iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/86547-ipad-iphone-fw-4-3-problemen-vodafone.html)

Murgen 13-03-11 15:10

Ergens een hickup in het aanlog mechanisme van Vodafone. De website werkt momenteel ook niet goed dus iPad instellingen opvragen lukt ook niet.

herk0039 13-03-11 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 651029)
Ergens een hickup in het aanlog mechanisme van Vodafone. De website werkt momenteel ook niet goed dus iPad instellingen opvragen lukt ook niet.

Probleem hier opgelost, enkele keer van Mobiele Data naar Wi-Fi gewisseld en functioneert weer naar behoren; toch Vodafone issue..?

Murgen 13-03-11 17:00

En probeer nu eens vliegtuigmode aan en uit te zetten? :)

bwbboot 13-03-11 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juwlez (Bericht 650230)
iedereen met een zakelijk vodafone abonnement wordt verzocht om geen verbinding meer te maken met office. iedereen moet live hebben. office komt binnenkort te vervallen.

Graag een bron of link wat dit betreft.

bwbboot 13-03-11 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenGr (Bericht 650871)
Ook ik heb het probleem van een freezing iPhone met een zakelijke SIM van Vodafone. Hij blijft in het appeltje staan en doet na een tijd een reboot maar dan crashen alle apps. Met mijn SIM van T-mobile totaal geen problemen.
Lijkt me toch een issue van Vodafone.

Precies dit had ik ook (op mijn ipad sinds 4.3). Afgelopen vrijdag kosteloos een nieuwe micro sim opgehaald bij de "lokale" telefoon winkel (telecombinatie-). Die voeren een simwissel door, daarna geen problemen meer.

jbakkenes 13-03-11 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bwbboot (Bericht 651133)
Graag een bron of link wat dit betreft.

Ik heb hierover contact gehad met vodafone. Men verzekerde me dat dat niet het geval was.
<< Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt.>>

iphoneEd 13-03-11 20:13

Ik heb een zakelijke abbo en mijn APN staat op live en niet meer op office. Op de site van VF staat bij instellingen voor een iPhone dat de APN office soms niet meer werkt en dat je dan live in moet vullen. Als met een zakelijke abbo in je instellingen op je iPhone bij mobile data onderaan "stel opnieuw in" klikt zet ie automatisch je APN op live.vodafone.com. (alles werkt bij mij)

macleentje 14-03-11 11:53

Heb ook last van verbindingsproblemen na update. Ik krijg de melding dat activeren van het mobiele datanetwerk niet mogelijk is omdat ik geen abonnement zou hebben op een mobiele dataservice.... Even bij vodafone gekeken en mijn blox is tot 19 maart actief.. Al een paar keer alles uit en aan gezet maar nix.. helaas...

siem 14-03-11 12:12

4.3 , vodafone en officiele simlockvrije 3GS - Help!
 
Ik heb twee simkaarten van vodafone en beide werken niet meer sinds ik 4.3 op mijn simlockvrije 3GS heb geinstalleerd. Hiervoor werkten ze allebei goed.

Wanneer ik een kaart erin stop als de 3GS aan staat, loopt deze vast. Wanneer ik de telefoon opstart met een vodafone kaart, blijft deze tijdens het apple logo hangen en na een minuut of 5 reset de telefoon weer.

Met een t-mobile kaart werkt de telefoon wel! Ik begrijp niet wat er mis kan zijn.

Ik heb de telefoon overigens al een aantal keer opnieuw geinstalleerd en dat hielp niet.

