iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Bericht Vodafone inzake iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/78656-bericht-vodafone-inzake-iphone-4-a.html)

Bart10 02-12-10 16:10

Ik heb ook nog geen iPhone
 
Hier dezelfde ervaring. Besteld op 22 november. De klantenservice wist vandaag te melden dat mijn iPhone er wel zou zijn, maar dat de microsim-prepaidkaartjes niet meer op voorraad zijn.
En levering zonder prepaidkaart - om 'm te gebruiken met mijn eigen Vodafone sim-only-abonnement - was niet mogelijk.
Ook een indicatie van de levertijd was teveel gevraagd. Op deze manier heeft pre-orderen inderdaad weinig zin...

Bart10 02-12-10 19:39

En toen kwam deze mail.... jammer....

Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer het toestel weer geleverd kan worden. Zodra de verwachte leverdatum bekend is, informeren wij u hierover. Onze excuses voor het ongemak.
Voor vragen of informatie over onze producten en diensten verwijzen wij u graag naar onze website www.vodafone.nl
Met vriendelijke groet,
Vodafone

thespirit 02-12-10 22:39

De klantenservice wist vandaag te melden dat mijn iPhone er wel zou zijn, maar dat de microsim-prepaidkaartjes niet meer op voorraad zijn.

Levert Vodafoon ze met prepaid kaartjes dan?
Niet met een abonnement?

Bart10 03-12-10 08:11

De iPhone is bij Vodafone alleen met abonnement te krijgen, behalve op hun eigen website: daar kun je 'm als "los toestel" (met daarbij de verplichte prepaidkaart) bestellen.

Deja024 03-12-10 19:16

Mijn iphone werd woensdagavond 1 december om 17:00 geleverd. Geluid blijkt defect te zijn. Versterker geeft alleen kraakgeluid. Andere headset, nieuwe software, alles geprobeerd, niets hielp. 2 december om 13:00 concludeerd Vodafone dat hij defect is. Moet nu de iPhone laten repareren. Een nieuw toestel wat nooit goed was laten repareren! Ik wil een nieuwe maar krijg die dus niet. Ze zijn hartstikke gek! Het is onbeschoft en schandalig! Vodafone is bij mij helemaal uit de gratie.

huibregt 03-12-10 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deja024 (Bericht 610209)
Mijn iphone werd woensdagavond 1 december om 17:00 geleverd. Geluid blijkt defect te zijn. Versterker geeft alleen kraakgeluid. Andere headset, nieuwe software, alles geprobeerd, niets hielp. 2 december om 13:00 concludeerd Vodafone dat hij defect is. Moet nu de iPhone laten repareren. Een nieuw toestel wat nooit goed was laten repareren! Ik wil een nieuwe maar krijg die dus niet. Ze zijn hartstikke gek! Het is onbeschoft en schandalig! Vodafone is bij mij helemaal uit de gratie.

Als je diverse berichten op allerlei iPhone-achtige fora mag geloven is dat bij alle providers nog niet anders geweest. Ligt waarschijnlijk aan de Apple garantieregeling en de providers nemen dat zonder meer over.

Deja024 03-12-10 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 610212)
Als je diverse berichten op allerlei iPhone-achtige fora mag geloven is dat bij alle providers nog niet anders geweest. Ligt waarschijnlijk aan de Apple garantieregeling en de providers nemen dat zonder meer over.

Op zich waar, maar ik heb als consument zijnde natuurlijk helemaal niets te maken met de afspraken van Vodafone met Apple. Ik ben klant van Vodafone, zij zijn mijn leverancier. Als ze zo klantvriendelijk en kwalitatief waren als ze de hele tijd beweren, zouden zij als leverancier mijn telefoon gewoon terug moeten nemen als zijnde DOA, en mij een nieuwe moeten geven. Daarna kunnen ze dan, zonder mij daar mee lastig te vallen, het garantieverhaal met Apple regelen. Dat zou een nette manier zijn om met je klanten om te gaan ipv ze een gloednieuw toestel te laten inleveren voor reparatie. (duur ongeveer 2 weken) Zeker als het om vaste klanten gaat.(in mijn geval meer dan 10 jaar)

Wordt zéér de vraag of de volgende iPhone nog wel bij Vodafone vandaan komt, want ik ben écht zwaar teleurgesteld in de "service tot de voordeur" die ik nu gekregen heb. Product afgenomen, buit binnen, en de klant kan vervolgens stikken in allerlei procedures en klantonvriendelijke regels.

