad, wat eigenlijk niet heel erg veelzeggend is , maar goed ik zal hem hieronder weergeven.

Mail met vragen aan Vodafon inzake Simper Sim Abbo voor iPhone:
Hallo,

Ik wilde graag informeren hoelang het tegoed van super simp only houdbaar is.

abbo van 13,50 p/m 200 belminuten/sm incl sms blox dus verdubbelaar. Wil dit zeggen dat ik daardoor bijv 100 minuten kan bellen en 200 sms-jes kan versturen? Of 150 min .bellen + 100 sms?

Gaat een eventueel tegoed van de maand augustus bv mee naar september (de zg 2 maanden houdbaarheid) of is dit langer of korter?

U geeft in uw voorwaarden aan dat wanneer er in 2 aaneengesloten maanden tweemaal een ander imei nummer word gesignaleerd, het abbo wordt omgezet in een sim only 27,50 abbo. Wat te doen als je iphone gestolen is, of langere tijd weg is ivm reparatie? Je zal dan vermoedelijk even snel de simkaart in je oude telefoon steken (niet iphone), en bij aanschaf nieuwe iphone/retour ontvangst gerepareerde iPhone de kaart overzetten. In dit geval dan twee keer een ander imei nr in kaart dan bij abbo aanvraag. En stel dat je geen iphone terug kunt kopen (geldgebrek) mag je dan wel zolang met de oudere niet iphone blijven bellen op dit abbo?

ANTWOORD VODAFONE
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft meerdere vragen over het Super Sim abonnement.

Het tegoed bij abonnementen is maximaal twee maanden geldig. In de volgende link vindt u meer informatie over:
http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_help_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=545&p_created=1218792191

Met het Super Sim abonnement van € 27,50 voor € 13,50 per maand kunt u voor 200 minuten bellen en/of sms'en. U krijgt 1 tegoed van 200 minuten. Met Vodafone BloX Voordeel Sms/Mms sms't u voor de helft van de prijs binnen uw tegoed. Zonder de sms BloX betaalt u € 0,1375 per sms'je en met de sms BloX betaalt u € 0,068 per sms'je.

U vraagt wat u moet doen als uw iPhone gestolen is?
Hiervoor kunt u het beste meteen contact opnemen met de klantenservice via het nummer 1200 of 06-54500100. Geef door dat uw toestel gesloten is. Dan wordt ook uw abonnement geblokkeerd. Zij vragen of u een wachtwoord wilt doorgeven voor de deblokkade van uw abonnement. Geef ook aan dat u uw simkaart tijdelijk in een ander toestel plaats. Zorg dat u binnen 24 uur aangifte bij de politie heeft gedaan.

Zodra u uw nieuwe iPhone heeft ontvangen, raad ik u aan om eerst naar de dichtstbijzijnde Vodafone Winkel te gaan. Laat daar het nieuwe IMEI nummer van uw toestel registreren. Om te voorkomen dat uw abonnement naar een Basis abonnement wordt omgezet.

Wat is mijn IMEI nummer?
http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_help_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=311&p_created=1216136274

Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
  #206  
Oud 08-07-09, 16:25
Sypher Sypher is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Beetje jammer dat de medewerker alleen ingaat op het "gestolen". Dat je iPhone kapot gaat is in veel gevallen een grotere kans.

Vraag me af hoe ze daar mee om gaan, want om nou een maand onbereikbaar te zijn (of een 2x zo duur abo verplicht te krijgen)...
  #207  
Oud 08-07-09, 21:37
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sypher Bekijk bericht
Beetje jammer dat de medewerker alleen ingaat op het "gestolen". Dat je iPhone kapot gaat is in veel gevallen een grotere kans.

Vraag me af hoe ze daar mee om gaan, want om nou een maand onbereikbaar te zijn (of een 2x zo duur abo verplicht te krijgen)...
My thoughts exactly, but don't worry.
Heb de vraag nogmaals gemaild en nu dus over een te missen iPhone bij een langdurige reparatie, so will be continued again

EDIT: Stelletje #$&*#$&# reaktie ligt al in mijn mailbox, niet lachen svp om het superzinnige antwoord van Vodafone

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie op mijn e-mail. U geeft aan dat u nog 2 vragen heeft.

