iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/86547-ipad-iphone-fw-4-3-problemen-vodafone.html)

Bert van de Wiel 10-03-11 12:16

Vodafone werkt niet meer na update 4.3
 
Gisteren mijn iPad geupdate naar 4.3, vandaag kom ik er achter dat de vodafone dataverbinding niet meer werkt. In mijn iPhone 4 met 4.3 werkt dezelfde sim zonder problemen. Mijn apn instellingen staan op office.vodafone.nl, met als inlognaam en wachtwoord vodafone. Meer mensen hier last van? Ik zal al een iemand anders op twitter. Vodafone zegt: het ligt niet aan ons.

WDS001 10-03-11 12:18

 Verplaatst naar: Ervaringen

Heb je al eens een reboot geprobeerd?

Bert van de Wiel 10-03-11 12:19

Reboot meerdermalen gedaan helpt niet.

dj_ko 10-03-11 15:12

zet je APN eens op live.vodafone.com
username: vodafone
Password: vodafone

et voila!

Bert van de Wiel 10-03-11 15:16

Heb ik ook geprobeerd, maar helpt helemaal niets. Daarnaast zei Vodafone dat die instellingen niet werken met mijn abonnement. Ik ga vanavond thuis eerst eens kijken wat hij doet als ik hem sync.

020 10-03-11 16:47

Ik denk dat het een carrierupdate is, je krijgt de melding dan waarschijnlijk als je je iPhone aansluit aan je pc op iTunes. Was ook bij KPN.

Bert van de Wiel 10-03-11 18:10

Ik kreeg bij het syncen geen melding, maar hij werkt nu weer wel. Dus dat heeft geholpen. Probleem opgelost.

tobbh01 10-03-11 19:10

Hoi Bert, wat heb je precies gedaan. Ik heb al diverse sync's gedraaid en blijf toch de melding houden dat er geen datanetwerk is.
Gr. Huub

Bert van de Wiel 10-03-11 19:37

Ik heb eerst een reboot gedaan, dat hielp niks. Toen heb ik de microsim eruit gehaald en in mijn iPhone 4 gedaan. De verbinding werkte daarin goed (bij iPhone zit ook een Vodafone abonnement). Daarna weer in de iPad gedaan, weer geen verbinding. Nog maar eens rebooten en de live.vodafone.com APN gebruikt. Niks, de APN weer terug gezet op office.vodafone.nl. Nog niks. Toen de iPad gesynct: hoera, hij deed het weer.

Marcel1973 10-03-11 21:40

Ik heb het maar opgegeven. Bovenstaande opties meermaals geprobeerd. Ik ga morgen wel geld terugvragen bij Vodafone klantenservice...:) Er komt vast nog wel een "bugfix".

tobbh01 11-03-11 06:44

Os 4.3 en vodafone
 
Bert bedankt, ik heb de iPhone weer aan het werk. Bij de apn live.... vervangen door office.Vodafone.nl

jbakkenes 11-03-11 09:27

bij mij werkte het ook nu ik office.vodafone.nl had ingevuld..let wel op! het is live.vodafone.com en office.vodafone.nl daar ging het bij mij fout. office.vodafone.com werkt niet.

juwlez 11-03-11 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1973 (Bericht 650094)
Ik heb het maar opgegeven. Bovenstaande opties meermaals geprobeerd. Ik ga morgen wel geld terugvragen bij Vodafone klantenservice...:) Er komt vast nog wel een "bugfix".


Als medewerker van klantenservice kan ik je vertellen dat je geen geld gaat vangen. Controleer eerst je instellingen, (office moet je niet meer gebruiken, maar gewoon live), wij voeren dan een netwerk reset uit en mocht dat niet baten.. tjah,

blackoutzz 11-03-11 10:35

Zakelijk abonnement? Data only?

Al de carrier update binnen? JB 100% goed gegaan? Dit kan allerlei redenen hebben...

M'n test telefoon werkt prima op de APN privé... Maargoed met de gegeven info kan je hoe dan ook niet veel. Geld terug eisen gaat denk ik niet werken aangezien je hiervoor wel service had.

jbakkenes 11-03-11 10:48

blackoutzz.
Ik heb een zakelijk abonnement incl data. shittt...:mad: tijdens het typen van dit bericht heb ik weer een Apple'tje op mijn iPhone.
iPhone blijft dan hangen en de enige manier om hem weer tot leven te krijgen is de sim eruit te halen en een harde reset te geven...:confused:..
Bij iOS4.2.1 nooit geen problemen gehad.. Zit toch iets niet lekker icm Vodafone. Helaas heb ik geen sim van een andere provider met data erop om dit te testen..
Heb instellingen nu op live.vodafone.com gezet zoals Juwlez aangaf. kijken of dat werkt.
Mocht ik nog wat ontdekken dan laat ik het jullie weten.