2more 04-12-10 09:11

Gisteren 2 uur met Vodafone aan de telefoon gehangen en van het kastje naar de muur gestuurd om de laatste status te achterhalen van mijn bestelling.

Blijkt nu dat mijn ordernummer niet goed in het systeem staat en men vermoed dat alles wel goed komt en ik deze week mijn iPhone krijg. Als ik donderdag nog geen iPhone heb gekregen, moet ik weer even terugbellen.

Wat een chaos...

huibregt 04-12-10 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deja024 (Bericht 610269)
Op zich waar, maar ik heb als consument zijnde natuurlijk helemaal niets te maken met de afspraken van Vodafone met Apple. Ik ben klant van Vodafone, zij zijn mijn leverancier. Als ze zo klantvriendelijk en kwalitatief waren als ze de hele tijd beweren, zouden zij als leverancier mijn telefoon gewoon terug moeten nemen als zijnde DOA, en mij een nieuwe moeten geven. Daarna kunnen ze dan, zonder mij daar mee lastig te vallen, het garantieverhaal met Apple regelen. Dat zou een nette manier zijn om met je klanten om te gaan ipv ze een gloednieuw toestel te laten inleveren voor reparatie. (duur ongeveer 2 weken) Zeker als het om vaste klanten gaat.(in mijn geval meer dan 10 jaar)

Wordt zéér de vraag of de volgende iPhone nog wel bij Vodafone vandaan komt, want ik ben écht zwaar teleurgesteld in de "service tot de voordeur" die ik nu gekregen heb. Product afgenomen, buit binnen, en de klant kan vervolgens stikken in allerlei procedures en klantonvriendelijke regels.

Ik was en ben het vrijwel volledig met je eens, Vodafone is en blijft bij garantie verantwoordelijk. Ik wilde alleen maar zeggen dat je bij een andere provider zeer waarschijnlijk hetzelfde probleem zou tegenkomen, dus het helpt hiervoor niet om een andere provider te nemen.

Damys4 04-12-10 16:06

En na 10 jaar tevredenheid bij het eerste akkefietje roepen dat je misschien naar een andere provider gaat getuigd ook niet echt van geduld, fouten zijn menselijk mits redelijk opgelost iedereen blij.

Rage 04-12-10 17:03

Had vanmiddag een afspraak om een iPhone 4 32GB te laten bezorgen. "Ja, we komen niet want het sneeuwt en dan zijn we te bang om te rijden boehoehoe." Damn...

supreme81 05-12-10 16:51

Zit nu een beetje mee te lezen in dit topic, maar dat klinkt allemaal niet veel belovend...
Ik heb afgelopen dinsdag 30 november mijn abonnement telefonisch verlengt voor een Iphone 4, 16gb. De medewerker garandeerde mij dat het toestel met "drie" werkdagen geleverd zou worden... Tevens zegt de medewerker mij dat ik de Iphone dat zeer waarschijnlijk voor sinterklaas zal hebben....
Op vraag mijn vraag of zij voldoende op voorraad hadden, vertelde hij: " Ja hoor meer dan voldoende aanwezig".
Het is nu zondag en ga voor de zekerheid a.s maandag maar gewoon bellen over de status van mijn bestelling. Een bevestiging per email heb ik ook nog steeds niet ontvangen!:mad:

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen..

ZomB 05-12-10 17:56

Ik heb nu deze mail ontvangen:
"Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer het toestel weer geleverd kan worden. Zodra de verwachte leverdatum bekend is, informeren wij u hierover. Onze excuses voor het ongemak."

Hoelang denken jullie dat het zal gaan duren? Moet ik denken aan een week, twee weken of eerder een maand? Of misschien wel langer?

supreme81 05-12-10 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ZomB (Bericht 610896)
Ik heb nu deze mail ontvangen:
"Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar. Het is nog onbekend wanneer het toestel weer geleverd kan worden. Zodra de verwachte leverdatum bekend is, informeren wij u hierover. Onze excuses voor het ongemak."

Hoelang denken jullie dat het zal gaan duren? Moet ik denken aan een week, twee weken of eerder een maand? Of misschien wel langer?