Het is niet toegestaan om tijdens een reparatie een ander toestel bij uw Super Sim abonnement te gebruiken. Ik raad u aan om de Vervangend Toestel service aan uw abonnement te voegen. Dat kost € 1,19 per maand. U ontvangt een leentoestel met gelijkwaardige functies en specificaties.

Het is zeker mogelijk om met nummerbehoud over te stappen naar Vodafone. U kunt bij de Vodafone Winkel aangeven dat u uw huidige nummer wilt behouden. Zij vragen dan nummerbehoud aan bij uw vorige (huidige) provider. Daarmee wordt uw abonnement (als u een abonnement heeft) automatisch opgezegd.

Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

Voor mij is het overduidelijk, ik ga niet over op Vodafone met dit soort stomme praktijken. Als ik nu gewoon een ander toestel tijdelijk mag aanmelden ivm reperatie prima, maar ik ga daar geen extra verzekering voor afsluiten!

Laatst gewijzigd door pebbie; 08-07-09 om 21:40.
  #208  
Oud 09-07-09, 09:38
TNG TNG is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pebbie Bekijk bericht
Het is niet toegestaan om tijdens een reparatie een ander toestel bij uw Super Sim abonnement te gebruiken. Ik raad u aan om de Vervangend Toestel service aan uw abonnement te voegen. Dat kost € 1,19 per maand. U ontvangt een leentoestel met gelijkwaardige functies en specificaties.
Inderdaad een zeer matige voorwaarde. Maar het rare is, dat ik een aantal weekjes geleden dezelfde vraag gesteld had en onderstaand antwoord kreeg:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over een Super Sim Iphone abonnement.

De regel die u noemt is inderdaad een van de voorwaarde van dit abonnement. Het komt echter bijna nooit voor dat wij het abonnement ook omzetten naar een regulier Vodafone abonnement.
Als u gewoon incidenteel uw simkaart in een ander toestel gebruikt, maakt dit niets uit.
Als wij nu registreren dat u uw simkaart dagen of zelfs weken aan 1 stuk in een ander toestel gebruikt, is het inderdaad mogelijk dat uw abonnement wordt omgezet.


Maar er is dus blijkbaar ook geen duidelijkheid over deze situatie..Een leentoestel heb je al snel een paar weken, dus echt waardeloos dit....

Laatst gewijzigd door TNG; 09-07-09 om 09:40.
  #209  
Oud 09-07-09, 17:21
Sypher Sypher is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 27
Standaard

Even de voorwaarden er op nageslagen:

Citaat:
ARTIKEL 7. UITSLUITINGEN
1) Contractant heeft alleen recht op een Leenbox indien zijn mobiel telefoontoestel ter reparatie is aangeboden.
Beetje onduidelijk of dat ook slaat op toestellen welke niet bij of via Vodafone zijn aangeschaft. Het lijkt me enigzins onwaarschijnlijk dat deze dienst ook voor Sim-Only klanten beschikbaar is. Aan de andere kant staat er ook niets wat er direct op wijst dat dit niet het geval is.
  #210  
Oud 09-07-09, 23:38
pebbie pebbie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Staat toch ook zoiets in van 2 verschillende kaarten in 2 aaneengesloten maanden ofzo geloof ik. Weet het niet hoor met dit abbo, vind het toch wat dubieus maar goed we zien het wel, mijn huidige abbo loopt tot 16-12 dus ik heb nog ff haha.
  #211  
Oud 24-07-09, 14:14
Weerz Weerz is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 6
Standaard

Vandaag krijg ik als het goed is mijn Iphone 3G.
Ik heb hem besteld met een nieuw abonnement (vodafone) via een shop.
Ik moest gewoon een iphone hebben en het verlengen van mijn huidige abonnement kon nog niet.

Het abonnement die ik al had is gewoon een 70 euro abonenment en kan daar natuurlijk ook gewoon de Blox van internet op aan zetten.
Maar overal lees ik over super sim enz enz.
En dan zie ik dat het een abonnement is, maar niks bijzonders er aan vast ofzo.
Werkt nu mijn 3G niet omdat ik een oude simkaart zal gebruiken in de iphone?

