Vodafone Corporate met databundel werkt niet?

Vodafone Corporate met databundel werkt niet? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al jaren een vodafone corporate abbo via mijn werkgever. Heb lang op dit forum gesnuffeld en toen de stap gewaagd: databundel erbij gevraagd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 1 October 2008, 08:26
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 July 2008
Berichten: 23
Standaard Vodafone Corporate met databundel werkt niet?

Ik heb al jaren een vodafone corporate abbo via mijn werkgever. Heb lang op dit forum gesnuffeld en toen de stap gewaagd: databundel erbij gevraagd op het werk en afgelopen weekend iPhone 16G gehaald in Belgi.

Bellen werkte vanaf de eerste seconde als een zonnetje, evenals Wi-Fi etc. Nu de 3G dataverbinding nog.

De databundel is gisteren geregeld, ik in eerste instantie blij maar: volgens vodafone werkt de databundel niet op de iPhone. Eerst door mijn werkgever laten bellen, daarna 'internet' gestuurd naar vodafone 1300: krijg ik bericht: "Uw toestel wordt niet ondersteund. U kunt geen gebruik maken van deze dienst."

Vervolgens naar de vodafone winkel, kreeg ik n of ander vaag verhaal over de incompatibiliteit van iPhone met het vodafone corporate netwerk.

Kan iemand mij vertellen hoe het wel werkt? Andere ervaringen met vodafone corporate?

(ps eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik uit pure frustratie gewoon een supersim erbij heb gekocht van 13,50,- maar ja, dat is ook niet ideaal, zit ik met 2 sims, 2 nummers, kan niet verkort bellen, etc).

Hoor graag van jullie,
- Raymond
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 1 October 2008, 09:42
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 August 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 625
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Standaard

Ik heb zelf ook een corp abbo en dat werkt prima. Op dit moment zijn er 2 mensen die m.b.v. een iPhone op dat netwerk zittten.
werkt als een zonnetje.

Raar verhaal van Voda. Kijk op vodasite en zoek op iPhone. Die guide voor de instellingen die daar staat volgen en dan zu het moeten werken.

Mocht het niet het geval zijn graag wat meer info over de gebruikte instellingen e.d.
M.
  #3  
Oud 1 October 2008, 19:33
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 July 2008
Berichten: 23
Standaard Instellingen op iPhone

Mwfadebeer,
Vind ik ook. De handleiding had ik al geraadpleegd (ik neem aan dat je bedoelt: de handleiding over de iPhone die Vodafone online heeft tbv hun SuperSim abbo).

Mijn instellingen in instellingen/algemeen/netwerk:

Schakel 3G in: Ja [ I ]
Mobiel datanetwerk:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Dat zou de truc toch moeten doen? Doet het dus niet.

Als ik op vodafone.nl kijk onder zakelijk/klantenservice instellingen dan vind je daar de instellingen voor diverse toestellen die zakelijk wel gesupport worden. De apple iphone staat niet in dat rijtje. Het advies van vodafone is dan "internet" te sms-en naar 1300. Daar krijg ik dus het eerder genoemde antwoord op.

Ben benieuwd hoe anderen het werkend hebben. Zou misschien kunnen liggen aan het type corporate netwerk? Wij zijn een groot bedrijf met mogelijkheden om verkort te kunnen kiezen etc. Maar ja, dat zou toch niet uit mogen maken?
  #4  
Oud 1 October 2008, 20:02
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 6.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 23 August 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 625
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Standaard

corporate vodafone is NIET live.vodafone.com

het enige juiste corporate APN is office.vodafone.nl als het een NL abbo betreft.
  #5  
Oud 9 October 2008, 22:38
» iPhone 3G 8GB [FW: 4.1]  [Jailbreak: Ja]
» Windows
 
Geregistreerd: 1 September 2008
Berichten: 19
Standaard

Hmmm... bij mij werkt live.vodafone.com prima. Ik heb een corporate abbo met GPRS bundel. Heel af en toe zie ik ook 3G in mijn schermpie staan...

Ik begrijp het alleen nog niet helemaal.

Overigens heb ik een 3G 8GB met ifoneguide sim.
  #6  
Oud 9 October 2008, 22:43
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Wit) [FW: 4.3.3]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 July 2008
Berichten: 23
Standaard

@Mwfadebeer

Harstikke bedankt, ik had inderdaad de verkeerde link. Ben nog bij de Vodafone winkel teruggeweest om het supersim in te leveren (dat was geen enkel probleem) maar zij "hadden er nog nooit van gehoord". Jaja.

Geloof dat Vodafone niet helemaal zuiver bezig is want hun eerste uitleg deugde dus van geen kanten. Anyway, het werkt, ik ben gelukkig en dit forum heeft zijn waarde nog maar eens bewezen.

- Ray
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet werkt nog steeds niet!! (Vodafone met juiste instelling tachysnarf Vodafone 25 21 June 2011 20:30
tethering Vodafone werkt niet Hoppieee Vodafone 17 27 October 2009 22:49
iPhone 3G: Vodafone kaartje werkt niet sjorriss Unlock 1 21 February 2009 23:26
iPhone 3G: iSim werkt niet met firmware 2.2 en Vodafone nescio Unlock 14 29 November 2008 17:51
Vodafone werkt niet! bbc Vodafone 2 13 May 2008 00:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:11.