Jij hebt tenminste nog een mail ontvangen... Ik helemaal nog niets.. Heb er ook een beetje een zwaar hoofd in. Ik ga morgen gelijk bellen met de servicedesk van Vodafone om na te vragen over mijn bestelling. Ga er gewoon bovenop zitten en blijf ze bellen...!
Op basis van de toezeggingen van de Vodafone medewerker heb ik besloten om te verlengen en ook meer om het feit dat ik geen toestel meer heb.. Mijn vorige toestel is kapot. Heb nu wel een oude nokia die ik tijdelijk kan gebruiken, maar kan dan mijn internet en email al zoiezo niet gebruiken... Mag hopen dat het niet te lang gaat duren allemaal.
Als een medewerker allemaal dingen gaat roepen die hij blijkbaar niet waar kan maken is toch helemaal van de gekken...
Morgen bellen en dan weet ik hopenlijk meer...

imagine 06-12-10 11:09

Ik heb nu al spijt dan ik van T-mobile naar Vodafone ben overgestapt.
Dat wordt 2 jaar afzien.

Ik heb welliswaar nu bereik in sommige gebieden en beter bereik in andere gebieden, maar Vodafone is helemaal geldwolf 1e klas.
- Geen visual voicemail maar inbellen en betalen tegen normaal tarief
- Afrekenen per minuut.

Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar schijn bedriegt.
Waar ik bij T-mobile met 500 minuten voldoende is dat bij Vodafone na 20 dagen al op...

supreme81 06-12-10 12:40

Vandaag telefonisch contact gehad met Vodafone met de vraag waar mijn ontvangst bevestiging bleef en de Iphone 4. Deze zou volgens de medewerker met drie werkdagen geleverd zijn...

De medewerker die ik vandaag aan de lijn had zag dat mijn abonnements verlenging nog niet volledig was afgehandeld/goedgekeurd!:mad:
Dit had hij terwijl ik aan de lijn hing wel meteen in orde gemaakt. Meteen maar gevraagd hoe het zat met de leveringstijd van mijn Iphone. Hierop gaf hij als antwoord dat ik deze binnen tien werkdagen binnen zou moeten hebben.
Ook direct maar gevraagd of de toestellen wel op voorraad waren... En daarop kon hij zeggen dat er nog zes in het magazijn lagen. Één toestel appart leggen kon helaas niet, want dat was weer een andere afdeling...
Maar zeer waarschijnlijk zou ik volgens hem wel één van de zes Iphones krijgen, maar dat kon hij niet garanderen.
Lekker zulke toezeggingen. Heb je dus ook geen kl*te aan...
Mocht ik in het ergste senario moeten wachten voor een nieuwe levering Iphones, dan zou de wachttijd zeker al twee weken zijn...

Kortom, wel snel willen verkopen/aansmeren, maar ondertussen nog niets waar kunnen maken.
Maar we gaan het maar weer afwachten...

JohnO 06-12-10 17:07

Vodafone verlenging + iPhone 4
 
Prima ervaring! Donderdag verlenging geregeld en iPhone 4 32G besteld en die werd vandaag, 2 werkdagen later, geleverd incl. micro-sim.:d:d

supreme81 06-12-10 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnO (Bericht 611315)
Prima ervaring! Donderdag verlenging geregeld en iPhone 4 32G besteld en die werd vandaag, 2 werkdagen later, geleverd incl. micro-sim.:d:d

Ik hoop echt dat ik deze ervaring ga delen met jou!
Ps: zo'n microsim word standaard geleverd bij een iphone? (is mijn eerste iphone..)

ZomB 06-12-10 18:18

Mijn vader komt net terug van zijn werk en heeft blijkbaar Vodafone gebeld. Hem is verteld dat de iphone's wel op voorraad zijn, maar dat er geen microsim kaartjes meer zijn. Die zouden aan het einde van de week weer volop aanwezig zijn. De verhalen lopen dus erg uiteen....

supreme81 06-12-10 20:34

Ja dat blijkt idd! Blijf de hoop houden dat ik hem met een paar dagen krijg en niet een paar weken...