Ik lees er veel over maar het is mij niet duidelijk.
Dus hoop dat jullie voor mij het verlossende woord hebben


De nieuwe abonnement zal ik namelijk niet gebruiken...alleen om een beetje te bellen als het andere tegoed op is
  #212  
Oud 24-07-09, 16:04
dewitte100 dewitte100 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weerz Bekijk bericht
Vandaag krijg ik als het goed is mijn Iphone 3G.
Ik heb hem besteld met een nieuw abonnement (vodafone) via een shop.
Ik moest gewoon een iphone hebben en het verlengen van mijn huidige abonnement kon nog niet.

Het abonnement die ik al had is gewoon een 70 euro abonenment en kan daar natuurlijk ook gewoon de Blox van internet op aan zetten.
Maar overal lees ik over super sim enz enz.
En dan zie ik dat het een abonnement is, maar niks bijzonders er aan vast ofzo.
Werkt nu mijn 3G niet omdat ik een oude simkaart zal gebruiken in de iphone?

Ik lees er veel over maar het is mij niet duidelijk.
Dus hoop dat jullie voor mij het verlossende woord hebben


De nieuwe abonnement zal ik namelijk niet gebruiken...alleen om een beetje te bellen als het andere tegoed op is

Gewoon je abb. houden. Heb ik ook alleen heb ik een data abb. van 10 euro erbij genomen. Kan je in nl onbeperkt internetten.

Gr. de Witte
  #213  
Oud 04-08-09, 20:59
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

...ik ben verleden week (eindelijk) geswitched van T-Mobile naar Vodafone Supersim.
Met nummerbehoud (was nog een nummer van Dutchtone/Orange....).
Alleen de medewerker van de Vodafone winkel in Almere zou mij bellen als de switch
voltooid was.Dus niet. Heb zelf moeten monitoren dat de T-Mobile simkaart inactief
was geworden en de Vodafone simkaart werkte.
Satisfied customer!
__________________
....i.c.m. een Tele2 sim only 1GB en 100 bel/sms
  #214  
Oud 08-08-09, 18:49
Indygo Indygo is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard vodafone ervaringen

heb al sinds de IPhone er is Vodafone als aanbieder, heb een simlockvrij toestel gekocht dat wel, momenteel de 3GS, tot nu toe ben ik erg tevreden over Vodafone, bereik en gebruik zijn prima , enige probleem dat ik nog heb is het met 3G verzenden van e-mail, ik heb nu al een aantal verschillende opties doorlopen bij het instellen van je netwerk, APN de ene keer is dat live.vodafone.com of office.vodafone.nl/com en authsmtp.vodafone.nl met daarbij als opmerking dat je hiervoor je gebruikersnaam en wachtwoord van myvodafone voor nodig hebt!
Maar onduidelijk is of je, als je meerdere e-mail postbussen gebruikt dat overal moet instellen en of je overal hetzelfde smtp adres moet instellen.
Heeft iemand hier inmiddels ervaringen mee?
Verzenden via Wi-Fi is overigens geen probleem.

grtz Indygo|RD
  #215  
Oud 08-08-09, 19:23
matthijs46's schermafbeelding
matthijs46 matthijs46 is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 29
Standaard

Hi, ophalen van mail kan via de standaard instellingen (per provider) maar verzenden van mail altijd bij mij via Vodafone

dus per mail account de verzending zo instellen

zo werkt het (staat al eerder ergens op dit forum):

het werkt nu. zet alleen Wi-Fi uit en dan zoals al eerder op dit forum:

Stap 1: inloggen op my.vodefone.nl
Stap 2: ga vervolgens naar webmail https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/email#
Stap 3: klik op instellingen en noteer het emailadres dat je bij Vodafone hebt
Stap 4: het deel voor @vodafone.nl is je inlognaam voor de mailserver van Vodafone.Het wachtwoord dat je moet gebruiken is hetzelfde als voor myvodafone (deze kun je ook veranderen binnen myvodafone).