Wie kan mij helpen?

simonvdh 14-03-11 14:21

Beste Siem. Ook ik heb hier last van. Dacht dat ik hem weg kon gooien. Tot op zojuist, ineens ging hij weer aan en doet mijn telefoon het weer helemaal goed, de vraag is nog wel voor hoelang...??. Zou graag horen of hij het bij jou ook weer doet. mvg simon

marjan3006 14-03-11 17:01

@Simon Had het zelfde probleem vanmorgen. iPhone deed niets meer. Alleen Apple Logo zichtbaar. Af en toe zag ik het scherm weer maar kon dan helemaal niets en ging vanzelf weer uit. Na een paar uur deed alles het weer. Hoe....ik weet het niet. Ik ben eens gaan kijken op google en meer mensen hebben hier last van. Lees mensen met Vodafone!. Vodafone erkent dit. Ik neem aan dat dit opgelost gaat worden. Maar vooralsnog geen problemen meer. iPhone doet het nog steeds.

vanbrug 14-03-11 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siem (Bericht 651315)
Ik heb twee simkaarten van vodafone en beide werken niet meer sinds ik 4.3 op mijn simlockvrije 3GS heb geinstalleerd. Hiervoor werkten ze allebei goed.

Wanneer ik een kaart erin stop als de 3GS aan staat, loopt deze vast. Wanneer ik de telefoon opstart met een vodafone kaart, blijft deze tijdens het apple logo hangen en na een minuut of 5 reset de telefoon weer.

Met een t-mobile kaart werkt de telefoon wel! Ik begrijp niet wat er mis kan zijn.

Ik heb de telefoon overigens al een aantal keer opnieuw geinstalleerd en dat hielp niet.

Wie kan mij helpen?

Ik heb hetzelfde probleem. Zonder SIM start hij prima op, maar met SIM blijft hij op het Apple logo hangen. Ook eerst opstarten zonder SIM en dan later erin stoppen helpt ook niet, want dan loopt de iPhone vast. Heeft iemand al een oplossing?

siem 14-03-11 19:36

bij mij werkt de 3GS inmiddels. Ik had deze aangesloten op de computer en hij resette nog een aantal keer vanzelf en ik zag steeds weer het apple logo, totdat ik het geluidje hoorde van opladen en de telefoon doorstartte (half uur later).

Heel vaag.. deze 3GS is helemaal origineel trouwens.

vanbrug 14-03-11 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door siem (Bericht 651509)
bij mij werkt de 3GS inmiddels. Ik had deze aangesloten op de computer en hij resette nog een aantal keer vanzelf en ik zag steeds weer het apple logo, totdat ik het geluidje hoorde van opladen en de telefoon doorstartte (half uur later).

Heel vaag.. deze 3GS is helemaal origineel trouwens.

Maar als je hem nu opnieuw probeert op te starten heb je weer dezefde problemen (spreek uit ervaring :( )

bas.wevers 14-03-11 20:15

Vandaag even gebeld met het data team van Vodafone. Het probleem is erkend en wordt veroorzaakt door de recente carrier update i.c.m. een niet goed werkende Vodafone server. Het probleem is nog niet openlijk gecommuniceerd door Vodafone en Apple (ik kan wel raden waarom 2). Het probleem zal met 3 dagen opgelost moeten worden, er is beloofd terug te bellen wanneer het probleem is verholpen.

Karin N 14-03-11 20:51

Ik heb ook een zakelijk vodafone abonnement op iphone en krijg melding dat ik geen netwerkverbinding meer heb sinds ik de update naar 4.3 heb gedaan. Heb vodafone aan de lijn gehad en kreeg te horen dat zij niets voor mij kunnen doen want het zit in update 4.3. Of ik maar wil wachten op oplossing van Apple......
Heb al "herstel" gedaan, maar tot nu toe niets helpt. APN staat al op Live. Wat nu?

eugje 14-03-11 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 650983)
Affijn, dit artikel verklaart al mijn problemen, bedankt! :-) maar eigenlijk :-(

Het verklaard ook mijn probleem. Ik het het echter werkend gekregen na een paar keer een herstel opnieuw uit te voeren en dan vervolgens de backup teruggezet.

Het is wel zo dat het nog wel vastloopt af en toe, maar het werkt wel. Vandaag is het helemaal niet vastgelopen.

iBonz 14-03-11 23:03

hier ook zelfde probleem als veel andere Vodafone gebruikers.

Inschakelen van de telefoon gaat alleen zonder sim kaartje en na insteken van Simkaartje ca. 10 keer proberen voordat hij het 'netwerk pakt'
Gaat alleen met 3G uitgeschakeld.