Uiteraard hoor ik graag of er andere oplossingen etc. zijn.

jbakkenes 11-03-11 11:10

Even een verduidelijking vanaf de vodafone site wanneer live.. of office.. te gebruiker

<<Om gebruik te kunnen maken van de Vodafone live! sites, mobiel internet, e-mail en MMS is het van belang de juiste APN in te stellen als toegangspunt tot het Vodafone data netwerk. Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt.>>

Dat verklaart in ieder geval waarom ik bij live.. geen verbinding heb en bij office.. wel!
Lost nog niet het probleem op van niet werkende iPhone met een vodafone sim er in.

juwlez 11-03-11 11:15

iedereen met een zakelijk vodafone abonnement wordt verzocht om geen verbinding meer te maken met office. iedereen moet live hebben. office komt binnenkort te vervallen.

bel vf is even met het verzoek het netwerk even te resetten, niet gelukt? ->
maak is een back-up en dan een reset en dan weer even terug zetten.

jbakkenes 11-03-11 11:22

Als ik live.. gebruik krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb... lijkt me ook niet de bedoeling..:confused:
Bij office.. kan ik wel gewoon internetten en mail ontvangen. kan toch ook niet zo zijn dat iedereen met een zakelijk abonnement eerst vodafone moet bellen om gebruik te kunnen maken van live.. of zie ik dat verkeerd?

blackoutzz 11-03-11 11:57

Nou nee, dat is zeker niet de bedoeling.

Maar zoals met alle updates, dont fix of it aint broken.

Ik wacht altijd ff af, jailbreak nodig dus, en daarnaast: ik laat andere mensen liever eerst de bugs eruit pikken.

De office APN komt idd te vervallen, maar als je zakelijk belt is het toch altijd makkelijker ff contact te leggen met VF ivm je instellingen als er iets niet werkt.

Zorg ook dat je op de data afdeling terecht komt want daar moet je uiteindelijk zijn ;) overige mede werkers kunnen je niet echt makkelijk helpen. Een fietsband plak je ook niet bij de euromaster;)

Daarbij gok ik dat de carrier niet geüpdatet is. Ik zou ff een herstel doen van de netwerk instellingen en daarna updaten middels iTunes.


Nog een btw... Zijn je simkaarten wel up2date bij VF?
Want als je op je iPad zit kan je 3Gs op vliegmodus;)

MvanIperen 11-03-11 22:50

iPad/iPhone fw 4.3 problemen met Vodafone
 
Na de update van mijn iPad naar 4.3 loopt mijn iPad vast na het ingeven van de pincode van mijn sim. Na heel veel heen en weer bellen tussen Apple en Vodafone blijkt dit inderdaad een (inmiddels dus bekend) probleem.

Zodra de vodafone sim wordt geplaatst en de pincode ingegeven werken de power en home-button niet meer!

Overigens werkte alles met 4.2.1 perfect.

Als ik de sim verwijder werkt alles perfect, een willekeurige ander sim van bijv. T-mobile werkt ook perfect.

Er is nog géén oplossing van Vodafone of Apple beschikbaar. Wat Vodafone adviseerd is om maar een keer of ... (tig) een hard-reset uit te voeren. Misschien komt het device dan wel goed op...
(Echter na een keer of 10 de moed maar opgegeven) voorlopig dus even zonder 3G.
:mad:

bas.wevers 11-03-11 23:48

Je bent niet de enige, ik heb het zelfde probleem.
Zie ook de topic hier:
Apple - Support - Discussions - iPad with iOS4.3 hangs when switching ...

Adiel 12-03-11 00:59

Heb het probleem helaas ook. Even afwachten op een carrier update via iTunes misschien.

Ovie 12-03-11 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes (Bericht 650219)
blackoutzz.
Ik heb een zakelijk abonnement incl data. shittt...:mad: tijdens het typen van dit bericht heb ik weer een Apple'tje op mijn iPhone.
iPhone blijft dan hangen en de enige manier om hem weer tot leven te krijgen is de sim eruit te halen en een harde reset te geven...:confused:..
Bij iOS4.2.1 nooit geen problemen gehad.. Zit toch iets niet lekker icm Vodafone. Helaas heb ik geen sim van een andere provider met data erop om dit te testen..
Heb instellingen nu op live.vodafone.com gezet zoals Juwlez aangaf. kijken of dat werkt.
Mocht ik nog wat ontdekken dan laat ik het jullie weten.

Uiteraard hoor ik graag of er andere oplossingen etc. zijn.