Stap 5: pak je iphone: ga naar instellingen en zet vliegtuigmodus aan
Stap 6: ga naar instellingen > mail > voeg account toe > anders
Stap 7: vul je gegevens in:
Naam : je naam
Adres: het email adres dat je gebruikt voor je iphone
Wachtwoord: het wachtwoord voor je inkomende mailserver
Stap8: stel server inkomende post in
Hostname: hostname van je pop3 server of imap server
Gebruikersnaam: gebruikers naam
Wachtwoord:
Stap 9: server uitgaande post:
Hostname: authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam: de naam die je bij stap 4 gevonden hebt
Wachtwoord: je myvodafone wachtwoord
Stap 10: antwoord de volgende vraag met “Ja”
Stap 11: klik op bewaar en nomaals op bewaar.
Stap 12: selecteer het account dat je net hebt aangemaakt en klik op server uitgaande post
Stap 13: klik op de hoofdserver als dit de server is die je net hebt gemaakt en controleer of ssl uit staat en of de server poort op 25 staat.
Stap 14: deactiveer vliegtuig modus, en probeer te mailen.

om er zeker van te zijn dat je de juiste gebruikersnaam gebruikt kan je via telnet inloggen op de mailserver van vodafone
stap 1: telnet authsmtp.vodafone.nl 25
stap 2: login auth
stap 3: stuur je loginnaam (let op dit moet in base64 encoding)
stap 4: stuur je wachtwoord (ook dit moet in base64 encoding)
stap 5: de server zegt je of je een goede user bent en of je wachtwoord klopt.

NA stap 11 werkte het bij mij al
suc6
  #216  
Oud 08-08-09, 21:35
Indygo Indygo is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard

Hi
Thx voor deze snelle reply, ga het gelijk ff proberen.
Grtz RD
  #217  
Oud 25-08-09, 12:20
ajongebreur ajongebreur is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zeist
Berichten: 174
Standaard

gisteren mijn sim only van vodafone omgezet naar Super Sim. In de Vodafone shop om de hoek was het zo gepiept. Nummerbehoud etc. Als alles goed werkt (tot nu toe prima) koop ik T-mobile af. Wat een slechte provider. Kreeg gisteren de faktuur van T-mobile, was uiteraard over de bundel heen gegaan, maar dat zie je dan pas een maand later.
  #218  
Oud 25-08-09, 12:24
bbgt bbgt is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Almere Stad
Berichten: 206
Stuur een bericht via ICQ naar bbgt Stuur een bericht via Instant Messenger naar bbgt Stuur een bericht via MSN naar bbgt Stuur een bericht via Yahoo naar bbgt
Standaard

Welkom aan boord!
  #219  
Oud 26-08-09, 15:10
shao shao is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 29
Standaard

een vraagje..ik wil een iphone 3gs kopen
via t-mobile kost deze 830 euro (daarbij met 2 jaar abo tmobile)
bij phoneshop kost'ie met vodafone abo:
1 jaar abo vodafone (basis 35 E)= 27 E (met internet blox)
toestel iphone3gs = 581 (ongeveer de prijs van mobistar
totaal kost deze ong. 940 euro
scheelt ong "maar" 110 euro.
heb wel een mailtje gestuurd met de vraag of deze fabrieksaf simlock vrij... maar het geheel klinkt toch reeel? of maak ik ergens een reken/denk fout?
  #220  
Oud 26-08-09, 16:00
remcos remcos is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shao Bekijk bericht
een vraagje..ik wil een iphone 3gs kopen
via t-mobile kost deze 830 euro (daarbij met 2 jaar abo tmobile)
bij phoneshop kost'ie met vodafone abo:
1 jaar abo vodafone (basis 35 E)= 27 E (met internet blox)
toestel iphone3gs = 581 (ongeveer de prijs van mobistar
totaal kost deze ong. 940 euro
scheelt ong "maar" 110 euro.
heb wel een mailtje gestuurd met de vraag of deze fabrieksaf simlock vrij... maar het geheel klinkt toch reeel? of maak ik ergens een reken/denk fout?
Je berekening klopt en de iphones daar zijn fabriek simlockvrij! Succes met je keuze.

Ik heb btw daar met vodafone gekocht
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen met iphone os 3.1 beta pieterwillems Ontwikkelen voor iOS 70 17-08-09 15:34
Ervaringen met iPhone OS 3.0 Destiny Archief 1439 17-06-09 19:21
iPhone OS 3.0 instelling MMS Vodafone en ervaringen? to_os Archief 1 13-06-09 15:08
Ervaringen met Iphone master? Niessie iPhone algemeen 3 18-02-09 11:05
iPhone 3G met telfort: Ervaringen Dennisf KPN 36 01-01-09 21:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:06.