Vandaag na omschakelen in vliegtuigmodus in Noorwegen weer proberen netwerk te zoeken, maar na 15 keer resetten pas gelukt.
Nu zonder 3G en data werkend.

Ik hoop op een snelle oplossing van Vodafone. Zie trouwens op internet dat meerdere landen er last van hebben met Vodafone.

fabrom 15-03-11 00:17

Ik heb / had ook het zelfde probleem, update 4.3 er op gezet en ja hoor mijn iPhone 3GS kwam in een reboot loop terecht :mad:
Snel geprobeert met mijn vrouw haar sim van t-mobile en wis en warrachtig de iPhone deed het weer zonder probeem.
Vodafone sim er in en na het intoetsen van de pincode .... bingo weer vast.
Mail gestuurd naar vodafone en dit was de reactie:

Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u wilt weten wat Vodafone doet om het probleem op te lossen.
Dit is een probleem dat wordt veroorzaakt door de Apple software. Apple is op dit moment druk bezig om dit probleem op te lossen. Ik vraag u om de website van Apple in de gaten te houden.
Wij kunnen nu helaas verder niets voor u betekenen op dit moment.

Onze excuses voor dit ongemak.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Jeremy Breeschoten
Vodafone Klantenservice


Naar de Apple store geweest vandaag en daar schuiven ze de zwarte piet naar vodafone.
Vodafone zou verouderde simkaarten hebben.
Ik dus naar de vodafone winkel en: Nee meneer u krijgt geen andere simkaart want het ligt niet aan vodafone. :mad::eek::confused:

Lekker hoor elkaar de zwarte piet toe wijzen ...... en de klant is weer eens de dupe :(:(

Ik ben toen maar eens goed gaan googlen ..... en heel veel dingen geprobeert maar niks hielp .... tot dat ik de volgende tip tegen kwam.

iPhone aan zonder simkaart van vodafone er in .... plaats uw vodafone simkaart in een ander toestel ..... verwijder de pincode van de simkaart. .... plaats daarna de vodafone simkaart in de iPhone terug en start de iPhone opnieuw op en ...........YES hij doet het weer zonder vast te lopen , ..... al meer dan 24h zonder enkel probleem :d:):P;)

Wie weet help dit bij iedereen !!!!

ajongebreur 15-03-11 09:43

Na aankoop duo simcard (één voor de iPhone en één voor de mifi) kreeg ik al problemen in de winkel bij Vodafone. 3 keer opstarten en toen deed ie het. Thuis even uitgezet en weer aan en niks deed het toen. 2x harde reset/ herstel via iTunes en ja hoor hij deed het weer. Dua Card in mifi om te gebruiken in de iPad werkt. iPhone zet ik dan op vliegtuigstand.

dms 15-03-11 11:44

Weet iemand wat de volgende stap is van Vodafone, om de simkaarten wel te laten werken met iPhone of iPad?

Ik heb namelijk beide niet meer werkend op 3G.

MVG
André

Nelomgals 15-03-11 14:20

Zelfde probleem met mijn 3GS icm Vodafone. Alle bovenstaande issues heb ik langs zien komen op mijn iPhone 3GS.
Klantenservice van Vodafone bel ik niet meer, dat service kunnen ze niet waar maken...
Ik ben bij elkaar een dag of 2-3 bezig geweest met 4.3 en alles geprobeerd zoals op internet is te vinden. Inderdaad heb ik 24 uur geen problemen ondervonden en dacht dat het opgelost was ...helaas...

Volgens diverse bronnen zit het in de carrier update (10.0) van Vodafone, deze veroorzaakt de problemen (dus niet Apple !!). Ik heb uiteindelijk een downgrade gedaan naar 4.2.1 (Carrier 9.1) en nu werkt alles weer prima.