Ik heb exact het zelfde probleem en na contact met m'n ( zakelijke) provider is de conclusie dat het probleem zit in de combinatie van de nieuwste generatie Vodafone SIM kaart ( due kaart in mijn geval).

Het advies was om de firmware terug te zetten naar de 4.2.1.

Ik heb dat meerdere malen geprobeerd maar krijg de melding dat de update failed, update personal file failed.

Iemand een idee?

Bedankt voor de reactie.

jbakkenes 12-03-11 11:04

Terugzetten naar 4.2 lukt bij mij ook niet. Ik heb de bij de herstelactie aangegeven waar de 4.2 file staat. Deze file had ik lokaal op mijn MAC staan. (kan je doen door de alt toets(shift bij windows) ingedrukt te houden en dan op herstel te klikken in het info scherm).

Deze file gaat hij uitpakken, waarna hij de file gaat controleren bij Apple. Je krijgt dan de melding terug dat de iPhone niet "geschikt" is voor deze update:confused:. Waarschijnlijk staat er bij Apple ergens iets dat er al een 4.3 update heeft plaats gevonden. Een downgrade werkt dan niet meer(??!?).
Mede omdat ik deze iPhone zakelijk gebruik wil ik geen JB uitvoeren.

Iemand een suggestie hoe je hem dan kan downgraden naar 4.2.1?

jbakkenes 12-03-11 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovie (Bericht 650574)
Ik heb exact het zelfde probleem en na contact met m'n ( zakelijke) provider is de conclusie dat het probleem zit in de combinatie van de nieuwste generatie Vodafone SIM kaart ( due kaart in mijn geval).

@Ovie
Hoe kan je zien of je zo'n "due" kaart hebt?

Pim V 12-03-11 12:02

Zelfde probleem. Ik heb een iPhone 3gs never locked uit Italie (via 2call). Sinds de batterij gisteren op was, krijg ik de iPhone niet meer aan de praat. Het is echter alleen wanneer ik er mijn vodafone simkaart insteek. Op dit moment ben ik tijdelijk woonachtig in belgie en de iPhone geeft geen problemen als ik er een prepaid proximus simkaart insteek. Het ligt dus echt aan de simkaart en/of instellingen van vodafone.

Ovie 12-03-11 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes (Bericht 650581)
@Ovie
Hoe kan je zien of je zo'n "due" kaart hebt?

Sorry, ik bedoel duo kaart. 1 nummer voor 2 SIM's. Kan volgens mij alleen met een zakelijk abonnement.

Ik heb er nu een pre-paid SIM in zitten van Vodafone en dan gaat alles prima.

Ik ga nu proberen om een downgrade uit te voeren naar 4.2 ipv 4.2.1, kijken of dat wel willen lukken.

What a waste of time!

jbakkenes 12-03-11 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovie (Bericht 650738)
Sorry, ik bedoel duo kaart. 1 nummer voor 2 SIM's. Kan volgens mij alleen met een zakelijk abonnement.

Ik heb er nu een pre-paid SIM in zitten van Vodafone en dan gaat alles prima.

Ik ga nu proberen om een downgrade uit te voeren naar 4.2 ipv 4.2.1, kijken of dat wel willen lukken.

What a waste of time!

Laat even weten of het gelukt is en hoe je het gedaan hebt. Bij mij lukte het met geen mogelijkheid.
Thanks

blackoutzz 12-03-11 21:40

Hoe oud zijn die duo kaarten? Ik bel privé en zakelijk voor Vodafone. Ik kom echt geen problemen tegen.

Downgrade zou gewoon moeten kunnen. Met de 3/3GS lukte het me iig wel. Maargoed met de 3 kan ik terug naar iOS 2 als ik zou willen.

Herstel je iDevice en haal de laatste carrier update binnen. Als je simkaart bij VF goed in systeem staat moet het aan de settings van je iDevice liggen.

Privé en zakelijk zitten hardware matig geen verschillen tussen de abonnementen. Dus de duo of combi kaart kan allebei. Zakelijk komt het alleen meer voor.

shapezzz 12-03-11 21:45

Probleem speelt hier ook, al een aantal malen aan m'n macbook laten hangen en een harde reset gedaan net zolang totdat ie weer op wilde starten, zolang je de iPad niet opnieuw start werkt het geheel probleemloos ma na een herstart komt het telkens weer terug.
Ik heb voor nu maar even geen simkaart erin gedaan omdat ik de iPad toch thuis hoofdzakelijk via Wi-Fi gebruik.

Ovie 12-03-11 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jbakkenes (Bericht 650740)
Laat even weten of het gelukt is en hoe je het gedaan hebt. Bij mij lukte het met geen mogelijkheid.
Thanks

Nou hij doet het weer als vanouds.:)

Ik ben terug gegaan naar Firmware 4.1 , dit omdat ik bij 4.2 de melding krijg dat er geen contact gemaakt kon worden met de Apple server voor verificatie.