Leonk 08-12-10 19:07

ik heb van de week bij vodafone (al 18 jaar klant) een prepaid iphone 4 16 gb besteld. pre paid toestel is simlockvrij dus doe daar mijn huidige abo in. De telefoon is voorradig allen de prepaid microsims niet dus sturen ze de bestelling nog niet op. balen..

supreme81 08-12-10 22:22

FF een update.. Vandaag een mailbevestiging gekregen dat mijn bestelling is opgestuurd! Dan zal de Iphone er morgen of over morgen wel moeten zijn!!
Wat kan wachten lang duren zeg...:o

vuurvreter 08-12-10 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door supreme81 (Bericht 612449)
FF een update.. Vandaag een mailbevestiging gekregen dat mijn bestelling is opgestuurd! Dan zal de Iphone er morgen of over morgen wel moeten zijn!!
Wat kan wachten lang duren zeg...:o

Zeker met de staking van TNT Post :mad:

2more 09-12-10 00:15

Vandaag mijn iPhone gekregen! Vodafone gebruikt GLS en niet TNT voor het verzenden.

Juul_AST 09-12-10 06:56

Heb me gisteren weer laten vertellen dat de iphone is op gestuurd naar de koerier(gls).. Hopelijk spreken ze de waarheid, ik heb al zoveel verschillende dingen gehoord! BAH!

NG046 09-12-10 20:29

ik heb mijn iphone al 13 november besteld. heb nog steeds niks binnen.
zeker al 10x met die klantenservice gebeld en iedere keer een ander verhaal.
uiteindelijk blijkt dat de koerier heeft aangegeven dat het adres niet klopte, maar dit klopte wel ( ze hebben het dus niet gevonden en zijn te lui geweest om even goed te zoeken? ). en uiteindelijk hadden ze gezegt het dinsdag te leveren. bel ik dinsdag op zeggen ze dat het pakketje retour is naar vodafone :S en bel ik vodafone op zeggen ze ja sorry we kunnen niks doen.
Slechts een herlevering aanvragen dan heeft u hem volgende week ergens als het goed is?? zucht vodafone klantenservice zuigt hard :( ik wil gewoon mijn iphone.
nog meer mensen met slechte ervaring? Hoop echt dat ik hem volgende week binnen krijg.

ps. ja ik speciaal een account aangemaakt om dit te posten :(

Juul_AST 09-12-10 21:04

Hahaha.. Ja ik heb tot nu toe dezelfde ervaring.. Steeds een ander antwoord van VF.. Errrrrrrrg vermoeiend!!

supreme81 10-12-10 10:27

Weer een update van mijn kant!. Had eergisteren een bevestigingsmail ontvangen dat mijn bestelling was verzonden. Gisterochtend stond Gls al voor de deur!!. Helemaal super! Was ook al bang dat het voor mij weken zou gaan duren.. Gelijk de iPhone maar geactiveerd en ingesteld, maar ben nog lang niet klaar!haha. Is mijn eerste iPhone, maar wat een giga telefoon zeg! Helemaal happy. Had hiervoor een Htc HD, maar dat is appels met peren vergelijken.
Snap niet dat andere van dit topic zo lang moeten wachten..mijn advies is ook om ze te blijven bellen en lastig vallen. Heb ik ook gedaan.

julian1991 10-12-10 14:39

Dinsdag 7 december heb ik een prepaid iPhone 4 32GB besteld via vodafone.nl zonder nummerbehoud. Donderdag 9 december kreeg ik rond 17:00 de "Het door u gekozen toestel is door onvoorziene omstandigheden niet leverbaar." mail. Vrijdag 10 december gebeld met de klanten service en zij vertelde mij dan er wel iPhones zijn maar dat de micro-simkaarten op zijn. De micro-simkaarten krijgen zij in de loop van volgende week en dan kunnen zij de iPhones met simkaarten leveren.

Juul_AST 10-12-10 17:54

Ik wordt er echt moe van.. Vandaag weer gebeld, krijg ik weer een anders nummer dat ik moet bellen aangezien ik heb bij de afdeling 'campagne' hebt besteld. Kreeg ik daar te horen dat hij retour is geboekt sinds gisteren aangezien er niemand was.
Maar die kl**tz##en zijn niet geweest want er zat niet eens een briefje in de bus.. Helemaal niks! Heb hem al speciaal bij mijn ouders af laten leveren(pensionado's). Nu maar de zaak als afleveradres opgegeven.. In de loop van volgende week komt ie aan!