Advies: iPhone 3GS i.c.m. Vodafone : NIET UPGRADEN NAAR 4.3 !!!

vanbrug 15-03-11 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelomgals (Bericht 651797)
Zelfde probleem met mijn 3GS icm Vodafone. Alle bovenstaande issues heb ik langs zien komen op mijn iPhone 3GS.
Klantenservice van Vodafone bel ik niet meer, dat service kunnen ze niet waar maken...
Ik ben bij elkaar een dag of 2-3 bezig geweest met 4.3 en alles geprobeerd zoals op internet is te vinden. Inderdaad heb ik 24 uur geen problemen ondervonden en dacht dat het opgelost was ...helaas...

Volgens diverse bronnen zit het in de carrier update (10.0) van Vodafone, deze veroorzaakt de problemen (dus niet Apple !!). Ik heb uiteindelijk een downgrade gedaan naar 4.2.1 (Carrier 9.1) en nu werkt alles weer prima.

Advies: iPhone 3GS i.c.m. Vodafone : NIET UPGRADEN NAAR 4.3 !!!

Ik zou wel willen downgraden naar 4.2.1, maar dat lukt niet. Apple staat normaal gesproken geen downgrade toe. Als ik probeer te herstellen met ipsw 4.2.1 wordt dat halverwege afgebroken met een foutmelding :confused:

siem 15-03-11 15:26

Ik probeerde 3GS ook te downgraden als laatste redmiddel, maar krijg de volgende error:

The iPhone "iPhone" could not be restored. This Device isn't eligible for the requested build.

wat irritant!

dms 15-03-11 16:49

@moderators.
Moeten niet alle "4.3 - Vodafone - 3G" problemen worden samen gebracht worden tot één geheel.
Nu staan er meerdere melding over hetzelfde probleem.

Als ik op twitter kijk, zie ik dat het een nagenoeg Europees probleem is bij Vodafone.

Kunnen we geen actie ontwikkelen om dit snel uit de wereld te helpen?
Wat kan de iPhoneclub hierin betekenen?

Ook ik heb een iPad en iPhone 3gs niet meer werkend op 3G :confused:

MVG
André

Murgen 15-03-11 17:53

Bij mij lijkt alles weer goed te werken.

marjan3006 15-03-11 17:57

Vodafone erkent probleem.
Vodafone-klanten ondervinden 3g-problemen met iPad na update | Mobile | Tweakers.net Nieuws

jbakkenes 15-03-11 18:06

Probeer eens met office.Vodafone.nl

shapezzz 15-03-11 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 651866)
Bij mij lijkt alles weer goed te werken.

Bij mij niet hoor heb het zojuist nog even getest :confused:

BerendWillems 15-03-11 18:32

Hallo,
Ik heb dus hetzelfde probleem met m'n 3GS. Ik heb m'n Iphone gewoon opgestart zonder sim en daarna geprobeerd de sim van Vodafone er weer in te doen. Resultaat, Iphone loopt vast en moet gereset worden. Downgraden naar 4.2 werkte bij mij ook niet.

dms 15-03-11 19:25

Bij lijkt mijn iPhone weer te werken. Geluk een oude Nokia is ook niet alles.
Alleen m'n iPad werkt nog niet. Heb alles al geprobeerd maar het werkt niet. Zou mischien kunnen zijn dat ik mijn duo sim van mijn data connect Card nog niet is aangepast bij vodafone.

shapezzz 15-03-11 20:17

Vodafone moet gewoon die problemen oplossen want wat ik hier eerder al las vermoedde ik dus al een tijdje gezien hetgeen er gebeurd op de iPad met een Vodafone kaart.

crunch81 15-03-11 22:14

Begrijp ik uit deze thread dat er nog geen meldingen zijn van problemen met vodafone na update icm met een Iphone 4 of zijn er mensen die ook hier een probleem mee hebben?

gerwinpl 15-03-11 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabrom (Bericht 651706)
Naar de Apple store geweest vandaag en daar schuiven ze de zwarte piet naar vodafone.
Vodafone zou verouderde simkaarten hebben.
Ik dus naar de vodafone winkel en: Nee meneer u krijgt geen andere simkaart want het ligt niet aan vodafone. :mad::eek::confused:

Lekker hoor elkaar de zwarte piet toe wijzen ...... en de klant is weer eens de dupe :(:(

![/I]

Één ding is duidelijk: de ipad 3g heeft ook last van dit probleem, dus dan kan het toch niet zijn dat de (micro)simkaartjes 'verouderd' zijn?!?