Ik heb heel veel gehad aan de aanwijzingen via het forum ( gezocht op downgrade firmware) van de Iphone club, (hulde aan allen die de kennis willen delen!!). Ik heb de aanwijzingen stap voor stap gevolgd en uiteindelijk is het gelukt.

Ik heb nu wel niet de laatste update maar alles doet het weer en ik wacht wel op de fix.

Jammer wel dat de back-up niet terug te zetten is, deze is natuurlijk gemaakt onder 4.3 en nu heb ik 4.1 draaien. Dus alles met de hand geselecteerd en gesynchroniseerd. Kan ik meteen een beetje opruimen dus dat is dan wel weer voordeel.

Was het niet Kruif die zei; Elk nadeel heeft ook een voordeel? :)

Oja, de SIM kaarten zijn vorige week geactiveerd. Wellicht dat daar een verschil in zit? Ze zijn fysiek ook iets anders dan de oude Vodafone kaart, de contacten hebben een wat ronde vorm terwijl de oude een vierkant is.

Mbt zakelijk of particulier dacht ik dat een duo kaart alleen mogelijk is bij een zakelijk abbo.?

herk0039 12-03-11 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 650813)
Probleem speelt hier ook, al een aantal malen aan m'n macbook laten hangen en een harde reset gedaan net zolang totdat ie weer op wilde starten, zolang je de iPad niet opnieuw start werkt het geheel probleemloos ma na een herstart komt het telkens weer terug.
Ik heb voor nu maar even geen simkaart erin gedaan omdat ik de iPad toch thuis hoofdzakelijk via Wi-Fi gebruik.

Hier zelfde probleem, gelukkig hebben we Wi-Fi, maar het hoort niet!

Bert van de Wiel 12-03-11 23:55

En wat gebeurd er als je pincode vragen uitzet?

shapezzz 13-03-11 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert van de Wiel (Bericht 650847)
En wat gebeurd er als je pincode vragen uitzet?

Dan slaat ie compleet vast op het moment dat de iPad begint te zoeken naar de dataverbinding, dit had ik al getest ;)
Het zit 'm echt puur in de Vodafone simkaart want met een T-mobile microsim gaat alles probleemloos.

Bert van de Wiel 13-03-11 07:05

Ik heb ook wel wat gedoe gehad met mijn vodafone verbinding, maar dat vast slaan gelukkig niet.

JeroenGr 13-03-11 07:41

Ook ik heb het probleem van een freezing iPhone met een zakelijke SIM van Vodafone. Hij blijft in het appeltje staan en doet na een tijd een reboot maar dan crashen alle apps. Met mijn SIM van T-mobile totaal geen problemen.
Lijkt me toch een issue van Vodafone.

bas.wevers 13-03-11 12:46

Wat ik heb gedaan:
Simkaart eruit gehaald
Een back-up laten maken van mijn iPad in iTunes
De iPad helemaal hersteld en de back-up terug laten zetten
In een andere telefoon idd mijn sim pincode eraf gehaald.
De simkaart geplaatst in de iPad.

Ik merkt ook op dat als je de iPad helemaal leeg laat lopen en deze met simkaart erin wilt opladen via usb met je mac dat dit resulteert in een permanent zicht op het witte apple logo. Laden vanaf nul met sim erin (met tot op heden eenmalige spontane reboot) lukt wel als je gebruikt van je iPad lader maakt.

Murgen 13-03-11 13:44

Affijn, dit artikel verklaart al mijn problemen, bedankt! :-) maar eigenlijk :-(

Murgen 13-03-11 13:50

Ik heb het allemaal aan de praat gekregen door de ipad op een ander systeem schoon op tw bouwen. Het gaat alleen nog fout met opnieuw opstarten of vliegtuigmode. Ik heb geen simlock aanstaan dus ergens spoort er its niet tussen vodafone en de nieuwe 4.3.

bas.wevers 13-03-11 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murgen (Bericht 650988)
Ik heb het allemaal aan de praat gekregen door de ipad op een ander systeem schoon op tw bouwen. Het gaat alleen nog fout met opnieuw opstarten of vliegtuigmode. Ik heb geen simlock aanstaan dus ergens spoort er its niet tussen vodafone en de nieuwe 4.3.

Dit zelfde heb ik ook geprobeerd, herstellen op een ander mac, maar de situatie blijft zich voordoen indien ik een sim van Vodafone erin laat zitten. Grappig genoeg doet het zicht niet voor bij een gedeactiveerde simkaart van Vodafone


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:21.