Pfffffffffffff..

supreme81 10-12-10 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juul_AST (Bericht 613158)
Ik wordt er echt moe van.. Vandaag weer gebeld, krijg ik weer een anders nummer dat ik moet bellen aangezien ik heb bij de afdeling 'campagne' hebt besteld. Kreeg ik daar te horen dat hij retour is geboekt sinds gisteren aangezien er niemand was.
Maar die kl**tz##en zijn niet geweest want er zat niet eens een briefje in de bus.. Helemaal niks! Heb hem al speciaal bij mijn ouders af laten leveren(pensionado's). Nu maar de zaak als afleveradres opgegeven.. In de loop van volgende week komt ie aan!

Pfffffffffffff..

Ja dat is beroerd! Kan me voorstellen.. Ik heb alleen maar zaken gedaan met de loyalty afdeling van Vodafone. Deze zijn te bereiken op 1200...

bengek 11-12-10 00:58

Waarom halen jullie het niet in de winkel gewoon?? De prepaidjes zijn er voorlopig niet of zijn moeilijk te krijgen. In Rotterdam vanaf CS gelopen en enkele telecomtoko's, Voda shops en retailketens bezocht en de helft had wel gewoon voorraad.

klaasvaak_88 11-12-10 14:42

Gisteravond heb ik een iPhone besteld bij Vodafone, de wachttijd is 2-4 weken...

julian1991 11-12-10 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door klaasvaak_88 (Bericht 613502)
Gisteravond heb ik een iPhone besteld bij Vodafone, de wachttijd is 2-4 weken...

Welk model heb je besteld?

Bart10 11-12-10 14:54

Wanneer je een telefoon zonder abonnement wilt, kun je beter naar een Mediamarkt gaan: daar zijn ze gewoon te krijgen, voor dezelfde prijs als bij Vodafone. Geen wachttijd, geen problemen.
Heb mijn order bij Vodafone vorige week al gecanceled, ging heel eenvoudig. Heb nu al een week plezier van m'n iPhone :)

supreme81 11-12-10 16:14

Heb ik eindelijk mijn iPhone, is mijn beeld scherm niet goed! Krijg van die bewegende horizontale streepjes af en toe in het beeld. Ik vodafone maar weer gebeld en ja hoor gelijk weer terug sturen... Krijg dan wel weer een nieuw toestel omdat ik binnen de 7 dagen termijn val. Dat is wel beter, want anders werd dat ding weer ter reparatie opgestuurd.. Nu krijg ik een nieuwe, alleen lees ik hier weer de berichten dat er bij Vodafone weer een levertijd heeft van 2 tot 4 weken..!? Nou lekker is dat..
Maandag hem maar op de post gooien en afwachten. Heb toch even van de iPhone 4 kunnen genieten..

ZomB 13-12-10 18:17

Vandaag weer eens Vodafone gebeld. Ze zouden vandaag wee micro-sim kaarten binnen krijgen, maar blijkbaar wordt dat nu vrijdag a.k.a. nog een week wachten.
Maar hoezo heeft een telecom provider niet gewoon sim-kaarten op voorraad? Dat is net als een boekenwinkel zonder boeken of een restaurant zonder eten.
Ik wil gewoon mijn iphone....

klaasvaak_88 13-12-10 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julian1991 (Bericht 613507)
Welk model heb je besteld?

Ik heb de iPhone 4 16 gb besteld

supreme81 13-12-10 22:15

DIe van mij is vandaag opgestuurd...:( Nu maar afwachten hoe het gaat aflopen.. Of ze echt woord houden en een nieuwe opsturen of dat ze hem ter reparatie aanbieden bij Apple. Hoor zulke verschillende verhalen de laatste tijd over service van Apple...

Roynaldinho 13-12-10 23:07

Me vriendin heeft afgelopen woensdag (8 dec) een iphone 4 16gb besteld, met nummerbehoud.
Afgelopen zaterdag (11 dec) werd ie geleverd met microsim, helaas nummer pas op 10 januari over laten nemen dus even moeten knippen is de KPN sim en deze tijdelijk in de iPhone gestopt......en damn wat is ie snel vergeleken me me eigen 3G.

Maar welke leveringsproblemen hebben we het over.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:02.