Hoe dan ook, aub snel een oplossing hiervoor... ga morgen wel ff bellen met de helpdesk van Vodafone (hoe meer klachten hoe beter)...(en sneller hoop ik)

iPhoneU 15-03-11 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karin N (Bericht 651561)
Ik heb ook een zakelijk vodafone abonnement op iphone en krijg melding dat ik geen netwerkverbinding meer heb sinds ik de update naar 4.3 heb gedaan. Heb vodafone aan de lijn gehad en kreeg te horen dat zij niets voor mij kunnen doen want het zit in update 4.3. Of ik maar wil wachten op oplossing van Apple......
Heb al "herstel" gedaan, maar tot nu toe niets helpt. APN staat al op Live. Wat nu?

Zelfde probleem: Wijzigen naar office.vodafone.nl werkt niet... Juist dan slaat de iPhone vast en gaat na verloop van tijd booten, en komt dan niet meer op totdat je de iPhone weer aan iTunes koppelt en de standaard settings (lees: live.vodafone.com) weer worden hersteld! Je iPhone werkt dan weer (inclusief apps)... alleen geen internet :mad:

Ben het niet helemaal eens met het standpunt van Vodafone: alle sim kaarten lijken te werken, behalve (een aantal) simkaarten van Vodafone... PS: ik heb een duo card van Vodafone (wellicht iets specifieks?)

bwbboot 15-03-11 23:29

ik had precies hetzelfde probleem, hangen tijdens boot, etc. APN instellingen maakte geen verschil. Afgelopen vrijdag een nieuwe micro-sim gehaald en sindsdien geen problemen meer.

iPhoneU 15-03-11 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bwbboot (Bericht 652028)
ik had precies hetzelfde probleem, hangen tijdens boot, etc. APN instellingen maakte geen verschil. Afgelopen vrijdag een nieuwe micro-sim gehaald en sindsdien geen problemen meer.

Hmm, interessant, kan het proberen... Alleen gelet op reacties van Vodafone zullen ze dat wel niet doen... Vodafone meent dat er een bug in iOS 4.3 zit waar Apple + Vodafone nu werken aan een fix... tot die tijd adem inhouden :d

wopper 16-03-11 09:48

Hierzo met een 3GS icm met vodafone en 4.3 grote problemen met opstarten en spontaan vastlopen. Doe ik er een oude Orange of KPN kaart in werkt het perfect!

Maar het is dus breder dan alleen de iPad

gerwinpl 16-03-11 10:09

Ik heb zojuist gebeld met de Vodafone Helpdesk. Deze geeft aan dat het probleem bij Apple ligt, dat het probleem daar bekend is, en dat ik de website van Apple in de gaten moet houden voor een update.

Iemand anders nog reacties gehoord?

jbakkenes 16-03-11 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabrom (Bericht 651706)
.........
Ik ben toen maar eens goed gaan googlen ..... en heel veel dingen geprobeert maar niks hielp .... tot dat ik de volgende tip tegen kwam.

iPhone aan zonder simkaart van vodafone er in .... plaats uw vodafone simkaart in een ander toestel ..... verwijder de pincode van de simkaart. .... plaats daarna de vodafone simkaart in de iPhone terug en start de iPhone opnieuw op en ...........YES hij doet het weer zonder vast te lopen , ..... al meer dan 24h zonder enkel probleem :d:):P;)

Wie weet help dit bij iedereen !!!!

Dank je wel voor deze tip. Hij lijkt bij mij ook te werken.
In eerste instantie kwam de APN op live.vodafone.com te staan. Die werkte niet bij mijn abbo. Tijdje laten staan om te kijken of de iphone stabiel bleef..:)

Daarna APN op office.vodafone.nl gezet....hij blijft het doen!!:d
Pin van de simkaart afhalen heeft op dit moment bij mij gewerkt!
Als er andere ontwikkelingen zijn laat ik het jullie weten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:12.